Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1256
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1254

Følg bodybuilding.dk på

Dags dato: Verdens fedeste land

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej med jer....

Der kommer et godt program om fedme i USA i Dags dato på tv 2 kl. 22.35

Verdens fedeste land...

På Heart Attack Grill i Dallas Texas kan du få verdens mest kalorierige cheeseburger, en "Firedobbelt bypass", der består af fire bøffer, 20 stykker bacon og 10 skiver ost. Den vejer et kilo og indeholder 8000 kalorier, svarende til ni måltider. Restauranten drives af Jon Baso, der på en højst provokerende og utraditionel måde prøver at sende et budskab.

USA er ramt af en fedmeepidemi af de helt store, og hvert år dør 400.000 amerikanere af overvægt. Men det er svært at komme igennem med de gode kost- og motionsråd i et land, hvor hamburgere og bilen er en større del af den amerikanske drøm end grøntsager og motion. Mød nogle af de fede børn og voksne, og hør hvordan man prøver at komme overvægten til livs i Guds og fastfoodens eget land.

Reputation point: 90

Geografisk sted: Vanløse

Træner her: Fitness World Frederiksberg

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Glemmer aldrig et program med Jamie Oliver i USA, hvor en køkkenchef på en skole mente, at børnene fik sund mad, for de fik masser af grøntsager! Det var pommes frites, hun mente, det var jo kartofler sagde hun, og dermed grøntsager!! ](*,)

Det er sørgeligt, at de tror de rent faktisk er så naive, at de tro de spiser sundt. De burde indføre et fag i skolen der hed sundhed. Det er lidt "sjovt" at tænke på, at USA er det land i verden med flest overvægtige, og samtidig et af de lande, hvor der (i visse omgangskræse) er størst fokus på kost, motion og træning. Lidt tankevæggende.
Proud member of Team Fat Ups.
Brugeravatar

Reputation point: 68

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00

Jeg mener godt nok den ligger i Las Vegas, Nevada... Ellers er der 2 stk :)
Jeg gik selv forbi den på The Strip på min tur. Man spiser gratis derinde hvis man vejer over 350 pund/160kg! Bulk, here i come ;)

Derudover spiste jeg hos en familie, der i vores besøgs anledning serverede "sund mad". Bønner, kartofler og bøf med sovs. Bønner og kartofler blev kogt sammen med 250g smør, bøfferne var færdiglavet frysebøffer med 22-25% fedt og sovsen tør jeg slet ikke tænke på. Men det var jo bønner og kartofler, så sundt havde de ikke spist længe da. Den store synder i amerikanernes øjne er salt.
Sidst rettet af MakeMeMonster 4. jul 2012, 21:25, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: 7500

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

MakeMeMonster skrev:Jeg mener godt nok den ligger i Las Vegas, Nevada... Ellers er der 2 stk :)
Jeg gik selv forbi den på The Strip på min tur. Man spiser gratis derinde hvis man vejer over 350 pund/160kg! Bulk, here i come ;)

Det er jo fuldkommen vanvittigt det der. Opforde folk til at blive fede, for så får de gratis mad, hvad er den for en verden vi lever i ](*,)
Brugeravatar

Styrkeliste

CaliWali skrev:Det er sørgeligt, at de tror de rent faktisk er så naive, at de tro de spiser sundt. De burde indføre et fag i skolen der hed sundhed. Det er lidt "sjovt" at tænke på, at USA er det land i verden med flest overvægtige, og samtidig et af de lande, hvor der (i visse omgangskræse) er størst fokus på kost, motion og træning. Lidt tankevæggende.

Ja det er sgu tankevækkende, meen jeg syntes bestemt at vi her hjemme begynder at følge godt med efterhånden,,men det er jo en anden historie ....

MakeMeMonster skrev:Jeg mener godt nok den ligger i Las Vegas, Nevada... Ellers er der 2 stk :)

:wink: :wink:

CaliWali skrev:

Det er jo fuldkommen vanvittigt det der. Opforde folk til at blive fede, for så får de gratis mad, hvad er den for en verden vi lever i ](*,)

Jeg ved ikke om det er en opfordring som sådan, men det er vanvittigt, ja! Med deres menu er det ikke ligefrem fordi de 160+ kg folk kommer til at ændre livsstil til det bedre. Jeg var faktisk lige ved at gå derind, men valgte at spise andetsteds. Det fortryder jeg faktisk lidt, det ville have været noget af en oplevelse ellers!
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: 7500

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

K.G skrev:
CaliWali skrev:Det er sørgeligt, at de tror de rent faktisk er så naive, at de tro de spiser sundt. De burde indføre et fag i skolen der hed sundhed. Det er lidt "sjovt" at tænke på, at USA er det land i verden med flest overvægtige, og samtidig et af de lande, hvor der (i visse omgangskræse) er størst fokus på kost, motion og træning. Lidt tankevæggende.

Ja det er sgu tankevækkende, meen jeg syntes bestemt at vi her hjemme begynder at følge godt med efterhånden,,men det er jo en anden historie ....

Du har desværre ret, hvilket er sørgeligt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Husk på at pizza officielt er godkendt som en grøntsag, grundet mængden af tomatsovs. Udover det umiddelbart tragikomiske i det, så er det også sjovt fordi tomat er en frugt..
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

MakeMeMonster skrev:
CaliWali skrev:

Jeg ved ikke om det er en opfordring som sådan, men det er vanvittigt, ja! Med deres menu er det ikke ligefrem fordi de 160+ kg folk kommer til at ændre livsstil til det bedre. Jeg var faktisk lige ved at gå derind, men valgte at spise andetsteds. Det fortryder jeg faktisk lidt, det ville have været noget af en oplevelse ellers!

Selvfølgelig er det en oplevelse som sikkert trækker mange turister til, hvilket nok også er det som driver stedet. Desværre er det, hvis man ser på det fra et sundhedsmæssigt syn helt vanvittigt. Jeg tolker det som en opfordring, at man spiser gratis, hvis man er fed/overvægtig. Det svarer lidt til at sige, at man træner gratis, hvis man har guns over 55 cm og er på krudt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Dingo skrev:Husk på at pizza officielt er godkendt som en grøntsag, grundet mængden af tomatsovs. Udover det umiddelbart tragikomiske i det, så er det også sjovt fordi tomat er en frugt..

Var det ikke Pizzatopping der var en "grøntsag"?
Brugeravatar

Reputation point: 10

Sevez skrev:
Dingo skrev:Husk på at pizza officielt er godkendt som en grøntsag, grundet mængden af tomatsovs. Udover det umiddelbart tragikomiske i det, så er det også sjovt fordi tomat er en frugt..

Der har vist været lidt frem og tilbage om detajlerne, men har hørt en del om det. Jeg går egentlig ikke så meget op i om det er rigtigt eller ej :lol:

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... paste.html
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

WTF sker der for den der Heart Attack Grill??? ](*,) ](*,) ](*,) :wtf1:

Burger med 8000 kcal........de er fandme ikke raske derovre
Logbog for gamle mænd - Persistence beats even talent!

Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Aalborg

Hva skete der lige for hende fortaleren for "I love being a fat bit**". Idiot
Brugeravatar

Styrkeliste

Haha ÅH GUD, det program var kilde til mange gode lulz.

"Mit blodtryk skyldes ikke min overvægt, men mit hårde arbejde"
"Hvis du ikke kan klare mine mormorarme og fede lår, så fortjener du heller ikke mine patter"
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

Kostplan: Ingen kostplan

Ret kedelig dokumentar, de burde have gået lidt mere i dybden omkring selve problemet, og det pres ham viceborgmesteren mødte fra politikernes side, angående den nye lov omkring, salg af legetøj sammen med mad.

Det endte ud i en standard dokumentar, hvor man fulgte tykke mennesker der tabte sig, eller lidt alá "the biggest loser".
Brugeravatar

Dingo skrev:
Sevez skrev:

Der har vist været lidt frem og tilbage om detajlerne, men har hørt en del om det. Jeg går egentlig ikke så meget op i om det er rigtigt eller ej :lol:

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... paste.html

Jaeh, sorry, flueknepperi :-) Ligemeget hvad, er det stadig forrykt... God bless 'merica
Brugeravatar

Det sjoveste må være at det er til fare for nationens sikkerhed :? :?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 152.00

Logbog: Ingen logbog

Muddii skrev:Det sjoveste må være at det er til fare for nationens sikkerhed :? :?

Det er utroligt sjovt, jeg griner stadig.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 300.00
- Squat: 300.00
- Dødløft: 300.00

simonzo skrev:
Muddii skrev:Det sjoveste må være at det er til fare for nationens sikkerhed :? :?

Det er utroligt sjovt, jeg griner stadig.

Nu lyder 'national security' også lige voldsomt, men hvis problemet reelt er så stort at flere og flere er ude af stand til at arbejde pga deres overvægt og følgesygdomme, så er det jo faktisk et alvorligt problem for landets økonomiske situation
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Spændende emne, dog en lidt overfladisk behandling. Hvis man er oprigtigt interesseret i emnet, vil jeg opfordre folk til at se dokumentaren som HBO har lavet - den kan streames gratis her: http://theweightofthenation.hbo.com/

Apropos, så pastede en god amerikansk ven dette billede på min FB i dag: Billede
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 30

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00

jeg blev sulten af at se "Heart attack grill" :D :D :D
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

Reputation point: 235

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00

Blackmoore skrev:jeg blev sulten af at se "Heart attack grill" :D :D :D

Så er vi to - jeg røg fluks ud i køleskabet for at rode bagefter. De burgere så satme gode ud :-D
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Jeg har en farbror i Phoenix og det er noteret, når jeg forhåbentlig snart skal besøge ham :mrgreen:
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

IbZor skrev:Ret kedelig dokumentar, de burde have gået lidt mere i dybden omkring selve problemet, og det pres ham viceborgmesteren mødte fra politikernes side, angående den nye lov omkring, salg af legetøj sammen med mad.

Det endte ud i en standard dokumentar, hvor man fulgte tykke mennesker der tabte sig, eller lidt alá "the biggest loser".

Enig,,,meen syntes dog det sætter tanker igang, trods alt...

ThomasNielsen skrev:

Så er vi to - jeg røg fluks ud i køleskabet for at rode bagefter. De burgere så satme gode ud :-D

Det samme her, måtte lige skovle en portion havregryn i maven, for ikke at gå skrup sulten i seng... :dance:

Bomberton skrev:Spændende emne, dog en lidt overfladisk behandling. Hvis man er oprigtigt interesseret i emnet, vil jeg opfordre folk til at se dokumentaren som HBO har lavet - den kan streames gratis her: http://theweightofthenation.hbo.com/

Apropos, så pastede en god amerikansk ven dette billede på min FB i dag:

Spændende og særdeles skræmmende udvikling der er ved at ske, har lige set del 1 og vil se de andre her i weekenden, men det mest sørgelige er jo at vi aber godt efter herhjemme, sukkersygen er eksploderet, fastfooden har kronede dage, vi stresser og gider ikke ofre tid på det klokkeværk der holder os i live, sørgelig udvikling, men som det også blev sagt i filmen, har vi ikke set toppen af isbjerget endnu, også herhjemme...

Jeg er selv en af dem der har kørt på frihjul i mange år, men har dog vendt bøtten nu, men for sjov skyld satte jeg mig på bænken foran netto da jeg havde været til trænning og lurede lidt på dem der gik ind og ud, og det var skægt at se for ca. 4 ud af 10 var overvægtige i mine øjne og tre af de 4 var kvinder.....

K.G skrev:
Bomberton skrev:Spændende emne, dog en lidt overfladisk behandling. Hvis man er oprigtigt interesseret i emnet, vil jeg opfordre folk til at se dokumentaren som HBO har lavet - den kan streames gratis her: http://theweightofthenation.hbo.com/

Spændende og særdeles skræmmende udvikling der er ved at ske, har lige set del 1 og vil se de andre her i weekenden, men det mest sørgelige er jo at vi aber godt efter herhjemme, sukkersygen er eksploderet, fastfooden har kronede dage, vi stresser og gider ikke ofre tid på det klokkeværk der holder os i live, sørgelig udvikling, men som det også blev sagt i filmen, har vi ikke set toppen af isbjerget endnu, også herhjemme...

Jeg er selv en af dem der har kørt på frihjul i mange år, men har dog vendt bøtten nu, men for sjov skyld satte jeg mig på bænken foran netto da jeg havde været til trænning og lurede lidt på dem der gik ind og ud, og det var skægt at se for ca. 4 ud af 10 var overvægtige i mine øjne og tre af de 4 var kvinder.....

Ja USA har været frontløber i mange henseender - gode som dårlige. Dit lille eksperiment, hvor du observerede at 3 ud af 4 overvægtige var kvinder, vil jeg opfatte som et bevis på, at de trodsalt prøver at gøre noget ved det :)
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 30

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00

K.G skrev:
ThomasNielsen skrev:

Det samme her, måtte lige skovle en portion havregryn i maven, for ikke at gå skrup sulten i seng... :dance:

Jeg tog lige skridtet videre og fik burgere her til aften. Bum. Gud hvor er jeg letpåvirkelig.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Lige et fif,,,filmene kan også ses på youtube !! i sin fulde længde og der afspiller de med det samme, bare søg på hbo og navn på afsnittet....

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster