Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

MarcMegnaTroll skrev:fibre og mere protein i grov, i hvert fald i det jeg har

Pumpingirondk skrev:Men vil det påvirke et eventuelt vægttab, hvis man allerede får nok protein i sin kost og ikke har problemer med mæthed? Det skal siges det ikke er hver dag jeg har tænkt mig at spise lys pasta. Det drejer sig om et par gange om ugen da der for det meste er lys pasta i det lasagne vi får..

steveowe skrev:Tror det bedste råd er at holde sig fra pasta i det hele taget, og her kan nemt tilføjes både hvide kartofler samt hvide ris. Bum.

vte skrev:steveowe skrev:Tror det bedste råd er at holde sig fra pasta i det hele taget, og her kan nemt tilføjes både hvide kartofler samt hvide ris. Bum.
Nej en behøver slet ikke at holde sig væk fra fuldkornspasta. Fuldkornspasta har f.eks mer proteiner og kostfibre enn brun ris. Men hold dig til en liten porsjon under cut.

Blunt skrev:Der er vist en ok forskel i pasta i forhold til kost fibre og sådan..
Men folk der køber brune ris forstår jeg ikke ? seriøst i hvide ris er der hvad 1 gr. kost fibre og de tager 15 at lave. i brune ris er der 2 gr. kostfibre og krige har været overstået hurtigere end det tager at lave sådan en portion.

steveowe skrev:vte skrev:steveowe skrev:Tror det bedste råd er at holde sig fra pasta i det hele taget, og her kan nemt tilføjes både hvide kartofler samt hvide ris. Bum.
Nej en behøver slet ikke at holde sig væk fra fuldkornspasta. Fuldkornspasta har f.eks mer proteiner og kostfibre enn brun ris. Men hold dig til en liten porsjon under cut.
Fordi at fuldkornspasta "slår" brune ris på enkelte makronutrienter gør det ikke til et sundere valg. Jeg mener heller ikke at brune ris kan defineres som en super kulhydratskilde. Den er acceptabel engang i mellem, men bør ikke indgå som fast bestanddel i en sund kostplan. Jeg ville gå efter at få hovedparten af mit brændstof fra bønner, søde kartofler, vilde ris, quinoa, havregryn mm.

steveowe skrev:vte skrev:steveowe skrev:Tror det bedste råd er at holde sig fra pasta i det hele taget, og her kan nemt tilføjes både hvide kartofler samt hvide ris. Bum.
Fordi at fuldkornspasta "slår" brune ris på enkelte makronutrienter gør det ikke til et sundere valg. Jeg mener heller ikke at brune ris kan defineres som en super kulhydratskilde. Den er acceptabel engang i mellem, men bør ikke indgå som fast bestanddel i en sund kostplan. Jeg ville gå efter at få hovedparten af mit brændstof fra bønner, søde kartofler, vilde ris, quinoa, havregryn mm.

steveowe skrev:Blunt skrev:Der er vist en ok forskel i pasta i forhold til kost fibre og sådan..
Men folk der køber brune ris forstår jeg ikke ? seriøst i hvide ris er der hvad 1 gr. kost fibre og de tager 15 at lave. i brune ris er der 2 gr. kostfibre og krige har været overstået hurtigere end det tager at lave sådan en portion.

Dingo skrev:steveowe skrev:Blunt skrev:Der er vist en ok forskel i pasta i forhold til kost fibre og sådan..
Brune ris er særdeles overvurderede, især når det kommer til fiberindholdet som det beskrives af Blunt.

Bjørnson skrev:Dingo skrev:steveowe skrev:Blunt skrev:Der er vist en ok forskel i pasta i forhold til kost fibre og sådan..
Brune ris er særdeles overvurderede, især når det kommer til fiberindholdet som det beskrives af Blunt.
Hvilke kulhydratkilder anbefales så?
Gryn og de såkaldte quinoa?? Som jeg ikke har smagt, hvorfor er det bedre? - Hvorfor?

Bjørnson skrev:Quinoa ?
Nogle der kan forklarer mig hvorfor det er bedre end f.eks. brune ris?
Blunt skrev:Men folk der køber brune ris forstår jeg ikke ? seriøst i hvide ris er der hvad 1 gr. kost fibre og de tager 15 at lave. i brune ris er der 2 gr. kostfibre og krige har været overstået hurtigere end det tager at lave sådan en portion.
Fiber and Nutrient Content
Quinoa seeds are made up of more than 12 percent fiber. A single serving size, which is .25 cups, contains 3 g of dietary fiber. Thirty-six percent of this dietary fiber is soluble and 64 percent is insoluble. Soluble fiber forms a gel, which can work to reduce blood cholesterol and blood glucose. Insoluble fiber regulates bowel movements by helping material move through the digestive tract and increasing bulk.

ck92 skrev:Bjørnson skrev:Quinoa ?
Nogle der kan forklarer mig hvorfor det er bedre end f.eks. brune ris?
Hvis nu du lige gad at læse tråden igennemBlunt skrev:Men folk der køber brune ris forstår jeg ikke ? seriøst i hvide ris er der hvad 1 gr. kost fibre og de tager 15 at lave. i brune ris er der 2 gr. kostfibre og krige har været overstået hurtigere end det tager at lave sådan en portion.
Så tænker jeg helt automatisk "hm, mon det har noget at gøre med at quinoa har et bedre fiber-indhold?"
Så derfor laver jeg da lige en hurtig google-søgning og finder følgendeFiber and Nutrient Content
Quinoa seeds are made up of more than 12 percent fiber. A single serving size, which is .25 cups, contains 3 g of dietary fiber. Thirty-six percent of this dietary fiber is soluble and 64 percent is insoluble. Soluble fiber forms a gel, which can work to reduce blood cholesterol and blood glucose. Insoluble fiber regulates bowel movements by helping material move through the digestive tract and increasing bulk.
Kilde: http://www.livestrong.com/article/38047 ... z2KhovpZtg

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster