Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Almond skrev:Det er unødvendigt for nybegyndere. Less is more, såfremt du er relativt ny i gamet.

TheAlmightyZyzz skrev:Almond skrev:Det er unødvendigt for nybegyndere. Less is more, såfremt du er relativt ny i gamet.
Men hvorfor er det unødvendigt? Har trænet ca 5-6 måneder seriøst, efterfulgt af 5-6 måneder on and off, og er lige begyndt seriøst igen. Laver stadig basis øvelser som squat, dødløft, military press osv

Thomas Jagd skrev:Det er så såre simpelt.
Man bliver aldrig stor, hvis man ikke også bliver stærk. INGEN er nogensinde blevet store, uden også at være blevet stærke.
Og det er mange gange lettere at blive stærk, hvis man smider det meste af sine volumen i de store øvelser, som er lettere at blive stærke i. Så simpelt er det bare.
Dermed ikke sagt, at flere øvelser er decideret dårligt, men jo flere øvelser man smider i sit program, jo mindre fokus kan man have på de store øvelser.
Og hvor mange vinkler kan man ramme en muskel fra? Meget få.
Flere øvelser er ønskværdigt når man har trænet i mange år, og kan løfte tunge vægte. En person med et ½ års erfaring spilder sin tid med 4-6 øvelser. End of story.

BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.

Metapod skrev:Thomas Jagd skrev:Det er så såre simpelt.
Man bliver aldrig stor, hvis man ikke også bliver stærk. INGEN er nogensinde blevet store, uden også at være blevet stærke.
Og det er mange gange lettere at blive stærk, hvis man smider det meste af sine volumen i de store øvelser, som er lettere at blive stærke i. Så simpelt er det bare.
Dermed ikke sagt, at flere øvelser er decideret dårligt, men jo flere øvelser man smider i sit program, jo mindre fokus kan man have på de store øvelser.
Flere øvelser er ønskværdigt når man har trænet i mange år, og kan løfte tunge vægte. En person med et ½ års erfaring spilder sin tid med 4-6 øvelser. End of story.
Vince Taylor var ikke stærk men alligevel stor

Metapod skrev:Thomas Jagd skrev:Det er så såre simpelt.

Thomas Jagd skrev:Efter min mening, så bør en naturlig bodybuilder planlægge hans træningskarriere på en sådan måde, at de første 2-3-4 år bliver brugt på at blive stærkere i de store øvelser, indenfor en klassisk BB rep-range, med minimal fokus på isolationsøvelser, til langsomt at inkludere flere øvelser, og højere reps, mens volumen i de store øvelser langsomt sænkes. Det giver absolut ikke mening for en begynder at lave 4-6 øvelser pr. muskelgruppe. Med mindre man bevidst forsøger at trække tingene i langdrag.

Almond skrev:Thomas Jagd skrev:Efter min mening, så bør en naturlig bodybuilder planlægge hans træningskarriere på en sådan måde, at de første 2-3-4 år bliver brugt på at blive stærkere i de store øvelser, indenfor en klassisk BB rep-range, med minimal fokus på isolationsøvelser, til langsomt at inkludere flere øvelser, og højere reps, mens volumen i de store øvelser langsomt sænkes. Det giver absolut ikke mening for en begynder at lave 4-6 øvelser pr. muskelgruppe. Med mindre man bevidst forsøger at trække tingene i langdrag.
Hvis du skulle strukturere de 2 første år af en ung guts træningskarriere, baseret på kendte programmer, hvordan ville det så se ud?

andreas7074 skrev:Metapod skrev:Thomas Jagd skrev:Det er så såre simpelt.
Thomas Jagd har adskillige gange kommet med denne sande udtalelse og som regel står det sammen med "clean", "uden brug af AAS" eller lignende.

BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.

Metapod skrev:andreas7074 skrev:Metapod skrev:Thomas Jagd skrev:Det er så såre simpelt.
Thomas Jagd har adskillige gange kommet med denne sande udtalelse og som regel står det sammen med "clean", "uden brug af AAS" eller lignende.
Jeg tog bare udgangspunkt i INGEN da vince taylor jo kørte cheat pulldown med 70 kg som ikke ligefrem er en imponerende styrke. Lærling her fra siden er jo heller ikke stærk men han er stadigvæk forholdsvis stor. Dette skal ikke ses som jeg er uenig men blot ses som at det også er mulig med relativ beskeden styrke at opnå en god omgang muskelmasse.

Metapod skrev:andreas7074 skrev:Metapod skrev:Thomas Jagd skrev:Det er så såre simpelt.
Jeg tog bare udgangspunkt i INGEN da vince taylor jo kørte cheat pulldown med 70 kg som ikke ligefrem er en imponerende styrke. Lærling her fra siden er jo heller ikke stærk men han er stadigvæk forholdsvis stor. Dette skal ikke ses som jeg er uenig men blot ses som at det også er mulig med relativ beskeden styrke at opnå en god omgang muskelmasse.

MadzP92 skrev:jeg så for et par timer siden en video med Jason Blaha. Ved godt han ikke umiddelbart er en totalt pålidelig kilde så synes jeg han har til dels ret i det han siger i denne video:

TheAlmightyZyzz skrev:Men jeg træner ikke for at opbygge muskler, jeg cutter da jeg er overvægtig.
Jeg er godt klar over hvad der er bedst for at blive stor og stærk, men her snakker jeg om at forbrænde fedt og kcal.

Donandres skrev:Thomas, jeg er relativ ny indenfor træningsmiljøet, og jeg har kørt b2b i to måneder. Skal jeg droppe det og køre Bill Star?

TheAlmightyZyzz skrev:Men jeg træner ikke for at opbygge muskler, jeg cutter da jeg er overvægtig.
Jeg er godt klar over hvad der er bedst for at blive stor og stærk, men her snakker jeg om at forbrænde fedt og kcal.

Donandres skrev:Bentræning i form af hvad? Jeg har længe overvejet om jeg ikke burde smide lunges ind.

MadzP92 skrev:Donandres skrev:Bentræning i form af hvad? Jeg har længe overvejet om jeg ikke burde smide lunges ind.
Du kan fint smide lidt lunges ind hvis du har lyst

Metapod skrev:

Thomas Jagd skrev:I øvrigt så er styrke jo også relativt. Det handler ikke om hvorvidt man bænker 150 kg eller 200 kg. Det handler om progressive overload. Om man er steget 20 kg i bænkpres eller 70 kg i bænkpres. Ham som er steget 70 kg i bænkpres vil altid være større end ham som er steget 20 kg, hvis styrken er et resultat af BB orienteret træning, og begge har spist efter at øge muskelmassen. Så simpelt er det faktisk.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster