Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1528
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1524

Følg bodybuilding.dk på

Min kost - Svært ved at nå 3500 kcal dagligt

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har i lang tid arbejdet på at nå op på 3500 kcal om dagen, da jeg gerne vil putte noget vægt på i muskler.

Jeg har spist alt det jeg kunne hver dag, med 2 weightgainer shakes om dagen.

Nu er jeg så gået op til 3 shakes om dagen, og føler at min appetit er blevet meget mindre, fordi trods at weightgainere er nemme at drikke, fylder de alligevel noget. Er der nogen der har nogle gode ideér til hvordan jeg kan klemme mere mad ned, uden at gå på kompromis med mit weightgainer?

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 90.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du ikke kan ramme 3,5k kcal om dagen, er der noget i vejen.
Prøv at lav en kostplan herinde på siden, derefter post kostplanen i denne tråd :)
Mussetrussen skrev:Det The Rookie laver er nærmest kunst. Det' sgu smukt

IG:
https://www.instagram.com/glutesngluten/
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Link din nuværende kostplan, så kan vi kigge på det
be proud, but never satisfied!
Brugeravatar

Træner her: Sundhedscenter Bornholm

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 110.00

Galleri: Vis galleri (3)

The Rookie skrev:Hvis du ikke kan ramme 3,5k kcal om dagen, er der noget i vejen.
Prøv at lav en kostplan herinde på siden, derefter post kostplanen i denne tråd :)

Jeg har altid spist lidt, og har svært ved at tage på.. Men skal se på det! Jeg vender tilbage!

Styrkeliste

En nem måde at få en masse kalorier ned på, er at skifte nogle knap så kalorietætte fødevarer ud med mere kalorietætte fødevarer. Derudover kan lidt ekstra nødder hurtigt smide et par hundrede kcal på regnskabet!
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00

Kostplan: Ingen kostplan

Sådan ser min kostplan ud... sådan nogenlunde.. Det var sku ikke mange kcal alligevel :(

kostplan

Styrkeliste

Spis noget mad. Problem solved.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:Spis noget mad. Problem solved.

Hvis det var så nemt så havde jeg sku nok gjort det ;) Problemet er, at med min nuværende kost er jeg fuldstændig mæt, hele tiden...

Styrkeliste

Markusse skrev:Sådan ser min kostplan ud... sådan nogenlunde.. Det var sku ikke mange kcal alligevel :(

kostplan

Har du overvejet at spise noget frugt og nogle grøntsager kan dårlig nok se nogle i din kostplan hvis jeg har set rigtigt :p

Og hvad med at droppe noget af alt det pulver og spise noget mad?

Spis evt. nogle mandler der er rigtig mange kcal i det skit :D

Du kan også dyppe dem i peantbutter synes det smager mega godt og giver mange kcal :D

Emilow skrev:
Markusse skrev:Sådan ser min kostplan ud... sådan nogenlunde.. Det var sku ikke mange kcal alligevel :(

kostplan

Har du overvejet at spise noget frugt og nogle grøntsager kan dårlig nok se nogle i din kostplan hvis jeg har set rigtigt :p

Og hvad med at droppe noget af alt det pulver og spise noget mad?

Hmm, så vidt jeg selv kunne regne ud, får jeg nu flere kcal dagligt end jeg gjorde da jeg kun tog 2 weight-gainer shakes om dagen. Og mine portioner er ikke særlig store lige pt, så en shake dækker langt flere kcal end et måltid gør. Ved ikke hvorfor jeg har så fandens lille en appetit... :(

Styrkeliste

Bare æd en masse nødder og så er den klaret :)

Er der nogen specifik grund til, at du benytter dig af ekstra pure protein pulver?
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 200.00

MadPanda skrev:Er der nogen specifik grund til, at du benytter dig af ekstra pure protein pulver?

Jeg er laktose-intolerant, så den normale version giver mig lidt problemer med maven... ](*,)

Styrkeliste

Det hedder tilvænning. Og i stedet for 4mL hørfrøolie, kunne du jo smide 40mL i. Det giver da lidt.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:Det hedder tilvænning. Og i stedet for 4mL hørfrøolie, kunne du jo smide 40mL i. Det giver da lidt.

Tror det ville blive alt for klamt haha :D

Garik skrev:Det hedder tilvænning. Og i stedet for 4mL hørfrøolie, kunne du jo smide 40mL i. Det giver da lidt.

God ide, tvivler på at det smager godt, men hvorfor ikke..!

Styrkeliste

flamingopikken skrev:En nem måde at få en masse kalorier ned på, er at skifte nogle knap så kalorietætte fødevarer ud med mere kalorietætte fødevarer. Derudover kan lidt ekstra nødder hurtigt smide et par hundrede kcal på regnskabet!

1banjo1 skrev:Bare æd en masse nødder og så er den klaret :)

Tak til jer begge to! Vil med det samme få investeret i nogle snack-nødder...!

Styrkeliste

spis havregyrn til morgenmad m masser af mælk, igen kl 15 og kl 22 ca. Så er du nemt på 4000 kacl
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød

Styrkeliste
- Squat: 210.00

Emilow skrev:

Ikke hvis man samtidig smider mælk/kokosmælk i. Drikker selv 30mL olie til morgenmad (+ kokosmælk og whey).

Er generelt træt af folk, der intet spiser, men brokker sig over, at de ikke kan få nok kalorier. Jeg kan ikke se så meget som ét reelt måltid i den plan der.

Et stykke rugbrød med en dåse makrel? Whooopee. Selv under cut spiste jeg da minimum to-tre skiver brød med pålæg. Avocado og tun. Peanutbutter og hytteost. You name.

En bolle med pålæg? Få da smidt 100-200g kyllingebryst i den, et par skiver ost, måske endda lidt bacon - så kører vi.

Aftensmad i form af 100g pasta og 150g kylling? Fyr op for kødet. 250g kød minimum, smid en avocado oveni puljen eller nogle nødder. Lav en grøntsagsblanding ved siden af.

Snack? 80% chokolade eller nødder, du har ristet på panden - lav til flere dage.

Æd æg løbende. Du spiser intet, men kommer heller aldrig til det, hvis du ikke engang forsøger.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Mit uden tvivl bedste forslag ville være bananer. De er spækket med kalorier (100+ i en), og de fylder ikke vanvittig meget i maven. Hvis du spiser dem imellem dine måltider, kommer du i hvert fald noget længere op, det er jeg sikker på!
Og hvis du vil være et rigtig skarn kunne du jo også tage peanut butter på dem =P~

Pinligt må jeg indrømme at jeg ikke helt har styr på hvad det vil sige at være laktose-intolerant, men der er et problem med bananer og peanut butteren, skal du jo selvfølgelig undgå det :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 145.00

Garik skrev:
Emilow skrev:

Ikke hvis man samtidig smider mælk/kokosmælk i. Drikker selv 30mL olie til morgenmad (+ kokosmælk og whey).

Er generelt træt af folk, der intet spiser, men brokker sig over, at de ikke kan få nok kalorier. Jeg kan ikke se så meget som ét reelt måltid i den plan der.

Et stykke rugbrød med en dåse makrel? Whooopee. Selv under cut spiste jeg da minimum to-tre skiver brød med pålæg. Avocado og tun. Peanutbutter og hytteost. You name.

En bolle med pålæg? Få da smidt 100-200g kyllingebryst i den, et par skiver ost, måske endda lidt bacon - så kører vi.

Aftensmad i form af 100g pasta og 150g kylling? Fyr op for kødet. 250g kød minimum, smid en avocado oveni puljen eller nogle nødder. Lav en grøntsagsblanding ved siden af.

Snack? 80% chokolade eller nødder, du har ristet på panden - lav til flere dage.

Æd æg løbende. Du spiser intet, men kommer heller aldrig til det, hvis du ikke engang forsøger.

Jeg syntes godt nok jeg forsøger, jeg laver sku ikke andet end at tænke på næste måltid.. Men bliver mæt så fandens hurtigt. Der er ikke noget tidspunkt på dagen hvor jeg ikke er helt fuld....

Styrkeliste

Prøv noget kylling med mere fedt i - Altså noget andet end bryst / inderfilet. Burde give lette kcal - godt nok mættet fedt men whatever. Kunne også være noget kød i stedet - det har også mere fedt
Du kunne evt. drikke noget olie RENT - Det smager nok af lort, men nemme 100-200+ kcal.
Hvis du ikke kan spise nok, er det fordi du ikke vil det nok -

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Markusse skrev:
MadPanda skrev:Er der nogen specifik grund til, at du benytter dig af ekstra pure protein pulver?

Jeg er laktose-intolerant, så den normale version giver mig lidt problemer med maven... ](*,)

Ok - det er sgu surt. Men så er der vel ikke andet andet gøre :)
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Squat: 165.00

Flydende kalorier, mælk, hjemmelavet shake med: Kokosmælk, olie, whey, mælk og bær den går lige i tissemanden, det er det pigerne vil have.
Peanutbutter, mandler, meget mørk chokolade +80%, fed fisk, flere grøntsager, havregryn.. Der er masser af alternativer!
Mussetrussen skrev:Det The Rookie laver er nærmest kunst. Det' sgu smukt

IG:
https://www.instagram.com/glutesngluten/
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00

Galleri: Vis galleri (1)

http://www.youtube.com/watch?v=yPKh5SRO ... AAAAAAAAAA

Det burde dig give en masse motivation til at spise lige nu. :d
be proud, but never satisfied!
Brugeravatar

Træner her: Sundhedscenter Bornholm

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 110.00

Galleri: Vis galleri (3)

Markusse skrev:
Garik skrev:
Emilow skrev:

Jeg syntes godt nok jeg forsøger, jeg laver sku ikke andet end at tænke på næste måltid.. Men bliver mæt så fandens hurtigt. Der er ikke noget tidspunkt på dagen hvor jeg ikke er helt fuld....

Så lær at spise mere. Det er simpelthen ufatteligt, at der er så mange newbies herinde, der har problemer med at få mere end 100 gram kylling og et halv stykke rugbrød ned.

Jeg kan hurtigt demonstrere for dig, hvordan jeg kan fortærre de 3500 kcal du har svært ved at få ned dagligt på 15-20 min via havregryn, minimælk, rosiner, mandler og banan.

Mand dig op og æd.
BRN skrev:Du er en rottweiler af styrke, chihuahua af sind.
Brugeravatar

Reputation point: 45

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Jeg har personligt haft gavn af at bruge mine shakes, som en slags top-op af mine andre måltider. Dels for at presse mit kcal indtag op, men også fordi jeg på den måde ikke lader dem være et måltid for sig selv. Det giver mig også lidt længere tid til, at opbygge ny sult, fremfor når jeg har brugt dem som mellemmåltider.

Et morgenmåltid bestående af f.eks. havregryn ville være et godt sted at starte. Så kan du altid tage din shake når du har spist dig mæt.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Se efter når Føtex og andre kæder har Mathilde kakao til salg. De sælger dem til tider for 5-7 kroner pr stk og det er sgu gode og nemme kcal at få ned :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 10.00
- Dødløft: 500.00

MadPanda skrev:
Markusse skrev:

Ok - det er sgu surt. Men så er der vel ikke andet andet gøre :)

Det er faktisk ikke så slemt, det er lidt fattigere i kcal + smag, og en del dyrere, men udover det er det fint :P

The Rookie skrev:Flydende kalorier, mælk, hjemmelavet shake med: Kokosmælk, olie, whey, mælk og bær den går lige i tissemanden, det er det pigerne vil have.
Peanutbutter, mandler, meget mørk chokolade +80%, fed fisk, flere grøntsager, havregryn.. Der er masser af alternativer!

Peanutbutter og fed fisk og flere grøntsager lyder som gode ideér! Tak :D

JeffHansen skrev:http://www.youtube.com/watch?v=yPKh5SROzVA&feature=g-u-u&context=G2bc7282FUAAAAAAAAAA

Det burde dig give en masse motivation til at spise lige nu. :d

Er du GAL en potion... Ville gerne vide hvor mange kcal han indtog der :P

Styrkeliste

Jazzy skrev:Jeg har personligt haft gavn af at bruge mine shakes, som en slags top-op af mine andre måltider. Dels for at presse mit kcal indtag op, men også fordi jeg på den måde ikke lader dem være et måltid for sig selv. Det giver mig også lidt længere tid til, at opbygge ny sult, fremfor når jeg har brugt dem som mellemmåltider.

Et morgenmåltid bestående af f.eks. havregryn ville være et godt sted at starte. Så kan du altid tage din shake når du har spist dig mæt.

Hvorfor har jeg ikke tænkt på det... Jeg tager altid mine shakes som seperate måltider... Men kunne være jeg skulle prøve det, spise mig fuldstændig mæt, og så bælle en shake ;)

Styrkeliste

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster