Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

markus11111 skrev:Har ladet mig høre, at man skal spise 50 kulhydrater og 25 protein inden træning og efter træning
- er det meget vigtig, at det er LIGE efter? eller er det fint, hvis det er 10-20 minutter efter?

livebig55 skrev:markus11111 skrev:Har ladet mig høre, at man skal spise 50 kulhydrater og 25 protein inden træning og efter træning
- er det meget vigtig, at det er LIGE efter? eller er det fint, hvis det er 10-20 minutter efter?
du skal ik spise 50g crabs eller 25g prot bare du får nogen crabs og prot in og ja det ok også hvis det var 45min efter

livebig55 skrev:markus11111 skrev:Har ladet mig høre, at man skal spise 50 kulhydrater og 25 protein inden træning og efter træning
du skal ik spise 50g crabs eller 25g prot bare du får nogen crabs og prot in og ja det ok også hvis det var 45min efter

livebig55 skrev:

jamand skrev:livebig55 skrev:markus11111 skrev:Har ladet mig høre, at man skal spise 50 kulhydrater og 25 protein inden træning og efter træning
Huh?

livebig55 skrev:jamand skrev:livebig55 skrev:markus11111 skrev:Har ladet mig høre, at man skal spise 50 kulhydrater og 25 protein inden træning og efter træning
Huh?
han skriver man SKAL spise 50g carbs og 25g prot man ka jo osse spise f,eks 100g carbs og 50g prot

Stenalt skrev:livebig55 skrev:
Ja, der er nu intet som en god gang krabber efter træning

Solosesso skrev:Stenalt skrev:livebig55 skrev:
ogggg hvor fan kom Krabbe ind i billedet henne ?????![]()

Solosesso skrev:Stenalt skrev:livebig55 skrev:
ogggg hvor fan kom Krabbe ind i billedet henne ?????![]()

markus11111 skrev:Har ladet mig høre, at man skal spise 50 kulhydrater og 25 protein inden træning og efter træning

Pillepinball skrev:Sålænge jeg ikke render rundt på hel tom mave, så behøver jeg ikke nogen post workout shake.. Gik tidligere utrolig højt op i at få en shake efter træning, men efter TJ henviste til følgende artikel ophørte jeg med det:
http://www.nrcresearchpress.com/doi/abs/10.1139/h95-038
Hvad er folks holdning til dette? Fordi det virker til, at de fleste går utrolig højt op i at få protein efter træning, men hvis syntesen først sker senere, er det vel ikke så vigtigt med en PW shake....

Sixx skrev:Pillepinball skrev:Sålænge jeg ikke render rundt på hel tom mave, så behøver jeg ikke nogen post workout shake.. Gik tidligere utrolig højt op i at få en shake efter træning, men efter TJ henviste til følgende artikel ophørte jeg med det:
http://www.nrcresearchpress.com/doi/abs/10.1139/h95-038
Hvad er folks holdning til dette? Fordi det virker til, at de fleste går utrolig højt op i at få protein efter træning, men hvis syntesen først sker senere, er det vel ikke så vigtigt med en PW shake....
proteinsyntesen er afhængig af energistatus og tilgængeligheden af aminosyrer, dvs., at hvis du spiser lige efter træning vil proteinsyntesen være betydeligt højere end hvis du ikke spiser (igen forudsat at du ikke har spist lige før eller under træning). studiet, du linker til, fortæller, at proteinsyntesen er forhøjet i forholdsvist lang tid efter træning, men det sammenligner ikke forhøjningen i grupper der spiser efter træning ift. grupper, der ikke spiser, så du kan ikke bruge det til ret meget i den henseende.
proteinsyntesen kan i øvrigt som sådan ikke bruges til ret meget hvis ikke du også kigger på proteinnedbrydningen og deraf får netto proteinbalance. fødevareindtag efter træning kan både øge proteinsyntesen, men også sænke raten af proteinnedbrydning, dvs. gøre netto proteinbalancen (mere) positiv. sænkningen af proteinnedbrydningen er en effekt af insulin, hvilket er en af grundene til, at man anbefaler kulhydrater i PWO shakes.

Pillepinball skrev: Man kan jo ikke sige, at tilgængeligheden af aminosyrer er proportional med proteinsyntesen. I så fald skal jeg da til at æde mange hundrede gram protein efter min træning, da jeg dermed vil blive huge!
Pillepinball skrev:Ang. kontroller der ikke spiser, jamen så er det jo ikke helt centralt her. En arm der trænes sammenlignes med en arm der ikke trænes. Dermed kvantificeres syntesen i forbindelse med træning. Eftersom der kan måles øget indsættelse af de mærkede aminosyrer, sker der jo syntese ift. hvilestadiet (den utrænede arm).
Pillepinball skrev:Dermed ikke sagt, at kosten ikke vil kunne regulere disse tal. Men her snakker vi jo kun om en regulering og ikke en radikal ændring.

Sixx skrev:Pillepinball skrev: Man kan jo ikke sige, at tilgængeligheden af aminosyrer er proportional med proteinsyntesen. I så fald skal jeg da til at æde mange hundrede gram protein efter min træning, da jeg dermed vil blive huge!
selvfølgelig er træning en afgørende faktor. det gik jeg ud fra var underforstået.
Pillepinball skrev:Ang. kontroller der ikke spiser, jamen så er det jo ikke helt centralt her. En arm der trænes sammenlignes med en arm der ikke trænes. Dermed kvantificeres syntesen i forbindelse med træning. Eftersom der kan måles øget indsættelse af de mærkede aminosyrer, sker der jo syntese ift. hvilestadiet (den utrænede arm).
Sixx skrev:hvad der sker med proteinsyntesen ifbm. træning er jo netop ikke centralt ift. hvad der sker når man kombinerer træning og fødevareindtag = det som tråden handler om.
Pillepinball skrev:Dermed ikke sagt, at kosten ikke vil kunne regulere disse tal. Men her snakker vi jo kun om en regulering og ikke en radikal ændring.
Sixx skrev:jo, der er tale om en radikal ændring. styrketræning uden indtag af føde omkring træningen resulterer i markant mindre muskelvækst end styrketræning med fødeindtag omkring træning.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster