Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1671
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1668

Følg bodybuilding.dk på

koffein umiddelbart ingen effekt.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Er jeg den eneste, hvor koffein ikke synes at have nogen effekt? Jeg har prøvet at øge min dose til 500mg før træning og det er på tom mave. Der er ingen effekt overhovedet, jeg var faktisk stadig en smule morgentræt. Jeg forventer ikke at flyve op under loftet, men i det mindste at vågne lidt op af det. :-k
Det skal siges, at jeg på arbejde drikker en kande the om dagen, hvilket ca. svarer til 160mg koffein. Det kunne selvfølgelig gøre, at jeg ikke er helt så følsom overfor koffein, men fra hvad jeg har læst, bliver man ikke helt immun overfor koffein, uanset hvor meget man drikker.
Og nu behøver folk ikke at skrive, at det ikke burde være nødvendigt at tage koffein osv [-X , ville bare gerne høre om andre har det samme problem og om der er en løsning. Jeg tænkte selv, at jeg kunne droppe the'en en periode og se om det havde effekt, men jeg har før skippet the'en og synes ikke det hjalp det store.
Jeg synes generelt ikke, at der er mange stimulancer der har den store effekt på mig, heller ikke sukker.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Morten Nielsen skrev:Er jeg den eneste, hvor koffein ikke synes at have nogen effekt? Jeg har prøvet at øge min dose til 500mg før træning og det er på tom mave. Der er ingen effekt overhovedet, jeg var faktisk stadig en smule morgentræt. Jeg forventer ikke at flyve op under loftet, men i det mindste at vågne lidt op af det. :-k
Det skal siges, at jeg på arbejde drikker en kande the om dagen, hvilket ca. svarer til 160mg koffein. Det kunne selvfølgelig gøre, at jeg ikke er helt så følsom overfor koffein, men fra hvad jeg har læst, bliver man ikke helt immun overfor koffein, uanset hvor meget man drikker.
Og nu behøver folk ikke at skrive, at det ikke burde være nødvendigt at tage koffein osv [-X , ville bare gerne høre om andre har det samme problem og om der er en løsning. Jeg tænkte selv, at jeg kunne droppe the'en en periode og se om det havde effekt, men jeg har før skippet the'en og synes ikke det hjalp det store.
Jeg synes generelt ikke, at der er mange stimulancer der har den store effekt på mig, heller ikke sukker.

Koffein virker heler ikke rigtigt på mig jeg syndtes Aldri riktig at jeg vogner af koffein. Jeg ved ikke hvorfor :-k

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00

Tager lige et gammel topic op igen. Jeg tager sjældent pre-workout. Men idag nappede jeg 600mg rent caffein. Og kunne NADA mærke??

Drikker max 2-3 kopper kaffe om dagen, hvad kan det skyldes at jeg ikke engang bare kunne mærke L I D T ? Har hellere ingen effekt med kun 200-300-400 mg??

Reputation point: 100

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

ZinK_ skrev:Tager lige et gammel topic op igen. Jeg tager sjældent pre-workout. Men idag nappede jeg 600mg rent caffein. Og kunne NADA mærke??

Drikker max 2-3 kopper kaffe om dagen, hvad kan det skyldes at jeg ikke engang bare kunne mærke L I D T ? Har hellere ingen effekt med kun 200-300-400 mg??

Prøv at skippe kaffe i to uger og prøv så igen (men tag mindre end 600 mg). Mon ikke du bare har opbygget en tolerance.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:
ZinK_ skrev:Tager lige et gammel topic op igen. Jeg tager sjældent pre-workout. Men idag nappede jeg 600mg rent caffein. Og kunne NADA mærke??

Prøv at skippe kaffe i to uger og prøv så igen (men tag mindre end 600 mg). Mon ikke du bare har opbygget en tolerance.

Også det jeg tænkte Garik! Tak :) Prøver 2 uger uden kaffe!

Reputation point: 100

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Har prøvet at tage 400mg de sidste par træninger. Kan intet mærke heller. Drikker kun lejlighedsvis kaffe.
Brugeravatar

Reputation point: 75

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 140.00

Morten Nielsen skrev:Er jeg den eneste, hvor koffein ikke synes at have nogen effekt? Jeg har prøvet at øge min dose til 500mg før træning og det er på tom mave. Der er ingen effekt overhovedet, jeg var faktisk stadig en smule morgentræt. Jeg forventer ikke at flyve op under loftet, men i det mindste at vågne lidt op af det. :-k

Jeg er ikke jordens største fan af kaffe.. Men jeg har taget 200mg koffein piller inden træning den sidste uges tid. Jeg har selv lagt mærke til at hvis jeg lige udskyder min træning med 1 time efter jeg har taget 200mg koffein. føler jeg mit ansigt begynder at svige/brænde efter 30minutters tid. (samme sker med preworkout som også indholder koffein) hvilket jeg føler "vækker mig op" så derfor har jeg fundet ud af at vente 1 time efter er en god idé, som virker for MIG.. bla. føler jeg mig ikke stærker, kun mentalt af at tage koffein! Prøv at vent 1 Time efter din koffein pille, og se om du får samme effekt som mig! og så tag ind og træne! :)
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 164.00
- Dødløft: 190.00

Hvis man skipper kaffe et par uger og derefter går igang med koffeintabletter, bliver man så ikke bare "immun" overfor koffein igen efter et stykke tid?
Og i øvrigt, hvorfor indtage koffeinpiller hvis man godt kan lide kaffe?

Reputation point: 5

En smule off-topic:
Jeg mærker tydelig effekt af at drikke en stor kop kaffe, mens jeg ikke har oplevet meget andet end hovedpine ved brug af koffein i pilleform (fra Bodylab). Jeg kan ikke helt få det til at give mening. Er der andre der har oplevet noget lignende, eller har en forklaring på hvad det kan skyldes?
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

peter n skrev:En smule off-topic:
Jeg mærker tydelig effekt af at drikke en stor kop kaffe, mens jeg ikke har oplevet meget andet end hovedpine ved brug af koffein i pilleform (fra Bodylab). Jeg kan ikke helt få det til at give mening. Er der andre der har oplevet noget lignende, eller har en forklaring på hvad det kan skyldes?

kan det være fordi bodylabs koffeinpiller er syntetisk fremstillet?

Reputation point: 35

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 145.00
- Dødløft: 190.00

Velkommen til fantasiland, hvor alle har samme tolerance over for stimulanser.

Det er ikke mere kompliceret end at der er folk der stort set ikke reagerer på koffein - end ikke 600mg indtaget over kort tid - ligesom der er folk der er ekstremt sensitive.

Disclaimer: Det betyder ikke du kan overleve at indtage 60 gram.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Det er meget individuelt hvordan ens krop optager koffein.
Ved nogle virker det nærmest instant, mens det med andre nærmest ikke virker.

Personligt ville jeg kunne tage et par kopper kaffe / noget koffein fyldigt væske lige inden sengetid og stadig sove uden problemer.

Så du er ikke den eneste :-)
http://www.isport.dk
Energi til din træning – Altid skarpe priser og hurtig levering!
Brugeravatar

Hvad havde du forventet koffein skulle gøre? Give dig et kick som tog du kokain?

Prøv at tage 600mg koffein 2 timer inden du skal i seng. Går du i seng for at sove kl 23. Så prøv at tage 600mg kl 21.

Måske du er intolerant, hvis du stadig kan sove. Test det et par gange :)

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Det eneste tidspunkt jeg føler koffein og/eller pre-workout hjælper mig en smule med træningen er i weekenderne, da jeg for det meste træner meget tidligt om morgenen når jeg har fri.

På de tidspunkter synes jeg det hjælper meget godt til at få den der morgen træthed ud af kroppen og gør ledene mindre stive i det.

Reputation point: 15

hvor får jeg de bedste koffeinpiller?
Jeg kan se at de her anbefaler dem fra bodylab: http://wheyproteinpulver.dk/koffeinpill ... ive-boost/
Hvad er jeres erfaringer med dem?

Kroppen vænner sig til koffein over tid og hvis du ikke er udhvilet på forhånd vil det virke dårligere end hvis du er frisk.

Hold en pause fra koffein og så skal energi fra det nok komme tilbage men den vigtigste energi kommer fra din mad og søvn og koffein kan ikke erstatte den energi på lang sigt.

For at få noget egentligt ud af koffein, skal man vel også være uoplagt inden træning. Hvis man er frisk som en havørn og bare klar til at løfte jern, er det klart man ikke mærker noget til koffeinen. Som en anden skrev, er det jo ikke kokain.
Det, og så evt. høj tolerans.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online