Bør man kunne tage flere reps og flere sæt før man kører med dips bælte? Bør man ændre sin holdning og måde at tage dips på?
Jeg ved ikke rigtig hvordan min holdning er, jeg tager dem bare

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

::: skrev:Jeg synes jeg er ved at have rimelig styr på dips, og tager mellem 8 og 10 reps i 3 sæt. Men tænkte på - hvornår bør man gå over til dips bælte?
Bør man kunne tage flere reps og flere sæt før man kører med dips bælte? Bør man ændre sin holdning og måde at tage dips på?
Jeg ved ikke rigtig hvordan min holdning er, jeg tager dem bare

Ratz skrev:Du skal ikke ændre noget ved din holdning eller måden at køre på bare fordi du tager bælte på, eneste du skal tænke over er om du vil ramme triceps eller brystet mest.

SandyFrink skrev:Ratz skrev:Du skal ikke ændre noget ved din holdning eller måden at køre på bare fordi du tager bælte på, eneste du skal tænke over er om du vil ramme triceps eller brystet mest.
Og at de flere kg ikke medfører hyperextension af skuldrene.

SandyFrink skrev:Rejs dig op, før din strakte arm tilbage og mærk spændet på skulderen som du fortsætter. Så smid en røvfuld kg på. God idé?
Med andre ord: lad være med at køre dumbass full reps fordi en eller anden random 145 lbs nancyboy siger det.

8800 skrev:SandyFrink skrev:Rejs dig op, før din strakte arm tilbage og mærk spændet på skulderen som du fortsætter. Så smid en røvfuld kg på. God idé?
Med andre ord: lad være med at køre dumbass full reps fordi en eller anden random 145 lbs nancyboy siger det.
Sandy kan jeg få dig til at finde en video, hvor dips er kørt korrekt. Er det blot et spørgsmål om ikke at komme for langt frem?

8800 skrev:Ok så man skal begrænse strækket i brystet og dermed skulderen. Makes sense.

StefanM skrev:8800 skrev:Ok så man skal begrænse strækket i brystet og dermed skulderen. Makes sense.
I en øvelse som dips, ja. Skulderen er et af kroppens mest ustabile led, og afhænger så vidt jeg husker, mere end noget andet led netop at muskelkraft til at stabilisere sig. Derfor er det ekstra vigtigt at være opmærksom på yderpositionerne (Hvilket det selvfølgelig også er i alle andre led)

8800 skrev:Kombiner det med, at min hæftning ved brystben/sternum allerede er stram bør jeg nok tænke lidt over detSå mindre ROM på dips til mig!

Dingo skrev:8800 skrev:Kombiner det med, at min hæftning ved brystben/sternum allerede er stram bør jeg nok tænke lidt over detSå mindre ROM på dips til mig!
Mindre rom = mere cheat = flere kg = MERE BB!!![]()
![]()

Dingo skrev:Mine triceps har responderet vildere godt på 3-4 sæt á 6 reps med god tung vægt i bæltet i dips.. især det lange triceps hoved. Har givet min arm god fylde

StefanM skrev:8800 skrev:Ok så man skal begrænse strækket i brystet og dermed skulderen. Makes sense.
I en øvelse som dips, ja. Skulderen er et af kroppens mest ustabile led, og afhænger så vidt jeg husker, mere end noget andet led netop at muskelkraft til at stabilisere sig. Derfor er det ekstra vigtigt at være opmærksom på yderpositionerne (Hvilket det selvfølgelig også er i alle andre led)
3) Take a tip from Charles Poliquin and lower your body as far as possible in between the bars, making sure to keep lowering until your biceps make contact with your forearms. In other words, your triceps must get fully stretched. "Incomplete range in the triceps dips is a complete waste of time!" says Poliquin.

Nick9000 skrev:Fra T-nation:3) Take a tip from Charles Poliquin and lower your body as far as possible in between the bars, making sure to keep lowering until your biceps make contact with your forearms. In other words, your triceps must get fully stretched. "Incomplete range in the triceps dips is a complete waste of time!" says Poliquin.
Er poliquin ikke notorisk kendt for at lukke uanede mængder bullshit ud?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster