Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 857
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 856

Følg bodybuilding.dk på

gør professionelle bb det rigtigt?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hej :)

der er noget jeg har undret mig over. jeg har altid fået at vide at når man køre f.eks. seated cable rows skal man side roligt uden at bevæge sig for meget frem og tilbage, så man følger vægten, men styr vægten og har den under krontrol. det undre mig bare at hvis man ser lidt på youtube kan du se at de fleste professionelle bb som ronnie coleman, simeon panda osv. følger vægten frem og tilbage. så de bevæger overkroppen utrolig meget, ligesom her http://www.youtube.com/watch?v=jzf_IMgQ1Zc
er det den rigtig måde at træne ryg på?

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 82.50
- Dødløft: 117.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Man kan få mere af ryggen med når man bevæger sig frem og tilbage, nogen fortrækker mere fokus på bestemte steder af ryggen.
Jeg kan selv godt lide begge dele.

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

Logbog: Ingen logbog

Som tommelfingerregel kan du ikke bruge det som professionelle bodybuildere siger eller gør, til noget. De meget høje doser af anaboler de får, gør at deres træning langt hen ad vejen er af mindre betydning for deres fremgang. Du kan godt bevæge torsoen en lille smule, så længe at du blot husker at trække med dine lats og ikke med din lænd. Du skal derimod ikke sidde og rykke spastisk frem og tilbage, som en gut der prøver en Concept2 romaskine for første gang.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Læs her: http://maxer.dk/videoer/cheat-bevidst-oeget-fremgang

At cheate har intet med krudt at gøre.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Det har hverken noget med at cheate eller roids at gøre, det er bare 2 forskellige slags udførelser.

Når man læner sig frem får man strukket sine lats mere, og kan opnå mere bevægelse i sine lats.
Når man sidder stille kan man bedre holde fokus på ryggens midte, men har langt mindre bevægelse, især når får lidt masse, så er ens bevægelse hæmmet meget af det, især med smalt greb.
Nogen bruger en bredere stang med parallel greb, for endnu mere bevægelse.

Prøv at træk begge dine hænder tilbage som når du trækker med smalt greb, når dine hænder rammer dit mellemgulv og ikke kan nå længere tilbage, så hold dine albuer stille, og drej derefter dine hænder ud til siderne som til bredt greb, så vil du opdage at du er langt fra mellemgulvet i midten hvis du holdte en stang med parallel greb, parallel grebet ville så være 15-25cm fra dit mellemgulv, og du ville kunne øge samme bevægelse de extra med et bredt parallel greb, frem for smalt greb.
Når du så laver din excentriske face, så prøv at kig på dine albuer hvor lavt de er ved stiv opretsiddene ryg, prøv derefter at læn dig frem og se hvor meget mere udstrækning du får nu, dine albuer når langt længere op.
Så derved er øvelser med overkroppen full range, og med stiv ryg ca half range.

Nogen foretrækker det ene frem for det andet, full range er mit foretrukne, men begge øvelser er gode, især begyndere har svært at trække full range med den rigtige part af ryggen i fokus, så stif bag er foretrukket af dem, men hvis man er en god fornemmelse af sin krop og muskler, så er full range langt overlegen her for masse opbygning.

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

Det er sjovt, fordi du reelt betvivler om Ronnie Coleman har styr på hvad han laver, når han træner ryg. Eight time Mr Olympia, en af allerbedste rygge nogensinde - Is_this_real_life.jpg. I videoen forklarer de jo netop fint hvorfor de gør som de gør; Det er for at få et stræk på ryggen. Du får ikke noget stræk, hvis din scalpula er trukket tilbage under hele øvelsen.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 185

Kostplan: Ingen kostplan

ThomasNielsen skrev:Som tommelfingerregel kan du ikke bruge det som professionelle bodybuildere siger eller gør, til noget. De meget høje doser af anaboler de får, gør at deres træning langt hen ad vejen er af mindre betydning for deres fremgang. Du kan godt bevæge torsoen en lille smule, så længe at du blot husker at trække med dine lats og ikke med din lænd. Du skal derimod ikke sidde og rykke spastisk frem og tilbage, som en gut der prøver en Concept2 romaskine for første gang.

Omend din pointe er valid, hvad angår anaboler. Så ville jeg til hver en tid, foretrække at lytte til nogle af de ældre bodybuildere frem for de nye. Mængden af anaboler der var i spil tilbage i tiden, er ikke i nærheden af den mængde som der er på spil nu. Så man kan sagtens gå tilbage i tiden, kigge på old school bb'ere og søge inspiration den vej. Godt nok var Yates og Coleman på massive mængder kontra generationen forinden, men alligevel kan man godt bruge deres træning til noget; de kørte tunge basis øvelser, og fulgte deres tunge basis øvelser op med fornuftige isolations øvelser. De var begge stærke, og fucking massive.
Det sidste omkring teknikken i øvelsen, er jeg enig med dig i.

Eksempelvis:
Tom Platz: Outstanding squats; Outstanding legs.
Barbarian Brothers: Heavy duty reverse grip bench press; Massive pecs.

Forsæt selv listen, hvis det lyster.
Brugeravatar

Reputation point: 80

tak for svar drenge :)
det gjord mig klogere! tror selv bare jeg vil forsæt med at side stille uden bevægelse

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 82.50
- Dødløft: 117.50

Leeroy skrev:Barbarian Brothers: Heavy duty reverse grip bench press; Massive pecs.

https://www.youtube.com/watch?v=2E3Wq5CIFwY

:lol:

Reputation point: 20

Geografisk sted: HBBC - Hjørring

Gary Oak skrev:Det er sjovt, fordi du reelt betvivler om Ronnie Coleman har styr på hvad han laver, når han træner ryg. Eight time Mr Olympia, en af allerbedste rygge nogensinde -

Jeg tror tværtimod det er en rigtig god ide, at betvivl det mange professionelle bodybuildere laver.

Det er en sjov idé mange har fået med, at de ikke tror professionelle bodybuilder træner meget lidt, nærmest kun få timer i ugen. Er det fordi i jaloux over hvad de har opnået og i ikke selv kan? Synes i danner et forkert billede til topic starter.

Man kan sagtens bruge cheat i sin træning, hvis man bare gør det kontrolleret. I millitær Press kan du fx lave et lille Press igennem dine ben, for at få vægten op.

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Spexe skrev:Det er en sjov idé mange har fået med, at de ikke tror professionelle bodybuilder træner meget lidt, nærmest kun få timer i ugen.

Der er forskel på hvem vi taler om når vi taler om de professionelle bodybuildere. I videoen som startede denne tråd, træner Coleman. Ingen tvivl om, at Coleman trænede hårdt, tungt og de store basisøvelser. Mange andre profs however, fx Phil og Kai Green, har en træning der ikke kan motivere mig. Hvis de til daglig træner som de gør i deres videoer på youtube (og det ved vi jo reelt ikke), jamen så kan deres træning ikke motivere mig, omend de begge har en fysik i verdensklasse.

Spexe skrev:Er det fordi i jaloux over hvad de har opnået og i ikke selv kan?

Overhovedet ikke. Selv har jeg en potentiel multipel mr. Olympia genetik, er dog imod roids. Desuden kan man vel sagtens mene, at Phil har en super fed fysik, selvom at man ikke mener, at man kan lære af hans træning. Sandt?

Jamen helt ærligt, at man ser 4 youtube filme hvor en givet person træner, så kan man da ikke bedømme noget som helst? De har brugt det mest af deres live på det, at så opsummer det over nogle få træninger, det kan man altså ikke.

Styrkeliste

Spexe skrev:Jamen helt ærligt, at man ser 4 youtube filme hvor en givet person træner, så kan man da ikke bedømme noget som helst? De har brugt det mest af deres live på det, at så opsummer det over nogle få træninger, det kan man altså ikke.

Som allerede sagt:

agv skrev:Hvis de til daglig træner som de gør i deres videoer på youtube (og det ved vi jo reelt ikke) .

agv skrev:
Gary Oak skrev:Det er sjovt, fordi du reelt betvivler om Ronnie Coleman har styr på hvad han laver, når han træner ryg. Eight time Mr Olympia, en af allerbedste rygge nogensinde -

Jeg tror tværtimod det er en rigtig god ide, at betvivl det mange professionelle bodybuildere laver.

Efter at have set Scott Hermans instruktionsvideo om cable row, så kan jeg godt se at det er helt forkert. Ronnie Coleman aner tydeligvis intet om at træne ryg.

Jeg må få rettet min teknik, så jeg kan blive ligeså massiv som Scott Herman.
Billede
Brugeravatar

Gary Oak skrev:
agv skrev:

Efter at have set Scott Hermans instruktionsvideo om cable row, så kan jeg godt se at det er helt forkert. Ronnie Coleman aner tydeligvis intet om at træne ryg.

Du har helt ret Gary Oak, så snart en person har vundet Mr. O, så er alt de siger guld, intet skal ses med kritiske øjne.

Heller ikke når Phil heath fokuserer på det indre bryst (0:50):

eller når Kevin Levrone, der efter hans egen udsagn, kun trænede 6 måneder på toppen, men stadig var en af de bedste bodybuilders i verden, her forklarer han dig THE SECRET til JACKED SHOULDERS (2:00)

Eller Ronnie coleman, som rådgiver en til at træne arme HVER DAG, fordi sådan får du JACKED arme! Og husk, han har vundet Mr. O 8 gange, så det må være rigtigt!

Lad vær med at suge alt til jer helt ukritisk fra disse "krudttønder".
Brugeravatar

Reputation point: 70

Træner her: Fresh fitness

Gubble skrev:
Gary Oak skrev:
agv skrev:

Du har helt ret Gary Oak, så snart en person har vundet Mr. O, så er alt de siger guld, intet skal ses med kritiske øjne.

