Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

(Og så kan jeg komme af med noget energi.)

Lithium skrev:Du har vel ikke tænkt dig at dekonditionere og så samtidig starte op på cardio ?
Så kan det næsten ikke blive mere katabolsk

Bone-14 skrev:Lithium skrev:Du har vel ikke tænkt dig at dekonditionere og så samtidig starte op på cardio ?

Bone-14 skrev:Hvis man spiser nok, hvorfor er cardio så katabolsk?

Lithium skrev:Du har vel ikke tænkt dig at dekonditionere og så samtidig starte op på cardio ?

Milky skrev:Da jeg prøvede dekonditionering den første (og sidste) gang, tænkte jeg, at jeg da ligeså godt kunne smide lidt fedt, når nu jeg var i gang, så jeg startede med lidt cardio og spiste lidt mindre. Det skulle jeg aldrig have gjort - jeg mistede overraskende meget muskelmasse på den ene uge.

Pind skrev:Noget helt andet er, at man slet ikke bør gøre brug af decon..

sund skrev:Pind skrev:Noget helt andet er, at man slet ikke bør gøre brug af decon..
WOW VIRKELIG GODE ARGUMENTER hvor får du det fra!?!?!

Illisher skrev:sådan, bare sæt begynderne på plads! Så kan de sku lære det. De kan jo bare lade være med at være uvidende. Det er deres egen skyld, de kunne bare være lige så kloge som jer!!!![]()
Det de andre på deres egen lidt arogante måde forsøger at sige er at der ikke nødvendigvis er nogen grund til at holde decon.
Hvor længe har du trænet siden din sidste decon? Hvis du bare har trænet 3 ugers SDH er der ingen grund til at holde pause. Det spild af tid, hvis ikke kroppen har brug for det. Det en uge uden træning, hvor du kunne have pumpet jern i stedet.
Du behøver ikke decon imellem hver program. Så længe du bare træner hårdt og tungt, hvilket er omkring 80%+ af din 1RM (hvis du bænker 100KG bør du så træne med 80kg eller mere)
Du har ført brug for decon/deload når din krop begynder at overreache (google lidt på det) Dvs når du begynder at stagnere i styrke, og ikke stiger længere, og energi niveauet ikke længere kan komme op på det normale. Så kan det være gode tegn på at du ahr akumuleret så emget træthed i dine muskler at en pause, eller endnu bedre en uge med let træning ville være på sin plads.
Ved godt der står i flere af artiklerne her på siden at man skal holde pause hver8. uge når programmet er slut, men med mindre du har kørt enormt hårdt og tungt hele programmet igennem er der ingen grund til at holde pause så ofte.
Læs gerne denne artikle som kan give dig et bedre indblik i hvorfor unødige pause bør undgåes.
http://www.motion-online.dk/styrketraen ... _gaar_det/

Jenslyn87 skrev:Milky skrev:Da jeg prøvede dekonditionering den første (og sidste) gang, tænkte jeg, at jeg da ligeså godt kunne smide lidt fedt, når nu jeg var i gang, så jeg startede med lidt cardio og spiste lidt mindre. Det skulle jeg aldrig have gjort - jeg mistede overraskende meget muskelmasse på den ene uge.
Du mistede ikke 'meget' muskelmasse, fordi du dyrkede lidt cardio og spiste lidt mindre over en uge. lulz.

sund skrev:Tillæg til Pinds og Caspers gode argumenter, som andre måske kan gøre gavn af:
Fra: viewtopic.php?p=951827

Milky skrev:Jenslyn87 skrev:Milky skrev:Da jeg prøvede dekonditionering den første (og sidste) gang, tænkte jeg, at jeg da ligeså godt kunne smide lidt fedt, når nu jeg var i gang, så jeg startede med lidt cardio og spiste lidt mindre. Det skulle jeg aldrig have gjort - jeg mistede overraskende meget muskelmasse på den ene uge.
Du mistede ikke 'meget' muskelmasse, fordi du dyrkede lidt cardio og spiste lidt mindre over en uge. lulz.
Nu er 'meget' jo sjovt nok subjektivt. Jeg vil mene, at det var meget, da det tager en hel del længere tid at opbygge, end det gjorde at miste det. Så kan du ellers grine nok så meget af det![]()
____
Hele problemet i diskussionen med dekonditionering er, at man ikke kan sige, hvor længe der går, før man har opbygget det tabte igen - hvis der eksempelvis går 1-2 uger kan det jo sagtens betale sig.

Casper.S skrev:Cardio er sundt, og for sin vis ok under cut, i moderate mængder.
method skrev:Casper.S skrev:Cardio er sundt, og for sin vis ok under cut, i moderate mængder.
Hvorfor er cardio kun for sin vis ok under Cut? Jeg har da altid kørt cardio under mine tidligere cuts, sammen med bb og 300-500 kcal underskud uden store tab af muskelmasse. Troede det var normalt at køre cardio under Cut?

Ved det sidste Krop og Kraft seminar, blev det fremlagt af Anders (Incognito), at nye studier viser det IKKE kan betale sig at dekonditionere, om du er BB'er, SL'er, VL'er eller what ever....

method skrev:Casper.S skrev:Cardio er sundt, og for sin vis ok under cut, i moderate mængder.
Hvorfor er cardio kun for sin vis ok under Cut? Jeg har da altid kørt cardio under mine tidligere cuts, sammen med bb og 300-500 kcal underskud uden store tab af muskelmasse. Troede det var normalt at køre cardio under Cut?

sund skrev:Hmm tænke bare når jeg skal holde 1 uges pause, kunne jeg ligeså godt løbe en tur eller 2, det skulle være så sundt(Og så kan jeg komme af med noget energi.)
Men hvis det er mest hensigtsmæssigt at man slet ikke belaster sin krop når man holder en uges decon. Så vil jeg da lade være

Jenslyn87 skrev:Der er også et element af præference. Jeg har det skidt med deload - bliver ekstremt lad af det og kommer tilbage langt mere umotiveret end før. Det er i hvert fald min erfaring. Hvis det skal være, vil jeg hellere køre lidt dekonditionering og føle, at man trods alt kommer afsted og holder sig til ilden

Garik skrev:Jenslyn87 skrev:Der er også et element af præference. Jeg har det skidt med deload - bliver ekstremt lad af det og kommer tilbage langt mere umotiveret end før. Det er i hvert fald min erfaring. Hvis det skal være, vil jeg hellere køre lidt dekonditionering og føle, at man trods alt kommer afsted og holder sig til ilden
Blander du dem ikke sammen nu?
Decon = total fri
Deload = lavere vægte, volumen etc.
Eller har jeg misforstået det?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster