Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1194
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1192

Følg bodybuilding.dk på

Er vi bag ud. DK mod Norge og Sverige

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Nogen der kan svare på dette.

Er vi bag ud i forhold til de andre nordiske lande. Synes når man kigger billeder af de forskellige atleter mv. At der dukker langt flere pumpede svenskere og nordmænd op.

Unge testo fyldte drenge som stiller op i div. konkurrencer

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg ved ikke med bodybuilding. Men indenfor styrkeløft halter Danmark laaaaaaangt bagefter.
Brugeravatar

Reputation point: 522

Geografisk sted: Lindø

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 212.50
- Dødløft: 270.00

Evald skrev:Jeg ved ikke med bodybuilding. Men indenfor styrkeløft halter Danmark laaaaaaangt bagefter.

Nu har danske styrkeløft klubber også en tendens til at være meget imod brugen af doping og man bliver sku ikke Carl Yngvar uden doping.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Moose skrev:
Evald skrev:Jeg ved ikke med bodybuilding. Men indenfor styrkeløft halter Danmark laaaaaaangt bagefter.

Nu har danske styrkeløft klubber også en tendens til at være meget imod brugen af doping og man bliver sku ikke Carl Yngvar uden doping.

Tja. Men i både Norge og Sverige bliver langt flere atleter testet end i Danmark.
Brugeravatar

Reputation point: 522

Geografisk sted: Lindø

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 212.50
- Dødløft: 270.00

Evald skrev:
Moose skrev:

Tja. Men i både Norge og Sverige bliver langt flere atleter testet end i Danmark.

Nemt at snyde en prøve, svært at snyde en træner.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Styrkeliste

Moose skrev:

Det er vist lige en skråsikkert nok udtalelse. CYC er en genetisk freak. Jeg har snakket med flere garvede styrkeløftere, der ikke ville blive vildt overraskede hvis han var clean.

Jeg tror desuden antidoping holdningen er ca. lige så stærk i norsk SL, som den er herhjemme.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Moose skrev:

Hvorfor skrive sådan et indlæg, når du åbenlyst ikke ved noget som helst om dopingkulturen i norsk styrkeløft?
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

I tror simpelthen at Carl er verdens stærkeste squat uden at tage noget som helst? Selvom der er en kæmpe stabel af fuldt dopede mennesker med prima gener under ham? What a feeling, keep believing.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Styrkeliste

Moose skrev:I tror simpelthen at Carl er verdens stærkeste squat uden at tage noget som helst? Selvom der er en kæmpe stabel af fuldt dopede mennesker med prima gener under ham? What a feeling, keep believing.

Det er aldrig for sent at lære at læse.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk

Bodyman Bodylab

Brugeravatar
Administrator

Styrkeliste

Moose skrev:I tror simpelthen at Carl er verdens stærkeste squat uden at tage noget som helst? Selvom der er en kæmpe stabel af fuldt dopede mennesker med prima gener under ham? What a feeling, keep believing.

Fordi du har sørgelig gener og pigerne på 60kg løfter mere end dig, behøves du ikke at kaste om dig med doping beskyldninger
What doesn't kill you only makes you stronger
Brugeravatar

Reputation point: 45

Træner her: Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 295.00
- Squat: 340.00
- Dødløft: 327.00

Kostplan: Ingen kostplan

Carl er clean, Rolf er ren.
Brugeravatar

Reputation point: 260

Logbog: Ingen logbog

Vi har vel flere styrke løftere herhjemme som også kan følge med.

Hvad med indenfor BB.

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Nick9000 skrev:

Det var rimelig implicit at i var uenige i at han var dopet, uanset om det blev sagt direkte. Du læser jo også ind i mine sætninger at det var retoriske spørgsmål.

Bundgaard89 skrev:Fordi du har sørgelig gener og pigerne på 60kg løfter mere end dig, behøves du ikke at kaste om dig med doping beskyldninger

Det var håbløst personligt det der. Du aner heller ikke om jeg har ringe gener eller om min træning er utrolig ringe.
Kali muscle, Eddie hall og Dan Green er også utrolig gode eksempler på 100% natty brahs, hvis man nævner muligheden for at de er dopet er man bare en #jellyhater med dårlige gener.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Styrkeliste

Moose skrev:
Nick9000 skrev:

Det var rimelig implicit at i var uenige i at han var dopet, uanset om det blev sagt direkte. Du læser jo også ind i mine sætninger at det var retoriske spørgsmål.

Jeg skrev ikke at han var clean, jeg skrev at han ikke nødvendigvis var dopet. Der er flere folk med langt større viden om styrkeløft end dig (og mig), der heller ikke er lige så skråsikre som du er.
Desuden, det er tåbeligt at tro der ikke er folk med potentiale til at blive endnu stærkere end CYC. Selv internationalt er SL en nichesport, og den genetiske pool er laaangt fra udnyttet. Vi har ikke set en skid endnu, hvad angår genetiske anomalier. Fx er der en pige i SPH, der efter 1,5 års træning har sat uofficiel verdensrekord i dødløft ved flere lejligheder. Men hun er jo også juiced ud fra din logik.

Det ser ud som du godt kan lide at skrive "skarpe" indlæg. Det kan også være meget sjovt at læse, men det plejer at have mere pondus, hvis man har bare et minimum af indsigt i det man snakker om. Hvilket din sammenligning med bb'ere og løftere i forbund med langt mere lempelig dopingpolitik fint vidner om. Desuden mangler du stadig at begrunde hvorfor resten af skandinaviens styrkeløftere skulle være mindre imod doping end de danske.
Sidst rettet af NikolajBach 26. dec 2015, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk

Bodyman Bodylab

Brugeravatar
Administrator

Styrkeliste

Nick9000 skrev:
Moose skrev:
Nick9000 skrev:

Jeg skrev ikke at han var clean, jeg skrev at han ikke nødvendigvis var dopet. Der er flere folk med langt større viden om styrkeløft end dig (og mig), der heller ikke er lige så skråsikre som du er.
Desuden, det er tåbeligt at tro der ikke er folk med potentiale til at blive endnu stærkere end CYC. Selv internationalt er SL en nichesport, og den genetiske pool er laaangt fra udnyttet. Vi har ikke set en skid endnu. Fx er der en pige i SPH, der efter 1,5 års træning har sat uofficiel verdensrekord i dødløft ved flere lejligheder. Men hun er jo også juiced ud fra din logik.

Det ser ud som du godt kan lide at skrive "skarpe" indlæg. Det kan også være meget sjovt at læse, men det plejer at have mere pondus, hvis man har bare et minimum af indsigt i det man snakker om. Hvilket din sammenligning med bb'ere og løftere i forbund med langt mere lempelig dopingpolitik fint vidner om. Desuden mangler du stadig at begrunde hvorfor resten af skandinaviens styrkeløftere skulle være mindre imod doping end de danske.

Jeg er slet ikke uenig med dig om at der er folk der har en vanvittig genetik. Men sandsynligheden for at han er clean er, i min optik, virkelig lille. gener eller ej.

Desuden aner jeg intet om andre nordiske styrkeløft klubber, men jeg ved bare at mange danske kører en meget striks dopingpolitik. streng dopingpoliti= mindre stærke udøvere. Dermed er vi igen ude i at der kan være god sandsynelighed for at det er en del af begrundelsen.

Alt personsfnider omkring mine indlæg ved jeg ikke lige hvad jeg skal læse ind i.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Styrkeliste

Bundgaard89 skrev:

Fordi du har sørgelig gener og pigerne på 60kg løfter mere end dig, behøves du ikke at kaste om dig med doping beskyldninger

Billede

.. det var dog alligevel ret flabet, ubrugeligt og lavpandet, det der. Jeg aner ikke om manden er dopet, eller noget om niveauet af doping i nordisk styrkeløft, men det kunne fedt at høre folk med indsigt smide reelle argumenter på bordene, og du plejer seriøst at diske op med good shit.

Det der er bare et hak over et uartikuleret vredesbrøl, du kunne ligeså godt have optaget en prut og uploadet den.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Men nu er der jo en del piger på 60kg som løfter mere end de tal Moose har opgivet så det er vel ikke forkert at snakke om sørgeligfe gener? (medmindre Moose vejer en del under 60kg)

Desuden er det et generelt problem at folk forsøger at bortforklare deres egne manglende resultater med at alle andre snyder.
Derved undgår man at skulle acceptere at man aldrig bliver superstærk, superstor osv, og blot er en dedikeret motionist.

Selv om Bundgaards indlæg ikke var konstruktiv så var det stadig mindre flabet, ubrugeligt og lavpandet end det Moose skrev.

..og ja, CYC kan sagtens være 100% ren - selv med de resultater han har lavet.
A man of genius makes no mistakes. His errors are volitional and are the portals of discovery

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 87.50
- Dødløft: 70.00

Billede

Jeg forstår ikke hvor alle beskyldningerne om at jeg skulle snakke fra mindreværdskomplekser. Jeg synes netop ikke at det er en mindre bedrift at være have en verdens rekord i squat med super form, bare fordi man er tanket. Jeg synes det ville være ærgeligt at han så ikke udnyttede sit fulde potientiale hvis han var clean.
Men hvad er sansynesligheden for at han er clean? For mig at se er den vanvittig lav. Han er så meget bedre end utrolig mange andre mennesker som er tanket op på trenbolone, at "muh genetics" undskyldningen ikke rigtig fungere mere. Bare fordi man ikke ligner man er tanket, kan man sagtens være det. Louie Simmons ligner heller ikke den typiske misbruger af anaboler, men det er han.

Ydermere så er jeg slet ikke clean historisk set. Jeg har haft min duet med le anabolics, men bare fundet ud af at respondere elendigt (side effects as fuak).
alt magt og godspeed til folk der får fantastiske resultater på clean og på grej.

Men forhelvete, bare fordi i er fans kan i godt holde en voksen debat. Jeg nævnte udelukkende Carl Yngvar fordi at jeg ville bruge et eksempel som vi alle kunne være enige om at ikke var clean. But boooooooooi i was wrong to fuck with the Carl Yngvar fanclub.
Så nu gider jeg så heller ikke mere. Carl Yngvar er natty as fuak og at danske styrkeløftere er bagefter er et rent genetisk tilfælde (det samme for bodybuildere, for at være graderet).

/im out
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Styrkeliste

så vidt jeg har set, er dopingkontrollen mere striks i sverige og norge end det er i danmark?.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Moose skrev:
Jeg forstår ikke hvor alle beskyldningerne om at jeg skulle snakke fra mindreværdskomplekser. Jeg synes netop ikke at det er en mindre bedrift at være have en verdens rekord i squat med super form, bare fordi man er tanket. Jeg synes det ville være ærgeligt at han så ikke udnyttede sit fulde potientiale hvis han var clean.
Men hvad er sansynesligheden for at han er clean? For mig at se er den vanvittig lav. Han er så meget bedre end utrolig mange andre mennesker som er tanket op på trenbolone, at "muh genetics" undskyldningen ikke rigtig fungere mere. Bare fordi man ikke ligner man er tanket, kan man sagtens være det. Louie Simmons ligner heller ikke den typiske misbruger af anaboler, men det er han.

Ydermere så er jeg slet ikke clean historisk set. Jeg har haft min duet med le anabolics, men bare fundet ud af at respondere elendigt (side effects as fuak).
alt magt og godspeed til folk der får fantastiske resultater på clean og på grej.

Men forhelvete, bare fordi i er fans kan i godt holde en voksen debat. Jeg nævnte udelukkende Carl Yngvar fordi at jeg ville bruge et eksempel som vi alle kunne være enige om at ikke var clean. But boooooooooi i was wrong to fuck with the Carl Yngvar fanclub.
Så nu gider jeg så heller ikke mere. Carl Yngvar er natty as fuak og at danske styrkeløftere er bagefter er et rent genetisk tilfælde (det samme for bodybuildere, for at være graderet).

/im out

Mit indlæg var bestemt ikke konstruktivt, men det var heller ikke hensigten. Du når selv frem til, at du tror CYC er dopet. Dermed beskylder du det største navn i IPF for at være dopet med den eneste grund, at han er bedre end de andre. Jeg ved ikke om han er clean, men jeg håber det virkelig.
Udover hans enorme styrke er der meget mere ved CYC der er ekstremt imponerende. Når det kommer til hans squat er han alle andre ekstremt overlegen på andet end styrken. Han laver aldrig fejl, han misser aldrig et løft på dybden, han kommer aldrig frem på foden og misser et løft. Han får ALT godkendt. Det i sig selv er noget ingen andre i verden kan matche.

Genetikken er helt sikkert ikke den eneste årsag til, at vi er langt bagud her i Danmark. En af grundene til, at vi er bagud har noget at gøre med den indstilling vores løftere har til tingene og de valg de tager måske ikke altid er de mest hensigtsmæssige hvis de skal blive bedre.
For ikke at hænge nogen ud vil jeg bruge mig selv som eksempel. Jeg har ganske gode forudsætninger for at blive ret stærk. Jeg startede i 2009 med at lave 200 132.5 237.5 (570) til mit første stævne. Jeg fik en dygtig træner, der hjalp mig rigtig meget og i juni 2011 lavede jeg 320 190 290 (800). Efterfølgende fik jeg en skade pga en lille overbelastning. Klog som jeg var, fandt jeg aldrig ud af den præcise årsag til dette. Jeg begyndte at træne mig selv, fordi jeg jo selvfølgelig vidste hvad det krævede for at jeg skulle blive stærk. Det var nok den dummeste beslutning jeg har taget i forbindelse med styrkeløft. Fra 2011 til i dag har jeg præsteret at øge mit bedste squat i 3-kamp med 20kg og min dødløft med 12.5kg, jeg er godt nok blevet en del stærkere i bænk, men jeg er aldrig blevet en god 3-kæmper. Jeg er overbevist om, at hvis jeg tilbage i 2011 havde sørget for at have en træner, ville mine resultater se meget anderledes ud i dag. Gennem de beslutninger jeg tog om at stå fra min egen træning fra sommeren 2011 til september 2015, har jeg virkelig fejlet i forhold til min egen udvikling styrkemæssigt.

Desværre er jeg bestemt ikke den eneste i Danmark, der har taget den slags beslutninger. Vi ser rigtig mange løftere, der mener de ved bedst selv eller bare ikke opsøger den rigtige hjælp og derfor når de aldrig i nærheden af de potentiale de har. Det største fysiske talent vi har haft i Danmark, Søren Mølgaard, fik også sin karriere ødelagt pga skader.

Hvis vi ser på de løftere der i 2015 har præsteret bedst herhjemme, så har de allesammen sørget for at få hjælp fra en kompetent træner. Det samme gør sig gældende for mange af de løftere, der præsterer godt i Sverige og Norge. De har kompetente folk til at hjælpe dem, hvilket bidrager stort til deres fremgang. Om der er andet der bidrager til det, ønsker jeg ikke at udtale mig om. Men jeg håber det virkelig ikke.

Jeg håber det her gav lidt mening.
What doesn't kill you only makes you stronger
Brugeravatar

Reputation point: 45

Træner her: Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 295.00
- Squat: 340.00
- Dødløft: 327.00

Moose skrev:Carl Yngvar er natty as fuak og at danske styrkeløftere er bagefter er et rent genetisk tilfælde
/im out

Ja, for ifølge dig er træningen i SL jo en fuldstændig irrelevant faktor. ](*,)
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Forcedreps skrev:
Moose skrev:Carl Yngvar er natty as fuak og at danske styrkeløftere er bagefter er et rent genetisk tilfælde
/im out

Ja, for ifølge dig er træningen i SL jo en fuldstændig irrelevant faktor. ](*,)

nej
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Styrkeliste

/Niels skrev:

Hvad betyder "sagtens" egentlig i den her forbindelse?
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

/Niels skrev:Men nu er der jo en del piger på 60kg som løfter mere end de tal Moose har opgivet så det er vel ikke forkert at snakke om sørgeligfe gener? (medmindre Moose vejer en del under 60kg)

Der skal såmænd nok eksistere et par hunkøn derude, genetic outliers, der kan bænke 130kg. og dødløfte 180, clean, med en BW på 60kg., men en del ligefrem?

Come lige on, mand.
Brugeravatar

SandyFrink skrev:
/Niels skrev:

Hvad betyder "sagtens" egentlig i den her forbindelse?

At de resultater CYC laver (og mere) er muligt ren og med tanke på antidoping arbejdet i Norge kombineret med de ikke-eksisterende penge i styrkeløft til bestikkelse af anti-doping medarbejderne, nok er meget sandsynligt at CYC er ren.
A man of genius makes no mistakes. His errors are volitional and are the portals of discovery

Styrkeliste

A Menace To Chicken skrev:
/Niels skrev:Men nu er der jo en del piger på 60kg som løfter mere end de tal Moose har opgivet så det er vel ikke forkert at snakke om sørgeligfe gener? (medmindre Moose vejer en del under 60kg)

Der skal såmænd nok eksistere et par hunkøn derude, genetic outliers, der kan bænke 130kg. og dødløfte 180, clean, med en BW på 60kg., men en del ligefrem?

Come lige on, mand.

+ 1

:lol:

Reputation point: 35

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 160.00

Come lige on, mand.

De 130kg i bænk måske men 180kg i dødløft og 120kg i squat er ikke vildt i int. styrkeløft.
Ved seneste VM var 7 ud af 15 deltagere i 62kg klassen på 120kg eller mere og 14 ud af 15 på 180kg eller mere.

Som Bundgaard desuden skriver er der en dansk nybegynder på 17 år som dødløfter 165kg.

Styrkeliste

Jeg synes netop ikke at det er en mindre bedrift at være have en verdens rekord i squat med super form, bare fordi man er tanket. Jeg synes det ville være ærgeligt at han så ikke udnyttede sit fulde potientiale hvis han var clean.

studser lidt over det her udsagn. Det ER jo netop mindre imponerende at have en verdensrekord i squat, når man er tanket. Her kan man ikke have en subjektiv holdning. Det kan ikke betvivles det giver en fordel at dope sig, i forhold til at præstere et max squat.
Hvidovre Styrkeløft Forening - www.hvidovrestyrke.dk

mine løft er angivet uden udstyr :-)

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 230.50
- Dødløft: 250.00

/Niels skrev:

Come lige on, mand.

De 130kg i bænk måske men 180kg i dødløft og 120kg i squat er ikke vildt i int. styrkeløft.
Ved seneste VM var 7 ud af 15 deltagere i 62kg klassen på 120kg eller mere og 14 ud af 15 på 180kg eller mere.

Som Bundgaard desuden skriver er der en dansk nybegynder på 17 år som dødløfter 165kg.

Jeg ville gonnok glo en del, hvis en kvinde på 60kg. dødløftede 180kg. uden udstyr. Men ja, 120kg. squat er ikke out there, jeg har set piger på 60-65kg. squatte 140kg.+
Brugeravatar

Sverige har ~4 millioner flere mennesker end Danmark, hvilket vel heller ikke er helt uvæsentligt. Dette er dog ikke tilfældet med Norge.
Brugeravatar

Reputation point: 490

Træner her: Ultimate Gym

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster