Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1279
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1278

Følg bodybuilding.dk på

J-S-O || Tilbage med forstærket Quads !!

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Manden bag skærmen
Ja, man kunne jo fristes til at skrive ”Hvem sidder der bag skærmen med klude om sin hånd, med læderlap for øjet og om sin sko et bånd, det er såmænd Jens Vejmand…”, men jeg er skam meget mere sofistikeret end som så! Navnet er, hvis der skulle sidde nogle langsomme personer uden trykket fra studenterhuen, selvfølgelig Jens – jeg er allerede 19 år gammel, og tiden flyver af sted i alt, alt for høj fart! Jeg går på Ringkøbing gymnasium og leger testkanin under regeringens nye skolereform som naturvidenskabelig elev med matematik og fysik på A-niveau og kemi og biologi på B-niveau! Mine fremtidsplaner er stadig ukendte, men jeg har dog haft nogle strøgtanker om at fortsætte på Træner Akademiet i Aalborg, med Biiver her fra siden, til næste år (2008/2009) eller muligvis en universitetsuddannelse i retningen af noget biokemisk eller sundhedsmæssigt. Hvis folk har yderligere spørgsmål til manden bag skærmen, så er I yderst velkomne til at spørge...

Navn: Jens Olesen
Højde: 171 cm
Alder: 19 år

Formål med træningen
For det første skal det nævnes at jeg træner hjemme, så derfor kan jeg være begrænset af udstyr: her tænkes der især på maskiner og kabeløvelser! Men jeg klarer mig nu fint indtil videre – udstyret kan ses i mit billedgalleri. Der er både fordele og ulemper ved træning hjemme, men dette er en helt anden snak, så den vil jeg ikke komme ind på nu – spørg eventuelt, hvis du selv lyster for hjemmetræning, så kan jeg give et par råd med på vejen!

Jeg ønsker at skabe en sund og funktionel krop, som jeg kan drage nytte af i hverdagen. Derfor kommer jeg nok ikke udenom at inkludere mere konditionstræning i fremtiden – jeg prøver endnu engang med løbetræning, men denne gang kommer det til at foregå på en fodboldbane, da min eneste anden mulighed er asfalt! Det er for hårdt for mine skinneben på asfalt, hvilket giver udslag i skinnebensbetændelse, så målet er en stille opbygning på græs…

Derudover ønsker jeg at skabe god symmetri mellem muskulaturen, hvorfor jeg bør følge op på nedenstående punkter! De varierer selvfølgelig som tiden går, så derfor er de skrevet i punktform herunder, så opdateringer kan følge:

1) Øvre bryst
2) Øvre ryg
3) Mave

Opdateret billedgalleri
Jeg har valgt at undlade at proppe mit første indlæg i min logbog med billeder, da jeg finder det glimrende billedgalleri mere egnet hertil! Derfor kan billeder af mit hjemme-gym og formen gennem tiderne studeres i galleriet – jeg har for jeres skyld dog valgt at opdatere med enkelte billeder af den nuværende form i første indlæg, hvilke kan ses herunder. Billeder herudover kan ses i billedgalleriet…

NB! Jeg arbejder pt på at få lavet en sorteringsordning i billedgalleriet! Indtil da, ligger billederne dog hulter-til-pulter, men jeg er sikker på at jeg får strukket i nogle tråde, så det hele kommer i orden

Billede
Billede

Styrkeliste og massemål

Squat
120 kg – mission accomplished
130 kg – mission accomplished
140 kg – mission accomplished

150 kg
160 kg

Dødløft
160 kg – mission accomplished
170 kg – mission accomplished

180 kg
190 kg
200 kg

Bænkpres
90 kg – mission accomplished
95 kg – mission accomplished

100 kg
105 kg
110 kg

Guns
Højre, 36,3 cm
Venstre, 36,0 cm

Lårbasser
Højre, 61,5 cm
Venstre, 61,5 cm

Patkassen
106 cm

Vidensområde
Hver enkelt person på et træningsforum besidder et bestemt vidensområde, og det samme gør sig gældende for mig! Jeg har ikke den største viden inden for træningsrelaterede emner, såsom avancerede programmer, konditionstræning og skader, men mit fokus ligger hovedsagligt på human ernæring. Derfor vil jeg ofte være at finde i fora’er omhandlende kost og vægtregulering, men sidder dog stadig med på sidelinjen i de andre fora’er, hvor jeg dog lader de mere erfarne klare de avancerede spørgsmål.

Har du spørgsmål vedrørende mit vidensområde, så er jeg altid frisk på at svare på det! Du kan oprette en tråd og bede mig besvare det via en privat besked, spørge i min log eller blot rette direkte henvendelse via privat besked – jeg er her for at hjælpe i den grad jeg kan!

Kost og kosttilskud
Min omgangskreds mener jeg er en smule kostfanatisk, men jeg mener derimod jeg blot ønsker et godt og sundt helbred! Det kan opnås ved en varieret kost, som indeholder gode næringsstoffer og ikke ligner en normal vesterlændings – jeg synes Hippokrates udtrykte det ganske udmærket for flere årtusinder siden ved sætningen: ”Lad din kost være din medicin, og din medicin være din kost”. Jeg har vedlagt en kostplan for fem hverdage: weekenden er ikke medtaget, da den ofte varierer afhængigt af arbejde, kæreste og diverse events.

Benyttede kosttilskud
- Biosym EPA-GLA
- Bodylab Whey 80
- Biosym Omnimin
- Bodylab Carbs

Kostplan for fem hverdage
(under udarbejdelse)

Gennemførte programmer

Smolov Junior
Jeg valgte at køre en Smolov Junior cyklus, da jeg stod med målet om klub 100 i bænkpres: problemet var dog at jeg kun havde fire uger før jeg skulle på ferie, så målet skulle indfries FØR dette! Jeg blev anbefalet denne cyklus og så kørte jeg ellers bare på – tre ugers intensiv træning med en efterfølgende deload uge gav mig 7,5 kg ekstra på min 1RM i bænkpres og målet om klub 100 lykkedes! Læs min anmeldelse her…

viewtopic.php?t=8007

Sheiko Beginners 1
(kommer snarest – er ved at køre cyklussen)

Artikler samt anmeldelser (af undertegnede)
Cut og bulk – hvad er det for noget?
Jeg vil have vaskebræt inden sommeren – hvad skal jeg gøre?
Søvnens mysterium – grundlæggende viden! (under udarbejdelse)

Ronnie Coleman – The cost of Redemption
Arnold Schwarzenegger - Pumping iron (under udarbejdelse)

DM 2006
DM 2007 (under udarbejdelse)

Loaded Cup 2007
Loaded Cup 2007 (Power Point Præsentation)

Tidligere logbøger
Jeg er flere gange løbet ind i en periode uden træning, og har valgt at opstarte en ny logbog hver gang! Derfor har jeg haft nedenstående logbøger før denne, men nu håber jeg at min logbog forbliver aktiv i lang tid: hvis jeg stopper opdateringen, så vil jeg være glad, hvis der var nogen der gad rykke mig lidt i ørerne – det er jo for mit eget bedste!

http://(link slettet).dk/viewtopic.php?t=10636&start=0 (27/01-2006 til 08/08-2006)
http://(link slettet).dk/viewtopic.php?t=12922&start=0 (27/07-2006 til 04/11-2006)
viewtopic.php?t=6178&start=0 (30/10-2006 til 17/03-2007)
viewtopic.php?t=8918&start=0 (30/04-2007 til 04/06-2007)

Efterskrift
Min logbog vil blive præget af opdateringer fra samtlige træningpas – både hvad angår styrketræning, konditionstræning og diverse! Derudover vil der sandsynligvis komme historier fra hverdagen, da jeg håber det vil gøre logbogen lidt mere spændende og personlig. Sidst, men ikke mindst, håber jeg på at poste billeder og opskrifter af eventuelle måltider for øjets skyld og som inspiration. De vil dog alle sammen blive uploadet løbende under ”Artikler samt anmeldelser (af undertegnede)” som en wordfil, så de alle kan hentes på én gang og afprøves derhjemme…
Tak for tiden, og velkommen i logland ;)
Sidst rettet af J-S-O 20. dec 2007, 09:23, rettet i alt 5 gange.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Reputation point: 0

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan

Så kom den endelig =D> Det var sku på tide Jens!

Nu må du sku igang med at smide rundt med nogle ordentlige vægte, istedet for det der deload pis :lol:
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

MC skrev:Så kom den endelig =D> Det var sku på tide Jens!

Nu må du sku igang med at smide rundt med nogle ordentlige vægte, istedet for det der deload pis :lol:

Ja, du har vist lokket mig lidt til at få lavet den log, så jeg tænkte den hellere måtte komme op nu, selvom jeg påbegynder deload på mandag! Grunden til at jeg ikke har ført log den sidste måneds tid skyldes at jeg påbegyndte træningen igen der, så jeg ville lige tilbage på nogenlunde samme styrkeniveau som før - det er jeg dog ikke helt kommet, men håber at en Sheiko cyklus kan råde bod herpå! Jeg har testet max i de tre store i løbet af denne uge:

Squat: 140 kg
Dødløft: 170 kg
Bænkpres: 95 kg
Brugeravatar

Styrkeliste

J-S-O skrev:

Ja, du har vist lokket mig lidt til at få lavet den log, så jeg tænkte den hellere måtte komme op nu, selvom jeg påbegynder deload på mandag! Grunden til at jeg ikke har ført log den sidste måneds tid skyldes at jeg påbegyndte træningen igen der, så jeg ville lige tilbage på nogenlunde samme styrkeniveau som før - det er jeg dog ikke helt kommet, men håber at en Sheiko cyklus kan råde bod herpå! Jeg har testet max i de tre store i løbet af denne uge:

Det er sku da ikke helt dårligt efter så lang tids pause - du ligger stadig/allerede over mig i alle 3 øvelser :?
Brugeravatar

Fitness World Lyongade

Styrkeliste

MC skrev:
J-S-O skrev:

Det er sku da ikke helt dårligt efter så lang tids pause - du ligger stadig/allerede over mig i alle 3 øvelser :?

Ja, det er faktisk gået forbløffende stærkt med at komme tilbage! Jeg har ikke helt styr på hvor lang tid jeg har trænet siden min to-tre måneders lange pause, men jeg skyder på fem ugers tid - faktisk er jeg lidt i tvivl om det har gået for stærkt, for mine sener skal jo også helst kunne følge med? Jeg er 5 kg fra min gamle squat, status quo på dødløft og 10 kg fra min gamle bænkpres - så jeg håber at bænkpres stiger mest i min kommende cyklus, den skal gerne ramme de 100 kg, som jeg er tilbage i den famøse klub...
Brugeravatar

Styrkeliste

J-S-O skrev:...som naturvidenskabelig elev med matematik og fysikA-niveau...

Billede

Ikke ligefrem yndlingsfagene fra gymnasiet :D

Tillykke med den nye log og fed intro.. Hold den nu igang, ikke :wink: ?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:
J-S-O skrev:...som naturvidenskabelig elev med matematik og fysikA-niveau...

* FRÆKT BILLEDE CENSURERET *

Ikke ligefrem yndlingsfagene fra gymnasiet :D

Tillykke med den nye log og fed intro.. Hold den nu igang, ikke :wink: ?

Naturvidenskaben har vist taget sit indpas, så jeg ser flest muligheder i fremtiden ved disse fag! Man skal stort set have matematik på B-niveau for at komme ind nogen steder - i hvert fald kræver mange uddannelser matematik på B-niveau! Du har dog ret i at tingene bliver lidt tunge i det nogle gange - foreksempel har vi haft emneuge denne uge, hvor vi har talt om raketter: tre timers matematik og to timers fysik HVER dag!

Mange tak for de rosende ord, jeg kunne forestille mig at der er nogle (læs: mange) der ikke gider læse intro'en, fordi den er så lang, men den indeholder nu engang de fakta som er nødvendige - så den kommer jeg nok til at henvise til mange gange! Jo, den skal holdes igang: jeg satser på at holde den helt frem til næste sommerferie, hvor jeg måske skal starte på Aalborg Trænerakademie sammen med Biiver drengen...
Brugeravatar

Styrkeliste

Det har du bare at gøre! Fin intro Jens - JEG har læst det hele, men det fortalte mig jo intet, som jeg ikke allerede vidste :lol:

Jeg ringede forresten til Aalborg igår og gennemsnitsalderen var omkring 22 år, så vi falder ikke helt uden for. Jeg er igang med at spare op og synes umiddelbart vi skal melde os på!

De sagde, at en tilmelding i omkring januar-februar er fin nok - så vi har tænketid endnu!
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Galleri: Intet galleri

Lyder sku spændende med trænerakademiet, har også selv overvejet at tage derud når jeg er færdig på gymnasiet, men det blev først året efter jer :(
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 182.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jens og Biiver:

Den træner uddannelse, er det med henblik på et fremtid som personlig træner at i har tænkt jer at tage den?

Og hvad kommer sådan en udd. til at koste evt.?
Brugeravatar

Fitness World Lyongade

Styrkeliste

Biiver skrev:Det har du bare at gøre! Fin intro Jens - JEG har læst det hele, men det fortalte mig jo intet, som jeg ikke allerede vidste :lol:

Jeg ringede forresten til Aalborg igår og gennemsnitsalderen var omkring 22 år, så vi falder ikke helt uden for. Jeg er igang med at spare op og synes umiddelbart vi skal melde os på!

De sagde, at en tilmelding i omkring januar-februar er fin nok - så vi har tænketid endnu!

Jeg vidste jeg kunne regne med dig, Biiver drengen! Men vi har jo heller ikke nogen hemmeligheder for hinanden, så selvfølgelig vidste du alt hvad jeg skrev i min intro :wink:

Okay, gennemsnitsalderen lyder jo umiddelbart fin nok - jeg troede/frygtede at den var noget højere, måske 25 år, hvor jeg så ville overveje det en ekstra gang! Men jeg synes da også at vi lige skal tænke lidt over det, men opsparingen er da begyndt :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

MC skrev:Jens og Biiver:

Den træner uddannelse, er det med henblik på et fremtid som personlig træner at i har tænkt jer at tage den?

Og hvad kommer sådan en udd. til at koste evt.?

Uddannelsen giver muligheden for at blive træner på eliteplan i hele Europa! Uddannelsen er dyr, og der er IKKE mulighed for SU under perioden, hvilket betyder at alt kommer fra egen lomme eller legater - det koster omkring 40.000 til 45.000 for uddannelsen, som varer et normal skoleår! Jeg ved endnu ikke om jeg vil vælge uddannelsen, da den jo er meget dyr og ikke kender mulighederne den giver udover personlig træner...
Brugeravatar

Styrkeliste

Fed og gennemført log, det gav virkelig lidt inspiration. Det er sku godt at se at du logger den igen J-S-O, det har vi savnet :wink:
Har sku brug for at se nogle tunge løft, til at skære tænder over, når jeg kommer hjem efter træning. :twisted:

Må vi SÅ se noget TRÆNING!!! :twisted:
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Samtidig er der næsten garanti for instruktørjob mens man går der, så der tjener det hele stort set sig selv ind igen.

Man får titlen Elitetræner i styrketræning såvidt jeg kunne forstå. Eftersom uddannelsen er godkendt efter Rinck-konventionen, kan man søge job i hele Europa.

Formålet med uddannelsen hedder:
-At uddanne personlige trænere i styrketræning og fysisk træning
-At uddanne trænere der kan arbejde med både bredde- og eliteidræt
-At uddanne trænere som personlige trænere

Gennemsnitsalderen er intet problem efter min mening - havde, som dig, frygtet at den var 25+
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Bjørnen skrev:Fed og gennemført log, det gav virkelig lidt inspiration. Det er sku godt at se at du logger den igen J-S-O, det har vi savnet :wink:
Har sku brug for at se nogle tunge løft, til at skære tænder over, når jeg kommer hjem efter træning. :twisted:

Må vi SÅ se noget TRÆNING!!! :twisted:

Mange tak, nu har jeg også pønset lidt på indholdet i min intro det sidste stykke tid, og da min første seriøse cyklus i denne omgang står for døren, syntes jeg det var på tiden jeg fik gang i loggen! Jeg er dog glad for at du har fået lidt inspiration - håber jeg kan fortsætte som inspirationskilde :D

De tunge vægte kommer desværre til at vente en uges tid, for deload er ikke ligefrem begrebet af tung og voldsom træning! Men når cyklussen begynder skal jeg da gøre mit bedste for at smide nogle tunge træningspas ind :twisted:
Brugeravatar

Styrkeliste

Biiver skrev:Samtidig er der næsten garanti for instruktørjob mens man går der, så der tjener det hele stort set sig selv ind igen.

Man får titlen Elitetræner i styrketræning såvidt jeg kunne forstå. Eftersom uddannelsen er godkendt efter Rinck-konventionen, kan man søge job i hele Europa.

Formålet med uddannelsen hedder:
-At uddanne personlige trænere i styrketræning og fysisk træning
-At uddanne trænere der kan arbejde med både bredde- og eliteidræt
-At uddanne trænere som personlige trænere

Gennemsnitsalderen er intet problem efter min mening - havde, som dig, frygtet at den var 25+

Jaah, jeg kan ikke lige se hvordan der næsten kan være garanti for instruktørjob under uddannelsen? Altså, vi skal vel ud til diverse centre i Aalborg for at søge, men det er vel også begrænset hvor mange centre der mangler nye instruktører samt at vi nok bliver 10-20 stykker der skal tage uddannelsen?
Brugeravatar

Styrkeliste

Lyder lækkert med den uddannelse. Jeg har også hørt at i Schweiz kan man tjene kassen, som personlig træner for folk :)

Reputation point: 10

Deload, dag 1 af 3

Just one of those days er vist meget sigende for dagens træning, men ikke mindst resten af dagen? Dagen begyndte såmænd udmærket, men jeg tror at skellet kom ved to timers idræt i skolen - der blev virkelig gået til den med hockey, så jeg fik brændt en masse energi af, hvorefter jeg skulle sidde på min flade i to timers fysik! For at gøre det hele meget kedeligere, så "glemte" vores lærer lige at give os frikvarter, da vi skulle se en film, som vi ikke ville kunne nå at se færdig, jo mindre vi skippede pausen - mørke, træthed og kedsomhed er en dårlig kombination i en skoletime! Da jeg så endelig kom hjem fra skolen, så skulle jeg jo i gang med at træne, men ærlig talt, så var hverken energien eller humøret til at træne - derfor starter min deloadsuge med en sølle træning: undskyld gutter...

J-S-O skrev:Grøn farve betragtes som værende et utrolig let sæt!
Blå farve betragtes som værende et middelhårdt sæt!
Rød farve betrages som værende et utrolig hårdt sæt!

Squat (BB)
4 x 80 kg
4 x 80 kg
4 x 80 kg
4 x 80 kg
4 x 80 kg
4 x 80 kg

Jeg syntes det var underligt at køre med så lav vægt, så noget måtte der gøres, for ikke at ødelægge dagen fuldstændig! Jeg valgte derfor at køre forholdsvis mange sæt med få reps samt prøve at holde pauserne på et minimum, da jeg ikke føler jeg har brug for større restitution imellem sættene ved så lave kg! Dette gør sig gældende for de resterende øvelser, men pauserne blev dog alligevel lange - se nederst i dette indlæg...

Bænkpres (BB)
4 x 55 kg
4 x 55 kg
4 x 55 kg
4 x 55 kg
4 x 55 kg
4 x 55 kg

Jeg har ikke så mange kommentarer til denne øvelse udover at jeg prøvede at køre med perfekt form samt køre i et lidt langsommere tempo! Dette er også noget som jeg gjorde igennem resten af træningspasset, hvilket også kommer til at ske på de andre deloaddage - noget skal jeg jo gøre for ikke at kede mig ihjel på disse lette træningspas!

Chinups supersetted dips
3 x BW supersetted 3 x BW

Yates rows (BB)
4 x 50 kg
4 x 50 kg
4 x 50 kg
4 x 50 kg
4 x 50 kg
4 x 50 kg

Dødløft (BB)
4 x 70 kg
4 x 70 kg
4 x 70 kg
4 x 70 kg
4 x 70 kg
4 x 70 kg

Øvelsen har jeg ikke fået leget så meget med i sidste "genoptræningscyklus", så derfor blev der kørt med LAVE kg - jeg ved reelt ikke hvad jeg burde have kørt med, da jeg faktisk slet ikke har lavet et normalt træningspas med dødløft i 5x5 sæt/rep kombinationen, men altid lavet 5 reps på forskellige vægttrin eller singles. Vægten er dog sikkert for lav, men energien var jo også lav, så det passer jo meget godt sammen...

Incline Bænkpres (BB)
4 x 45 kg
4 x 45 kg
4 x 45 kg
4 x 45 kg
4 x 45 kg
4 x 45 kg

Evil wheel (på knæ)
4 x BW
4 x BW
4 x BW
4 x BW
4 x BW
4 x BW

Hvis jeg vælger at medtage denne øvelse i min Sheiko cyklus, så vil jeg finde en eller anden måde at køre progression i denne øvelse! Jeg kan sagtens snuppe 3x8 på knæ, men jeg kan endnu ikke lave dem stående, så jeg må ud på nettet og finde en progressionsmåde - er der måske nogen der allerede kender en måde, så skriv endelig her i loggen!

Som sagt, så ville jeg kort kommentere længden af mine pauser imellem sættene! Normaltvis bliver de ALT for lange, hvilket jeg vil have gjort noget ved med det samme! Jeg træner som sagt hjemme, og derfor har jeg en tilbøjelighed med at gå ind ved siden af og svare på indlæg her på forummet eller skifte musiknummer i pauserne - det ender dog altid med at jeg kommer til at sidde på røven længere tid end godt er, så nu sætter jeg nogle rammer for min træning!

1) Jeg må KUN gå ind på mit værelse for at skifte musiknummer, men jeg skal have udarbejdet en musikliste, så disse besøg bliver så få som mulige!

2) Jeg vil fremover have et ur liggende i træningsrummet, så jeg kan holde øje med tiden - især pauserne skal der være fokus på! Afhængig af procentsatsen i øvelserne, så skal pauserne ligge på omkring 1-3 minutter ved mange reps og 3-5 minutter ved lave reps, så jeg lige kan nå at restiturere lidt, men heller ikke blive kold!

3) Jeg sidder på bænken i pauserne, henter nyt vand eller gå ud på terassen for at få frisk luft! Hovedparten af pauserne ser jeg dog helst foregår på bænken, da jeg bedre kan styre tiden på den måde...

Hvis der er andre der har nogle gode råd, så skriv dem endelig! Træningen bliver ofte laaaang på grund af mine irriterende pauser imellem sættene - det vil jeg gerne have lavet om på snarest!

Rating af dagens træning
:8 (ud af fem smilies)
Brugeravatar

Styrkeliste

har du overvejet at lade være med at sænke intensitet, men i stedet sænke volumen ? du beholder en del færre neurale tilpasninger ved at sænke intensitet så meget .. Deload kan sagtens være 3x3 på 80-85%, i stedet for at køre med ca. 50% ..
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00

godt nok er det deloade... meeen jens... det er da meget let træning.. det skal det selvfølgelig også være, men det der er da vist lige på grænsen til lal ikke :D

ewil wheel.. har du et link med en ilustration af denne øvelse?
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Dødløft: 200.00

the-QB skrev:har du overvejet at lade være med at sænke intensitet, men i stedet sænke volumen ? du beholder en del færre neurale tilpasninger ved at sænke intensitet så meget .. Deload kan sagtens være 3x3 på 80-85%, i stedet for at køre med ca. 50% ..

Nu er det ikke så tit jeg har kørt deload, og da jeg stod og skulle i gang med dagens træning, så smækkede jeg bare hurtigt et eller andet sammen! Normalt synes jeg anbefalingen lyder på 50-60% af sin normale rep RM? Jeg vil dog lige kigge lidt rundt omkring på nettet, for hvis jeg kan køre 3x3 med 80-85%, så vil jeg da helt klart vælge det...
Brugeravatar

Styrkeliste

J-S-O skrev:
the-QB skrev:har du overvejet at lade være med at sænke intensitet, men i stedet sænke volumen ? du beholder en del færre neurale tilpasninger ved at sænke intensitet så meget .. Deload kan sagtens være 3x3 på 80-85%, i stedet for at køre med ca. 50% ..

Nu er det ikke så tit jeg har kørt deload, og da jeg stod og skulle i gang med dagens træning, så smækkede jeg bare hurtigt et eller andet sammen! Normalt synes jeg anbefalingen lyder på 50-60% af sin normale rep RM? Jeg vil dog lige kigge lidt rundt omkring på nettet, for hvis jeg kan køre 3x3 med 80-85%, så vil jeg da helt klart vælge det...

jeg tror det er noget generelt misforstået, for det behøver ikke at være 50-60& på kg., men som jeg ser det på den samlede workload.. :)
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 140.00

kuglen skrev:ewil wheel.. har du et link med en ilustration af denne øvelse?

Du kunne eventuelt søge på google?

http://www.dragondoor.com/images/v90.rm
(Pavel style, evil wheel vises på et tidspunkt i klippet)

http://www.youtube.com/watch?v=DeKEe4ujceM
(fucking crazy, selvom han lige ligger på gulvet et kort øjeblik)

http://www.youtube.com/watch?v=scFWdP2fwVU
(han må ikke røre gulvet med andet end fødderne dog)
Brugeravatar

Styrkeliste

jo det kunne jeg da sagtens, men jeg synes bare der findes mange dårlige ilustrationer rundt omkring... så tak for hjælpen :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

Et meget meget forsinket tillykke med (og tak for) comebacket herfra ^^

Men bedre set end aldrig, som man siger Billede
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

kuglen skrev:jo det kunne jeg da sagtens, men jeg synes bare der findes mange dårlige ilustrationer rundt omkring... så tak for hjælpen :wink:

Det er selvfølgelig rigtigt - mit svar lød vist også mere surt end jeg egentlig mente det! :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

TheCzech skrev:Et meget meget forsinket tillykke med (og tak for) comebacket herfra ^^

Men bedre set end aldrig, som man siger Billede

Jamen, det skal da være velkommen! Alle velkomsthilsner i logland modtager jeg med kyshånd - jeg håber træningen kommer til at køre rigtig godt, når først min Sheiko cyklus begynder på mandag :twisted:
Brugeravatar

Styrkeliste

J-S-O skrev:
Det er selvfølgelig rigtigt - mit svar lød vist også mere surt end jeg egentlig mente det! :lol:

i know... :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Ja, det går jo ikke, at min bænkpres er blevet bedre end din.

Eller vent, det er faktisk slet ikke så slemt Billede
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

TheCzech skrev:Ja, det går jo ikke, at min bænkpres er blevet bedre end din.

Eller vent, det er faktisk slet ikke så slemt Billede

Satan også, det må jeg hellere få rettet op på i en hulens fart! Jeg har klaret de 100 kg efter min Sheiko cyklus - ingen problem! Så to cyklusser fra nu, og du ligger i rendestenen igen :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

Næste