Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1480
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1478

Følg bodybuilding.dk på

Ny Helse og Motion Aarhus

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej.

Ved der er flere herinde fra som træner dernede, derfor håber jeg i kan hjælpe mig med et par spørgsmål. Da jeg skal til Aarhus i en periode og skal have et sted og træne.:)

Er der magnesium i centeret eller skal man selv med bringe?
Hvordan ser det ud med bælter / dip bælte skal man selv med bringe?
Der må gerne larmes når man dødløfter osv, eller er det samme regler som i FW? :)

Hvordan er stemningen? Er det til at komme til dernede eller er der altid prop fyldt?

Sidst men ikke mindst, vil i heller anbefalde et andet center, som er placeret i Aarhus nord?

Har i andre ting at tilføje, som kunne være til gavn, så hold jer ikke tilbage :)

Reputation point: 45

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hej.

Magnesium forefindes ikke i centret, men det er så absolut tilladt at anvende.

Der forefindes nogle bælter, men jeg ved ikke hvor mange.

Man må gerne dødløfte på de steder, der er beregnet til det, og det gør ikke noget, hvis det siger BUM!

Der er sjældent propfyldt, men ved 17-tiden kan der være en del mennesker. Stemningen er generelt god. Langt de fleste er flinke, og kommer der for at træne tungt, snarere end for at blive set.

Dog har det før været et kritikpunkt, at den lave loftshøjde ikke tillader høje mennesker at løfte stænger over hovedet.

Så kig du bare derned.

Og for god ordens skyld: Jeg er alm. medlem, og har ikke økonomiske interesser i centret.Andre `tunge´ centre i Århus kan jeg ikke kommentere på.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Det lyder godt. Der hvor jeg træner nu er et lille lokalt center hvor min taske står i rummet med alt mit gear. Har folk en taske med ind med alt deres trænings gear eller hvad er normalt? :)

Taske skal være i skabet, og tag egen hængelås med.. Du må dog godt tage en pose med det gear du skal bruge med ind hvis det ikke ligger i vejen..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Tak for de gode svar. Lige et sidste spørgsmål. Hvordan ser det ud med parkerings muligheder? Er det til og finde uden det koster en mindre formue?:)

Thomas-B skrev:Tak for de gode svar. Lige et sidste spørgsmål. Hvordan ser det ud med parkerings muligheder? Er det til og finde uden det koster en mindre formue?:)

Der er masser af parkeringspladser. Nogle få foran centret og ellers har du vidst et par timers fri parkering i Storcenter Nord, hvor der er plads til 500-1000 biler (og det ligger lige ved siden af).
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Ang. stemningen i centeret, er der jo ikke andet for end at tage en prøvetræning. Alt i alt er det et fedt center at træne i, men mange bryder sig ikke om den meget hardcore (der er mange bad boys dernede :wink: ) stemning - og i ny og næ lidt trykkede stemning. Alle behandler dog folk pænt, hvis de opfører sig som normale mennesker.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Klientellet dernede rummer folk at snart sagt alle typer af mennesker.

Ja, det ER et center, der tiltrækker nogle hardcore typer, men heldigvis er det meget sjældent, at der er problemer. Galt afsted kan man komme alle vegne, men med alm. pæn opførsel, så er risikoen ikke større i Ny Helse end f.eks. i FW, Jeg har aldrig oplevet problemer i Ny Helse. I min tid i FW så jeg imidlertid centerlederen blive truet, og fornemmede rivalisering mellem danskere og indvandrere. Sådan noget vil jeg gøre meget for at holde mig uden for.

Det lyder rigtig godt med parkeringen.

Det betyder ikke noget miljøet er hardcore, folk er som regl altid søde og rare hvis man opføre sig normalt.

flamingopikken skrev:Ang. stemningen i centeret, er der jo ikke andet for end at tage en prøvetræning. Alt i alt er det et fedt center at træne i, men mange bryder sig ikke om den meget hardcore (der er mange bad boys dernede :wink: ) stemning - og i ny og næ lidt trykkede stemning. Alle behandler dog folk pænt, hvis de opfører sig som normale mennesker.

I den periode jeg trænede dernede (1,5 år?) oplevede jeg kun en ubehagelig situation (jeg var ikke selv involveret) - de forekommer på daglig basis i FW (jo de gør!) - og den trykkede stemning kan jeg absolut ikke genkende. Jeg har ikke et eneste ondt ord at sige om stemningen og klientellet i Ny Helse og Motion.
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Har selv trænet dernede i en måneds tid nu.. synes generelt tonen dernede er LANGT pænere end hvad jeg forventede og vil mene at folk giver mere plads til hinanden end de gør når jeg træner i fitnessworld.

plus at jeg synes det er helt vildt spændende når der er styrkeløftere dernede.. det ser man jo aldrig i fitnessworld :)
"Believe you can succeed and you will" - David Schwartz
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: Fitness World Aalborg

Ahh drenge, ubehagelige optring i FW på daglig basis? Det er da vidst kun, hvis I smider håndvægte efter folk.

I de to-tre år jeg har trænet mere eller mindre fast på Jens Baggesens Vej, har der kun været ét optrin omtalt i nyhederne. Personligt har jeg ingen oplevet.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Har hørt forskellige ting mht. klientellet, men tror jeg vil prøve at nuppe en træning dernede for at se det an :) Det kommer også an på, hvor proppet der er mellem 16 og 19, da det er der jeg som oftest vil træne. Dele af klientellet i Powergym er for eksempel heller ikke Guds bedste børn, men der har jeg aldrig oplevet noget ubehageligt.

Nu vi er i gang med spørgsmålene, hvor mange kg springer de vægte stænger med fast vægt?

De kører desuden med et ret fornuftigt tilbud pt., hvis man binder sig for et år, således man får de første 3 måneder noget billigere.

Udstyret ser ud til at være lækkert, men kender folk der træner i FW. Sikke et dilemma :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Jeg har trænet der cirka 5 gange og det er mit klare favorit center, hvis jeg ikke kan nå ned i Team Danmark centeret. Jeg har aldrig oplevet en trykket stemning og heller ikke oplevet, at der ikke var plads, men det kan komme an på tidspunktet.

Men man skal nok ikke tage derned, hvis man er bange for at man ikke kan løfte centerets tungeste håndvægt :mrgreen:

Jeg vil personligt gerne træne et af de steder, hvor det er tilladt at træne. Hvor man må bruge magnesium og hvor stænger, håndvægte og skiver er af en ordentlig kvalitet. Det eneste minus er den lave loftshøjde i nogle af rummene, ellers er det et fremragende center. Støt op om de danske jernhuler :wink:
Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Træner her: Team Danmark Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 280.00

Ratz skrev

I den periode jeg trænede dernede (1,5 år?) oplevede jeg kun en ubehagelig situation (jeg var ikke selv involveret) - de forekommer på daglig basis i FW (jo de gør!) -

Hvilke ubehagelige situationer forekommer dagligt i FW. :shock:
Det FW center jeg selv træner i der sker aldrig en disse, ja det er decideret dødsygt,bortset fra idag der var fotografering til nivea reklame med en dejlig kvindelig model i omklædningen.(Men det var heller ikke en ubehagelig situation :)

Mvh august

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

august skrev:

De curler i squat-racket :D
Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Træner her: Team Danmark Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 280.00

One Man Army skrev:
august skrev:

De curler i squat-racket :D

+1 :D

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Nu vi er i gang med spørgsmålene, hvor mange kg springer de vægte stænger med fast vægt?

Så vidt jeg husker (jeg går ud fra at du mener DB's da de også har faste barbells). Fra 12 til 50 med 2 eller 2,5 kg's spring. Måske endda de spring går helt op til 60. Derfra mener jeg det hedder 5 kg's interval men de vægte er vel ikke aktuelle for dig? :D

Det kommer også an på, hvor proppet der er mellem 16 og 19, da det er der jeg som oftest vil træne. Dele af klientellet i Powergym er for eksempel heller ikke Guds bedste børn, men der har jeg aldrig oplevet noget ubehageligt.

Jeg vil mene at FW på Jens Baggesens mellem 16 og 19 ALTID er mere proppet end Ny Helse.

august: OMA said it. Folk er generelt bare nogle retards i FW.
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Haha det var rimelig sort det jeg fik skrevet. Skal vist læse mine online-skriverier bedre igennem :)

Jeg mente faktisk vægtstængerne. Både lige og EZ.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Jeg har nu også trænet rimelig lang tid i FW på Jens Baggesens Vej og har faktisk aldrig oplevet noget. Så vil sige, at det rimelig fredeligt og jeg synes faktisk også at miljøet er godt og folket er flinke. Så må betegne det med at der er optrin på daglig basis som en overdrivelse :-)
Design for satan - http://www.roedz.dk
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Århus

8800 skrev:Haha det var rimelig sort det jeg fik skrevet. Skal vist læse mine online-skriverier bedre igennem :)

Jeg mente faktisk vægtstængerne. Både lige og EZ.

Ivanko-stængerne er noget a la;
12-18-23-27-32-36-41-43-45-48-54-59-64
#TeamSjonas
Brugeravatar

Reputation point: 35

alle er flinke og vil gerne hjælpe hvis man spørger pænt. Fedt center og add kommer der heller ikke :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 200.00

Det er sjældent, at der er problemer i Ny Helse. Men det er rigtigt, at hvis man ikke kan tåle, at de hardcore typer er der, så bør man nok søge andre steder hen.

Dels er jeg ikke den største dernede, og dels er jeg lettere fysisk handicappet, så jeg burde være et oplagt offer for provokatører, men jeg er ALDRIG, blevet generet i Ny Helse. Tvært imod har mange mennesker (heriblandt visse af de omtalte badboys) rost mig for, at jeg træner.

MMS357 skrev:Det er sjældent, at der er problemer i Ny Helse. Men det er rigtigt, at hvis man ikke kan tåle, at de hardcore typer er der, så bør man nok søge andre steder hen.

Dels er jeg ikke den største dernede, og dels er jeg lettere fysisk handicappet, så jeg burde være et oplagt offer for provokatører, men jeg er ALDRIG, blevet generet i Ny Helse. Tvært imod har mange mennesker (heriblandt visse af de omtalte badboys) rost mig for, at jeg træner.

Det pudsige er, at der jo netop aldrig eksisterer sådan en 'hakkeorden' i et center. Det er der mange, der har indtryk af! Der er sgu ingen, der ser ned på en fyr, fordi han er klejn eller svag. Man er snarere en smule udsat, hvis man puster sig for meget op og derfor bliver set som en trussel/konkurrent...
Brugeravatar

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 68 gæster