Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Wilsonzhou92 skrev:Så trænkte jeg at jeg kommer ind i en periode hvor jeg kun gider at træne 3 gange om ugen.

Wilsonzhou92 skrev:Forresten hvad skal der egentligt til for at man kan gå ind i de høje splits? Nogle af de professionelle body builders kører evt. 5-splits osv. Er det volumen der skal tage over, hvis frekvensen skal være lav?

mesomorf skrev:Wilsonzhou92 skrev:Forresten hvad skal der egentligt til for at man kan gå ind i de høje splits? Nogle af de professionelle body builders kører evt. 5-splits osv. Er det volumen der skal tage over, hvis frekvensen skal være lav?
Mere end noget andet kræver de meget høje splits drugs for at være effektive.

mesomorf skrev:Wilsonzhou92 skrev:Forresten hvad skal der egentligt til for at man kan gå ind i de høje splits? Nogle af de professionelle body builders kører evt. 5-splits osv. Er det volumen der skal tage over, hvis frekvensen skal være lav?

Bone-14 skrev:mesomorf skrev:Wilsonzhou92 skrev:Forresten hvad skal der egentligt til for at man kan gå ind i de høje splits? Nogle af de professionelle body builders kører evt. 5-splits osv. Er det volumen der skal tage over, hvis frekvensen skal være lav?
Sikke noget pis at fyre af.
Clean atleter kan sagtenes opnå gode resultater ved høje splits og alle jeg kender har altid vokset bedst på høje splits, inklusiv mig selv.

mesomorf skrev:Bone-14 skrev:mesomorf skrev:Wilsonzhou92 skrev:Forresten hvad skal der egentligt til for at man kan gå ind i de høje splits? Nogle af de professionelle body builders kører evt. 5-splits osv. Er det volumen der skal tage over, hvis frekvensen skal være lav?
Clean atleter kan sagtenes opnå gode resultater ved høje splits og alle jeg kender har altid vokset bedst på høje splits, inklusiv mig selv.
Jamen så synes jeg da bare du/I skal fortsætte. Hvad er problemet?

mesomorf skrev:Bone-14 skrev:mesomorf skrev:Wilsonzhou92 skrev:Forresten hvad skal der egentligt til for at man kan gå ind i de høje splits? Nogle af de professionelle body builders kører evt. 5-splits osv. Er det volumen der skal tage over, hvis frekvensen skal være lav?
Jamen så synes jeg da bare du/I skal fortsætte. Hvad er problemet?

Bone-14 skrev:mesomorf skrev:Wilsonzhou92 skrev:Forresten hvad skal der egentligt til for at man kan gå ind i de høje splits? Nogle af de professionelle body builders kører evt. 5-splits osv. Er det volumen der skal tage over, hvis frekvensen skal være lav?

A Menace To Chicken skrev:Problemet er at du udbreder misinformation, hvis volumen er høj nok og man tilgodeser overlab-effekten ml. muskelgrupper - så kan der være mange fordele at hente i et højt split, for ukrudtede bodybuildere. At nybegyndere bør starte med et enkelt fullbody, og derfra progressere videre, er dog sandt nok. Et højt split kræver ikke krudt for at være effektivt, bare erfaring, indsigt/planlægning og konditionering.
Bone-14 skrev:4, 5 og 6 splits.

A Menace To Chicken skrev:Problemet er at du udbreder misinformation, hvis volumen er høj nok og man tilgodeser overlab-effekten ml. muskelgrupper - så kan der være mange fordele at hente i et højt split, for ukrudtede bodybuildere. At nybegyndere bør starte med et enkelt fullbody, og derfra progressere videre, er dog sandt nok. Et højt split kræver ikke krudt for at være effektivt, bare erfaring, indsigt/planlægning og konditionering.

mesomorf skrev:Dernæst er det fjollet at fremføre argumentet "jamen jeg/vi/os/alle vokser på den måde".
....
De ægte høje splits er underlegne for enhver ukrudtet atlet. Både teori og empiri dikterer det svar.

Carsten2002 skrev:mesomorf skrev:A Menace To Chicken skrev:
Dernæst er det fjollet at fremføre argumentet "jamen jeg/vi/os/alle vokser på den måde".
....
De ægte høje splits er underlegne for enhver ukrudtet atlet. Både teori og empiri dikterer det svar.
Ok.

mesomorf skrev:A Menace To Chicken skrev:Problemet er at du udbreder misinformation, hvis volumen er høj nok og man tilgodeser overlab-effekten ml. muskelgrupper - så kan der være mange fordele at hente i et højt split, for ukrudtede bodybuildere. At nybegyndere bør starte med et enkelt fullbody, og derfra progressere videre, er dog sandt nok. Et højt split kræver ikke krudt for at være effektivt, bare erfaring, indsigt/planlægning og konditionering.
Det er i højere grad misinformation at påstå at høje splits er super så længe volumen bare holdes høj. Og de høje splits, hvor overlap-effekten er udtalt og forsætlig, er ikke "ægte" høje splits. Dine egne 5-og 6-splits har i reglen ikke særligt meget med ægte 5- og 6-splits at gøre, hvorfor de netop kan have deres berettigelse.
Dernæst er det fjollet at fremføre argumentet "jamen jeg/vi/os/alle vokser på den måde". Ja, naturligvis kan man blive både større og stærkere ved at træne på den måde. Men effektiviteten skal ikke holdes op mod fravær af træning, men derimod en anderledes tilrettelagt træning.
De ægte høje splits er underlegne for enhver ukrudtet atlet. Både teori og empiri dikterer det svar. Der kan (måske) være et lillebitte område for berettigelse for atleter der er helt ude at presse deres absolutte genetiske max.

PeterK skrev:A Menace To Chicken skrev:Problemet er at du udbreder misinformation, hvis volumen er høj nok og man tilgodeser overlab-effekten ml. muskelgrupper - så kan der være mange fordele at hente i et højt split, for ukrudtede bodybuildere. At nybegyndere bør starte med et enkelt fullbody, og derfra progressere videre, er dog sandt nok. Et højt split kræver ikke krudt for at være effektivt, bare erfaring, indsigt/planlægning og konditionering.
Kan du give et eksempel på set og rep range for en muskelgruppe så? Du har tidligere givet et eksempel med i alt 9-10 sæt af 8-12 reps til bryst og 13-14 sæt af 8-12 reps til ryg + eventuelle downsets, og det var til et 3-split. Hvis volumen skal stige proportionelt ift. størrelsen af splittet, ender det med at være en massiv volume.

A Menace To Chicken skrev:PeterK skrev:A Menace To Chicken skrev:Problemet er at du udbreder misinformation, hvis volumen er høj nok og man tilgodeser overlab-effekten ml. muskelgrupper - så kan der være mange fordele at hente i et højt split, for ukrudtede bodybuildere. At nybegyndere bør starte med et enkelt fullbody, og derfra progressere videre, er dog sandt nok. Et højt split kræver ikke krudt for at være effektivt, bare erfaring, indsigt/planlægning og konditionering.
Kan du give et eksempel på set og rep range for en muskelgruppe så? Du har tidligere givet et eksempel med i alt 9-10 sæt af 8-12 reps til bryst og 13-14 sæt af 8-12 reps til ryg + eventuelle downsets, og det var til et 3-split. Hvis volumen skal stige proportionelt ift. størrelsen af splittet, ender det med at være en massiv volume.
Vi skal oppe og ramme omkring 20-30 sets, per muskelgruppe i eet pas, i et 5-split. Hvis du spørger mig.

Muscle Shark skrev:A Menace To Chicken skrev:PeterK skrev:A Menace To Chicken skrev:Problemet er at du udbreder misinformation, hvis volumen er høj nok og man tilgodeser overlab-effekten ml. muskelgrupper - så kan der være mange fordele at hente i et højt split, for ukrudtede bodybuildere. At nybegyndere bør starte med et enkelt fullbody, og derfra progressere videre, er dog sandt nok. Et højt split kræver ikke krudt for at være effektivt, bare erfaring, indsigt/planlægning og konditionering.
Vi skal oppe og ramme omkring 20-30 sets, per muskelgruppe i eet pas, i et 5-split. Hvis du spørger mig.
Hvor mange sæt pr. muskelgruppe vil du mene er optimalt i et antagonist 3-split? Lyder til du har styr på split-programmer.

A Menace To Chicken skrev:Muscle Shark skrev:A Menace To Chicken skrev:PeterK skrev:A Menace To Chicken skrev:Problemet er at du udbreder misinformation, hvis volumen er høj nok og man tilgodeser overlab-effekten ml. muskelgrupper - så kan der være mange fordele at hente i et højt split, for ukrudtede bodybuildere. At nybegyndere bør starte med et enkelt fullbody, og derfra progressere videre, er dog sandt nok. Et højt split kræver ikke krudt for at være effektivt, bare erfaring, indsigt/planlægning og konditionering.
Hvor mange sæt pr. muskelgruppe vil du mene er optimalt i et antagonist 3-split? Lyder til du har styr på split-programmer.
.. alt inkl. 12-15, der kan med fordel spares tid ved at køre øvelserne i par (ikke som supersets, men med korte pauser imellem)
Eks. på bryst/ryg:
skrå bænk 8x5-12
pullups 8x5-12
flat dumbbell flyes 4x8-15
machine rows 4x8-15
.. næste bryst/ryg pas ville man så evt. køre flad bænk og BOR som hovedøvelser, og skrå flyes og pulldowns som support.

Muscle Shark skrev:A Menace To Chicken skrev:Muscle Shark skrev:A Menace To Chicken skrev:PeterK skrev:A Menace To Chicken skrev:Problemet er at du udbreder misinformation, hvis volumen er høj nok og man tilgodeser overlab-effekten ml. muskelgrupper - så kan der være mange fordele at hente i et højt split, for ukrudtede bodybuildere. At nybegyndere bør starte med et enkelt fullbody, og derfra progressere videre, er dog sandt nok. Et højt split kræver ikke krudt for at være effektivt, bare erfaring, indsigt/planlægning og konditionering.
.. alt inkl. 12-15, der kan med fordel spares tid ved at køre øvelserne i par (ikke som supersets, men med korte pauser imellem)
Eks. på bryst/ryg:
skrå bænk 8x5-12
pullups 8x5-12
flat dumbbell flyes 4x8-15
machine rows 4x8-15
.. næste bryst/ryg pas ville man så evt. køre flad bænk og BOR som hovedøvelser, og skrå flyes og pulldowns som support.
Okay, så er det bedre med en høj volume i sæt fremfor flere øvelser? F. eks. 8 sæt bænk, istedet for 4 sæt bænk og 4 sæt incline bænk?

A Menace To Chicken skrev:C'mon, mand. This shit's getting old.

A Menace To Chicken skrev:Vi skal oppe og ramme omkring 20-30 sets, per muskelgruppe i eet pas, i et 5-split. Hvis du spørger mig.

mesomorf skrev:A Menace To Chicken skrev:C'mon, mand. This shit's getting old.
Indeed. Jeg har heller ikke den store lyst til at kværulere videre. Dels fordi du (normalt) siger fornuftige ting, dels fordi vi egentligt er enige.
I resign.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster