Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1474
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1472

Følg bodybuilding.dk på

Hjææælp, skal på studietur!

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey alle sammen.

Jeg skal, som overskriften antyder, på studietur i næste uge. Det er som sådan fint nok, men jeg er alligevel i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det hele an. Først og fremmest går jeg jo glip af nogle træningspas. Dem regner jeg med at "kompensere for" ved at lave nogle forskellige kropsøvelser. Jeg tænkte lidt på Push ups, CG Push ups og sit ups. Med de tre øvelser vil jeg have trænet mit bryst, triceps og mave. Men så vil jeg høre om i har nogle gode ideér til, hvordan jeg kan træne biceps, ryg og evt. ben Jeg tænkte lidt på at lave nogle chin-/pull ups, hvis det er muligt.

Mit største problem ligger nok i maden under turen. Jeg spiser lige nu ret clean, og jeg vejer alt min mad for at være sikker på at opnå et passende kalorieroverskud. Dette vil selvsagt være umuligt på denne tur, da vi jo skal spise alle vores måltider på vores hotel og restauranter. Maden bekymrer mig en del, da jeg jo helst ikke vil tage alt for meget på, da dette så nok vil sætte sig mest som fedt, da jeg ikke har så gode muligheder for at træne. Af den grund har jeg overvejet at lave et "mini-cut", hvor jeg bare på gefühl vil sørge for at være i kcal. underskud. Dette tænker jeg bare kan være dumt, da jeg i princippet ikke ved om jeg ligger i alt for stort underskud, og dermed taber en del muskelmasse? Så vil det være bedst at være sikker på at være i kcal. overskud på turen (som i teorien kan være større end jeg tror), prøve at gå efter mit ligevægtsindtag, eller simpelt hen bare lave et cut på gefühl?

Jeg vil sørge for at have nogle forskellige ting med på turen, så jeg kan få en del protein i løbet af dagen. Jeg har lige bagt en dobbelt portion af Bodylab's protein muffins opskrift, og jeg tror også jeg tager nogle mandler. Har i nogle andre gode råd til, hvad jeg kan have med for at sørge for at få en del protein i løbet af dagen

Vi får sikkert serveret en masse **** på turen, men jeg vil naturligvis prøve at spise så clean som muligt!

Håber meget at i vil tage jer tid til at hjælpe mig lidt med denne problemstilling! :-)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

hvis det kun er en uge så synes jeg faktisk bare at du skulle give din krop hvile i den uge og nyde ferien, også mht. mad, men i begrænsede mængder self. ellers andre øvelser:

DB row med en taske
one legged RDL med en taske
pistols
bicep curls med en taske
pull ups
inverted rows hvis du kan finde et sted
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Jeg tror aldrig jeg har været på en restaurant hvor man ikke kunne få "clean mad". Bestil noget kylling med dampet grønt og hav en god tur
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Jeg synes du skal hygge dig på din studietur og ligge træningen lidt i baghovedet, selvfølgelig skal du ikke spise 1 gang om dagen og vælge Burgerking, men tag fri, tag ud på bar og hyg dig lidt i stedet for at tænk over at når du kommer hjem har du tabt 10kg muskelmasse - for det har du ikke.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Dingo skrev:Jeg tror aldrig jeg har været på en restaurant hvor man ikke kunne få "clean mad". Bestil noget kylling med dampet grønt og hav en god tur

Tror bare at de "restauranter" vi skal på er dem mine mates vil på. Og det bliver nok McD, burgerking eller lignende. Jeg gider bare heller ikke skaje ALT for meget ur, og være uden for fælleskabet! :-)

Så evt overtal dem til at vælge andet end mcd og burgerking, og ellers kan du se om de har nogle lidt sundere alternativer på sådanne restauranter (har ikke spist affald i mange mange år så er ikke sikker :P). Der er også muligheden for at spise med nogle af de andre fra din klasse med lidt sundere madbehov og så joine dine kammerater igen efter maden

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Nexar skrev:Så evt overtal dem til at vælge andet end mcd og burgerking, og ellers kan du se om de har nogle lidt sundere alternativer på sådanne restauranter (har ikke spist affald i mange mange år så er ikke sikker :P). Der er også muligheden for at spise med nogle af de andre fra din klasse med lidt sundere madbehov og så joine dine kammerater igen efter maden

God idé, så kan jeg jo bare spise med tøserne :king:

Det ville være uhensigtsmæssigt at cutte på en ferie, vil jeg mene. Ingen grund til at tabe mere muskelmasse end nødvendigt.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Nu er der jo også ok sunde alternativer på McD og Burger King :)

Lad nu vær med at gøre det til en større deal end det er. Nyd din ferie, og hvis du virkelig er helt opsat på diet, jamen, så lad vær at spise burgere 5 gange om dagen - så skal det sgu nok gå.

Man mister jo nærmest intet på en uge. Man kan være lidt sløv når man kommer hjem, men efter 1-2 træningspas er man klar igen.

Så ja, tag det nu roligt :)
Fyr den af, tag i byen, drik en bajer, og så er der vist ikke mere der. Det var noget andet hvis det var 3 måneder du skulle afsted. Men en uge ;)

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Da jeg var på studietur i sin tid var vi i byen i Amsterdam 7 ud af 7 aftener, og da vi kom hjem tog vi til årsfest. Efter 1 uge var der ingen forskel, for mig var der næsten intet tilbagefald, bare et par ugers stagnering. Vi var på McD 4 gange i løbet af den tur og ellers fik vi bare almindelig billig "spise ude mad" som billig pizza og pasta osv osv.
Mit råd er: nyd for fanden den studietur og læg træningen på hylden! bare sørg for at fylde godt med benzin på kroppen når du spiser dine måltider. Personligt ligger den uge på top 5 over bedste uger i mit liv! Så nyd den! :)

Når du om 3 år sidder og tænker tilbage på din studietur, så vil du tage dig til hovedet og tænkte: "Hold kæft hvor var det dumt, jeg ikke var ude og drikke og have det pisse sjovt med de andre, hver gang muligheden var der"

Det er EN uge i dit liv.
Mange har kun EN studietur i livet.

Du mister ikke en skid, nul og niks ved ikke at træne i den uge. Hvis du spiser Mac D. hver dag i en uge bliver du sgu heller ikke fed.

NYD UGEN
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Køb en kasse Peak Body Pro50 eller medbring massere af protein pulver, og så drik lidt og hyg dig, du behøver jo ikke nødvendigvis drikke dig helt ned og drukne i tømmermænd og junkfood. Min studietur var det sjoveste i løbet af hele min tid på gym (Har dog endnu ikke kørt studenterkørsel).
Brugeravatar

Reputation point: 490

Træner her: Ultimate Gym

En uge? seriøst?

medmindre du er i ualmindelig god form, så tvivler jeg på at du kan se nogen som helst forskel før og efter den uge..

Men det bedste råd jeg kan give dig, er at tage brug af overloading princippet og træne unormalt hårdt inden du tager af sted og så lade den hvile fuldt ud mens du er afsted.

spis rigeligt med det sunde mad du nu kan snuse op under turen og medbring mad der kan holde sig og som er højt i protein indhold som f.eks. proteinbarer, beefjerky, proteinpulver og de muffins som du selv nævner at du har lavet.

men tag da ærlig talt og nyd turen istedet for at gå rundt og være tæt på at skide i bukserne over at du kunne miste muskelmasse (hvilket jeg ærlig talt synes er MEGET tvivlsomt)
If one is born a male, he will atleast once in his life dream of becoming the strongest man alive.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 155.00

Nyd din studietur med dine venner. Kroppen har også godt af hvilke i 1-2 uger en gang i mellem.
Brugeravatar

Reputation point: 121

Drop nu de tanker om at det går galt pga en uges fri... Hvis ikke det er fordi du stiller op, så fuck da den uge med lidt ju.k og bajere... Mkt bud er alligevel at du kunne ændre på mange parametre inden du begynder at bekymre dig om en uges off... Jeg er i vang med et cut, men der var en stor fest for en god kammerat i sidste weekenden... Ok jeg drak 5 bajere - so what!?! Resten kører som planlagt... Kom nu til fornuft...
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: På toppen af verden

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 165.00

Er du i stand til at træne under din studietur gør du noget fuldstændig forkert! DRIK DRIK DRIK det er det eneste den tur går ud på! Jeg selv og alle jeg kender der har været på studietur, har haft den oplevelse at det har været noget af det fedeste nogensinde, men du bliver selvfølgelig nødt til at gøre det rigtigt, DRIK DIG FUCKING KAMPSTIV HVER ENESTE DAG!

Reputation point: 5

lassej skrev:Er du i stand til at træne under din studietur gør du noget fuldstændig forkert! DRIK DRIK DRIK det er det eneste den tur går ud på! Jeg selv og alle jeg kender der har været på studietur, har haft den oplevelse at det har været noget af det fedeste nogensinde, men du bliver selvfølgelig nødt til at gøre det rigtigt, DRIK DIG FUCKING KAMPSTIV HVER ENESTE DAG!

Han behøver absolut ikke drikke sig "FUCKING KAMPSTIV HVER ENESTE DAG" for at have det sjovt med sine klassekammerater, det bør være muligt at drikke moderat/med mådehold (måske ikke engang hver dag) og så stadig have en sjov og uforglemmelig tur med sin klasse.

Derudover så har mit gymnasie efter vi var af sted sidste år forbudt alle klasser at indtage alkohol. Faktisk måtte vi heller ikke, pga. blandt andet den unge mander der døde på skiferie med sin gymnasieklasse. Vores lærer så god i gennem med det.
Brugeravatar

Reputation point: 490

Tror i har misforstået mig, eller også har jeg ikke givet nok informationer :D

Jeg går kun i 10. Klasse, og derfor er alkohol allerede bandlyst på turen :king:

Hvad er problemet så'?

Træner her: Byens Fit

Styrkeliste
- Squat: 100.00
- Dødløft: 110.00