Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1320
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1318

Følg bodybuilding.dk på

Cutter du i år? Hvad er din plan og dit mål?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Cutter du i år?
-

Hvad er din plan og dit mål?

Personligt cutter jeg ikke i år, da jeg ikke mener det jeg har opbygget er tilfredsstillende, min vægt har stort set stået på det samme siden nytår pga. for lidt kulhydrater, og jeg er ikke vokset synligt. Så derfor har jeg tænkt mig at æde igennem fra nu af og til 1/7 når jeg skal på ferie. Regner da stærkt med at smide 6-8 kg på kroppen - nu hvor min krop har tilpasset en vægt på omkring 72-74. Jeg må da indrømme at det er lidt deprimernede når jeg regnede med at peake på de 77-80 kg og så cutte.

Men jeg er da aldeles positiv over den styrke jeg har opnået:

Bænk 1/8 2010: 1 @ 95 kg (bw: 62.5)
Bænk 14/3 2011: 1 @ 120 kg (bw: 72.5)

Så det var da et lyspunkt her i mine ødelagte cutplaner. Hvilket jo er min egen skyld #-o
Sidst rettet af Karlo 31. mar 2011, 19:00, rettet i alt 3 gange.
"Winners never quit and quitters never win" - Vince Lombardi
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Træner her: Zielkes Fitnessklub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Personligt regner jeg heller ikke med at cutte i år, af samme årsag som dig selv - jeg har ikke fået opbygget tilpas nok muskelmasse til jeg føler at jeg vil smide noget af det igen. Har ikke fået gainet så meget som jeg havde håbet på, så at begynde at se kiloene rasle af igen vil nok bare gøre mig super depri.

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog

Et lille "Cut" på ca. 5-7 kg., sidst på sommeren, er umiddelbart planen.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

jeg har tænkt mig at cutte en smule for første gang i år. har stadig meget lav fedtprocent, og på papiret er det madness at cutte som jeg ser ud nu. men har fået en sød delle på maven... og så bare for at prøve det :)
Brugeravatar

Reputation point: 35

Come on drenge, vi skal have nogle stats på bordet! :mrgreen:
Brugeravatar

Styrkeliste

Påbegyndte cut på 93.7 den 1. januar i år. Simpelthen fordi jeg var blevet for bloated at se på.

Massen er ikke stor nok på nogen måde, men vil have kørt det "bloat" af, før jeg forsøger mig med et nyt bulk - denne gang lean og ordentligt.

Jeg håber derfor på at ramme de ~80kg omkring juli, så det har været/bliver et langt cut desværre. Alle vil nok sige: Bulk nu, cut til næste år, men er for forfængelig omkring fedtprocent, til at jeg vil bulke op.

Når jeg rammer de 80kg, vil jeg forsøge at bulke lean op til 85-90kg. Håber både cut og bulk lykkes :)

Indtil videre har jeg smidt 6-7kg (et par drukture de sidste to år har sløret tallene den sidste uge). Regner med at ramme 86kg den 4. april. Så vil jeg have smidt 7.7kg på 3 måneder.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Jeg startede med cut for en måned siden hvor jeg vejede ca. 87-88 kg.
Har indtil videre smidt 3-4 kg, og fortsætter med at cutte ind til jeg syntes det ser godt ud.
Så tror jeg skal ned på en 76-77 kg før fedtprocenten er godt nede :)

Mit første forsøg på cut starter i morgen. Dog men en ordentlig omgang druk i weekenden. meget dumt.
starter pt på 97kg ca. Cutter for at blive mere markeret at se på. og fordi jeg skal i bedre kondi. Jeg prøver et af smedens programmer og håber det kan hjælpe mig på den rigtige vej.

Kostplan: Ingen kostplan

wiickedman skrev:Mit første forsøg på cut starter i morgen. Dog men en ordentlig omgang druk i weekenden. meget dumt.
starter pt på 97kg ca. Cutter for at blive mere markeret at se på. og fordi jeg skal i bedre kondi. Jeg prøver et af smedens programmer og håber det kan hjælpe mig på den rigtige vej.

Dvs. du cutter fra på mandag :wink:

Jeg har været i gang i noget der ligner en måneds tid nu. Jeg ved ikke hvor meget jeg skal af med, men 5-6 kg er nok ikke ved siden af. Fra udgangspunktet vel at mærke. Men eftersom min vægt er gået i stykker, kan jeg ikke så godt smide tal på bordet. Fordelen ved at have et succesfuldt cut frisk i erindringen er imidlertid, at jeg ikke er lige så afhængig af målinger. Jeg ved, at den kostplan jeg følger giver resultater, når jeg kombinerer den med tung træning, cardio og crossfit/cirkeltræning.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Dødløft: 225.00

cutter nok senere på året. måske først starten af næste år, mit lean bulk køre super godt for tiden så har ikke i sinde at stoppe, selvom der er lidt på maven.

Juli 2010 105kg - der toppede min vægt
november 2010 93kg cuttede jeg ned til, og ville ikke være så fed som før
Marts 2011 (NU) 97kg - lean bulk - er dog lige så stor på arme og ben som da jeg vejede 105 bare med lavere f% selvf...

Tror min passende vægt skulle være på 88-90kg cut.

Geografisk sted: Skive

startede i 2008 med at træne, hvor jeg vejede 146 kg, derfra røg jeg ned på 133, så op på 139, ned på 127, og op på 133, cuttede så ned til 102 kg, og bulkede op til 114 kg i midten af feb 2011. vejer i dag 106 kg, og er i gang med at cutte ned på 90 kg til sommer, hvor jeg ser frem til at gå rundt i bar mave på stranden for første gang siden jeg var en lille purk.

Målet med min træning er at holde den ved lige, og fortsat have velvære, og den øgede forbrænding der har været en kolossal hjælp for mit vægttab, og håber på resten af mit liv at have en krop i balance. Derudover ville 150 i bænk inden året er omme ikke skade ;)
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00

skal have cuttet ca 5 kg mere af (har allerede cuttet 3-4kg). På det tidspunkt har jeg nok en fin 6-pack, og så skal der køres lean bulk
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Har cuttet siden slut-oktober hvor jeg vejede omkring de 130kg, jeg er nu nede på 105kg og er samtidig steget i styrke, så jeg er utrolig tilfreds. Jeg regner med at fortsætte til jeg rammer de 90, hvorefter jeg vil reevaluere mine mål alt efter hvordan det ser ud.

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

Jeg har været i gang siden 4. januar og har smidt ca. 9 kg (vejede 90 kg ved start af cut). Hvor længe jeg fortsætter kommer udelukkende an på hvad spejlet fortæller mig. Med andre ord har jeg ikke en bestemt fedtprocent eller et bestemt antal kg jeg skal ned på - det hele afhænger af om jeg er tilfreds, eller ej. Hvis jeg skulle komme med et skud fra hoften, ville jeg dog gætte på 75 kg.

I sidste uge havde jeg et lille break fra diæten, hvor jeg spiste fuldstændig som det passede mig. Dette agter jeg at gøre igen om nogle kg.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Mit "cut" i år bliver meget begrænset. Jeg regner regner med at cutte om 2 uger, hvor jeg nok vejer ~76 kg, målet er så at cutte ned til omkring 72 kg på 8 uger. Ganske overkommeligt.
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Jeg startede på et cut for 3-4 uger siden, med en vægt på 81.5 kg (faldt ned fra 84kg pga. af nogen dages sygdom), så jeg tænkte, at jeg ligeså godt kunne fortsætte vægttabet.

I morges sagde vægten 78.6kg og det begynder at se godt ud.
Slut vægten bliver nok omkring de 76 :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Lemvig

Du bliver sku aldrig stor Karlo.

var igang med et cut i 4 uger og det gik pisse godt. Så blev min lænd massekreret og kiroprakteren har bandlyst mig fra centeret det næste stykke tid.Satser dog på at jeg kan komme ned og lave noget ikke lænde relateret i løbet af de næste par dage.

Håber og tror på at jeg er klar igen om et par uger og kan forsætte de gode takter.

Min mål er lige under de 90 kg vil jeg tro. Men det er spejlet der bestemmer i sidste ende.

AndreasFH skrev:Du bliver sku aldrig stor Karlo.

var igang med et cut i 4 uger og det gik pisse godt. Så blev min lænd massekreret og kiroprakteren har bandlyst mig fra centeret det næste stykke tid.Satser dog på at jeg kan komme ned og lave noget ikke lænde relateret i løbet af de næste par dage.

Håber og tror på at jeg er klar igen om et par uger og kan forsætte de gode takter.

Min mål er lige under de 90 kg vil jeg tro. Men det er spejlet der bestemmer i sidste ende.

Der er forskel på at være høj og stor, Andreas. Hvis man fx er 205 eller hvad du nu er, så er man fandeme da ikke stor når man vejer 90 kg, så er man bare høj og tynd. Desuden løfter jeg tungt, så jeg skal nok bliver stor.

Vil da også lige uddybe lidt yderlige med dette regnestykke indenfor classic bodybuilding (højde - 100 + 2).

Mig (168 - 100 + 2) = 70 kg lean, så er det jo STORT nok at veje 78+ kg i offseason. Pt vejer jeg 73 kg.

Dig (205 - 100 + 2) = 107 kg lean. Så burde du egentlig veje omkring de 120+ kg offseason, for nogensinde at stå lean på 107 kg.

En ret overfladisk udregning, men det er bare pointen jeg lige ville have frem.

Peace ;-)
Brugeravatar

Styrkeliste

Gået i gang for lidt siden efter at have dirty-bulket lidt for the lulz. Målet er 6 % (har været nede på 7 før og er på ca. 8 nu). Det er sjovt at lege med sådan nogle ting, synes jeg... bortset fra når man er hjemme ved forældrene, og de bare stacker chokolade op i metermål i rummet ved siden af, hvor man opholder sig ](*,) ](*,) ](*,)
Brugeravatar

Karlo skrev:

Der er forskel på at være høj og stor, Andreas. Hvis man fx er 205 eller hvad du nu er, så er man fandeme da ikke stor når man vejer 90 kg, så er man bare høj og tynd. Desuden løfter jeg tungt, så jeg skal nok bliver stor.

Vil da også lige uddybe lidt yderlige med dette regnestykke indenfor classic bodybuilding (højde - 100 + 2).

Mig (168 - 100 + 2) = 70 kg lean, så er det jo STORT nok at veje 78+ kg i offseason. Pt vejer jeg 73 kg.

Dig (205 - 100 + 2) = 107 kg lean. Så burde du egentlig veje omkring de 120+ kg offseason, for nogensinde at stå lean på 107 kg.

Peace ;-)

Og imo en god pointe! Hvis man regner med, at en person på 190 skal veje cirkus 10 kg mere end en på 180 for at nå samme proportioner, så har man nok ikke skudt helt ved siden af. Det synes jeg, mange fuldstændig overser, når man snakker om (relativ) vægt. I mit center går en kort gut på måske 160, og han er sgu massiv at se på trods sine kun 60 (så godt som fedtfri) kg.
Brugeravatar

Karlo skrev:

Peace ;-)

Touché Karlo ! :D
Det var nu mere en af de dersens spøjse bemærkninger. ;) der skal mange sæsoner til før jeg er på "højde" med dig massemæssigt.

Tungt er også the way to go ! Af ren og skær nysgerighed så ville jeg lige høre hva du løftede i Squat og Død ? evt pres ?

MHT regnestykket skal du lige trække et par stykker fra de 100 jo højere personen er, og 205 er måske lige i overkanten.

198-100-2-3 = 95-96 men så er du jo også nede på konkurrencevægt, ingen væske osv., hvilket jeg slet ikke har nogen intentioner om. så omkring de 100 er vel et godt bud. Så er man vel også ved at have nået sit potentiale. Måske lidt urealistisk for en Hobby BBer.

AndreasFH skrev:
Karlo skrev:

Peace ;-)

Touché Karlo ! :D
Det var nu mere en af de dersens spøjse bemærkninger. ;) der skal mange sæsoner til før jeg er på "højde" med dig massemæssigt.

Tungt er også the way to go ! Af ren og skær nysgerighed så ville jeg lige høre hva du løftede i Squat og Død ? evt pres ?

MHT regnestykket skal du lige trække et par stykker fra de 100 jo højere personen er, og 205 er måske lige i overkanten.

198-100-2-3 = 95-96 men så er du jo også nede på konkurrencevægt, ingen væske osv., hvilket jeg slet ikke har nogen intentioner om. så omkring de 100 er vel et godt bud. Så er man vel også ved at have nået sit potentiale. Måske lidt urealistisk for en Hobby BBer.

Jeg ved godt det var en af dine spøjse bemærkninger ;-)

Mine løft er:

Bænk 120
Squat 130
Dødløft 140

Har dog ikke prøvet så meget med max løft i dødløft og squat.

Hvad vejer du pt?
Brugeravatar

Styrkeliste

Flotte løft !
Vægten sagde 93,9 her til morges, hvilket er alt for lidt. Det er gået lidt for hurtigt, men har som sagt heller ikke trænet den sidste uge. Tager dog ned idag og bænkpreser lidt tror jeg :)

Er du taget til sønderborg eller hvor du nu ? Hørte du boede i KBH en overgang ? kan ikke rigtig følge med.

Lol mit cut startede sådan set aldrig rigtig i år.

Alt den kærlighed, alt den kærlighed #-o

Vi må prøve igen næste år :D

Ses i centeret, Karlo ;) ;)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00