Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

BloodJunkie skrev:Når du har fået et solid fundament og kan udføre de største og mest brugbare øvelser rigtigt.
....er hvad jeg synes.

Curlbro skrev:BloodJunkie skrev:Når du har fået et solid fundament og kan udføre de største og mest brugbare øvelser rigtigt.
....er hvad jeg synes.
Men hvad er et solidt fundament?
Jeg søger lidt nogle tal... f.eks. at kunne squatte 2 gange din egen kropsvægt eller sådan noget.

) - Foreslår han bagefter Texas eller MadCow Metoden, hvor det er procentbaseret hvis jeg ikke tar' helt fejl. 

Legend skrev:Curlbro skrev:BloodJunkie skrev:Når du har fået et solid fundament og kan udføre de største og mest brugbare øvelser rigtigt.
....er hvad jeg synes.
Jeg søger lidt nogle tal... f.eks. at kunne squatte 2 gange din egen kropsvægt eller sådan noget.
Squat 1.5x
DL 2x
Bænk 1.25x
Noget i den stil.

Bash skrev:Legend skrev:Curlbro skrev:BloodJunkie skrev:Når du har fået et solid fundament og kan udføre de største og mest brugbare øvelser rigtigt.
....er hvad jeg synes.
Squat 1.5x
DL 2x
Bænk 1.25x
Noget i den stil.
Umiddelbart ikke den værste rettesnor. Men der er jo forskel på folk, så derfor vil jeg hellere sige at ens total skal være omkring 4.75 x ens kropsvægt, raw, for at man kan kalde sig øvet.

Legend skrev:Det jeg ikke skrev i mit indlæg var alt det Thomas lige skrev.
Det er naturligvis idiotisk at sætte et fast tal, og man er ikke mere eller mindre sej til noget fordi man er gået fra 1.45x BW til 1.47 ved at lægge en kæmpe lort.
Den gængse definition på nybegynder er (iflg Rip&Kilgore) en trænende, der ikke længere kan blive bedre på en lineær progression, og derfor kræver mere avanceret programmering.

andreas7074 skrev:Legend skrev:Det jeg ikke skrev i mit indlæg var alt det Thomas lige skrev.
Det er naturligvis idiotisk at sætte et fast tal, og man er ikke mere eller mindre sej til noget fordi man er gået fra 1.45x BW til 1.47 ved at lægge en kæmpe lort.
Den gængse definition på nybegynder er (iflg Rip&Kilgore) en trænende, der ikke længere kan blive bedre på en lineær progression, og derfor kræver mere avanceret programmering.
Burde der ikke stå "øvet" dér?

Legend skrev:andreas7074 skrev:Legend skrev:Det jeg ikke skrev i mit indlæg var alt det Thomas lige skrev.
Burde der ikke stå "øvet" dér?
Tak, jeg har lige rettet det til så det giver mening.

Curlbro skrev:Tak for jeres svar. Det har virkelig pragt nogle nuancer ind i billedet, som jeg ikke lige havde tænkt over.![]()
Hvis man nu alligevel skulle bruge de vægte, som Legend nævner, som rettesnor. Snakker vi så 1RM?

Moody skrev:Reelt er man først ude af nybegynderfasen, når der skal reel planlægning til forsat fremgang i min bog. Hvor det ikke længere er nok at komme ned i centeret og løfte lidt vægte. De fleste vil ramme dette stadie efter et par års kontinuerlig træning. Kan du squatte bwx2 i kælderen er du i mine øjne forbi det stadie for længst, det tager nærmere 4-7 år for de fleste at køre raw.

Neertoft skrev:Moody skrev:Reelt er man først ude af nybegynderfasen, når der skal reel planlægning til forsat fremgang i min bog. Hvor det ikke længere er nok at komme ned i centeret og løfte lidt vægte. De fleste vil ramme dette stadie efter et par års kontinuerlig træning. Kan du squatte bwx2 i kælderen er du i mine øjne forbi det stadie for længst, det tager nærmere 4-7 år for de fleste at køre raw.
4-7 år for de fleste at squatte kropsvægtx2 raw?

Neertoft skrev:Moody skrev:Reelt er man først ude af nybegynderfasen, når der skal reel planlægning til forsat fremgang i min bog. Hvor det ikke længere er nok at komme ned i centeret og løfte lidt vægte. De fleste vil ramme dette stadie efter et par års kontinuerlig træning. Kan du squatte bwx2 i kælderen er du i mine øjne forbi det stadie for længst, det tager nærmere 4-7 år for de fleste at køre raw.

TheCzech skrev:Neertoft skrev:Moody skrev:Reelt er man først ude af nybegynderfasen, når der skal reel planlægning til forsat fremgang i min bog. Hvor det ikke længere er nok at komme ned i centeret og løfte lidt vægte. De fleste vil ramme dette stadie efter et par års kontinuerlig træning. Kan du squatte bwx2 i kælderen er du i mine øjne forbi det stadie for længst, det tager nærmere 4-7 år for de fleste at køre raw.
"i kælderen"

Moody skrev:Neertoft skrev:Moody skrev:Reelt er man først ude af nybegynderfasen, når der skal reel planlægning til forsat fremgang i min bog. Hvor det ikke længere er nok at komme ned i centeret og løfte lidt vægte. De fleste vil ramme dette stadie efter et par års kontinuerlig træning. Kan du squatte bwx2 i kælderen er du i mine øjne forbi det stadie for længst, det tager nærmere 4-7 år for de fleste at køre raw.
Misforstå mig ikke, det her kommer til at lyde bittert, men sådan skal det bestemt ikke forstås. Men man bliver let forblændet af hvor svært det er for de fleste, at opnå noget man selv er genetisk velsignet til. Det er bestemt outlier at kunne squatte 200 kg efter 3 års træning

Og Clarence Kennedy brugte 5-6 år på triple. Jeg hader det

Thomas Jagd skrev:Og Clarence Kennedy brugte 5-6 år på triple. Jeg hader det
Han er så også et MEGA talent indenfor vægtløftning. Knægten bænker 160 kg let, selvom han praktisk talt kun træner olympisk vægtløftning.

Thomas Jagd skrev:Og Clarence Kennedy brugte 5-6 år på triple. Jeg hader det
Han er så også et MEGA talent indenfor vægtløftning. Knægten bænker 160 kg let, selvom han praktisk talt kun træner olympisk vægtløftning.

Chroz skrev: - Taget hans trænings metoder i brug, sætter det også det hele lidt i perspektiv "I squat 9 times a week."

jensagv skrev:Chroz skrev: - Taget hans trænings metoder i brug, sætter det også det hele lidt i perspektiv "I squat 9 times a week."
Det er nu meget almindeligt for vægtløftere at squatte rigtig mange gange om ugen. Der er således intet usædvanligt ved hans træning.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster