Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1047
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1044

Følg bodybuilding.dk på

Dødløft - Problemer med grip

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB.dk

Jeg har langt om længe efter grundig nærstudering af mange logs herinde, forskellige sites etc. endelig givet mig i kast med dødløft i den naive tro, at jeg efterhånden har opbygget et, trods alt, teoretisk grundlag for nogenlunde udførelse af den øvelse. Træningen igår var første virkelige bekendtskab med den dejlige øvelse, og desværre opstod der en række komplikationer, der i min verden kompromitterer det primære formål med øvelsen.
Sættene blev kørt fra den klassiske Reebok stepbænk (FW, You guessed right) og altså ikke helt fra jorden. Teknikken var et forsøg på konventionel dødløft, mener at have læst det er fordelagtigt iforhold til mine 1.92. Øvelsen gik godt, og med hjælp fra min træningsbuddy var der meget fokus på ordentlig position i ryg, lænd, røv etc. Desværre kunne mit grip slet ikke være med i sidste sæt, forsøgte at køre det med mixed grip, men følte stadigvæk at mine hænder smuttede.
Spørgsmålet er derfor: Handler det om simpel tilvænning? Skal jeg investere i en gang straps? (Mener bare ikke straps bør være nødvendigt for sæt af 8x100 kg dødløft, hvilket ikke er noget at råbe hurra for ](*,) ). Har i evt. andre idéer til supplerende øvelser, der kan forbedre mit grip. Kører allerede dips og chinups, som vel burde have en positiv effekt på grebsstyrken.

Håber at jeg kan tære på jeres erfarring og ekspertise, så jeg kan få fuldt udbytte af denne dejlige øvelse, som har efterladt mig med massive DOMS dagen derpå! :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Dødløft :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 0

Kostplan: Vis kostplan

Alternativt til straps kan du sænke vægten og holde et par sekunders pause i toppen af løftet.

Logbog: Ingen logbog

træn dine underarme med wrist curl, og reverse wrist curl, samt kør static hold :D!
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Straps FTW
Brugeravatar

Træner her: DGI Huset i Vejle
AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 112.50
- Dødløft: 120.00

Desuden - hvis du lige er begyndt med øvelsen er tilvænning helt klart en stor faktor (da jeg startede på 80kg i sæt havde jeg samme problem, nu kører jeg sæt på 130 uden problemer (dog med mixed grip når det kommer over 110kg))

Reputation point: 5

Galleri: Vis galleri (1)

Lav noget grebsspecifik træning, køb nogle gode straps, brug magnesium, eller skift center til et sted med ordentlige stænger, fx en SL klub hvor du også har mulighed for kvalificeret teknisk vejledning.
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 210.00

Magnesium er vejen frem!
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK
Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 280.00

Hvis ikke mixed grip hjælper på at kunne holde bedre fast, ville jeg købe straps. Jeg bruger selv straps og syntes det hjælper godt, hvis du lige smækker nogen kilo rundt :)

Træner her: AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 240.00

holstc skrev:Magnesium er vejen frem!

Det tror jeg ikke de bliver glade for i FW
Brugeravatar

Træner her: DGI Huset i Vejle
AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 112.50
- Dødløft: 120.00

bahar skrev:
holstc skrev:Magnesium er vejen frem!

Det tror jeg ikke de bliver glade for i FW

Desto mere grund til at skifte center :)
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Styrkeliste

Shrugs og bent over barbell. Måske låsegreb.

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 220.00

Tak for de mange gode svar :) Flytter snart til Østerbronx, så vil The Gym jo være et oplagt valg. Jeg prøver at se det an et par uger, så må jeg se om det er bedre! Static hold benytter jeg mig allerede af i toppen af løftet, dejligt squeeze med glutes :P! Men dejligt at se masser af løsningsforslag. Atter engang tak!
Brugeravatar

Styrkeliste

Macu skrev:Tak for de mange gode svar :) Flytter snart til Østerbronx, så vil The Gym jo være et oplagt valg. Jeg prøver at se det an et par uger, så må jeg se om det er bedre! Static hold benytter jeg mig allerede af i toppen af løftet, dejligt squeeze med glutes :P! Men dejligt at se masser af løsningsforslag. Atter engang tak!

hmm, tænkte nu static hold som noget du gør når du er færdig med dødløft, som en ekstra ting til grebet :D hvor du tager den fra stedet hvor du kører rack pull, så højt oppe som muligt :D og så evt. holder den i 30 sekunder med max vægt :D
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Macu skrev:Tak for de mange gode svar :) Flytter snart til Østerbronx, så vil The Gym jo være et oplagt valg.

Bestemt :) Du skal være meget velkommen!
Brugeravatar

Styrkeliste

toto_G4M3R skrev:
Macu skrev:Tak for de mange gode svar :) Flytter snart til Østerbronx, så vil The Gym jo være et oplagt valg. Jeg prøver at se det an et par uger, så må jeg se om det er bedre! Static hold benytter jeg mig allerede af i toppen af løftet, dejligt squeeze med glutes :P! Men dejligt at se masser af løsningsforslag. Atter engang tak!

hmm, tænkte nu static hold som noget du gør når du er færdig med dødløft, som en ekstra ting til grebet :D hvor du tager den fra stedet hvor du kører rack pull, så højt oppe som muligt :D og så evt. holder den i 30 sekunder med max vægt :D

Haha ok, my bad :P Det kunne jeg måske prøve. Ville du køre det direkte bagefter? Eller vente til sidst i en træning og så evt. SS med rotatormanchet øvelser?
Brugeravatar

Styrkeliste

Macu skrev:
toto_G4M3R skrev:

Haha ok, my bad :P Det kunne jeg måske prøve. Ville du køre det direkte bagefter? Eller vente til sidst i en træning og så evt. SS med rotatormanchet øvelser?

du skal nok køre det til sidst i programmet sammen med rotator cuff :D
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Hvis du ikke kan holde 8x100, bør du imo ikke engang overveje straps. Du skal træne dit greb og væbne dig med tålmodighed.

Personligt kan jeg lave ét rep med db overhånd på 140 kg med en technogym stang og jeg har aldrig lavet specifik grebstræning som holds eller andet spændende. Kørte jeg med 120 kg vil det ikke være mit greb som gav op først og jeg er bare en lille tynd dreng.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00

MadPanda skrev:Hvis du ikke kan holde 8x100, bør du imo ikke engang overveje straps. Du skal træne dit greb og væbne dig med tålmodighed.

Personligt kan jeg lave ét rep med db overhånd på 140 kg med en technogym stang og jeg har aldrig lavet specifik grebstræning som holds eller andet spændende. Kørte jeg med 120 kg vil det ikke være mit greb som gav op først og jeg er bare en lille tynd dreng.

You might be right. Sveder meget i hænderne, så Magnesium ville nok være et godt supplement. Som tidligere nævnt er det desværre ikke lige noget, de praktiserer i FW. Vil køre nogle uger med forskellige grebsvarianter for at eksperimentere og så vende tilbage til denne tråd.
Brugeravatar

Styrkeliste

Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

Macu skrev:
MadPanda skrev:Hvis du ikke kan holde 8x100, bør du imo ikke engang overveje straps. Du skal træne dit greb og væbne dig med tålmodighed.

You might be right. Sveder meget i hænderne, så Magnesium ville nok være et godt supplement. Som tidligere nævnt er det desværre ikke lige noget, de praktiserer i FW. Vil køre nogle uger med forskellige grebsvarianter for at eksperimentere og så vende tilbage til denne tråd.

De dage hvor det virkelig er varmt udenfor og det egentligt er skide ubehageligt indenfor fordi luftfugtigheden er mega høj, sveder mine fingrer også meget. Jeg smider bare ét stykke papir rundt om stangen og holder på det - virker skide godt :) Eller tørrer jeg bare mine hænder i buksebenet inden løftet, hvilket er rigeligt til mig :)
Brugeravatar

Reputation point: 85

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00

Brug flydende magnesium. det virker skide godt, bruger det selv lige nu. Det sviner ikke og så vil jeg væde med de ikke lægger mærke til i centeret at du bruger det . ;D

Jeg tror sku at FW er, som med meget andet, pisseligeglade..

Hvis de kommer efter dig pga. en klump magnesium (http://www.bodyman.dk/shop/megagrip-kal ... 6403p.html - sviner vist ikke så meget), kan du jo passende bede dem om at rydde op i håndvægtene og gøre rent i bruserne først og når det er gjort skal du nok lægge magnesiummet væk for til den tid er dit greb så vildt.. :)

Jeg har gået rundt med 2 20'er skiver og imiteret min egen form for farmer's walk. det kan godt tage et par min at blive træt, men det er lidt sjovere med variationen til static holds. Jeg synes derimod ikke, at wrist curls osv. (for mit vedkommende) hjælper på min grebsstyrke.

Du kunne også lave hanging leg raises, abs vs greb, den er god! :dance:

Reputation point: 100

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

en god, og nem måde, er simpelthen at lave statisk holds i dødløften (dobbelt front greb og mix greb) og evt supersette med en anden dynamisk grebsøvelse... så skal det nok komme :) træn ikke grebet for tit, 1-2 gange om ugen, men så skal det også have nogen tæsk! :)
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Det du leder efter er tålmodighed og mere dødløft.

Det tager tid at udvikle et godt greb. Indrømmet, en glat FW stang er selvfølgelig
træls, i så fald er straps på sigt en fin løsning, men pas på med at det ikke bliver
en undskyldning for at løfte tungere end du bør og kan, forstå mig ret. Jeg synes
egentlig det er fint at grebet er en begrænsende faktor for hvis du ikke kan holde
stangen, så slipper du trods alt for med vold og magt at slæbe nogle kg op i dårlig
stil med straps på som din ryg måske slet ikke er gearet til endnu, som relativt nybegynder.
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)

Jeg takker stadigvæk for de mange gode råd! Virker som om den generelle holdning er tålmodighed lige pt., så vil holde mig til en gang papir imellem stang og hænder, så det da i hvertfald ikke er sved. Gør det også lettere for mig at se evt fremgang i grebsstyrken :twisted:
Brugeravatar

Styrkeliste

Midlertidig update. Tricket med papir mellem hænder og stang har virkelig gjort det for mig. Jeg har nu dødløftet hele 3 gange(wohoo-.-), og ingen grebsproblemer er indtræffet, selvom vægten er blevet øget til 120 kg. Holder mig dog fra de helt tunge løft, indtil min teknik er bedre. Desuden vil jeg se, om jeg ikke kan få skudt en video, så jeg kan få noget feedback herindefra.

- Macu
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster