Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

KasperS12 skrev:Vil bare lige høre hvad i mener der er bedst? Ser nemlig mange i mit lokale center der tager siddende machine Rows, hvor derimod næsten er ingen der tager BB Rows

Pre Big Bang skrev:KasperS12 skrev:Vil bare lige høre hvad i mener der er bedst? Ser nemlig mange i mit lokale center der tager siddende machine Rows, hvor derimod næsten er ingen der tager BB Rows
BB Rows er altid bedst da du bruger mere styrke for denne øvelse. De andre er bare uvidende om hvordan de skal træne effektivt og bruger de maskiner der er til rådighed.

Klarsen19902 skrev:sagtens , men frie vægte er altid at foretrække .

KasperS12 skrev:Klarsen19902 skrev:sagtens , men frie vægte er altid at foretrække .
Har bare haft ondt i ryggen lige siden jeg tog BB Row. Så vil næsten hellere tage det andet end at lave BB Rows forkert

Evald skrev:KasperS12 skrev:Klarsen19902 skrev:sagtens , men frie vægte er altid at foretrække .
Har bare haft ondt i ryggen lige siden jeg tog BB Row. Så vil næsten hellere tage det andet end at lave BB Rows forkert
Kom i gang med at lære, hvordan øvelsen skal udføres korrekt.

Pre Big Bang skrev:KasperS12 skrev:Vil bare lige høre hvad i mener der er bedst? Ser nemlig mange i mit lokale center der tager siddende machine Rows, hvor derimod næsten er ingen der tager BB Rows
BB Rows er altid bedst da du bruger mere styrke for denne øvelse. De andre er bare uvidende om hvordan de skal træne effektivt og bruger de maskiner der er til rådighed.

jon pall skrev:Pre Big Bang skrev:KasperS12 skrev:Vil bare lige høre hvad i mener der er bedst? Ser nemlig mange i mit lokale center der tager siddende machine Rows, hvor derimod næsten er ingen der tager BB Rows
Det behøver nu ikke være tilfældet, maskiner og iser i row's er en fin ting, tager en del af stresset i lænden osv. det er alligevel begrænse hvor mange stabiliserende rygmusker den aktivere mere ved at køre den i maskine

Evald skrev:Du bliver nød til at filme det, hvis vi skal give råd.

KasperS12 skrev:Evald skrev:Du bliver nød til at filme det, hvis vi skal give råd.
Nu spurgte jeg en i centeret, og han sagde jeg gjorde det rigtigt..

s0enice skrev:KasperS12 skrev:Evald skrev:Du bliver nød til at filme det, hvis vi skal give råd.
Definér "en i centeret".

KasperS12 skrev:s0enice skrev:KasperS12 skrev:Evald skrev:Du bliver nød til at filme det, hvis vi skal give råd.
Definér "en i centeret".
En random karseklippet dude som jeg spurgte, da jeg så han havde lavet nogle BB Rows

andreas7074 skrev:Personligt kan jeg rigtig godt lide cable rows, og jeg synes den er undervurderet. Det er en fantastisk korrigerende øvelse ift. kropsholdning (skuldrene tilbage, neutral rotation etc). Rommen er godt nok meget kort, men det synes jeg ikke gør så meget.

jon pall skrev:andreas7074 skrev:Personligt kan jeg rigtig godt lide cable rows, og jeg synes den er undervurderet. Det er en fantastisk korrigerende øvelse ift. kropsholdning (skuldrene tilbage, neutral rotation etc). Rommen er godt nok meget kort, men det synes jeg ikke gør så meget.
hvorfor skulle rom være kortere end med andre varianter?

A Menace To Chicken skrev:jon pall skrev:andreas7074 skrev:Personligt kan jeg rigtig godt lide cable rows, og jeg synes den er undervurderet. Det er en fantastisk korrigerende øvelse ift. kropsholdning (skuldrene tilbage, neutral rotation etc). Rommen er godt nok meget kort, men det synes jeg ikke gør så meget.
Hvis man slet ikke bevæger sig i lænden (læner sig frem, i den excentriske fase), bliver ROM meget kort. Jeg ved at alle "fitness-coaches" derude, anbefaler at man holder overkroppen vinkelret med gulvet, under hele øvelsen, men det er lidt noget snot. Læner man frem i bunden, får man meget større ROM og et bedre stretch under load, i bundpositionen - og det kan sagtens gøres, uden at cheate unødigt, selvom der nok skal komme en form-nazi eller to forbi, og fortælle at "det altså ikke er en lændeøvelse", ligesom de gør når man kører cable high-rows, og pulldown-rows.

jon pall skrev:A Menace To Chicken skrev:jon pall skrev:andreas7074 skrev:Personligt kan jeg rigtig godt lide cable rows, og jeg synes den er undervurderet. Det er en fantastisk korrigerende øvelse ift. kropsholdning (skuldrene tilbage, neutral rotation etc). Rommen er godt nok meget kort, men det synes jeg ikke gør så meget.
Hvis man slet ikke bevæger sig i lænden (læner sig frem, i den excentriske fase), bliver ROM meget kort. Jeg ved at alle "fitness-coaches" derude, anbefaler at man holder overkroppen vinkelret med gulvet, under hele øvelsen, men det er lidt noget snot. Læner man frem i bunden, får man meget større ROM og et bedre stretch under load, i bundpositionen - og det kan sagtens gøres, uden at cheate unødigt, selvom der nok skal komme en form-nazi eller to forbi, og fortælle at "det altså ikke er en lændeøvelse", ligesom de gør når man kører cable high-rows, og pulldown-rows.
Om man kære den i kabel eller db Bb what ever.. gør ikke automatisk rom længere eller kortere, det er måden man vælger at køre den på

Javax skrev:Frie vægte > kabler. Altid.

jon pall skrev:andreas7074 skrev:Personligt kan jeg rigtig godt lide cable rows, og jeg synes den er undervurderet. Det er en fantastisk korrigerende øvelse ift. kropsholdning (skuldrene tilbage, neutral rotation etc). Rommen er godt nok meget kort, men det synes jeg ikke gør så meget.

andreas7074 skrev:jon pall skrev:andreas7074 skrev:Personligt kan jeg rigtig godt lide cable rows, og jeg synes den er undervurderet. Det er en fantastisk korrigerende øvelse ift. kropsholdning (skuldrene tilbage, neutral rotation etc). Rommen er godt nok meget kort, men det synes jeg ikke gør så meget.
Snakkede primært om V-grip cable rows. Der bliver romen altså meget kort, også selvom man læner sig frem under den excentriske fase. I hvert fald hvis man laver øvelsen ordenligt med en ordenlig skulderposition og ikke sidder som en neandertaler.

jon pall skrev:andreas7074 skrev:jon pall skrev:andreas7074 skrev:Personligt kan jeg rigtig godt lide cable rows, og jeg synes den er undervurderet. Det er en fantastisk korrigerende øvelse ift. kropsholdning (skuldrene tilbage, neutral rotation etc). Rommen er godt nok meget kort, men det synes jeg ikke gør så meget.
Snakkede primært om V-grip cable rows. Der bliver romen altså meget kort, også selvom man læner sig frem under den excentriske fase. I hvert fald hvis man laver øvelsen ordenligt med en ordenlig skulderposition og ikke sidder som en neandertaler.
Smal greb giver bare mere strech i udtrækt position så det gå nok ca lige op, og nu skal man huske på det er ryggen der skal flexes og i princippet det kunne gøres uden brug at armene. så om hænderne kommer om på siden af torso eller ej bør ikke gøre det helt store når vi snakker flex af ryggen.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster