Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Acid skrev:AAU er super. Aalborg er pisse billigt, selv i centrum. Jomfru Ane Gade er awesome. Derudover halter resten lidt, synes jeg.
Århus skulle da være til at betale for på SU, plus måske et meget lille job ved siden af.
Kbh på kollegie, delelejlighed eller værelse er da bestemt også en mulighed på SU.
Men det kommer selvfølgelig an på hvor mange café udgifter du har, hvor mange iPad's du vil have, samt hvor centralt du vil bo.

Acid skrev:Har hørt man bliver prioriteret højere hvis man kommer længere væk fra.

... Synes også Aalborg er et fedt sted at gå i byen, og har flere gange haft en vildt fed bytur, for under 500 

Tr.Bjørn skrev:Nu bor jeg selv i Aalborg, og de af mine venner der er flyttet hjemmefra, har så vidt jeg ved ikke ledt vanvittig længe før de fik en lejlighed, og de er til at betale, også så man kan have en masse fede byture... Synes også Aalborg er et fedt sted at gå i byen, og har flere gange haft en vildt fed bytur, for under 500
Det indtryk jeg har, af snak med kammerater og bekendte der bor i henholdsvis Århus og Aalborg, så får du mere bang for the buck i Aalborg, altså det er billigere d:
Med hensyn til jobs, så er mit indtryk, at hvis du ikke er kræsen, så er det ingen problem.
Min største frygt er dog at jeg skulle gå hen og miste interessen for stuidet og dermed droppe ud. Aalborg er satme langt hjemme fra (er fra fyn) og kender ingen mennesker overhovedet. Jeg er bare træt af Odense. Synes det er en røv syg by. 

Madskulin skrev:Har læst både i KBH og Odense. København er bare 5 milliarder gange federe.

chill skrev:Madskulin skrev:Har læst både i KBH og Odense. København er bare 5 milliarder gange federe.
Er det ikke umuligt at få en lejlighed man kan invitere folk ind i? Lever man ikke usselt kostmæssigt? Råd til tøj eller by? Eller fuldstændig skrabet hverdag? Supplerede du med job/su-lån??

Muskelpianisten skrev:Acid skrev:Har hørt man bliver prioriteret højere hvis man kommer længere væk fra.
Det lyder sjovt. Hvordan kan det være engenlig?

kejserA skrev:Muskelpianisten skrev:Acid skrev:Har hørt man bliver prioriteret højere hvis man kommer længere væk fra.
Jeg fristes til at spørge: hvorfor tror du?
Det er desuden rigtigt.

Muskelpianisten skrev:kejserA skrev:Muskelpianisten skrev:Acid skrev:Har hørt man bliver prioriteret højere hvis man kommer længere væk fra.
Jeg fristes til at spørge: hvorfor tror du?
Det er desuden rigtigt.
I første omgang tænker jeg, for at trække folk til fra andre landsdele.. Men tak for svar.

Det kan måske være en lille del af forklaringen, men det er selvfølgelig, fordi folk som kommer langt væk fra i højere grad har brug for et sted at bo end en lokal, som bare gerne vil bruge muligheden til at flytte hjemme fra.

8800 skrev:Aalborg, Aarhus eller København... Alle byer jeg holder af og har boet i. Jeg læste i Aalborg og var glad for det pga. min omgangskreds. Aarhus er dog IMO en dejligere by (dog AaB > AGF). Prisniveauet for boliger i Aarhus er ikke anderledes end København. Det er pissedyrt begge steder.
Men lad være med at tænke for meget over. Find et studie du synes er interessant og lad det være det afgørende for dig.
Madskulin skrev:Tager man SU lån og finder man et 10-timer om ugen studiejob har man 11k udbetalt om måneden. Er man lidt smart lever man for de 8k og smider de 3k (SU-lånet) på nogle gode aktier. Det giver højst sandsynligt et bedre afkast end den rente du skal betale for SU lånet senere

MadzP92 skrev:Jeg flytter snart til århus og havde tænkt at cykle til alt. Hvad er det som der gør det svært at cykle?
Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk2

København er en voldsomt god cykelby.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster