Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

8800 skrev:Du kan på ingen mulig måde sammenligne en revisor med en økonom (cand. oecon). Lønnen for sidstnævnte kan variere meget
Statsautoriseret revisor er da i øvrigt ikke noget man sådan lige bliver Det tager da mange år?![]()
Begge uddannelser er dog ret fornuftige i forhold til både jobs og løn.

Batmand skrev:8800 skrev:Du kan på ingen mulig måde sammenligne en revisor med en økonom (cand. oecon). Lønnen for sidstnævnte kan variere meget
Statsautoriseret revisor er da i øvrigt ikke noget man sådan lige bliver Det tager da mange år?![]()
Han fifler meget med, om han skal tage økonom-vejen (Slutresultat: Cand.oecon), eller han skal læse en HA.Almen og en HD ovenpå, forskellen på de to er uklar for ham.

Batmand skrev:Han fifler meget med, om han skal tage økonom-vejen (Slutresultat: Cand.oecon), eller han skal læse en HA.Almen og en HD ovenpå, forskellen på de to er uklar for ham.

FlotØkonomFraCBS20SomreGammelOgLækkerSomKunEnAlmen skrev:Dertil kræver begge uddannelser (økonom og revisor) typisk en bachelor i økonomi, så en god idé kunne være at starte på dette for senere at træffe en beslutning når der skal søges kandidatuddannelse.

Batmand skrev:8800 skrev:Du kan på ingen mulig måde sammenligne en revisor med en økonom (cand. oecon). Lønnen for sidstnævnte kan variere meget
Han fifler meget med, om han skal tage økonom-vejen (Slutresultat: Cand.oecon), eller han skal læse en HA.Almen og en HD ovenpå, forskellen på de to er uklar for ham.

ptormx skrev:Vælg ikke uddannelse ud fra løn

ptormx skrev:Vælg ikke uddannelse ud fra løn

Lentz skrev:Så vidt jeg husker så foregår det ved at man først tager en Cand.merc.aud (3½ år?)
Der til kan tages HD eller HA + 5års praktisk erfaring som revisor før man kan gå op til eksamen som Autoriseret revisor.
HD er en aften skole på 3år hvor du har praktisk arbejde ved siden af.
HA er almen skole på 2år, uden praktisk arbejde ved siden af.
Det er så vidt jeg husker, skrev opgave om det i OSO for nogle år tilbage !

ØbroMorten skrev:Lentz skrev:Så vidt jeg husker så foregår det ved at man først tager en Cand.merc.aud (3½ år?)
Der til kan tages HD eller HA + 5års praktisk erfaring som revisor før man kan gå op til eksamen som Autoriseret revisor.
Det er så vidt jeg husker, skrev opgave om det i OSO for nogle år tilbage !
Det er tæt på at være så forkert, som det kan være

Hængekøjen skrev:Jeg har selv overvejet meget at blive oecon eller polit. Igennem min egen research sammen med svar fra 8800 på et par af mine spørgsmål, så er jeg blevet ret overbevist om, at det er den vej jeg skal. Gode jobmuligheder, god løn, gode internationale muligheder, fedt studiemiljø, mere prestigefyldt end cand.merc(.xxx)'ere samt et stort fokus på samfundet er næsten umuligt at sige nej til, hvis man skal økonomivejen i mit hoved. Jeg overvejer dog også lidt International Business på CBS, hvis jeg lige holder snittet højt igennem 2.g's eksamener og 3.g.

Anker skrev:Hængekøjen skrev:Jeg har selv overvejet meget at blive oecon eller polit. Igennem min egen research sammen med svar fra 8800 på et par af mine spørgsmål, så er jeg blevet ret overbevist om, at det er den vej jeg skal. Gode jobmuligheder, god løn, gode internationale muligheder, fedt studiemiljø, mere prestigefyldt end cand.merc(.xxx)'ere samt et stort fokus på samfundet er næsten umuligt at sige nej til, hvis man skal økonomivejen i mit hoved. Jeg overvejer dog også lidt International Business på CBS, hvis jeg lige holder snittet højt igennem 2.g's eksamener og 3.g.
Mere prestigefyldt end cand.merc.? Hvor har du den fra?
International Business er vel den mest overvurderede uddannelse vi har i Danmark. Man lærer 90% af det som man lærer på HA.Almen, har færre eksamener og kræver et snit som burde ligge 3-4 karakterer lavere i forhold til niveauet.
8800 skrev:1)
Oecon/polit (er mit indtryk) er en mere eksklusiv titel. Der bliver uddannet cand. merc'er i et væk. Men der findes mange interessante cand. merc. retninger.
The Juice skrev:thaden skrev:Galt nok.. Forstår ikke med sådan et snit man vil læse det, men fred være
Det er en meget prestigefyldt uddannelse med undervisning på et højt niveau, gode kontakter til erhvervslivet og gode muligheder for at få fede jobs både inden- og udenrigs. What's not to like?
Anker skrev:Jeg er f.eks. fuldstændigt overbevist om at snittet til International Business ville være højt på trods af at de skabte flere pladser, eller hvis der var færre ansøgere. Det er grundlæggende en meget krævende uddannelse, og man skal have noget mellem ørene.

Hængekøjen skrev:Og derudover kommenterer du også selv detteAnker skrev:Jeg er f.eks. fuldstændigt overbevist om at snittet til International Business ville være højt på trods af at de skabte flere pladser, eller hvis der var færre ansøgere. Det er grundlæggende en meget krævende uddannelse, og man skal have noget mellem ørene.

Anker skrev:Hængekøjen skrev:Og derudover kommenterer du også selv detteAnker skrev:Jeg er f.eks. fuldstændigt overbevist om at snittet til International Business ville være højt på trods af at de skabte flere pladser, eller hvis der var færre ansøgere. Det er grundlæggende en meget krævende uddannelse, og man skal have noget mellem ørene.
Hvad jeg skrev i den quote du har fundet mener jeg stadig. Selvom HA.Almen lærer næsten det samme og har flere eksamener betyder det dog ikke at IB er easy.
Det skal dog heller ikke lyde som om at IB er en dårlig uddannelse, tværtimod er den sikkert rigtigt god.

Lentz skrev:Så vidt jeg husker så foregår det ved at man først tager en Cand.merc.aud (3½ år?)

Kidd skrev:Tag en uddannelse der gør noget for samfundet. Nåh nej, det er ikke så prestigefyldt ..

Kidd skrev:Tag en uddannelse der gør noget for samfundet. Nåh nej, det er ikke så prestigefyldt ..

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster