Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Garik skrev:Bro-science.

SebSkovlund skrev:Garik skrev:Bro-science.
Det er vel ikke bro-science, at mavemusklerne er en forholdsvis lille muskelgruppe sammenlignet med fx benene, hvorfor den ikke nødvendigvis har lige så stort restitutionsbehov?
Er det også bare bro-science? Jeg spørger fordi jeg netop har læst denne holdning mange steder.

Garik skrev:SebSkovlund skrev:Garik skrev:Bro-science.
Det er vel ikke bro-science, at mavemusklerne er en forholdsvis lille muskelgruppe sammenlignet med fx benene, hvorfor den ikke nødvendigvis har lige så stort restitutionsbehov?
Er det også bare bro-science? Jeg spørger fordi jeg netop har læst denne holdning mange steder.
Og biceps er ikke en lille muskelgruppe sammenlignet med benene? I mine øjne bør maven trænes som alle andre muskler, hårdt og med lige meget hvile.

cots skrev:Jeg træner Abs næsten hver dag med rigtig god virkning...

JB skrev:cots skrev:Jeg træner Abs næsten hver dag med rigtig god virkning...
Du er vild nok hva?

cots skrev:Jeg træner Abs næsten hver dag med rigtig god virkning...

SebSkovlund skrev:Jeg er enig i, at maven er en muskel, der bør trænes som alle andre, men derfor kan man vel stadig sige, at fx biceps og abdominals er mindre, hvorfor restitutionstiden ikke nødvendigvis behøver at være lige så høj som fx for benene.

Muddii skrev:cots skrev:Jeg træner Abs næsten hver dag med rigtig god virkning...
God virkning fordi du mærker ømhed eller hva ?

cots skrev:Muddii skrev:cots skrev:Jeg træner Abs næsten hver dag med rigtig god virkning...
Synlige og mere "hårde"

Stenalt skrev:SebSkovlund skrev:Jeg er enig i, at maven er en muskel, der bør trænes som alle andre, men derfor kan man vel stadig sige, at fx biceps og abdominals er mindre, hvorfor restitutionstiden ikke nødvendigvis behøver at være lige så høj som fx for benene.
Det handler jo ikke om hvor stor muskelgruppe, vi snakker om, men det strain du ligger på den enkelte muskels myofillamenter..

SebSkovlund skrev:Ja, jeg er indforstået med, at en muskel(gruppe)s restitutionstid vil være afhængig af graden af træning/udmattelse, men vil det strain, som du snakker om, typisk være større desto mindre en muskel er?
Er det forkert at sige, at mavemusklerne restituerer hurtigere end benene, forudsat den relative belastning/træningsmængde og -intensitet er den samme?

JB skrev:cots skrev:Muddii skrev:cots skrev:Jeg træner Abs næsten hver dag med rigtig god virkning...
Synlige og mere "hårde"
Doh, det vil mine biceps da også være pga de er pumpede af træningen..

TRRP skrev:Det er da ikke noget problem for en der har styr på tingene at træne mave hver dag?
Man kan vel træne hver muskel, hver dag, hvis det var det man ville..
Hvad med bageren? Hvad med de der kører split med biceps og bryst på hinanden følgende dage? Kan de ikke det mere?
Snakker vi fuldstændig ens øvelser, sæt og gentagelser to dage i træk?
Ikke trænet hårdt nok?![]()
Hvornår har man trænet hårdt nok?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster