Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1138
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1136

Følg bodybuilding.dk på

mad + gode øvelser

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej. Jeg træner 5 gange om ugen, tung vægttræning. Med split fokus på forskellige grupper.

Mad. Hvad er godt osv. Forslag?

Jeg spiser havregryn + rosiner
4 fuldkornsboller med ost skinke, + diverse.
Aftensmad med god kylling og ris. (og andet. fleste dage kylling).
VAND VAND VAND

skal jeg spise mere? jeg vil gerne være større! 74kg 180cm.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Rastamonsta skrev:skal jeg spise mere? jeg vil gerne være større! 74kg 180cm.

Det er vel rimelig nemt at svare på(?). Ja hvis du ikke tager på med det du spiser nu og hvis du gerne vil være større så skal du spise mere.

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Vis kostplan

brug evt. bb.dk's kostplan funktion, :)
Faith, Focus, Finish
- L. Fitzgerald.
Brugeravatar

Geografisk sted: Albertslund

Træner her: FitnessDK Glostrup ApS

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 102.00
- Dødløft: 92.00

Logbog: Vis logbog

Lav en kostplan, det er langt mere effektivt end tilgangen at ha en sund kost. Siger ik du præcist behøves at følge en hverdag, men gir dig nogen ideer om hvor mange du faktisk skal spise for at vokse.

Jeg har smidt 6kg på over 3-4 måneder ved at følge en kostplan, så det hjælper altså :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

.
Sidst rettet af Rastamonsta 25. nov 2011, 17:36, rettet i alt 1 gang.

Styrkeliste

Rastamonsta skrev:send mig et link til den kostplan så kigger jeg på det.

Det ville være bedst at lave din egen kostplan - Man kan ikke bare tage en anden persons kostplan og satse på at få de samme resultater, da der er alt for mange individuelle faktorer på spil
Hvis du bare vil bruge den som inspiration, kan du se folks kostplan under deres styrkeliste

til de 2 første kommentarer: Er i virkelig de rette at spørge set i lyset af de kg i løfter. Ikke meget mere end jeg befinder mig på.

Men de har jo nu engang nogle meget gode svar på dit spørgsmål :wink:

..og at tro at tallene på styrkelisten er direkte = viden er nok også en naiv tanke
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Rastamonsta skrev:send mig et link til den kostplan så kigger jeg på det.

til de 2 første kommentarer: Er i virkelig de rette at spørge set i lyset af de kg i løfter. Ikke meget mere end jeg befinder mig på.

fordi de de ikke løfter så meget i nu. kan de sagtens have læst massere og have viden på området. de to ting hænger ikke altid sammmen der findes også professore på nogle af disse områder tror ikkr de træner så meget men de er helvedes kloge :^o brug deres råd eller lad vær

Geografisk sted: kbh

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Et matematiker der ikke har bygget en bro, er en dårlig matematiker?
Com'on, bare fordi folk ikke har afprøvet deres viden tilstrækkeligt i praksis, betyder det på ingen måde at de er inkompetente.

OT: Jeg kan klart anbefale at lave en kostplan, det giver dig et meget større indblik i makronærings fordeling i din mad, og kcal mængder. Jeg har selv gået fra 93 til 84 med 600g / ugen. Det er nemlig fuldstændig umuligt at vide, om du spiser tilstrækkeligt uden en kostplan.

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

.
Sidst rettet af Rastamonsta 25. nov 2011, 17:36, rettet i alt 1 gang.

Styrkeliste

Rastamonsta skrev:kan godt være de har læst meget og ved meget. Men tvivler på der sidder specielt mange Professorer herinde.
Just saying..
Dem der er herinde er folk der må formodes at være rimeligt engagerede i bodyb...
Blæser på jeres råd. Kan ikke bruge det til specielt meget. Meget ukonkret og ikke noget jeg ikke vidste. Lav en kostplan : Ja måske et godt råd. Men det med at det er MEGA individuelt er bullshit. Skal man så tro nogle har godt af at spise mange bananer andre mange æg??

hvad fanden er det du forventer, at vi lavere en kostplan til dig? vi har sku selv brugt mange timer på vores egne og gør det stadig. virker ik som om du har læst specialt meget om BB og kost, da du også forbinder styrke og BB med hinanden, ja man bliver da også stærkere når man får større muskler, men BB går ud på at bygge muskelmasse op, og ik hvor meget man kan løfte, styrke går mere ud på at kunne løfte mest muligt pr kropsvægt hvis man kan sige det sådan.

Du får helt sikret ik hjælp hvis du fornærmere folkene herinde, hvis du selv prøver at fikse en kostplan sammen skal vi nok kigge på den og gi dig konstruktiv feedback.
Som udgangspunkt skal du ligge ca. 500Kcal over ligevægtindtag, indtag 1,5-2x gram protein pr kilo kropsvægt, indtag mindst 1x gram fedt(selvfølgelig størstedelen fra sunde fedtkilder) pr kilo kropsvægt og sørger for at få massere carbs når du bulker.
Men ja, det er rigtig at vi alle stort set spiser det samme bare i forskellige mængder.
kylling, oksekød, fisk, æg, ris, pasta, rugbrød, nødder, mælk osv.
Brugeravatar

FitnessDK Gentofte

Styrkeliste

Okay cool. Det var et godt svar.
Jeg ta'r jo også bare lidt pis på jer..! :)

Styrkeliste

Rastamonsta skrev:Okay cool. Det var et godt svar.

Det håber vi da når du kan brokke dig over folks styrke og have under 1x BW squat !

mega noob..

ej pjat men det ikke så svært mester ... snup tilbudsguiden fra de sidste par uger.. brug de råvare dingo beskriver han er rimelig velinformeret omkring kost.. og så laver du en kostplan ud fra dem. så har du pris og kalorier.. det bliver simpelthen ikke nemmere :) ?

og desuden så når jeg render rundt ovre i centret på universitet ser jeg massere af folk i Bodylab trøjer og da man får en gratis shaker for at være medlem herinde skulle det undre mig hvis ikke de havde en bruger herinde også. så om de ikke er proffesorer endnu er der mange der kunne blive det snart er jeg sikker på..
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

Rastamonsta skrev:Okay cool. Det var et godt svar.

Håber sgu det var for sjov..For dine indlæg har virkelig været noget pis at lukke ud-.-
Brugeravatar

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

til det med squat.. Jeg kan godt forstå kritikken, men set i lyset af at jeg har trænet 2 træningspas med det , og overhovedet ikke kender max, er det vel ok.

Med det med unidrengene , så skal du nok lige læse opad, da det vedkommende mente var at det var professorer som ikke træner der skulle være medlem herinde. Og det jeg sagde var at dem der var herinde formentlig godt kunne være fra uni osv. men de har med garanti personlig investering i bb.

Styrkeliste

Det håber vi da når du kan brokke dig over folks styrke og have under 1x BW squat !

?? Du vejer 100kg og tar 120 i bænk.. Så stop arrogancen...

Styrkeliste

Rastamonsta skrev:Det håber vi da når du kan brokke dig over folks styrke og have under 1x BW squat !

Tror du skal vende tilbage når du er knap så flabet, og parat til at modtage reel information.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Rastamonsta skrev:til det med squat.. Jeg kan godt forstå kritikken, men set i lyset af at jeg har trænet 2 træningspas med det , og overhovedet ikke kender max, er det vel ok.

Med det med unidrengene , så skal du nok lige læse opad, da det vedkommende mente var at det var professorer som ikke træner der skulle være medlem herinde. Og det jeg sagde var at dem der var herinde formentlig godt kunne være fra uni osv. men de har med garanti personlig investering i bb.

Du er guld mand, laver du comedy? =D>

Rastamonsta skrev:Det håber vi da når du kan brokke dig over folks styrke og have under 1x BW squat !

:-({|= :-({|=

ja men jeg er i det mindste ikke flabet over det...

desuden er det der fra da jeg lavede profilen da jeg vejede 85 før jeg blev skadet og tog på.. skal nok rette det hvis det lige pludselig er det der betyder så meget.. men for min skyld kunne der ligeså godt stå 1, 2 og 3 ..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

markuscbh skrev:
Rastamonsta skrev:til det med squat.. Jeg kan godt forstå kritikken, men set i lyset af at jeg har trænet 2 træningspas med det , og overhovedet ikke kender max, er det vel ok.

Du er guld mand, laver du comedy? =D>

Det håber jeg virkelig at han gør, ellers.. ](*,)
Brugeravatar

Træner her: Fitness World
Ultimate Gym

Styrkeliste
- Squat: 170.00

i er ihvertfald godt stof til mit nye show... Starter med at kritisere mig for min squat og derefter når jeg svarer betyder det ikke noget alligevel..

hmm... I er sku søde. Håber i får spist nogle weightgainers.. jeg tror jeg vil skrive 6 6 6 da jeg tilbeder djævlen... Bor nogen af jer på lolland og har lyst til at træne sammen??

Styrkeliste

Rastamonsta skrev:i er ihvertfald godt stof til mit nye show... Starter med at kritisere mig for min squat og derefter når jeg svarer betyder det ikke noget alligevel..

hmm... I er sku søde. Håber i får spist nogle weightgainers.. jeg tror jeg vil skrive 6 6 6 da jeg tilbeder djævlen... Bor nogen af jer på lolland og har lyst til at træne sammen??

-jeg vil nu påstå at det er mere acceptabelt at bænke 20 kg mere end egen kropsvægt, end at squatte mindre end egen kropsvægt
anyways, så tag til dif hvad folk siger her :)
det er jo meget simpelt, at hvis ikke du tager på, så skyldes det at du ikke spiser nok i forhold til hvad du forbrænder i løbet af dagen. længere er den faktisk ikke :)
Brugeravatar

Ultimate Gym

Styrkeliste
- Squat: 170.00

Rastamonsta skrev:i er ihvertfald godt stof til mit nye show... Starter med at kritisere mig for min squat og derefter når jeg svarer betyder det ikke noget alligevel..

Man spiser ikke weightgainers?
Det latterligt du spørger om hjælp, men så svarer flabet tilbage på alle de svar du får.. Svarene er faktisk gode nok..
Brugeravatar

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00

Det med din squat var nok lidt fordi du prompte skød de første posters i jorden baseret på deres løft?

I dit 2 reply skider du så direkte på de mennesker der har brugt tid på at give dig fif til hvordan du kan komme videre. Det er ret basalt at holde styr på sin kost hvis der ingen fremskridt er, og da din tråd nu hedder "Mad + gode øvelser", så er det da væsentligt at de kommer ind over mad området, da du ingen fremskridt vil lave hvis du lever af Caffé Latte og småkager selv om du bruger ih så mange timer om dagen på jernet. Ingen har godt af at spise ustyrlige mængder af bananer eller æg, alt med måde.

I dit 3 reply bruger du så "Gas" kortet da du egentlig ikke ved en skid, og det måske først er gået op for dig at kalorie overskud er vigtigt, efter det er blevet skåret ud i pap. Det er basal viden for enhver når man går igang.

I dit 4 reply skriver du det vel er ok at dit squat er lavt da du stadig prøver dig frem. Det er OK! Men det er ikke OK at kaste med lort når du meget åbent indrømmer du har kørt 2 træningspas med squat. Man skulle tro at med 102kg i bænkpres at du havde trænet et stykke tid. Blev benene for små? Det er da vist igen et tegn på at din tid i centret har været brugt på guns og damer.
Du nævner nogle unidrenge, det er lidt uforståligt. Jeg antager dog du har evnen til at Læse og Forstå. Hvorfor bruger du den ikke? Ingen har på noget tidspunkt i denne tråd nævnt at der sad en professor med speciale på kropsudvikling eller ligende og læste med.

Bam, så skyder du en med at han vejer 100kg og bænker 120kg. Gør det ham dum eller uvidende? Rom blev ikke bygget på en dag. Og mig bevidst dødløfter og squatter han over 8 gange mere end dig.

Og sidst men ikke mindst, sænker du dit eget slagskib ved at gå trollmode. Jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor du ville poste sådan et svar.

Alt i alt har du selv bombet din tråd, der blev givet gode råd og idéer, enda at nogle af brugerne ville bruge deres egen personlige tid på at se din kostplan igennem og komme med konstruktiv kritik.

Helt ærligt?

ok... god lang post. fik du spist indimellem??

Vil gerne have en krop som andreas fra fristet. Hvordan får man det??

Styrkeliste

Billede
Billede
Vane, Variation samt Vilje = Victory
Min logbog: project-swoleness-t56471.html

Styrkeliste
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

Rastamonsta skrev:ok... god lang post. fik du spist indimellem??

Man fedter lidt rundt i et center et par gange om ugen, træner lidt arme og spiser løst og fast det man vil

Billede

Med hensyn til at tage på og spise mere, så havde jeg en chef engang (der ikke havde noget med træning at gøre), som kom med følgende svar da jeg engang gav udtryk for at det kunne være svært at spise meget: "Det er vel bare at blive ved med at løfte skeen?"
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

#fail
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 185.00

Jeg håber det er et troll, men frygter det ikke er, and that makes it so sad..
Kig kig kiiiiiig i min logbog - heeeeeeeer :D
Brugeravatar

Du skal nok et smut forbi dit lokale solarie nogen gange om ugen :lol:
Brugeravatar

FitnessDK Gentofte

Styrkeliste

Fra Rastamonstas profil

:dance: Billede