Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Biiver skrev:Og dødløft!

Bay skrev:Serratus og vinger er altså slet ikke det sammeSerratus Anterior er den savtakkede brystmuskel.

Men nu gik spørgsmålet på bredden og ikke dybden og der er da ingen mennesker i verden der er blevet brede af at dødløfte..Biiver skrev:Alt er relativt, men hvis du vil have en solid ryg gældende både bredde, dybde mv., så kommer man næppe uden om dødløft

TheCzech skrev:Der findes masser af folk med en massiv ryg med hensyn til både dybde og bredde der sjældent/aldrig dødløfter.

Der findes masser af mennesker, der har krudtet den og ikke er blevet store. Betyder det at krudt ikke hjælper dig?
men hvis du vil have en solid ryg gældende både bredde, dybde mv., så kommer man næppe uden om dødløft

TheCzech skrev:Der findes masser af mennesker, der har krudtet den og ikke er blevet store. Betyder det at krudt ikke hjælper dig?men hvis du vil have en solid ryg gældende både bredde, dybde mv., så kommer man næppe uden om dødløft
Det er ikke det samme.
Jeg skrev nemlig ikke, at man ikke kunne få mere dydbe i ryggen ved dødløft, jeg skrev blot, at man sagtens kunne få en dyb ryg uden. Power squat kombineret med goodmornings kan give fremragende resultater på den konto.

Bay skrev:Serratus og vinger er altså slet ikke det sammeSerratus Anterior er den savtakkede brystmuskel.

Ferus skrev:Bay skrev:Serratus og vinger er altså slet ikke det sammeSerratus Anterior er den savtakkede brystmuskel.
Ku jo også være serratus posterior ;)

Doenis4600 skrev:nogle der har nogle gode øvelser til at få en bred vinge/serratus??

Bnaz skrev:Bay skrev:Serratus og vinger er altså slet ikke det sammeSerratus Anterior er den savtakkede brystmuskel.
Jeg tænkte netop det samme.
Har den, serratus, egentlig nogen stor nok betydning for ens pressestyrke, til at det vil være gavnligt at træne den?

incognito skrev:Bnaz skrev:Bay skrev:Serratus og vinger er altså slet ikke det sammeSerratus Anterior er den savtakkede brystmuskel.
Har den, serratus, egentlig nogen stor nok betydning for ens pressestyrke, til at det vil være gavnligt at træne den?
nej, ikke med mindre du har problemer med skulderblads stabiliteten

Ferus skrev:Bay skrev:Serratus og vinger er altså slet ikke det sammeSerratus Anterior er den savtakkede brystmuskel.
Ku jo også være serratus posterior ;)

TheFatboy skrev:Hvis du ikke kan se eller mærke nogen forskel, er det fordi du har for dårligt mind-muscle link til din ryg (det skal du ikke være ked af, det kan hurtigt rettes op på)

mathias1989 skrev:TheFatboy skrev:Hvis du ikke kan se eller mærke nogen forskel, er det fordi du har for dårligt mind-muscle link til din ryg (det skal du ikke være ked af, det kan hurtigt rettes op på)
Uddyb gerne hvordan man kan rette op på det

TheFatboy skrev:
Hvis du fokuserer på disse 3 øvelser, er der minimal chance for at det slår fejl. Hvis du ikke kan se eller mærke nogen forskel, er det fordi du har for dårligt mind-muscle link til din ryg (det skal du ikke være ked af, det kan hurtigt rettes op på), og hvis det da stadig ikke virker, er det fordi du var meget uheldig da der skulle uddeles gener

Bnaz skrev:incognito skrev:Bnaz skrev:Bay skrev:Serratus og vinger er altså slet ikke det sammeSerratus Anterior er den savtakkede brystmuskel.
Tak.
Hvad ville et tegn på dette være?

Bay skrev:Lige for at understrege det, så betyder mind-muscle INTET for resultatet. Jeg har nærmest "ingen" kontakt til mine lats - men derfor er de stadig min force

Bay skrev:Lige for at understrege det, så betyder mind-muscle INTET for resultatet. Jeg har nærmest "ingen" kontakt til mine lats - men derfor er de stadig min force

Spo skrev:Bay skrev:Lige for at understrege det, så betyder mind-muscle INTET for resultatet. Jeg har nærmest "ingen" kontakt til mine lats - men derfor er de stadig min force
Gener

incognito skrev:Bnaz skrev:incognito skrev:Bnaz skrev:Bay skrev:Serratus og vinger er altså slet ikke det sammeSerratus Anterior er den savtakkede brystmuskel.
Tak.
Hvad ville et tegn på dette være?
helt generelt, tendens til skulderproblemer.
Specifikt, hvis det inderste af skulderbladet stritter bagud, når du står og slapper af. Dette kaldes englevinger og er en vigtig disponerende faktor for skulderproblemer i forbindelse med vægttræning.

Bay skrev:Spo skrev:Bay skrev:Lige for at understrege det, så betyder mind-muscle INTET for resultatet. Jeg har nærmest "ingen" kontakt til mine lats - men derfor er de stadig min force
Gener
Ja, gener har derimod meget at sige når det kommer til ens resultat.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster