Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1097
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1094

Følg bodybuilding.dk på

Bulk eller fitness style

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Er det overhoved nødvendig at bulke og cutte ??

Jeg mener i den sidste ende giver det så ikke samme resultat at holde sig ved grænse mellem overskud/underskud af kcal som at bulke og cutte ??

For når man cutter smider man jo også muskelmasse, hvor hvis man er i god form hele året tager man ikke så meget fedt på og derfor sparer cut perioden

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Bridge skrev:Er det overhoved nødvendig at bulke og cutte ??

Jeg mener i den sidste ende giver det så ikke samme resultat at holde sig ved grænse mellem overskud/underskud af kcal som at bulke og cutte ??

For når man cutter smider man jo også muskelmasse, hvor hvis man er i god form hele året tager man ikke så meget fedt på og derfor sparer cut perioden

hvis du mener at du hele tiden ville skifte mellem bulke og cut altså bare at spise, som du har lyst, og til du er mæt? går jeg udfra det er det du mener.

jo det kan du sagtens får noget ud af, men det ville tage meget længere tid at få opbygget en god masse på den måde. Men du ville sagtens kunne få en meget god styrke!

men den optimale vej er klart bulk/cut i BB sammenhæng :)

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: Hillerød Fysioterapi & Træningscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog

okay.. Men det at bulke betyder vel heller ikke at man skal spise vildt meget så man tager meget fedt på.. Kan man ikke bare spise så man tager meget lidt fedt på og stadig få den samme masse ud af det ???

Jeg har fx ikke styr på mit kcal indtag men jeg ved hva jeg ska spise.. Tænker bare om jeg ikke ka risikere at smide alt for meget masse når jeg cutter og at jeg ku have fået det samme ud af det ved at spise normalt

Bridge skrev:okay.. Men det at bulke betyder vel heller ikke at man skal spise vildt meget så man tager meget fedt på.. Kan man ikke bare spise så man tager meget lidt fedt på og stadig få den samme masse ud af det ???

Jeg har fx ikke styr på mit kcal indtag men jeg ved hva jeg ska spise.. Tænker bare om jeg ikke ka risikere at smide alt for meget masse når jeg cutter og at jeg ku have fået det samme ud af det ved at spise normalt

ideen med et bulk er jo du skal gaine så meget masse så muligt også lidt fedt så muligt.
hvis du holder dig il 300 til 500 kcal over dit ligevægtsindtag så tager du ikke ret meget fedt på :)

Styrkeliste

Hvis du hverken er i kalorieunderskud (cut) eller kalorieoverskud (bulk), så ligger du på dit vedligeholdelsesindtag, og i så fald vil du hverken få mere muskelmasse eller mindre fedtmasse. Nu er det godt nok relativt svært at holde sig på sit vedligeholdelsesindtag, og man vil med stor sansynelighed veksle mellem under- og overskud. Men unanset hvad, så får man altså noget bedre resultater, hvis man bevidst ligger i enten over- eller underskud alt efter sine mål.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Kostplan: Vis kostplan

Thomas Jagd skrev:Hvis du hverken er i kalorieunderskud (cut) eller kalorieoverskud (bulk), så ligger du på dit vedligeholdelsesindtag, og i så fald vil du hverken få mere muskelmasse eller mindre fedtmasse. Nu er det godt nok relativt svært at holde sig på sit vedligeholdelsesindtag, og man vil med stor sansynelighed veksle mellem under- og overskud. Men unanset hvad, så får man altså noget bedre resultater, hvis man bevidst ligger i enten over- eller underskud alt efter sine mål.

Er det helt umuligt at få mere muskelmasse, hvis man ligger på sit vedligeholdelsesindtag? :?
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Moqensen skrev:
Thomas Jagd skrev:Hvis du hverken er i kalorieunderskud (cut) eller kalorieoverskud (bulk), så ligger du på dit vedligeholdelsesindtag, og i så fald vil du hverken få mere muskelmasse eller mindre fedtmasse. Nu er det godt nok relativt svært at holde sig på sit vedligeholdelsesindtag, og man vil med stor sansynelighed veksle mellem under- og overskud. Men unanset hvad, så får man altså noget bedre resultater, hvis man bevidst ligger i enten over- eller underskud alt efter sine mål.

Er det helt umuligt at få mere muskelmasse, hvis man ligger på sit vedligeholdelsesindtag? :?

det troede jeg heller ikke det var ?? men tror også at man mener når man ligger på sit ligevægtsindatg et man så svinger som han også siger der. for så er du jo nogle gange i overskud og kan på den måde gaine lidt masse.

Styrkeliste

BOOBS skrev:
Moqensen skrev:

det troede jeg heller ikke det var ?? men tror også at man mener når man ligger på sit ligevægtsindatg et man så svinger som han også siger der. for så er du jo nogle gange i overskud og kan på den måde gaine lidt masse.

Ja, det forstår jeg godt.
Men troede godt nok ikke at det var umuligt at få mere muskelmasse, bare fordi at du ligger på ligevægtsindtaget :?
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Hvis man ligger på sit ligevægtsindtag, så får kroppen jo ikke en eneste kcal i overskud, og derfor kan den selvfølgelig ikke "bygge" nye muskler, når den intet har at bygge af. Men derfor kan man sagtens blive stærkere, ved neutrale tilpasninger :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Det er muligt at tage muskelmasse på selvom du ikke bevidst cutter eller bulker.
Mål som skal nåes før 2010
Squat:
170 kg.
Bænkpres:
105 kg.
Dødløft:
160 kg.
Tilsammen før 2010: 435 kg.

Geografisk sted: Tønder

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 135.00

02blume skrev:Det er muligt at tage muskelmasse på selvom du ikke bevidst cutter eller bulker.

Ja, hvis du er meget utrænet og overvægtig :wink:
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

det jeg bare synes er irriterende er at det er svært at finde ud af præcis hvornår man ska bulke og cutte.. Hvordan ska jeg vide hvornår jeg ska cutte ??
ved jo ikke hvor lang tid det vil tage..

Fx nu sidder jeg med meget mere fedt end jeg gjorde sidste sommer (selv om det ikke er meget) og det er jo ikke særlig nice for sommeren er her nu, og så ender det med at jeg lige akkurat er blevet helt cuttet når jeg ska til at bulke igen

Ang. det med at spise så man tager minimal mængde fedt på.

Prøv at tag et kig på følgende artikler:
http://www.johnberardi.com/articles/nut ... ting_1.htm
http://www.johnberardi.com/articles/nut ... ting_2.htm

Det handler b.la. af sammensætningen af dine måltider.
Brugeravatar

Træner her: Atletklubben Jyden

Hvis du over en periode ligger omkring dit ligevægtsindtag vil du med den rette kost og timing af denne naturligvis smide noget fedt og opbygge noget muskelmasse. Energioverskud er ikke det samme som bulk! Energioverskud er når kroppen har overskud af energi og kan bruge energi på at reparere sig selv. Bulk er en periode hvor man ligger over sit ligevægtsindtag, men selvfølgelig vil kroppen stadigvæk være i energiunderskud indimellem. Jeg forstår ikke hvordan i kan stille det op så simpelt som i gør her... Hvis du i løbet af om tre år vejer det samme som du gør nu betyder det selvfølgelig ikke at du nødvendigvis har nøjagtigt den samme fedtprocent, det samme gør sig gældende for tre uger og tre dage, selvfølgelig i mindre omfang. Ligeledes er kroppen naturligvis også anabol mange gange under cut.

Hvornår man skal cutte skal man vurdere ud fra hvordan det ser ud i spejlet i forhold til de mål man gerne vil nå.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00

Galleri: Vis galleri (3)

Bridge skrev:det jeg bare synes er irriterende er at det er svært at finde ud af præcis hvornår man ska bulke og cutte.. Hvordan ska jeg vide hvornår jeg ska cutte ??
ved jo ikke hvor lang tid det vil tage..

Fx nu sidder jeg med meget mere fedt end jeg gjorde sidste sommer (selv om det ikke er meget) og det er jo ikke særlig nice for sommeren er her nu, og så ender det med at jeg lige akkurat er blevet helt cuttet når jeg ska til at bulke igen

bulk hvis dy synes nu du mangler masse og gerne ville være større

cut hvis fu synes du har får meget fedt på kroppen og gerne ville havde noget det væk :)

Styrkeliste

Det er også det jeg gør.. Synes bare mine arme flyver væk når jeg cutter..

Kan nogen give et bud på hvor mange måltider jeg ca. bør spise om dagen hvis jeg er 173cm høj, vejer 72-73kg og løber omkring 45min. hver dag ???

Bridge skrev:Det er også det jeg gør.. Synes bare mine arme flyver væk når jeg cutter..

Kan nogen give et bud på hvor mange måltider jeg ca. bør spise om dagen hvis jeg er 173cm høj, vejer 72-73kg og løber omkring 45min. hver dag ???

Så har du åbenbart en del fedt på armene :wink:

Ja, hver 3 time cirka som alle andre
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Squat: 200.00

ja men hvad hvis jeg er stået op kl. 12:30 som fx i dag, og bruger lang tid til træning pga. løb.. så skal jeg vel spise mere end det

har nenmlig cuttet i en måned og 5 dage nu, og efter jeg begyndte at cutte igen tabte jeg 2ml på armene efter 4 dage... Forstår bare ikke mine arme blir ved med at gå ned ad når jeg cutter.. selvfølgelig er der røget væske og fedt, men kan jo se jeg ikke har noget fedt på armene mere.. kan det godt gå så hurtigt med at smide masse ??

Bridge skrev:har nenmlig cuttet i en måned og 5 dage nu, og efter jeg begyndte at cutte igen tabte jeg 2ml på armene efter 4 dage... Forstår bare ikke mine arme blir ved med at gå ned ad når jeg cutter.. selvfølgelig er der røget væske og fedt, men kan jo se jeg ikke har noget fedt på armene mere.. kan det godt gå så hurtigt med at smide masse ??

2 ml alligevel! Du mener nok cm.

Jamen træner du ikke i mens du cutter?
Et for stort kcal underskud kan også være grunden til, at der ryger muskelmasse. Fedtet skal sniges af, det er ihf den bedste måde at holde på muskelmasen.
Brugeravatar

Træner her: Atletklubben Jyden

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster