Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Mufaza skrev:Hejsa!
Jeg synes jo military press er en lækker øvelse for skuldrene!
Men jeg har ikke brugt den i lang tid. Fordi når jeg laver den, så synes jeg at jeg svajer uhensigtsmæssigt i ryggen.
Er jeg den eneste der oplever det?
Hvad kan der gøres ved det?
Og så lige et bonusspørgsmål: Når i udføre military press stående - har i så fødderne på linje med hinanden eller er de forskudte?

Mr Statue skrev:Mufaza skrev:Hejsa!
Men jeg har ikke brugt den i lang tid. Fordi når jeg laver den, så synes jeg at jeg svajer uhensigtsmæssigt i ryggen.
Og så lige et bonusspørgsmål: Når i udføre military press stående - har i så fødderne på linje med hinanden eller er de forskudte?
Hej Mufaza
Military press er en god øvelse for skuldre men som alle andre frivægts øvelser er det vigtigt at du laver et godt opspænd og ikke løfter tungere end at du kan bevare opspændet.
Prøv at forestille at du fokusere på at løfte fra øverste del af bryst kassen f.eks fra krave benet, brystet frem og skuldre bagud så du spænder musklerne i ryggen sammen og samme tid spænder i maven. Derfra løfter du op og lige før slutposition bøjer hovedet frem så baren er lige bag nakken men ikke for langt væk fra dit tyngde punkt.
For mig er militairy press en finurlig øvelse for som regel træner jeg bryst før og der kan eneregien godt være forladt så en dag kan jeg måske løfte 3x8 40kg and anden dag 50kg i militairy men vigtigst er jo at det føles hårdt.
PS: kan godt være at mit råd rammer mere hypertrofi træning men anyway sådan træner jeg et godt kontrolleret løft

Thomas Jagd skrev:Du skal IKKE have det ene ben fremme. Fødderne skal være på linje med hinanden.

PeterK skrev:Thomas Jagd skrev:Du skal IKKE have det ene ben fremme. Fødderne skal være på linje med hinanden.
Er det ikke ligegyldigt, så længe man ikke tror, det kompenserer for lændesvaj?

bahar skrev:PeterK skrev:Thomas Jagd skrev:Du skal IKKE have det ene ben fremme. Fødderne skal være på linje med hinanden.
Er meningen med Military press ikke netop at man skal lave den stående med samlede ben?

Comedian skrev:bahar skrev:PeterK skrev:Thomas Jagd skrev:Du skal IKKE have det ene ben fremme. Fødderne skal være på linje med hinanden.
Er meningen med Military press ikke netop at man skal lave den stående med samlede ben?
Nej, meningen er at man skal træne skuldrene

PeterK skrev:Thomas Jagd skrev:Du skal IKKE have det ene ben fremme. Fødderne skal være på linje med hinanden.

Mufaza skrev:Hejsa!

lucas1995 skrev:Mufaza skrev:Hejsa!
http://www.youtube.com/watch?v=nMNjr5YggQM
som de siger sæt den lidt ned.. ikke helt incline men bare lidt

Thomas Jagd skrev:lucas1995 skrev:Mufaza skrev:Hejsa!
http://www.youtube.com/watch?v=nMNjr5YggQM
som de siger sæt den lidt ned.. ikke helt incline men bare lidt
Nu er det jo ikke military press de laver der. Det er siddende skulderpres med stang. Military press er pr. definition stående pres.

Muddii skrev:Nu syns jeg folk overdriver om man har det ene ben fremme eller ej..
Det ene ben fremme hjælper på balancen hvis man er ny inden for den type øvelser... det gør jo aligevel ingen forskel for selve skulderen, om det ene ben er lidt længere fremme end det andet. Bare selve løftet er korrekt. !

Thomas Jagd skrev:Nej, det er ikke ligegyldigt.
For det første, så er military presses pr. definition en stående presseøvelse, hvor fødderne er samlet. Det er så i princippet ikke et argument for ikke at gøre det. Bare en konstatering.
For det andet, så vil det uundgåeligt give en skæv positionering. Selvom man umiddelbart ikke kan se det, så vil det dreje hoften en smule, hvilket vil forplante sig hele vejen op igennem rygsøjlen, og give et skævt pres. Det svarer til at squatte med den ene fod en smule længere fremme. Det giver kun problemer i det lange løb.
Derudover vil ens stabilitet og kraftoverførsel altid være bedre når man står med fødderne solidt plantet på gulvet. Det er svært, at spænde ordentlig op i benmuskulaturen, og musklerne omkring hoften, når man står med fødderne forskudt.

Muddii skrev:Nu syns jeg folk overdriver om man har det ene ben fremme eller ej..
Det ene ben fremme hjælper på balancen hvis man er ny inden for den type øvelser... det gør jo aligevel ingen forskel for selve skulderen, om det ene ben er lidt længere fremme end det andet. Bare selve løftet er korrekt. !

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster