ficus4p skrev:Mads801 skrev:ficus4p skrev:MrMøller skrev:jeg kører dobbelt overhånd, men jeg løfter heller ikke så meget endnu

ikke noget galt i det, du kan prøve hook greb, det gør desværre rimelig ondt indtil du vender dig til det.
Men det greb skulle være rigtig godt og ligner overhånd =)
og husk... det er ligemeget hvor meget du løfter bare det er tungt =)
Hookgreb er ikke helt sundt for tommelfingeren i længden.
Jeg kører dobbelt overhånd, og skifter til straps i mine top sæt.
det forstår jeg så slet ikke,
Kan du ikke holde den så kan du ikke løfte det =) hvis du ikke træner det så bliver det aldrig bedre
Nu er jeg ikke styrkeløfter, så for mig er der ingen grund til at bruge hverken mixed grip eller hook grip. Straps gør jobbet ligeså godt - eller måske endda bedre, idet de fjerner en variabel, således, at man kan fokusere mere på andre væsentlige ting i løftet.
Det du siger med, at hvis man ikke kan holde den, kan man ikke løfte den, er lidt noget bullshit - der er ingen grund til at lade grebet være den hæmmende faktor i dit løft. Der findes bare også andre måder at træne grebsstyrke på.
Nu kan jeg godt høre, at jeg får det til at lyde som om, at jeg er udstyret med et sæt tændstikker i stedet for underarme, og i øvrigt benytter straps i samtlige træk øvelser. Dette er dog ikke tilfældet. Jeg kan uden de store problemer løfte 175 med dobbelt overhånd (ikke imponerende i sig selv, men ganske fornuftigt set i forhold til min styrkeliste)