Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 839
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 836

Følg bodybuilding.dk på

Når besættelsen har en pris

Diskussion af artiklerne i arkivet

Tilbage til Artikel-diskussion

Læs artiklen her:

artikler/diverse/diverse/nr-besttelsen-har-en-pris.html

Stil spørgsmål eller kom med dine kommentar til artiklen i denne tråd.
Brugeravatar
Administrator

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du har fat i noget af det rigtige, i form af træning med styrketræning/bodybuilding og dets indflydelse på de sociale evner. Såsom alt andet har hvor man isolerer sig fra andre mennesker.

Det bærer jo også meget præg af at det er en solo sport, man behøver ikke andre for at klare sig i længden udover en træningsmakker. Men der er forskel på hvordan man er overfor en person og hvordan man er overfor mange forskellige.

Rigtig fed artikel, og rigtig godt skrevet!
Min blog
Ønskede maxløft inden Marts 2007:
Max squat: 250kg
Max dødløft: 220kg
Max bænkpres: 130kg

Reputation point: 0

Geografisk sted: Skagen

jeg synes at det var en fantastisk god artikel

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Enig, meget velskrevet

så jeg pay´er også lige mine respekter!

rart at få noget at vide om "manden bag navnet"
Kettlebell, Kropsvægt og BB Træning - Følg med her:
http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=6657
Brugeravatar

Spændende at høre, hvordan du har fået al den viden og erfaring, som vi andre nyder godt af idag =D>

Velskrevet artikel med nogle gode pointer, som jeg personlig kan relatere til, selvom jeg selv er langt fra lige så fanatisk
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

God artikel.
Jeg elsker de der artikler hvor man hører om folk liv og deres relationer til bodybuilding ligesom en Dopingmisbrugers Historie. Det er skide spændende og man lærer meget af det.
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Ja, rigtig god artikel, ekstra god fordi den er skrevet af - og om - et meget kendt og respekteret navn
inden for bodybuilding og styrketræning.
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)

Rigtig god artikel, men syntes det er synt at du hele din træning igennem har sammenlignet dig med alle andre. (Bare en reminder til alle jer der læser denne artikel, hvis du vil gøre fremskridt, så se på dig selv, og ikke på alle andre. For når vi sammenligner os selv med andre, er det mange gange på en dårlig måde.)

Men det du har fundet ud af i den sidste ende, ja det er jo guld værd :wink:
Og det er noget vi alle bør have i baghovedet når vi siger nej til en bytur med vennerne:)
"A journey on a thousand miles, begins with a single step"
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Super god artikel. Sætter helt klart nogle tanker igang om hvordan man prioritere sin træning og om denne prioritering bør revurderes.

Rigtigt flot skrevet!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Super artikel og jeg vil med den i baghovedet fortsætte med at have et yderst afslappet forhold til min træning :mrgreen: Har du pics af da du peakede vægtmæssigt TJ? :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Jah.. Ku være sjovt at se nogle billeder =D>
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Galleri: Vis galleri (1)

Jeg synes ligesom alle andre at artiklen er velskrevet og man kan da sagtens sætte sig ind i mange af de forhold som der skrives om. Det vigtigste i artiklen er IMO at du bør kontrollerer træningen og ikke lade den kontrollerer dig. Dette kan som der skrives være utrolig svært når man står i det, men let i bagklogskabens lys. Træning er en livsstil men pas på det ikke tager overhånd..

Glimrende artikel =D>
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (10)

god artikel!

Jeg har en god kammerat der på mange måder minder om dig i dine unge dage, kan jeg se nu :)
Må se om jeg ikke kan få ham til at læse den.
(\__/)
(O.o )
( > < ) This is Bunny. Copy Bunny and this attached message into your signature to help him on his quest for world domination.

Som andre har skrevet, kanon artikel.

Det der rammer mig mest er det du har fat i omkring naiviteten i starten. Jeg kan huske da jeg begyndte bare at interessere mig for styrketræning, der var jeg ligeså naiv som du beskriver.

Jeg er kun 16 år nu, og den artikel du har skrevet har da fået mig til at tænke nogle ekstra gange over hvad jeg vil med min træning.
Formålet er ikke at blive stor, det er styrke :)

Geografisk sted: Kbh

Kanon artikel spænende at læse :)

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 76.00

Galleri: Vis galleri (1)

=D> Flot artikel.

Jeg vil lige sige noget personligt som jeg syntes om træning, dem som træner hele tiden, lever EFTER en kostplan, Ikke tager i byen, dropper vennerne for at træne eller fordi man skal spise noget kl 18 og så kan man ikke komme med ind i biffen fordi så er man først hjemme kl 19.30 <- De mennesker, har intet liv efter min personlige mening, træning skal ikke styre ens liv, det skal være en del af det. Ja man kan godt brænde meget for noget, som du siger, men jeg syntes personligt det er latterligt at ikke spise slik, ikke nyde en dejlig kold øl med vennerne en varm sommeraften, ikke lige tage i byen og spise måske lidt usundt med kæresten eller vennerne for den sags skyld, fordi det siger kostplanen ikke og man risikere at det går udover træningen, det er latterligt, 3 ord, som måske er sagt lidt groft men.. få et liv ! - Kan godt være jeg såre mange ved at sige det, nogle bliver måske sure på mig. :| - Men det er min personlig mening, hvis det fungere for jer så er det godt og fint, og alt lykke til jer. Men jeg ville aldrig kunne leve sådan. :-k -
Ingen har tid til træning, man tager sig tid!!

Geografisk sted: Viborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 160.00

Hehe tak for lort ! :D.. der er jo nogle der Ikke kan forstå det.. men sådan er det bare. men der er ingen der bliver sure på dig af den grund.. du har jo lov til at have en mening. men vi er jo nogle der bare kan leve sådan. men Droppe vennerne, ved jeg nu Ikke mine venner har da accepteret det. og dem der også lever for det som mig, jeg tror det er de såkaldte venner der dropper en. men hvis de dropper en pga. man træner så meget og det, så er det måske Ikke de rigtige venner man har. hvis de dropper en pga. det ! !

Reputation point: 10

Ja, det er jo også fint, men tag eksemplet som artiklen, en som lukker sig selv næsten 100% ude, det er der da sikkert mange der gør, jeg forstår heller ikke hvordan i kan have et liv, altså et liv uden: usund mad(mac D, Burger, pomfritter) det er jo alletiders efter en druktur, men hvis man ikke drikker har i jo ikke problemet, men bytur med vennerne, sidde og drikke cola og spise slik og hygge med damen... Det er sku da topdollar hygge. Men altså hvis i kan undvære det og vil leve uden det er det jo op til jer, siger bare, det vil aldrig komme på tale hos mig, jeg træner, er begyndt at spise sundere end før, og tænker da lidt på min kost nu når jeg træner, men jeg dirkker da stadig cola, spiser lidt slik, og har ingen tanker om at stoppe med at drikke. Men ja, hver sin smag og hver sin livsstil. :8 ! Gud velsigne jer alle! :roll:

Styrkeliste

Ja oka.. jeg lukker mig nu heller Ikke 100% ude ! men det med mac. d.. jeg hader aligevel sådan noed mad så det er nemt nok.. og druk, jeg er på antabus så det gør det også let. og slik, det jar jeg

Jamen det er jo om man er villig til at leve sådan og om man kan leve med det, men på et tidspunk tror jeg alle bliver trætte af at træne og leve sådan hele tiden, jeg ville hvis jeg levede sån, når jeg fyldte f.eks. 30 tænke tilbage og sige.. jeg levede engentlig ikke mit liv særlig sjovt, gik glip af en masse sjove og gode oplevelser med f.eks. drukture, weekendture hvor man drikker igennem, camping ture med en stor gruppe venner osv. ved godt man kan have det sjovt uden at drikke, men man kan ikke leve et sjovt liv uden: Junk fodd, slik, sodavand eller sprut. :D :? (igen min personlige mening) :roll:

Styrkeliste

Ja, kan der jo være noed om. hvis man er til drukture måske. men har Ikke så meget mere at sige til det. jeg har det fint med det :D.. Tror også bare det kan fortsætte i 100indlæg det her. :)

ja, lad os stoppe nu. :D Nu har vi fået vores meninger ud. :D Peace - :roll:

Styrkeliste

heh ja. men for at vende tilbage til artiklen, så er den rigtig god :D

God artikel. Velskrevet og med mange nyttige informationer.. =D>

Det handler jo bare om at finde en "gylden mellemvej". (til Lyst)Det du siger med at man ikke kan leve uden junkfood og slik synes jeg personlig er noget vrøvl. Det er der sku intet lækkert i og man får det værken bedre eller sjovere af det. Tilgengæld har du helt ret i det med druk og byture det er man fanme nød til for at bevare vennerne, få nogle sjove oplevelser og ikke mindst score damer :wink: . Jeg æder sku ordenligt, dog ikke efter en kostplan men tar da tit i byen med gutterne og jeg synes selv jeg har fået gode resultater. Jeg synes dog ikke man behøver at drikke sig stiv hver eneste weekend, men hellere vælge fra en gang imellem. Men jeg tror da at det med at alcohol er dårligt for kroppen, er enhver der træners værste mareridt. Det er ihvertfald mit.
Hvordan er jeres forhold til alcohol?
Bænk 4x5 x 105
db incline bænk 4x5 x 38

Geografisk sted: Lyngby

>Mit forhold til alcohol. JEG syntes ikke det er nødvendigt. jeg har ikke brug for at drikke, så det er jo meget godt. men det er jo ikke godt for kroppen at drikke hver weekend. men altså jeg drikker slet ikke, og jeg savner det overhovedet ikke ! :)

Personligt har jeg det fint med at skulle leve efter en kostplan det meste af tiden og træne efter et stramt program, hvilket selvfølgelig tager tid og isolerer en pga det netop er en solo-disciplin. Men at kunne se på min krop at der sker progress overstiger alt det negative mangfoldigt. At jeg så vælger at ta i byen med vennerne og fucke lidt af resultaterne måske hver 14.dag, then let it be so. I teorien behøver du jo ikke engang at drikke for at feste hvis du vil være sportsmæssig ekstrem. Jeg tror ikke man isolerer sig pga sporten i sig selv, jeg tror det er et selvvalg som man skyder over på sporten. Det er let at sige at man ik tar med i byen en dag pga ens træning, det lyder tilmed sejt, men grunden er måske at man i virkeligheden ikke lyster. Og at man skal spise på faste tidspunkter er måske også ekstremt at sige, for det er såmænd let nok at ta' en kakao med de fleste steder, 600kcal, 35g protein og lav fedtfordeling, og du kan drikke den over et længere stykke tid hvis du ønsker fordelingen optimal.
Tror nu mere at det meste er undskyldninger som let kan bruges hvis lysten svigter, hvor andre måske bøjer sig pga manglende undskyldning o.l.
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (10)

Synes det er utrolig godt det du har skrevet, har virkelig givet stof til eftertanke. Man tænker mere over sin træning og hvilken værdi det har.

Vil ikke sige så meget andet da jeg ikke vil repitere det samme som mange af de andre indlæg i dette rum, kommentere. Da der ikke er noget være en at skulle læse det samme flere gange i træk.

Men synes det er godt og vigtig at andre tager ved lære af de "fejl" som du har begået, og derved prøver at undgå det samme. Godt du har fundet ud af det, og er kommet videre.

Vil tage dine råd til mig.
Beneficium accipere libertatem est vendere

Rigtig god artikel som sætter mange tanker igang.
Kunne selv se mig i den "rolle", og det ønsker jeg ikke.

Jeg har det dårligt med mig selv efter at have taget i byen med vennerne. Selvom jeg har haft den skidesjovt (nok nogle af de bedste tider i mit liv).

Prøver at komme af med den tankegang, og fortælle mig selv det er iorden. Jeg bør værre tilfreds med min krop som den er nu, og ikke stile efter det perfekte.
Brugeravatar

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Galleri: Vis galleri (2)

Næste

Tilbage til Artikel-diskussion