Heller ikke når Phil heath fokuserer på det indre bryst (0:50):

eller når Kevin Levrone, der efter hans egen udsagn, kun trænede 6 måneder på toppen, men stadig var en af de bedste bodybuilders i verden, her forklarer han dig THE SECRET til JACKED SHOULDERS (2:00)

Eller Ronnie coleman, som rådgiver en til at træne arme HVER DAG, fordi sådan får du JACKED arme! Og husk, han har vundet Mr. O 8 gange, så det må være rigtigt!

Billede
Billede
Brugeravatar

Man får jacked arme af at træne dem hver dag :)
... But you, Adrian, you're just a man. The world's smartest man poses no more threat to me than does its smartest termite.
Brugeravatar

Reputation point: 822

Geografisk sted: San Quentin

Styrkeliste
- Bænkpres: 36.00
- Squat: 24.00
- Dødløft: 36.00

Forstå stadig ikke at man følger enkelte film fra dem og ser det som deres røde tråd igennem deres træningskarrier.

Styrkeliste

Gubble har vist sagt det lige præcis så tydeligt som det kan siges.

Noget helt andet er, fuck hvor er Kevin Levrone lille i den film. :o (Endnu en gang bevist, at muskler kun er til låns)

Meget kan man sige, men Kevin Levrone er den største Genetic Freak af alle. Hans evne til at vokse ind i et show er uden sammenligning. Han trænede som tidligere nævnt et sted mellem 4-6 måneder om året, ellers lavede hans musik, og stoppede med træningen.. Jeg er ligeglad om du har adgang til de bedste PEDs, den bedste træner, den bedste kost, den perfekte træning. 99.99% af alle mennesker kan ikke gøre det han gjorde.

Imo er Big Ramy det tætteste man kommer på en uvirkelig transformation kontra tid. Men der er sku forskel på 2 års træning, og 6 måneder som kevin gjorde det på :)

https://www.youtube.com/watch?v=GiG5Se2Lq_o
Brugeravatar

Levrone har altså ret. BTN presses er en fuldstændig fantastisk skulderøvelse, hvis man har den fornødne mobilitet til at lave den med god ROM og uden smerter.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

The Juice skrev:Levrone har altså ret. BTN presses er en fuldstændig fantastisk skulderøvelse, hvis man har den fornødne mobilitet til at lave den med god ROM og uden smerter.

BTN Presses er fucking win.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Får man så heller ikke store og stærke ben, hvis man træner dem hver dag? :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

TheCzech skrev:Får man så heller ikke store og stærke ben, hvis man træner dem hver dag? :)

Det kan du ikke sammenligne da større muskler tager længere tid om at restituere.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Træner her: Sportshøjskolen

jensagv skrev:
TheCzech skrev:Får man så heller ikke store og stærke ben, hvis man træner dem hver dag? :)

Det kan du ikke sammenligne da større muskler tager længere tid om at restituere.

Wat. Du boostede lige hans pointe med over 9000!
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Lillelise og Theczech, jeg mindes at man også skal have tid til at restituere?

Omkring Levrones råd, så er øvelsen velset indenfor hypertrofi, men jeg ville ikke selv benytte den grundet skadespotentialet. Videoen var nok en anelse i gråzonen i denne sammenhæng.

Gubble skrev:Lillelise og Theczech, jeg mindes at man også skal have tid til at restituere?

Omkring Levrones råd, så er øvelsen velset indenfor hypertrofi, men jeg ville ikke selv benytte den grundet skadespotentialet. Videoen var nok en anelse i gråzonen i denne sammenhæng.

Frekvens og volume afhænger af hinanden, og nogle muskler responderer tilsyneladende bedre på høj frekvens end andre. Det er ikke alle der vælger at køre balls to the wall hver gang de træner arme.

Skadespotentialet ved BTN presses er som sådan ikke højere end ved f.eks. bænkpres, så længe du har mobiliteten til det. Tværtimod er det en glimrende øvelse til at styrke og bibeholde sunde skuldre, særligt hvis man anvender tempo.

Men du ved nok mere end de fleste Mr. Olympia deltagere alligevel.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Spexe skrev:Det er en sjov idé mange har fået med, at de ikke tror professionelle bodybuilder træner meget lidt, nærmest kun få timer i ugen. Er det fordi i jaloux over hvad de har opnået og i ikke selv kan? Synes i danner et forkert billede til topic starter.

Man kan sagtens bruge cheat i sin træning, hvis man bare gør det kontrolleret. I millitær Press kan du fx lave et lille Press igennem dine ben, for at få vægten op.

Det lille pres i benen du snakker om gør så det bliver en anden øvelse end military.. Kaldt push Press :)
Det samme gælder andet... Som mange siger, det er nogle andre muskler han har i fokus..

Reputation point: 50

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster