Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

murna skrev:Vær forsigtigt med for meget tun (og makrel) - der er store mængder tungmetaller i......

Macdoody skrev:murna skrev:Vær forsigtigt med for meget tun (og makrel) - der er store mængder tungmetaller i......
Det er alt afhængig af mærke, art - sortering osv. Men ja, visse mærker er kendt for at indeholde tungmetaller

Dingo skrev:Macdoody skrev:murna skrev:Vær forsigtigt med for meget tun (og makrel) - der er store mængder tungmetaller i......
Det er alt afhængig af mærke, art - sortering osv. Men ja, visse mærker er kendt for at indeholde tungmetaller
Man bør generelt ikke spise for mange fiskeprodukter (overdrevede mængder) pga. miljøgifte.
Jeg har haft fat i ernæringsekspert Per Brændgaard omkring emnet..
Har du nogle retningslinjer for hvad "overdrevne mængder" er? 
Macdoody skrev:Dingo skrev:Macdoody skrev:murna skrev:Vær forsigtigt med for meget tun (og makrel) - der er store mængder tungmetaller i......
Man bør generelt ikke spise for mange fiskeprodukter (overdrevede mængder) pga. miljøgifte.
OkayHar du nogle retningslinjer for hvad "overdrevne mængder" er?
Sådan cirkus, ved godt det er ekstremt relativt, hehe.

Dingo skrev:Macdoody skrev:Dingo skrev:Macdoody skrev:murna skrev:Vær forsigtigt med for meget tun (og makrel) - der er store mængder tungmetaller i......
Altså han sagde det som "ikke at overskride de anbefalede værdier", dvs. omkring 300 gram om ugen.
Men jeg synes (og det skal understreges at dette er min personlige mening) at man skal tage lidt lettere på disse anbefalinger hvis man dyrker denne sport. Vi indtager jo også (i de fleste tilfælde) langt flere kcal. end det anbefalede og derfor må andre anbefalinger jo naturligvis også kunne sættes højere...
Men jeg jeg spiser selv ikke fisk hver eneste dag, lad mig sige det sådan.. Måske 4 gange om ugen fordelt på en dåse tun her, en dåse makrel der og så noget laksefilet når pengene er der

Dingo skrev:Macdoody skrev:Dingo skrev:Macdoody skrev:murna skrev:Vær forsigtigt med for meget tun (og makrel) - der er store mængder tungmetaller i......
Altså han sagde det som "ikke at overskride de anbefalede værdier", dvs. omkring 300 gram om ugen.
Men jeg synes (og det skal understreges at dette er min personlige mening) at man skal tage lidt lettere på disse anbefalinger hvis man dyrker denne sport. Vi indtager jo også (i de fleste tilfælde) langt flere kcal. end det anbefalede og derfor må andre anbefalinger jo naturligvis også kunne sættes højere...
Men jeg jeg spiser selv ikke fisk hver eneste dag, lad mig sige det sådan.. Måske 4 gange om ugen fordelt på en dåse tun her, en dåse makrel der og så noget laksefilet når pengene er der

dennishjort skrev:hej vil gerne have lidt flere kcal ind i min kostplan. nogle der har nogle idé'er til noget mad som ikke mætter særligt meget, og så man ikke kun tager på i rent fedt. vil stadig godt beholde min sixpack men også gerne have mere muskel masse

opbyg_mat skrev:dennishjort skrev:hej vil gerne have lidt flere kcal ind i min kostplan. nogle der har nogle idé'er til noget mad som ikke mætter særligt meget, og så man ikke kun tager på i rent fedt. vil stadig godt beholde min sixpack men også gerne have mere muskel masse
du vil ikke kunne opbygge mere myskel masse uden en smule fedt.
der er ikke noget mad der kun bliver til rent fedt, en kalorie er en kalorie, så længhe du får dine proteinér (vægt * 2,5) og dine sunde fedtsyre (2-4 g omega3 fedtsyre) kan du spise hvad du vil. så hvis du med din nuværende kost ikke tager på, og du får dine proteiner og fedt syre kan du foreksembel spise en 100g plade chokolade imdem du går i seng, det vil få dig til at tage ca. 0,5 kilo på. (en blanding af fedt og myskler) ´du kan dog begrænse hvor meget fedt du tager på ved hjælp af et godt styrke program, hvor du er sikker på at dine muskler løfter så tyngt de kan.
Christ

Nick9000 skrev:opbyg_mat skrev:dennishjort skrev:hej vil gerne have lidt flere kcal ind i min kostplan. nogle der har nogle idé'er til noget mad som ikke mætter særligt meget, og så man ikke kun tager på i rent fedt. vil stadig godt beholde min sixpack men også gerne have mere muskel masse
der er ikke noget mad der kun bliver til rent fedt, en kalorie er en kalorie, så længhe du får dine proteinér (vægt * 2,5) og dine sunde fedtsyre (2-4 g omega3 fedtsyre) kan du spise hvad du vil. så hvis du med din nuværende kost ikke tager på, og du får dine proteiner og fedt syre kan du foreksembel spise en 100g plade chokolade imdem du går i seng, det vil få dig til at tage ca. 0,5 kilo på. (en blanding af fedt og myskler) ´du kan dog begrænse hvor meget fedt du tager på ved hjælp af et godt styrke program, hvor du er sikker på at dine muskler løfter så tyngt de kan.
Det var dog det værste måltid jeg længe har set anbefalet inden sengetid!Christ
Noget langsomtoptageligt protein, fra kød, fedtfattige mælkeprodukter, eller kaseinpulver suppleret med nogle sunde fedtsyrer vil langt være at foretrække på dette tidspunkt af døgnet.

Pind skrev:Tvivler desuden på de fleste mennesker vil være i stand til at spise 100g af den sunde chokolade (70+), medmindre mand selvf. er en virkelig sukkergris.

opbyg_mat skrev:Nick9000 skrev:opbyg_mat skrev:dennishjort skrev:hej vil gerne have lidt flere kcal ind i min kostplan. nogle der har nogle idé'er til noget mad som ikke mætter særligt meget, og så man ikke kun tager på i rent fedt. vil stadig godt beholde min sixpack men også gerne have mere muskel masse
Noget langsomtoptageligt protein, fra kød, fedtfattige mælkeprodukter, eller kaseinpulver suppleret med nogle sunde fedtsyrer vil langt være at foretrække på dette tidspunkt af døgnet.
Min pointe er, at hvis han i løbet dagen har fået det han skal bruge ind, er det lige meget hvor de sidste kalorie kommer fra...

Nick9000 skrev:opbyg_mat skrev:Nick9000 skrev:opbyg_mat skrev:dennishjort skrev:hej vil gerne have lidt flere kcal ind i min kostplan. nogle der har nogle idé'er til noget mad som ikke mætter særligt meget, og så man ikke kun tager på i rent fedt. vil stadig godt beholde min sixpack men også gerne have mere muskel masse
Min pointe er, at hvis han i løbet dagen har fået det han skal bruge ind, er det lige meget hvor de sidste kalorie kommer fra...
Det er det bare ikkeDet er nok meget begrænset (hvis overhovedet) hvor meget en smule junk i ny og næ skader, på en ellers sund højkalorie-kost, men nu bider jeg mærke i at du skriver "inden du går i seng", og der vil 100 gram chokolade bare ALDRIG være gavnligt, jævnfør de store mængder sukker og fraværet af protein.

Nu er mørk chokolade jo ikke bare mørk chokolade.. Men 100% respekt hvis du kan tyre 200g af 70%'eren.

Leisten skrev:Tun kunne være et okay lille måltid, der er mange proteiner i men ingen kulhydrat, og så mætter det ikke ret meget synes jeg selv.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster