Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 989
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 986

Følg bodybuilding.dk på

Personlige træneres mangel på form

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej med jer.

Jeg har gentagne gange undret mig over noget -

Som overskriften indikerer, så drejer det sig om de personlige "trænere".

Jeg har altid undgået disse af troværdighedsårsager, og har i de sidste 5 år hvor jeg har trænet, tilegnet mig min viden via bøger, fora og praktiske erfaringer med bodybuilding og kost.

Det udslagsgivende for, at jeg opretter denne tråd er, at jeg netop har været på Maxer.dk for at tjekke nogle instruktionsvideoer ud for sjov.

Her kan man se en "Beerman" instruere i en række øvelser - Ikke et ondt ord om ham, men jeg undrer mig over, at i stort set samtlige videoer der findes med personlige trænere, undervises man i kroppens opbygning af en mere eller mindre erotisk buttet mand uden nogen form for synlige resultater af egen viden om faget.

Jeg synes at det svarer til at gå til en læge som sidder med bylder i hovedet og hoster slim op, mens han prædiker om en sund livsstil?

Eller som Anden siger det: Man vil vel helst høre hvordan man undgår vold, fra en mand med ar i fjæset.

Jeg plejer selv at opsøge instruktionsvideoer med erfarne (clean) bodubuildere og atleter, da 90 % af ligeledes de amerikanske personal trainers på Youtube etc., er en flok blegfede fritidsmotionister af udseende.

Nogen der ved HVORFOR de personlige trænere ikke har vaskebræt og rank holdning, og mere ligner madaldrende ingeniører uden nævneværdig testoteron-produktion?

God træning til alle :) Ps tag indlægget med et smil, det er kun et subjektiv indspark.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Altså nu kan man jo også være mekaniker uden at have en pæn bil ligesåvel som man kan være gynækolog uden at have en tissekone.. :wink:

Se f.eks på Roelly Wiinklars træner Sibil... Se hvor han er endt nu efter at være blevet trænet af en kvinde på 50+ som ligner en fra ældresagen

Du har oprettet dig som bruger for indirekte at svine en af DKs mest lovende stykreløftere til. Det er da lidt spøjst synes du ikke? Beerman nar præsteret nogle voldsomme flotte resultater indenfor SL. Han er hverken fitness eller BB atlet.

Mht hans videoer ved jeg fra mig selv at de kan være en god ting til både erfarne og især begyndere.

Var det ikke bedre du meldte ud hvis du har en personlig agenda?
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Nu den såkaldte beerman du snakker om er styrkeløfter, og en habil en af slagsen med næsten 300 kg squat og DL her er hans log http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=6227&postorder=asc&start=3570#1029922

Derud over hvorfor skal man være ripped for at vække troværdighed. Det er noget af det dummeste jeg har hørt... Jeg har haft kontakt til en masse personlige trænere og andre med god viden om tingene, de er sjældent ripped.. Hvorfor skulle de være totalt afpillede hvis de er arbejder som fotomodeller eller skulle på scenen... At se sund ud er ikke det samme som at være det.

Søren
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Jacob er ikke bodybuilder, men vægtløfter. Men som du kan ses i hans videoer, har han en utrolig viden indenfor øvelser, fitness, kost og bare generelt hjælp til Hr. og Fru. Danmark

Bare fordi han ikke ligner Arnold, så finder jeg hans råd meget pålidelige og det har skam hjulpet mig meget i min træning.
TRÆN HÅRDT!
Brugeravatar

8800 skrev:Du har oprettet dig som bruger for indirekte at svine en af DKs mest lovende stykreløftere til. Det er da lidt spøjst synes du ikke? Beerman nar præsteret nogle voldsomme flotte resultater indenfor SL. Han er hverken fitness eller BB atlet.

Mht hans videoer ved jeg fra mig selv at de kan være en god ting til både erfarne og især begyndere.

Tror du ikke lige du skal vente med at skrive til du ikke er morgengnaven en anden gang? Sku da noget mærkeligt noget - han skrev endda at det ikke skulle tages så alvorligt.. Så prøv at slappe af ellers er det måske bedre at du melder dig ud fra boardet.

JakeTheMuss skrev:
8800 skrev:Du har oprettet dig som bruger for indirekte at svine en af DKs mest lovende stykreløftere til. Det er da lidt spøjst synes du ikke? Beerman nar præsteret nogle voldsomme flotte resultater indenfor SL. Han er hverken fitness eller BB atlet.

Tror du ikke lige du skal vente med at skrive til du ikke er morgengnaven en anden gang? Sku da noget mærkeligt noget - han skrev endda at det ikke skulle tages så alvorligt.. Så prøv at slappe af ellers er det måske bedre at du melder dig ud fra boardet.

De eneste der er gnavne er da ts og dig . At indirekte 'svine' trænere til bare fordi de ik passer ind i den lille boks der hedder 'bb', er da for dumt.

Dave tate , en af usa's største trænere, har også lidt mave og er kraftig? Men ok han træner også kun stjerneatleter jo..

Intet ondt om dig TS, men ... Prøv lige at tænke en ekstra gang. Beerman er en utrolig dygtig styrkeløfter der flere gange har sat rekorder.

Og hvorfor SKAL en personlig træner have vaskebræt og store arme? Kunne det være deres interesse lå andre steder? I mit center har vi et par trænere der er ret tynde. Ingen store arme, ingen six pack what så ever osv. Det er fordi de ik træner BB , men dyrker alle mulige og umulige former for cardio og imens vi andre squatter max, så napper de lige en marathon for hyggens skyld.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Læs mit indlæg igen. Jeg forklarer manden at beerman i den grad har noget at have det i. Hvis du har problem med hvordan jeg skriver er du velkommen til at skrive en PB.

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Billede
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Dingo skrev:
JakeTheMuss skrev:

De eneste der er gnavne er da ts og dig . At indirekte 'svine' trænere til bare fordi de ik passer ind i den lille boks der hedder 'bb', er da for dumt.

Dave tate , en af usa's største trænere, har også lidt mave og er kraftig? Men ok han træner også kun stjerneatleter jo..

Intet ondt om dig TS, men ... Prøv lige at tænke en ekstra gang. Beerman er en utrolig dygtig styrkeløfter der flere gange har sat rekorder.

Og hvorfor SKAL en personlig træner have vaskebræt og store arme? Kunne det være deres interesse lå andre steder? I mit center har vi et par trænere der er ret tynde. Ingen store arme, ingen six pack what så ever osv. Det er fordi de ik træner BB , men dyrker alle mulige og umulige former for cardio og imens vi andre squatter max, så napper de lige en marathon for hyggens skyld.

Har jeg skrevet noget andet end du har? Jeg skriver bare at det er mærkeligt han skal fare sådan op fordi en fyr stiller et spørgsmål? Men uha nej, fordi jeg siger han skal tage det roligt så må du jo hellere forsvare din moderator ven... Uha uha, ja der gik jeg godt nok over stregen og er supergnaven.. Se mit første indlæg og kom igen...

8800 skrev:Læs mit indlæg igen. Jeg forklarer manden at beerman i den grad har noget at have det i. Hvis du har problem med hvordan jeg skriver er du velkommen til at skrive en PB.

Og hvorfor skal jeg skrive dig en pm ? Jeg har jo allerede skrevet at jeg har et problem med hvordan du skrev.. Skal jeg også gøre det igen i en pm?

JakeTheMuss skrev:
Har jeg skrevet noget andet end du har? Jeg skriver bare at det er mærkeligt han skal fare sådan op fordi en fyr stiller et spørgsmål? Men uha nej, fordi jeg siger han skal tage det roligt så må du jo hellere forsvare din moderator ven... Uha uha, ja der gik jeg godt nok over stregen og er supergnaven.. Se mit første indlæg og kom igen...
er du 10 år? Det var dog et barnligt indlæg. Men hvis du endelig skal nævne det, så kan jeg da gøre opmærksom på at jeg sidder online via min mobil og derfor faktisk ik havde set at der var 8800 der havde skrevet. Og selvom jeg havde, så må jeg ikke være enig med folk fordi de tilfældigvis også er mods?
Vågn nu lige lidt op, det er for tyndt det der...
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Hvis du nu tænker dig rigtig godt om vil du nok indse at dit problem med hvordan jeg skriver ikke har relevans for topic.

Jeg indrømmer gerne at jeg lige var stået op da jeg skrev det første indlæg, men nej, jeg er ikke morgensur. Jeg konstarede blot det åbenlyse.

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

"Hej jeg er nyt medlem på boardet, jeg syntes egentlig en incognito er en klovn når han har lavet dr. dooms armprogram, for selvom han er skide klog og glædeligt deler ud af sin viden, så har en i mit center større arme."
Brugeravatar

Reputation point: 245

Billede

Styrkeløftere behøver ikke være rippet, desuden er Jacobs form ganske habil.
Samtidig hvis TS havde lavet noget research ville han have fundet Beermann har imponerende løft, og det må vel være det som siger noget om hvorvidt han er egnet til at hjælpe andre med deres løft.

Reputation point: 15

Desuden instruerer Beerman ikke i kroppens opbygning, men i den korrekte udførsel af en specifik øvelse.

Du kan ikke sammenligne udseendet med udførsel.

http://www.youtube.com/watch?v=gOA5RbAQWA8 Hvis du fik tilbudt, at blive blive trænet i vægtløfning af denne mand, så vil du takke nej fordi han er fed og ikke ligner en BB'er?

Eller blive trænet af Brian Siders inden for styrkeløft.

Du bliver nok nød til at udvide din horisont lidt. Tjek op på deres baggrund, hvad har de af uddannelse? Er det teoretiske gode? Er de praktiske gode? Hvis de har flere rekorder/mesterskaber, har man oftest noget at have det i.
Ejer og personlig træner ved Fisker Performance

http://www.fisker-performance.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

..
Sidst rettet af B4RDUR 28. jun 2011, 12:52, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Geografisk sted: Færøerne

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 112.50
- Dødløft: 140.00

B4RDUR skrev:
Jeg ville tage imod råd fra en styrkeløfter over en bodybuilder, any day of the week.

I hvert fald når det kommer til udførsel af øvelser. Jeg har sjældent set en bodybuilder udfører et korrekt squat eller dødløft.

Brugeravatar

...
Brugeravatar

Styrkeliste

B4RDUR skrev:Jeg ville tage imod råd fra en styrkeløfter over en bodybuilder, any day of the week.

Ca. ligeså uintelligent statement som OP's
Nubretpumper
Brugeravatar

...
Brugeravatar

Styrkeliste

B4RDUR skrev:
Misterhamper skrev:
B4RDUR skrev:Jeg ville tage imod råd fra en styrkeløfter over en bodybuilder, any day of the week.

Ca. ligeså uintelligent statement som OP's

Det mener jeg ikke.

Det kommer jo an på dine mål. En dygtig bodybuilder vil være bedre til at gøre dig til en dygtig bodybuilder, end en styrkeløfter vil.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Mini-Fisker skrev:
B4RDUR skrev:
Jeg ville tage imod råd fra en styrkeløfter over en bodybuilder, any day of the week.

I hvert fald når det kommer til udførsel af øvelser. Jeg har sjældent set en bodybuilder udfører et korrekt squat eller dødløft.

http://www.youtube.com/watch?v=CqPLIJ7YyLk&

http://www.dailymotion.com/video/x9yr1c ... quat_sport

Er det virkelig så dårligt løftet?
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

christian__ skrev:Her kan man se en "Beerman" instruere i en række øvelser - Ikke et ondt ord om ham, men jeg undrer mig over, at i stort set samtlige videoer der findes med personlige trænere, undervises man i kroppens opbygning af en mere eller mindre erotisk buttet mand uden nogen form for synlige resultater af egen viden om faget.

Hej Christian.

Sjovt indlæg, som jeg - ligesom du anmoder om - tager med et smil :)

Jeg er ikke klar over om du ikke var bevidst omkring mit mål med min egen træning og derfor regnede med at jeg var verdens dårligste - og mindste - bodybuilder. Nu er det vidst i løbet af tråden blevet temmelig klart at jeg ikke er bodybuilder eller fitnessatlet, men derimod styrkeløfter og mit mål ligger derfor ikke umiddelbart i udseende, men selvfølgelig i styrkefremgang. Jeg konkurrerer i 3-kamp dvs. squat, bænk og dødløft. At være på landsholdet i styrkeløft, have sat flere danske rekorder, blevet danmarksmester for senior som junior, vundet bronze i dødløft til VM mv. vil jeg personligt kalde temmeligt synlige resultater :)
At jeg træner ambitiøst og velovervejet sammenholdt med almindelig sund og varieret kost, har dog også kastet nogle resultater af sig udseendemæssigt. Jeg har ikke lige nogle nyere billeder liggende, men blot på disse gamle billeder synes jeg godt man kan se fremgang. Dertil kan det tilføjes, at jeg givetvis er i bedre form nu - på trods af at det ikke er mit hovedmål.

Billede
Billede
Billede

Hvis jeg tolker din "tvivl" rigtigt, så påpeger du blot, at du ønsker at personlige trænere mv. skal kunne fremvise resultater før de er troværdige. Det synes jeg egentlig er en udmærket pointe langt henad vejen, men jeg synes du glemmer en lang række vigtige ting. Resultater kan jo være mange ting - eksempelvis har folk mange forskellige mål og du må vurdere folk derefter. Jeg er en god styrkeløfter, men jeg er sku en elendig bodybuilder. Det er ikke nogen hemmelighed. Resultater som personlig træner kan jo også være klienternes fremgang og dem har du næppe indsigt i, så jeg synes dine konklusioner er lidt forhastede.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad du ønsker af en personlig træner? Og eventuelt om du kan se folks pointe med at divergerende mål har betydning for folks udseende, men ikke nødvendigvis deres evne som personlig træner? :)
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Nicobruun skrev:
Mini-Fisker skrev:
B4RDUR skrev:

Nu skrev jeg også sjældent. Selvfølgelig vil de være undtagelser. Men nu har netop Ronnie også en fortid som styrkeløfter ;) Dog er hans squat på den der video ikke skide flot efter min mening.

Brugeravatar

Mini-Fisker skrev:
Nicobruun skrev:
Mini-Fisker skrev:
B4RDUR skrev:

Nu skrev jeg også sjældent. Selvfølgelig vil de være undtagelser. Men nu har netop Ronnie også en fortid som styrkeløfter ;) Dog er hans squat på den der video ikke skide flot efter min mening.

Jeg ved godt at han er tidligere SL og jeg ved godt hans squat ikke er den bedste på den video, men der jo undtagelser. Og jeg mener også at det afhænger meget af hvad du skal bruge din personlige træner til. Det vil jo ikke være optimalt at få en SL som personlig træner, hvis man skal træne op til Dm i BB.
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

Nicobruun skrev:
Mini-Fisker skrev:
Nicobruun skrev:
Mini-Fisker skrev:
B4RDUR skrev:

Jeg ved godt at han er tidligere SL og jeg ved godt hans squat ikke er den bedste på den video, men der jo undtagelser. Og jeg mener også at det afhænger meget af hvad du skal bruge din personlige træner til. Det vil jo ikke være optimalt at få en SL som personlig træner, hvis man skal træne op til Dm i BB.

Helt enig.

Brugeravatar

TS: Jacob er stærkere end du nogensinde bliver, så hvad er din anke? At han ikke er god til noget der ikke er hans mål?
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Her kan man se en "Beerman" instruere i en række øvelser - Ikke et ondt ord om ham, men jeg undrer mig over, at i stort set samtlige videoer der findes med personlige trænere, undervises man i kroppens opbygning af en mere eller mindre erotisk buttet mand uden nogen form for synlige resultater af egen viden om faget.

Ifølge din logik kan man altså heller ikke tage folk som Anders Nedergaard, Per Aagaard og Poul Hansen seriøse når det handler om træning, da de ikke render rundt med sixpack og 45 cm guns?

Jeg synes at det svarer til at gå til en læge som sidder med bylder i hovedet og hoster slim op, mens han prædiker om en sund livsstil?

Nu ligger min egen læge på den gode side af 110 kg, og det er ikke fordi han er bodybuilder. Men derfor kan han sagtens vejlede mig i sygdomme og sundhed, da han har en fin uddannelse og teoretisk viden bag sig.
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)