Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1451
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1450

Følg bodybuilding.dk på

Hvad fortrækker du?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hey guys.

Jeg ville af ren nysgerrighed spørger om hvad i fortrækker. Ville i helst træne hjemme, hvis i har udstyr til det? eller i det nærmeste fitnesscenter?

Jeg fortrækker lige for tiden at træne hjemme, fordi jeg er ikke gammel nok til fitnesscentret. Men når jeg er gammel nok, ville jeg måske stadig fortrække det :D
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hundested

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.00
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

hjemme.. så skal jeg ikke bevæge mig, for at komme op at træne :lol:

Logbog: Vis logbog

ja det er sku rigtig nok :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvis jeg kunne lave et homegym som Kristoffer P har, eller if possible et endnu federe homegym, så ville jeg helt klart foretrække det. Så kan man høre det musik man vil højt, råbe "yay budday!" så meget man vil, og så ville det hele stå som det skulle. Ingen klaphatte der optager det man lige havde tænkt sig man skulle igang med, og heller ingen klaphatte udover en selv der ikke kan finde ud af at sætte skiver o.lign. på plads :D

Så ville klart foretrække et homegym hvis det var lavet ordentligt. Blandt andet også derfor jeg laver noget "strongman farm training" herhjemme til sommer. Så skal jeg bare have en boomblaster med udenfor så man kan høre noget ordentligt pump musik. :twisted:
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

Jeg ville foretrække at træne i et center, hvis jeg havde et ordentligt i nærheden.
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Norring

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg foretrækker at kunne vælge fra gang til gang :)

Jeg har homegym - men er nu oftest i centret pga. motivationsfaktoren.
-man skal dog ikke undervurdere hvor fedt det er lige at kunne smutte ud på altanen når turen til centret ikke helt passer ind med job, eller resten af familiens planer.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Jeg vil helt klart helst træne i klubben pga. den gode stemning.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Både hjemme gym og center..

Fordele ved center:
Ingen bekymring om rengøring, vedligeholdelse osv. Du betaler, tingene bliver ordnet
Som regel en god sjat folk at snakke med mens man holder pause. Det sociale er også hyggeligt jo
Mange muligheder udover vægttræningen (masser af kondiudstyr, som regel tilbud om gruppetræninger hvis man vil bruge det osv)

Ulemper ved center:
Begrænsninger i form af at alle skal have lov til at være der. Medmindre man træner i TheGym, Temple Gym eller andre mere hardcore steder, så er voldsom skrig og skrål og larm ikke velset. Forståeligt nok, for målgruppen er ikke hardcore vægtløftere.
Ikke lige den musik man altid vil høre.. en ipod kan dog hjælpe men det er ikke det samme
Måske manglende udstyr og ventetid ved det udstyr du lige mangler
Åbningstider. De fleste centre åbner dog tidligt og lukker sent, men i weekenderne er åbningstiderne ikke ligeså gode

Fordele ved home gym:
Præcis det udstyr du vil have (forudsat du har pengene self, men lad os nu bare drømme)
Præcis den musik du vil høre
Du kan gøre som du vil, uden at skulle tage hensyn til andre.
Man kan indrette sig lige efter ens hoved, også med spejle osv.
DU træner præcis når du vil. Du har 1 minuts transport til dit center. Har du lige et hul i kalenderen kan du sagtens nå din træning. Du behøver ikke pakke taske og går i bad derhjemme.

Ulemper ved homegym:
Du skal smide mange penge hvis det skal blive godt (læs længere nede om mine tanker om homegym..)
Du skal selv holde rengøringen og betale hvis noget går i stykker
Stort opstartsbeløb
For det meste træning helt og aldeles alene. Kunne forestille mig man får lidt kuller af det i længden

Der er garanteret flere punkter i alle kasser..

Hvis jeg sku have et homegym (som jeg VILDT godt kunne tænke mig), skulle det være:

Et stort lokale kun til det. Ikke kombineret garage/skur/homegym. Gerne en kælder. 40 m² plads ville være mere end rigeligt for mig.
Af udstyr skulle der være faste håndvægte fra ca 20-50 kg og så ellers saml selv for resten.
1-2 barbells
1 EZ stang
1 chin up bar
1 dip stativ
1 squat rack, evt. power rack som ku bruges til både rackpulls, squat og bænk. Men hvis vi leger at jeg havde en fed fed tegnebog, så skulle jeg have både powerrack og en bænkpres
2 justerbare bænke

Masser af spejle, nogle gode højtalere med mulighed for tilslutning til både radio og musik fra computer, iPod og andet...

Gulvet skulle være solidt og kunne holde til at der blev smidt lidt med tingene.

Noget ala det her, men dog med mere luft . Synes tingene står lidt for tæt, men princippet med alle håndtag, reb osv. hængende på væggen og sådan er lige i øjet

Billede

Se evt her :)

http://www.home-gym-bodybuilding.com/se ... e-gym.html

Alt i alt, så ville jeg fandme gerne have min egen kælder med en masse fedt udstyr.. i det lange løb ville jeg måske savne centeret pga folk at snakke med osv, men jeg min kælder ville nok blive samlingssted for de venner jeg har der også træner, så helt alene bliver man nok ikke
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

For mig er der en del motivation i at se andre træne og være bevidst om at andre kigger når jeg træner, men jeg må sige der også er en del negative sider i at træne i et til tider proppet center :wink:

Et hjemmegym ville være sindssygt fedt, men jeg tror nu nok det ville blive en anelse for kedeligt/isoleret for mig, med mindre man havde nogle faste træningsbuddies.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00

Centret helt klart.
Min log er mere uduelig end mic's.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Aalborg Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00

Dingo skrev:Både hjemme gym og center..

Fordele ved center:
Ingen bekymring om rengøring, vedligeholdelse osv. Du betaler, tingene bliver ordnet
Som regel en god sjat folk at snakke med mens man holder pause. Det sociale er også hyggeligt jo
Mange muligheder udover vægttræningen (masser af kondiudstyr, som regel tilbud om gruppetræninger hvis man vil bruge det osv)

Ulemper ved center:
Begrænsninger i form af at alle skal have lov til at være der. Medmindre man træner i TheGym, Temple Gym eller andre mere hardcore steder, så er voldsom skrig og skrål og larm ikke velset. Forståeligt nok, for målgruppen er ikke hardcore vægtløftere.
Ikke lige den musik man altid vil høre.. en ipod kan dog hjælpe men det er ikke det samme
Måske manglende udstyr og ventetid ved det udstyr du lige mangler
Åbningstider. De fleste centre åbner dog tidligt og lukker sent, men i weekenderne er åbningstiderne ikke ligeså gode

Fordele ved home gym:
Præcis det udstyr du vil have (forudsat du har pengene self, men lad os nu bare drømme)
Præcis den musik du vil høre
Du kan gøre som du vil, uden at skulle tage hensyn til andre.
Man kan indrette sig lige efter ens hoved, også med spejle osv.
DU træner præcis når du vil. Du har 1 minuts transport til dit center. Har du lige et hul i kalenderen kan du sagtens nå din træning. Du behøver ikke pakke taske og går i bad derhjemme.

Ulemper ved homegym:
Du skal smide mange penge hvis det skal blive godt (læs længere nede om mine tanker om homegym..)
Du skal selv holde rengøringen og betale hvis noget går i stykker
Stort opstartsbeløb
For det meste træning helt og aldeles alene. Kunne forestille mig man får lidt kuller af det i længden

Der er garanteret flere punkter i alle kasser..

Hvis jeg sku have et homegym (som jeg VILDT godt kunne tænke mig), skulle det være:

Et stort lokale kun til det. Ikke kombineret garage/skur/homegym. Gerne en kælder. 40 m² plads ville være mere end rigeligt for mig.
Af udstyr skulle der være faste håndvægte fra ca 20-50 kg og så ellers saml selv for resten.
1-2 barbells
1 EZ stang
1 chin up bar
1 dip stativ
1 squat rack, evt. power rack som ku bruges til både rackpulls, squat og bænk. Men hvis vi leger at jeg havde en fed fed tegnebog, så skulle jeg have både powerrack og en bænkpres
2 justerbare bænke

Masser af spejle, nogle gode højtalere med mulighed for tilslutning til både radio og musik fra computer, iPod og andet...

Gulvet skulle være solidt og kunne holde til at der blev smidt lidt med tingene.

Noget ala det her, men dog med mere luft . Synes tingene står lidt for tæt, men princippet med alle håndtag, reb osv. hængende på væggen og sådan er lige i øjet

Se evt her :)

http://www.home-gym-bodybuilding.com/se ... e-gym.html

Alt i alt, så ville jeg fandme gerne have min egen kælder med en masse fedt udstyr.. i det lange løb ville jeg måske savne centeret pga folk at snakke med osv, men jeg min kælder ville nok blive samlingssted for de venner jeg har der også træner, så helt alene bliver man nok ikke

Det ville være dejligt at have alt det :) jeg har et homegym som består af et løbebånd, en romaskine, 110 kg vægtskiver, en vægtstang, 2 håndvægte, 1 træningsbænk, 1 multimaskine og et vægtstativ (i træ) :D Og jeg kunne så også tænke mig et dip-stativ og 100 kg flere vægtskiver. Men jeg må ikke købe mer'...
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvis jeg havde en helvedes masse penge og meget plads ville jeg foretrække et homegym, forudsat at jeg kunne indrette det på en måde, så det nemt kunne stå til rådighed for kammerater osv, så de kunne komme og træne. Hvis det blev alene alt for ofte, tror jeg at jeg ville blive sindssyg.

Men uden en vidtrækkende økonomi foretrækker jeg stadig centret pga. motivationsfaktoren og alt det andet Dingo nævner.
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 140.00

Dingo skrev:Hvis jeg sku have et homegym (som jeg VILDT godt kunne tænke mig), skulle det være:

Hvorfor squatrack fremfor powerrack?
Store ben er godt.
Brugeravatar

Reputation point: 209

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Foretrækker helt klart mit center, jeg har fået nogle gode bekendtskaber derfra og så er der altid en jeg kan lokke til at spotte for mig.

Sidst men ikke mindst er der ofte et par gode damer at glo på.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Når jeg vinder den store gevinst i lotto, vil jeg lave mig et homegym. Jeg er vant til at træne alene (ihf uden nogen jeg kender) så det vil ikke være et kæmpe problem for mig. Jeg vil dog som alle jer andre også gerne have nogle at træne med, så jeg kunne nok ikke helt undvære et center.

Min drøm:
40 m2 lokale, isoleret, varmt, solidt gulv.
Rå stemning ved ikke nylakerede vægge o.lign.
1 Powerrack
1 Squatrack
1 Bænkstativ
Skiver op til 300 kg, gerne Eleiko (man kan ligeså godt tænke fremad)
DB's 10-80 kg - 2 kg spring
2-3 Eleiko stænger
1 EZ-stang
2 justerbare bænke - både incline og decline
Dip-stativ med bredt og smalt greb
Pullup-stang
Cable row maskine
Kabeltårn
Hyper-stativ
Diverse bands
Masser af spejle
Spand med magnesium i hjørnet :mrgreen:
BB/SL plakater
Store højtalere
Lille 'blødt' område til ab-øvelser etc.
Abwheel

Sådan lige umiddelbart det, jeg kan komme i tanke om =P~
Store ben er godt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg foretrækker også homegym fremfor centeret, især når man kan træne sammen med sine venner, det er sku hyggeligt. :)
Maybe you just don't know how to fucking bench

Homegym: viewtopic.php?f=8&t=32235&start=0
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 100.00
- Dødløft: 110.00

Kromann skrev:Når jeg vinder den store gevinst i lotto, vil jeg lave mig et homegym. Jeg er vant til at træne alene (ihf uden nogen jeg kender) så det vil ikke være et kæmpe problem for mig. Jeg vil dog som alle jer andre også gerne have nogle at træne med, så jeg kunne nok ikke helt undvære et center.

Min drøm:
[liste]

Virker det ikke lidt absurd at bruge så mange penge på det, du beskriver, når det bare er en mini-udgave af fx Ny Helse og Motion? Jeg har trænet hjemme (og dermed alene) i et års tid nu, og jeg savner efterhånden at træne med andre. Det er altså lidt sjovere, og der er en del motivation i det. Det optimale hjemmecenter er for mig at se bare powerrack, en justbar bænk og en stang. Så kan man træne de gange, man ikke har tid/lyst til at tage i centeret uden at bruge en formue på det.
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Norring

Kromann, er det ikke lidt overdrevet at købe alt det hvis man havde pengene, istedet for at gå i centret? :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Omerta og 007: Nej, idéen er jo som jeg skriver ovenfor, at jeg har vundet den store gevinst i lotto = økonomisk uafhængig. Jeg vil aldrig nogensinde få sådan et homegym, men man kan jo ligeså godt drømme :)
Og hvis jeg havde muligheden, ser jeg ikke grund til, at der skal mangle noget.
Store ben er godt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Centeret, fordi der ofte er en bedre stemning, man kan få hjælp, man bliver motiveret når man kan løfte tungt og træne hårdt og vide at andre tæner wow for dem selv :8

Hjemme ville kun være godt (IMO) hvis man havde en masse godt udstyr, og man havde nogen venner der.. Desuden ville man kunne bestemme 100% hvad man lavede uden at tage hensyn til en evt ejer og man kan bestemme musikken :)
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Kromann skrev:Omerta og 007: Nej, idéen er jo som jeg skriver ovenfor, at jeg har vundet den store gevinst i lotto = økonomisk uafhængig. Jeg vil aldrig nogensinde få sådan et homegym, men man kan jo ligeså godt drømme :)
Og hvis jeg havde muligheden, ser jeg ikke grund til, at der skal mangle noget.

haha okay :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Kromann skrev:....
Min drøm:
1 Powerrack
1 Squatrack
1 Bænkstativ
2-3 Eleiko stænger
1 EZ-stang
Pullup-stang
Cable row maskine
Kabeltårn
Hyper-stativ
Diverse bands
Masser af spejle
BB/SL plakater
Store højtalere
Abwheel

Det er pretty much listen over de ting jeg vil have i min garage når jeg får et hus på landet :D

Mht. trådstarters spørgsmål, så ville jeg hellere træne derhjemme end i et mainstream fitnesscenter.

SL klub > Garage gym > Fitnesscenter
Brugeravatar

Jeg foretrækker centeret - dels fordi jeg ikke har så mange ting at træne med hjemme, men også pga. stemningen i centeret. :D
- dog ville det være rart med et homegym, fordi man så kan træne 24/7, lige når man vil, bestemme musikken.. men så er det dét med pengene :wink:
- Your greatest glory is not in never falling, but raising evertime we fall!
Brugeravatar

Foodman skrev:
Kromann skrev:....
Min drøm:
1 Powerrack
1 Squatrack
1 Bænkstativ
2-3 Eleiko stænger
1 EZ-stang
Pullup-stang
Cable row maskine
Kabeltårn
Hyper-stativ
Diverse bands
Masser af spejle
BB/SL plakater
Store højtalere
Abwheel

Det er pretty much listen over de ting jeg vil have i min garage når jeg får et hus på landet :D

Mht. trådstarters spørgsmål, så ville jeg hellere træne derhjemme end i et mainstream fitnesscenter.

SL klub > Garage gym > Fitnesscenter

Jeg bor på landet, og vi havde heldigvis et rum på 30-35 m2 som vi ikke brugte. Så det overtog jeg :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Off topic

Brugere online