Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 955
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 952

Følg bodybuilding.dk på

HJÆLP: 5 måneder til at jeg skal ind til forsvaret

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej kunne du ikke tænke dig at hjælp med et program..
jeg har 5 måneder til at træne i inden jeg skal ind i til forsvaret..
Mangler sygt meget hjælp til et program, der indeholder løb og diverse øvelser..

svar herinde eller er jeg også til at finde over skype: Jonasgodsk

Tak på forhånd

Jonas

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvad har du af erfaring?
Hvad vil du præcis opnå?
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

tag den med ro ;) er kun basisuddannelse ikke ? du skal kunne løbe 2600m på 12 mins ? begyndt med at løbe 2-3 gange om ugen evt prøv programmet navy seal - starter blidt ud og ender med at løbe 50km om ugen

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Øv dig i at vente, det er det du får mest brug for
Logbog for gamle mænd - Persistence beats even talent!

Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Aalborg

Først og fremmest mener jeg da at forsvaret sender et træningsprogram ud, inden man starter så man kan nå at få en grundform inden man starter.

Mht. træning: Fokuser på core-træning! Træn din core til at være udholden, det vil komme dig til gavn når du starter derinde. Dvs. weighted planks, m.m. Søg evt: Core training exercises, på google.

Dødløft, Squat, Lunges - er også øvelser der vil komme dig til gavn. Varier rep range. Dvs. træn både få gentagelser 5-10, og mange gentagelser 10-20.

Et sted mange får problemer er deres lænd, så en masse hyper extensions, eller good mornings er også en god ide.

Løb: En masse HIIT! Det er den hurtigste måde at komme i rigtig god form. Derudover væn dig til at gå med oppakning - Tag en rygsæk og smid 10-20 kg i og gå/småløb 10 km engang imellem :)
Billede

Kenny Nickelman=GUNS: Først og fremmest vil jeg opnå at gennemfører min værnepligt så godt som overhovedet muligt med andre ord så går jeg efter karakteren A1... Efter det skal jeg på sergent skole og efter udannet sergent videre som elite soldat.
- Så jeg kan ligeså godt starte hårdt ud, jeg er inde i 4 måneder som værnepligt og jeg ved godt det ikke kræver mere end de 2800 meter på 12 minutter, men jeg går som sagt stadig efter karakteren A1 og om at gennemfører som sergent. "Man kan jo ikke starte med at træne for tidligt" så derfor kan jeg vel ligeså godt begynde at starte hårdt ud til at gennemfører som værnepligtig og ikke mindst som sergent og elite soldat.. Nu hvor jeg alligevel går hjemme og intet laver... Erfaren har jeg ikke ret meget af, har trænet lidt før hen men ikke noget seriøst som sådan, men jeg er 100 % klar på at give den hele armen, mangler bare det stykke hjælp til at sætte et program op for mig, samt mulig en kost plan?

G.I Joe: Jo kun 2800 meter som sagt, men jeg vil det mere... 50 km om ugen er ikke hvad jeg har behov for som soldat..
- Jeg vil dog gerne op og løbe 3500 meter i hvert fald på 12 minutter som minimum, det kunne være lækkert med 4000 meter.
Men er det måske muligt at linke til det program, så jeg kan se hvad det er for noget? er det interval træning eller hvordan?

ThomasMN: Øv dig i at vente`? - Der er 4½ måned til jeg skal ind, hvilket ikke er ret meget i mit hoved.

jcbovergaard: Det gør de også men det er 1-2 måneder før og det trænings program holder ikke en meter har jeg ladet mig hører og hvad kan du nå at træne op på det stykke tid... ? en del hvis du ikke laver noget måske, men ikke ret meget med et fuldtids job og 2-3 træninger om ugen...

Det jeg selv har kigget på er 2-3 links:
LINK 1: http://forsvaretsuddannelser.dk/Traenin ... e_test.pdf
- Først dette hvilket er core testen, den har jeg selvfølgelig tænkt mig at følge og opnå niveau 5.
Men hvordan og hvorledes det er det jeg søger hjælp til. altså spørgsmål som: Hvor mange gange om ugen skal jeg træne den? Hvad er sundt og hvad vil jeg få mest ud af?
LINK 2: http://forsvaretsuddannelser.dk/Traenin ... _JUN09.pdf
Så har vi link 2, med interval løb, igen også inde fra deres egen hjemmeside det vil vel også være godt og have med?
- Men så igen, hvordan og hvor ledes. jeg har 4½ måned, hvor jeg har alle 7 dage i ugen til at træne i. Men hvad er igen sundt? Hvor mange gange skal jeg løbe i ugen? Det der interval træning er 3 gange i ugen men jeg skal også bruge noget udholdenhed nemlig 12 minutters Coopertest så bliver det i hvert fald 4 gange løb i ugen og er det sundt og vil jeg få noget ud af det?

Så det jeg egentlig søger hjælp til i den lange bane er en der kan sætte et program op for mig, hvad skal jeg kører og hvornår skal jeg kører hvad, skal jeg starte med at kører de 12 ugers interval træning og nøjes med de 3 løbe dage i ugen og først derefter begynde at træne op til Cooper testen, hvor jeg har målet 3500-4000 meter inden start som værnepligtig?

Her har i mine mål og det jeg godt kunne tænke mig at nå igennem og at kunne dagen derpå jeg starter i forsvaret:

1) De 12 ugers interval træning som i kan se fra link 2.

2) 3500 meter som minimum op 12 minutter gerne 4000 meter. (Coppertest - varighed 12 minutter)

3) Niveau 5 i core testen som i kan se på link 1.

4) Lave nogle øvelser samtidig som kan hjælpe mig i forsvaret, hvor jeg igen har ladet mig hører at øvelser som:
pull-ups og dips, squads, dødløft og lounges. Det er de vigtige, så kunne jeg måske bænke kører bi/triceps efter... ?

Sådan noget som: armbøjninger, træk-til-bryst, mavebøjninger, rygbøjninger m.m. Er også gode at have med men der har jeg et andet lille program som jeg også godt kunne tænke mig at have med på en eller anden måde nemlig et program fra ELITEN, det kan i hente og se her hvor jeg har uploaded det: http://www.speedyshare.com/Sr3Wj/ELITETESTEN.pdf
- Der er cooper testen igen, hvilket jeg har nævnt jeg skal igennem MEN så er der det der hedder "Bronzecirklen" og "Styrketest" Hvor alle de der små vigtige øvelser også er med. Men igen hvornår på ugen og hvor mange gange sakl jeg kører dette?

Håber virkelig der er nogle derude der kan hjælpe!

Jonas

Du opnår under ingen omstændigheder 4000m på tolv minutter om fem måneder, så lad være med at sætte næsen op efter det. Vær realistisk.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:Du opnår under ingen omstændigheder 4000m på tolv minutter om fem måneder, så lad være med at sætte næsen op efter det. Vær realistisk.

Det tror du ikke er muligt?

- Jeg løb 8km på 35 minutter da jeg gik i 5 klasse uden noget som helst træning... ? spillede dog fodbold dengang

Nu er målet også 3500-4km

JonasGodsk skrev:Det tror du ikke er muligt?

- Jeg løb 8km på 35 minutter da jeg gik i 5 klasse uden noget som helst træning... ? spillede dog fodbold dengang

Så det du siger det er, at du uden træning løb 8km med en snitfart på 13,7km/t i en alder af 10-11 år?

:-k

Anyways, så kan du finde forsvarets egne træningsprogrammer på dette link. Det ville være en ide at starte der.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

ThomasNielsen skrev:
JonasGodsk skrev:Det tror du ikke er muligt?

Så det du siger det er, at du uden træning løb 8km med en snitfart på 13,7km/t i en alder af 10-11 år?

:-k

Anyways, så kan du finde forsvarets egne træningsprogrammer på dette link. Det ville være en ide at starte der.

Det ,å jeg havde gjort og ellers var den skov tur ikke 8 km.. det var det jeg havde meldt mig til og fik som deplom, men det vel også lige gyldigt det er jo totalt off topic.. hold jer til mine spørgsmål eller quit.. TAK

Du skal nok ikke sætte næsen op efter 5 i coretest på 5 mdr, men du skal huske på der er også Styrkeprøven du også skal kunne til 5

http://www.hvs-info.dk/sundhed/forklari ... sbilag.pdf

men hvis du gerne vil opnå en bedre 12 mins cooper så ville jeg råde dig til køre noget Anaerob tolorance træning,

Men hvad der angår karakter i Værnepligten er det mega nemt at score A1, dog er det ikke kun din fysiske formåen der sender dig på sergent skole, og hvad der angår elite, held og lykke med det :D
- Cheat on your girlfriend, Not your workout! -

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 120.00

8km på 35 minutter = 13.7km/t i snit. Easy
4km på 12 minutter = 20km/t i snit. Knap så easy.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

JonasGodsk skrev:
Garik skrev:Du opnår under ingen omstændigheder 4000m på tolv minutter om fem måneder, så lad være med at sætte næsen op efter det. Vær realistisk.

Det tror du ikke er muligt?

Så er der ingen grund til panik!
Det Thomas mener er, at i forsvaret sidder du meget på din flade røv og venter... ikke 100 procent eller 90, men meget...
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 200.00

Det iorden. jeg prøver et andet forum inde på motion-online.dk som jeg fik at vide...

ellers tak for mange af jeres svarr!

JonasGodsk skrev:Det iorden. jeg prøver et andet forum inde på motion-online.dk som jeg fik at vide...

ellers tak for mange af jeres svarr!

0.o
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 175.00

Billede