Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1274
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1272

Følg bodybuilding.dk på

Højt Adrealin!?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hey Gutter.. mødte en gammel fjende idag, og han var lidt for " fremme i skoen " og virkede truende (han ved ikke hvad jeg kan)

- Men ligeså snart det skete, så begyndte mit hjerte at slå vildt hurtigt, blodet pumpe, og mine ben ryste små hurtig bevægelser.. Men var ikke bange eller nervøs i mentaliteten. Men det sker tit for mig når der nogle der virker " truende " mod mig.

Er det et tegn på at kroppen gør mig hurtig klar til "kamp" og derved pumper adrealin ud i min krop?

Det skal lige siges at min far får det på samme måde, men han reagerer meget mere agrassivt på det :twisted:

Nogle der kan give en forklaring på hvad der sker med min krop i sådanne nogle situationer? :?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 152.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

adrenalin.

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

G.I Joe skrev:adrenalin.

+ noradrenalin fra sympatiske nervefibre

Reputation point: 65

Muddii skrev:(han ved ikke hvad jeg kan)

Hvad kan du ?

Reputation point: 140

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 1.00

Peter Olsen skrev:

Hvad kan du ?

+ :D

Fuldstændigt det samme sker for mig inden jeg rundbarberer them thugs
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Peter Olsen skrev:

Hvad kan du ?

HAHA

Det var lige som jeg for tilbage kom op skændes med et eller andet tågehorn i byen. Så midt i det hele siger han "Pas på jeg træner". Spørg ham så hvad han træner, det svare han ikke på. Efter jeg har spurgt 4-5 gange hvad det var han trænede, svarede spaden "Basketball" :drink:
Logbog for gamle mænd - Persistence beats even talent!

Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Jeg har ofte følt at efter en god action film kan jeg en hulens mere end hvis jeg f.eks så en romantisk film. :D

Som du beskriver det så er du sikkert ophidset og oppe på tæerne men hvis man rent faktisk kan bevare roen selv under verbale overgreb så vil man harmonere bedre da man så er over den person.

Selvfølgelig skal man forsvarer sig hvis man bliver fysisk angrebet men det kræver en anden selvtillid.

Hvad kan du, og hvad mener du med en gammel fjende? Kan ikke rigtig sætte mig i dit sted, fordi jeg ikke forstår baggrunden.
Brugeravatar

Google gav mig ret mange gode svar på dine spørgsmål, måske du skal prøve det.

Styrkeliste
- Bænkpres: 300.00
- Squat: 300.00
- Dødløft: 300.00

En gammel fjende sågar :?
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Hvad jeg kan?; det jeg mene er at jeg fordi så klogt vælger at igonerer ham, så tror han self at jeg er bange for ham..

Mit største problem er at jeg ikke kan falde til ro, eller slappe af bagefter.. det tager mig nok en time før hjertet slår normalt igen.
Han er en gammel fjende pgr af tidligere nabo-problemer, hvor det har været voldiget til tider.
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Squat: 175.00
- Dødløft: 152.00

Peter Olsen skrev:

Hvad kan du ?

Hvad kan du måske?
Sådan en bøsse-sydsjællænder.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Legend skrev:
Peter Olsen skrev:

Hvad kan du ?

Hvad kan du måske?
Sådan en bøsse-sydsjællænder.

Billede

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Squat: 1.00
- Dødløft: 1.00

On another note; er jeg så den eneste som har præsteret pludseligt bedre løft, efter at have fået adrenalin i kroppen af den ene eller anden grund? Kan ikke huske de nærmere omstændigheder, men kan huske at jeg har prøvet det et par gange, hvor jeg hver gang er blevet overrasket over mit pludselige power surge.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

ThomasNielsen skrev:On another note; er jeg så den eneste som har præsteret pludseligt bedre løft, efter at have fået adrenalin i kroppen af den ene eller anden grund? Kan ikke huske de nærmere omstændigheder, men kan huske at jeg har prøvet det et par gange, hvor jeg hver gang er blevet overrasket over mit pludselige power surge.

Så engang et program med nogle hændelser med adrenalin.

Jeg kan bl.a. huske der var en ung mand der var kommet i klemme under en bil "inde i hjulet", hvor en gammel dame havde løftet bilen lige akkurat nok til at han ikke blev fuldstændig søndermast. Sådan holdte hun bilen i 10 minutter indtil redningsfolk kom..
Brugeravatar

Reputation point: 5

s0enice skrev:
ThomasNielsen skrev:On another note; er jeg så den eneste som har præsteret pludseligt bedre løft, efter at have fået adrenalin i kroppen af den ene eller anden grund? Kan ikke huske de nærmere omstændigheder, men kan huske at jeg har prøvet det et par gange, hvor jeg hver gang er blevet overrasket over mit pludselige power surge.

Jeg kan bl.a. huske der var en ung mand der var kommet i klemme under en bil "inde i hjulet", hvor en gammel dame havde løftet bilen lige akkurat nok til at han ikke blev fuldstændig søndermast. Sådan holdte hun bilen i 10 minutter indtil redningsfolk kom..

Ja, der er utallige beretninger om noget lignende som jeg også er stødt på fra tid til anden. Jeg mener den pludseligt abnorme styrke tilskrives en større aktivering af muskelfibre, samt fuldt neuralt fokus, grundet kroppens undtagelsestilstand. Umiddelbart har jeg altid kædet det sammen med de par oplevelser jeg har haft, men derfor har det stadigvæk forbavset mig hvis det er sket. Du må dog ikke holde mig op på det. Det er lang tid siden jeg sidst har set noget om det, og jeg er for doven til lige at google det pt :-)

Det skal lige siges at der her ikke er tale om abnorm styrke. Det kan bare være at en vægt jeg normalt vil kunne flytte en 6-8 gange, pludselig kan flyttes 12 gange uden grind.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Styrkeliste

Muddii skrev:Hey Gutter.. mødte en gammel fjende idag, og han var lidt for " fremme i skoen " og virkede truende (han ved ikke hvad jeg kan)

- Men ligeså snart det skete, så begyndte mit hjerte at slå vildt hurtigt, blodet pumpe, og mine ben ryste små hurtig bevægelser.. Men var ikke bange eller nervøs i mentaliteten. Men det sker tit for mig når der nogle der virker " truende " mod mig.

Er det et tegn på at kroppen gør mig hurtig klar til "kamp" og derved pumper adrealin ud i min krop?

Det skal lige siges at min far får det på samme måde, men han reagerer meget mere agrassivt på det :twisted:

Nogle der kan give en forklaring på hvad der sker med min krop i sådanne nogle situationer? :?

cliffs:
mødte en gammel ærkerival
blev bange
fik et adrenalin sus
talte med sin far om det
FRIENDS DON'T LET FRIENDS LIFT LIGHT
Brugeravatar

Geografisk sted: Snake Mountain Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00

ThomasNielsen skrev:
s0enice skrev:

Ja, der er utallige beretninger om noget lignende som jeg også er stødt på fra tid til anden. Jeg mener den pludseligt abnorme styrke tilskrives en større aktivering af muskelfibre, samt fuldt neuralt fokus, grundet kroppens undtagelsestilstand. Umiddelbart har jeg altid kædet det sammen med de par oplevelser jeg har haft, men derfor har det stadigvæk forbavset mig hvis det er sket. Du må dog ikke holde mig op på det. Det er lang tid siden jeg sidst har set noget om det, og jeg er for doven til lige at google det pt :-)

Det skal lige siges at der her ikke er tale om abnorm styrke. Det kan bare være at en vægt jeg normalt vil kunne flytte en 6-8 gange, pludselig kan flyttes 12 gange uden grind.

Jeg havde "oplevelsen" her i foråret hvor jeg slog min skulder ad led, de første 15 minutter kunne jeg slet ikke mærke det gjorde ondt, men jeg kunne godt mærke den var gal. Så 2 minutter efter, kom jeg til at tænke over hvor dumt det var at slå den af led på hobbybuilding, og så var jeg ved at dø af grin... 15 minutter efter i bilen på vej mod sygehuset havde jeg dog god nedtur på.... scumbag adrenalin
Brugeravatar

Reputation point: 5

s0enice skrev:
Jeg havde "oplevelsen" her i foråret hvor jeg slog min skulder ad led, de første 15 minutter kunne jeg slet ikke mærke det gjorde ondt, men jeg kunne godt mærke den var gal. Så 2 minutter efter, kom jeg til at tænke over hvor dumt det var at slå den af led på hobbybuilding, og så var jeg ved at dø af grin... 15 minutter efter i bilen på vej mod sygehuset havde jeg dog god nedtur på.... scumbag adrenalin

Hehe, det må så være bagsiden af medaljen. Men hey, var du født hulemand kunne det være at kroppens forsvarsmekanismer lige havde reddet dig. Mekanismerne virker dog ikke nær så fintunede overfor hobbymotionisme :-P
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Styrkeliste

Barry skrev:
cliffs:
mødte en gammel ærkerival
blev bange
fik et adrenalin sus
talte med sin far om det

Mødte en gammel fjende
Han ved ikke hvad jeg kan
Adrenalinen kroppen fylder
Ingen frygt, ingen pyller
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Styrkeliste

Vil lige som en side notat skrive lidt.

Adrenalin er en af kroppens forsvars mekanisme, når man af en eller anden grund kommer i en situation hvor man bliver bange f.eks i en ulykke eller ved trussel.

Hvordan man styre adrenalinen kommer altså meget an på ens sindstilstand og en person der f.eks har god selvtillid på grund af han/hun måske træner selvforsvar eller kampsport vil personen tit ha en stor fordel da han/hun bedre kan kontrollere situationen hvis vi snakker om overfald.

Den adrenalin kroppen selv producere er stærkere end den syntetiske, det er testet på en MMA kæmper der under lægelig tilsyn skulle slå på en crash test dummy, den adrenalin han selv boostede op gjorde ham betydelig stærkere end den han fik indsprøjtet.

Jeg så engang i tv der var nogle bjerg vandre hvor en af dem gled ned af med en 200kg tung sten over benet, lige før han faldt i afgrunden fik han løftet den tunge sten af og reddede sig men med slemme skader. Men han reddede sig på grund af frygten for at dø boostede kroppen med adrenalin.

Pre Big Bang skrev:Vil lige som en side notat skrive lidt.

Adrenalin er en af kroppens forsvars mekanisme, når man af en eller anden grund kommer i en situation hvor man bliver bange f.eks i en ulykke eller ved trussel.

Hvordan man styre adrenalinen kommer altså meget an på ens sindstilstand og en person der f.eks har god selvtillid på grund af han/hun måske træner selvforsvar eller kampsport vil personen tit ha en stor fordel da han/hun bedre kan kontrollere situationen hvis vi snakker om overfald.

Den adrenalin kroppen selv producere er stærkere end den syntetiske, det er testet på en MMA kæmper der under lægelig tilsyn skulle slå på en crash test dummy, den adrenalin han selv boostede op gjorde ham betydelig stærkere end den han fik indsprøjtet.

Jeg så engang i tv der var nogle bjerg vandre hvor en af dem gled ned af med en 200kg tung sten over benet, lige før han faldt i afgrunden fik han løftet den tunge sten af og reddede sig men med slemme skader. Men han reddede sig på grund af frygten for at dø boostede kroppen med adrenalin.

Billede
Billede
Vane, Variation samt Vilje = Victory
Min logbog: project-swoleness-t56471.html

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

Pre Big Bang skrev:Den adrenalin kroppen selv producere er stærkere end den syntetiske, det er testet på en MMA kæmper der under lægelig tilsyn skulle slå på en crash test dummy, den adrenalin han selv boostede op gjorde ham betydelig stærkere end den han fik indsprøjtet.

Syntetisk adrenalin funger fuldstændig lige så godt som kroppens egen. Men nu er adrenalin ikke det eneste, der frigives under det sympatiske respons. Noradrenalin frigives tillige. Desuden hæmmes parasympatiske signaler.
Desuden lyder det "forsøg" du refererer til fuldstændig håbløst i forhold til at fortælle noget om effekten af adrenalin.

Stenalt skrev:
Pre Big Bang skrev:Den adrenalin kroppen selv producere er stærkere end den syntetiske, det er testet på en MMA kæmper der under lægelig tilsyn skulle slå på en crash test dummy, den adrenalin han selv boostede op gjorde ham betydelig stærkere end den han fik indsprøjtet.

Syntetisk adrenalin funger fuldstændig lige så godt som kroppens egen. Men nu er adrenalin ikke det eneste, der frigives under det sympatiske respons. Noradrenalin frigives tillige. Desuden hæmmes parasympatiske signaler.
Desuden lyder det "forsøg" du refererer til fuldstændig håbløst i forhold til at fortælle noget om effekten af adrenalin.

Okay det kan være.

Det omnævnte forsøg var vist lavet i et program for National Geographic.

Der blev brugt en MMA kæmper der var notorisk kendt for at kunne hidse sig selv op før en kamp med hjælp af hans træner (psych up, slag i ansigtet og lignende)

Efter denne ophidselse skulle han slå på en crash test dummy hvor slagets kraft blev målt.

Efter et pas test af denne skulle han slappe helt af og når det var sket fik han en indsprøjtning af adrenalin (af en læge) der skulle være i en tilsvarende mængde som den der er målt når han selv hidser sig op.

Nu skal han så slå igen med den syntetiske adrenalin i kroppen og den målte styrke var så væsentlig mindre end da han selv med træner hidsede sig op.

Han sagde selv at når han hidser sig op så tænker han på alt det skidt der var sket i hans liv og på ting der gør han sur og kanalisere det så på målet.

Så kan vi jo selv konkludere ud fra det.

Programmets læger, værter mente at den naturlige adrenalin var kraftigere virkende i denne test end den kunstige indsprøjtede.

Pre Big Bang skrev:
Programmets læger, værter mente at den naturlige adrenalin var kraftigere virkende i denne test end den kunstige indsprøjtede.

Man kan så konkludere at disse læger vist har glemt alt om basal forskningsmetode. Forsøget kan ikke bruges til det mindste.

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster