Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 860
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 858

Følg bodybuilding.dk på

Er det her snyd, for at nå sine kcal?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

For ikke så lang tid siden, spurgte jeg lidt til, hvordan folk kunne spise, alt det de gjorde.

OG er også blevet klogere... men har fået 2 spørgsmål siden..
Hvis jeg nu har problemer med at komme i mål... Kan jeg så vælge at spise lidt "usundt"
Jeg har ikke endnu kunne spise 100% alt den mad, der står på min kostplan (efter 4 uger)
Jeg tænker bare, chips.. Masser af kcal... og hvis jeg nu dropper mælk'en, og drikker vand i stedet (se kostplan).
Så burde jeg kunne spise en pose chips, uden de store problemer.. ELLER KAN JEG?

Chips (100 g) Kcal Kj Fedt Kulhydrat Protein
Kims snack chips sour cream & onion 440 1850 17 g 64 g 6 g

Er den idé helt hen i vejret eller?

(plus det andet spørgsmål, har det noget at sige hvornår man spiser sin mad? - tænker på, om man kan spise 50% af sine kcal før kl 10:00 - og så spise resten, over resten af dagen - eller som det skal være i 5-7 lige store bider, over dagen? )

Glæder mig til at høre jeres kommentar på CHIPS!!:b

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det kan du i princippet godt, men hvis du vil leve sundt så er chips ikke vejen frem.
Jeg smider en ordenlig sjat olivenolie på alle måltider og får masser af kcal på den måde.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog

Vil du erstatte din mælk med vand for at få plads til chips? Er problemet at du ikke har plads i maven eller fordi du ikke kan lide de andre fødevarer?
Brugeravatar

Reputation point: 160

Hvilket svar regner du seriøst med? Nej, det er ikke en god idé at cheate sig til flere kalorier med chips. Det er OK at spise "usunde" ting, for at få ekstra kalorier - men alting med måde og inde for rimelighedens grænser. Valget af "usunde" ting bør ikke være chips. Jeg begriber virkelig ikke, at du vil droppe mælk fremfor chips. Drik sødmælk i stedet for letmælk. Chips kan man spise lejlighedsvis, men ikke hver dag.
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Har personligt opnået utroligt gode gains (Læs: +30-40kg på under ½ år) ved at erstatte AL min kost med Kærgaarden. Jeg regner det ikke ud kcal mæssigt, men derimod vægtmæssigt. Altså hvor jeg måske før spiste 30g mandler, spiser jeg nu 30g kjærgaaarden. det er det FEDESTE jeg nogensinde har gjort og det kan KLART anbefales!
/Malte

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 170.00

Kostplan: Ingen kostplan

For det første, så var Chips, var bare et "godt" forslag, på noget usundt, med masser af Kcal i...
Det var også lige det jeg kunne finde hurtige info på, med indhold..

Kunne lige så vel have skrevet en eller anden kage, Mac D/ burger king eller sodavand...

Jeg ville bare vide, om det kunne "betale" sig, hvis man nu har problemer(som mig) med at nå de sidste 1000 kcal - om at spise noget usundt med masser af kcal i, som ikke mætter særligt meget.. lige som Mc D mad... :-k

For i teorien, hvis jeg nu spiser 2800-2900 kcal om dagen.. og skal spise 3600..
Så burde jeg kunne spise noget mega fedt fyldigt mad, eks. Mac D, og nå de sidste kcal på den måde.. og hvis det er fordi det bliver for meget fedt, så kan jeg vel bare skære ned i mælken?

Nu siger jeg ikke, at jeg vil have en burger fra Mac D på kostplanen.. men vil bare vide, om det vil være et fornuftigt mulighed, at gå fra underskud i kcal, til overskud, så jeg kan tage på, til mit bulk, som jeg gerne vil. :)

Hvilket svar regner du seriøst med? Nej, det er ikke en god idé at cheate sig til flere kalorier med chips. Det er OK at spise "usunde" ting, for at få ekstra kalorier - men alting med måde og inde for rimelighedens grænser. Valget af "usunde" ting bør ikke være chips. Jeg begriber virkelig ikke, at du vil droppe mælk fremfor chips. Drik sødmælk i stedet for letmælk. Chips kan man spise lejlighedsvis, men ikke hver dag.

Så jo, mit spørgsmål er ret seriøst...

Har personligt opnået utroligt gode gains (Læs: +30-40kg på under ½ år) ved at erstatte AL min kost med Kærgaarden. Jeg regner det ikke ud kcal mæssigt, men derimod vægtmæssigt. Altså hvor jeg måske før spiste 30g mandler, spiser jeg nu 30g kjærgaaarden. det er det FEDESTE jeg nogensinde har gjort og det kan KLART anbefales!
Troll? #-o

Planlæg din kost lidt bedre måske, altså mht. hvornår du indtager din mad... Æd fra morgen til aften, så det sgu't noe problem.
Hvis du har mulighed for at spise hver 2. time kan det snildt lade sig gøre.. :) Man skal ikk kun presse sig selv til træning, fandme også ved middagsbordet!! :)
Måske noget weight gainer? Tun i oilie, sødmælk, kakao, peanutbutter.. Bare giv los skipper, held og lykke med fremgangen :)

Ps. Jeg spiser personligt selv det mest før og efter træning og en shake med banan, pulver, æggehvider, gryn + mælk under træning.. høvler self også godt med kød ned til aftensmad senere på dagen. Men ja fordel dine måltider så godt som muligt og indtag mest før og efter du bruger mest energi :) Mærk din krop :)
Sidst rettet af GrovNok 30. maj 2013, 13:03, rettet i alt 1 gang.
To be the best, you gotta take out the best! ;)

GrovNok skrev:Planlæg din kost lidt bedre måske, altså mht. hvornår du indtager din mad... Æd fra morgen til aften, så det sgu't noe problem.
Hvis du har mulighed for at spise hver 2. time kan det snildt lade sig gøre.. :) Man skal ikk kun presse sig selv til træning, fandme også ved middagsbordet!! :)
Måske noget weight gainer? Tun i oilie, sødmælk, kakao, peanutbutter.. Bare giv los skipper, held og lykke med fremgangen :)

Jeg synes sq det svært nok, at spise det jeg har på min kostplan, hver 3 time..
synes det er især svært at spise, når man ikke er sulten... det er der, mit problem ligger nemlig :b

malte-8900 skrev:Har personligt opnået utroligt gode gains (Læs: +30-40kg på under ½ år) ved at erstatte AL min kost med Kærgaarden. Jeg regner det ikke ud kcal mæssigt, men derimod vægtmæssigt. Altså hvor jeg måske før spiste 30g mandler, spiser jeg nu 30g kjærgaaarden. det er det FEDESTE jeg nogensinde har gjort og det kan KLART anbefales!

Gjorde det samme, men måtte stoppe efter en uge fordi jeg fik strækmærker over det hele.

Geografisk sted: Downtown Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Clemmen skrev:
malte-8900 skrev:Har personligt opnået utroligt gode gains (Læs: +30-40kg på under ½ år) ved at erstatte AL min kost med Kærgaarden. Jeg regner det ikke ud kcal mæssigt, men derimod vægtmæssigt. Altså hvor jeg måske før spiste 30g mandler, spiser jeg nu 30g kjærgaaarden. det er det FEDESTE jeg nogensinde har gjort og det kan KLART anbefales!

Gjorde det samme, men måtte stoppe efter en uge fordi jeg fik strækmærker over det hele.

Det problem havde jeg også i starten, men det løste jeg egentligt ret nemt. Svaret er: Selvbruner. Masser af selvbruner. Det visker dem praktisk talt ud :O
/Malte

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 170.00

Damn Trolls! ](*,)

Jeg har også haft problemer med at tage på og få spist nok ordentligt mad. Men GOMAD er sgu ikke for sjov. "Gallon Of Milk A Day". Jeg banker 4L letmælk ned om dagen. Når jeg sidder med en film eller ved computeren så drikker jeg mælk fra kartonen. Til morgenmad drikker jeg en halv liter og banker resten ned lige bagefter. Drik mælk til alt. Drop sodavand osv.
4L letmælk giver mig 1800kcal og 140gr prot minimum hver dag. Og hvis det ikke er nok kunne du drikke sødmælk.

GOMAD og bare bank det ned!

Et tip:
Hvis jeg ikke er sulten blender jeg bare havregryn til mel, smider protpulver og peanutbutter i. Blender lortet med en liter mælk og banker det ned. Alt kan blendes og bundes!

Nøgldeordet: Bare bank det ned!
Brugeravatar

Reputation point: 75

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Squat: 130.00
- Dødløft: 140.00

Selvfølgelig er det ikke fornuftigt at æde en masse junk, blot for at ramme en given mængde kalorier.
Det er jo ikke blot et spørgsmål om at ramme en mængde kalorier, det handler i lige så høj grad om at de kalorier du indtager skal holde en hvis kvalitet - Ideen med blot at tilføre en betragtelig mængde fedt og/eller junkfood holder ingen steder. Ingen bliver større og mere muskuløse af at tilføje deres kost 1 liter fløde og en pizza ekstra om dagen.

Væn dig til større madmængder over tid.
Sørg for at spise hyppigere, i stedet for at skulle indtage det hele i de tre traditionelle måltider.
Shut up and bench!
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 190.00
- Dødløft: 180.00

Hvis det er for at få nogle "lette kcal" og ikke for at få noget usundt så har mange af de andre givet dig gode muligheder istedet for slik, chips, osv.

Spis nødder, 100 gram mandler og du har 600kcal.
Drik mælk, spis peanut butter, gryn med musli, osv.

Reputation point: 15

Syntes du skal stresse ned over at følge din kostplan til punkt og prikke og kun at tænke i kalorier 24/7. Stress ned, spis når du er sulten i stedet for at tænke i bestemte tidspunkter at spise på. Derefter kan du f.eks supplere med sødmælk, peanutbutter, nødder mm. Som mellemmåltid/natmad. Du kan tydeligt mærke i centret om du får mad nok. Og badevægten burde være en god indikator for om det går i den rigtige retning. Vend dig selv over tid til at kunne føle om du får mad nok i stedet for at veje evig og alting. Det behøves ikke at være så kompliceret og du skal nok vende dig selv til naturligt at spise mere over tid. Og hold dig fra chips som cheat. Du kan sagtens finde fornuftigere alternativer med lige så mange kalorier pr. 100 g.
Brugeravatar

Rechenberger skrev:Damn Trolls! ](*,)

Pot & kettle. :wink:
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Kan anbefale sådan en fætter her:
70g havregryn
170g skummeltmælk
½ frossen banan
30g proteinpulver
15g peanutbutter (1 spiseske)

kcal: 610
pro: 44.5 (29%)
kul: 78 (51%)
fedt: 13 (20%)

Blend that shit.. :) En lækker smoothie der er rig på kcal.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
- Squat: 100.00

Skummet mælk?????

½-1 plade 70-80 % chokolade kan også nemt kværnes som snack en gang i mellem.

jonasdw skrev:Kan anbefale sådan en fætter her:
70g havregryn
170g SØDMÆLK
½ frossen banan
30g proteinpulver

Du kom vist til at skrive skummetmælk, men bare rolig, jeg har fixet det for dig :lol:

Reputation point: 10

Geografisk sted: Hobro

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00

Jeg spiser 5000kcal om dagen og er nogen gange sulten aften efter jeg har fået min Shake og banan .. Så høvler jeg riskiks ned nemme kcal
pump it ! pump it up!
Brugeravatar

Reputation point: 110

Geografisk sted: Køge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00

pumpfmaster skrev:Jeg spiser 5000kcal om dagen og er nogen gange sulten aften efter jeg har fået min Shake og banan .. Så høvler jeg riskiks ned nemme kcal

5000 kcal?!!!! det er jo vandvittig meget!!!
Eller hvordan tager du dem? - pga det kan da ikke være i ris og kylling... med mindre du spiser rigtig, RIGTIG mange kilo mad hver dag...

pumpfmaster skrev:Jeg spiser 5000kcal om dagen og er nogen gange sulten aften efter jeg har fået min Shake og banan .. Så høvler jeg riskiks ned nemme kcal

pas nu på den arsen, du dør sku af det :verysad: :verysad: :verysad:

O:)
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Bjarke Andersen skrev:
jonasdw skrev:Kan anbefale sådan en fætter her:
70g havregryn
170g SØDMÆLK
½ frossen banan
30g proteinpulver

Du kom vist til at skrive skummetmælk, men bare rolig, jeg har fixet det for dig :lol:

Damn.. I ain't touchin that shit :P :P
;)
Brugeravatar

Styrkeliste

Det må da blive noget vanvittig tykt stas med kun 170g mælk?
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Bone-14 skrev:Det må da blive noget vanvittig tykt stas med kun 170g mælk?

That's how i like it!.. Wait what? #-o
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online