Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1437
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1434

Følg bodybuilding.dk på

SERIØST PSYKOLOGISK HJÆLP SØGES !

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej, jeg er forholdsvis ny inden for BB osv.
Kort sagt, har boet alene mens jeg trænede i starte, nu er mig og damen så flyttet sammen.

Og jeg er ved at gå til !
Hun spiser så usundt det er helt vildt sindsygt.

Morgenmad : chips
Så går hun hele dagen uden noget.
Aftensmad: Steger lidt bacon og æg og så noget ketchup over..

Det påvirker så også min kost når vi jo bor sammen og jeg ville ønske at jeg kunne få hende til at spise lidt anderledes, men er selv meget Bulgur med linser typen.

Og af en eller anden personlig grund sætter hun hælene i når hun høre ordet kost / sund.

Er der nogle der har haft samme problem ?,
Og er der evt nogle tips ?,

Siger ikke det skal være max sundt,
Men det tager en del på foroldet at vi ikke engang kan lave mad / spise sammen. :S

Og ærlig talt, skal jeg vælge mellem hende og BB, så ryger hun sgu først. og det ved hun godt, så hun bakker det på ingen måde op at jeg træner :S
You have to do what others won't to achieve what others don't.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nykøbing f.

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan

argh, cmon,
Kan se der allerede har være 20 inde og læse.
Det der med "Psykologisk hjælp" er bare sådan noget ala "SÅ BANK DOG NOGET IND I HOVDET PÅ HENDE" :P agtig

Er bare ret pissed over det efterhånden.
Madforeslag som virker usunde men som egentligt er sunde er meget velkommen.

Eller evt. tricks ..
Det er som at have med et barn at gøre,
Brugeravatar

Styrkeliste

Tror ikke folk har lyst til at lege psykolog uden at have styr på deres sager. Men hvorfor tror du hun spiser så usundt? Har hun altid gjort det? Har hun brug for den sunde mad? går hun i forsvar når du nævner kost, fordi hun har brug for det? og ved hun godt, at hun har brug for det?
Blog: Modellering af kroppen. Pt: Agressiv fedtforbrænding.

Geografisk sted: Århus C

Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Uden at være psykolog, så findes der jo sundt tørrede slik frugt.
The best activity for your health is pumping & humping - Arnold Schwarznegger
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Træner her: Dragør Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 220.00

Det din kæreste, du burde kende hende bedre end os :lol:

Snak dog med hende om det ordentlig.

Træner her: Anger Mangement

Er hun meget overvægtig?

Uanset hvad så må hendes krop da lide noget under den omgang føde der :lol:

Kan du ikke snige nogle fritter og kylling med salat ned sammen me dhende?
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

philippeboissard skrev:Og ærlig talt, skal jeg vælge mellem hende og BB, så ryger hun sgu først. og det ved hun godt, så hun bakker det på ingen måde op at jeg træner :S

Det lyder som et usundt forhold.
Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.

Min Træning's Log
viewtopic.php?t=17271&postorder=asc&start=0#312139
Brugeravatar

Geografisk sted: Aabybro

Træner her: Atletklubben Jyden

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 285.00
- Dødløft: 280.00

Egebo skrev:
philippeboissard skrev:Og ærlig talt, skal jeg vælge mellem hende og BB, så ryger hun sgu først. og det ved hun godt, så hun bakker det på ingen måde op at jeg træner :S

Det lyder som et usundt forhold.

Hvorfor? Det er da noget pjat hvis de ikke kan få det til at fungere og så er det da bedre at gå fra hinanden.

Men kan i ikke bare lave hvert jeres måltid?

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Øj, jeg ville gå fra kæresten det øjeblik, at han gav mig det som ultimatum. Altså - et er, at man sætter kæresten højere, men det gir jo ikke kæresten ret til, at bede en om at vælge mellem ham/hende og en stor del af ens liv (fx træning).
Usundt! Syns du skal ta' en seriøs snak med hende, hvor du klart udtrykker, hvor du står i forhold til hende og hendes forhold til din træning/livsstil. Jeg ville nok sige: Kan du ikke acceptere mig (dermed din livsstil, som jo btw lyder noget sundere end hendes), så er et forhold måske ikke den bedste løsning for os to.

Hvad angår det andet. Jeg ville ikke gå til det med børne-approach, nok nærmere pige-approach.
"skat, er du ikke blevet lidt slasket på det sidste??.. Altså det ikke ondt ment, jeg siger det kun for at hjælpe dig - jeg elsker dig ligegyldigt hvad, men måske er det ikke så fedt at gå fra at være top-spændstig til fedladen kvaps?!" Og så gi hende et lille klap i måsen.. Så skal du se hende være røv tøsefornærmet tre dage og derefter slæber hun røven i centeret og hiver grøntsagerne frem.. :lol: :mrgreen:
Sidst rettet af Randi 23. jan 2009, 10:23, rettet i alt 1 gang.
/Randi
Brugeravatar

Hendes livsstil er helt i hegnet, men forventer du seriøst at hun accepterer din livsstil og bakker op om den, når du ikke accepterer hendes?.

Lav noget forskelligt mad til jer. Det kan sagtens gå, hvis det er den eneste knast i jeres forhold.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16

Randi skrev:Øj, jeg ville gå fra kæresten det øjeblik, at gav mig det som ultimatum. Altså - et er, at man sætter kæresten højere, men det gir jo ikke kæresten ret til, at bede en om at vælge mellem ham/hende og en stor del af ens liv (fx træning).
Usundt! Syns du skal ta' en seriøs snak med hende, hvor du klart udtrykker, hvor du står i forhold til hende og hendes forhold til din træning/livsstil. Jeg ville nok sige: Kan du ikke acceptere mig (dermed din livsstil, som jo btw lyder noget sundere end hendes), så er et forhold måske ikke den bedste løsning for os to.

Hvad angår det andet. Jeg ville ikke gå til det med børne-approach, nok nærmere pige-approach.
"skat, er du ikke blevet lidt slasket på det sidste??.. Altså det ikke ondt ment, jeg siger det kun for at hjælpe dig - jeg elsker dig ligegyldigt hvad, men måske er det ikke så fedt at gå fra at være top-spændstig til fedladen kvaps?!" Og så gi hende et lille klap i måsen.. Så skal du se hende være røv tøsefornærmet tre dage og derefter slæber hun røven i centeret og hiver grøntsagerne frem.. :lol: :mrgreen:

Meningen er jo at topicstarter skal være i stand til træne efterfølgende. Håber ikke hans kæreste slår hårdt :mrgreen:

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

I er nød til at sætte jer ned sammen og snakke alvorligt. Tag en stille og rolig, men samtidig alvorlig snak med hende omkring din livstil og hvad den betyder for dig. Derefter kunne du jo komme ind på hvor meget hun betyder for dig og hvordan hendes usunde kost og livstil præger jeres forhold negativt. Hvis du udviser bekymring for hende og for jeres forhold, og samtidig ikke peger fingre, så kan hun ikke "sætte hælene i".

Logbog: Ingen logbog

8800 skrev:
Randi skrev:Øj, jeg ville gå fra kæresten det øjeblik, at gav mig det som ultimatum. Altså - et er, at man sætter kæresten højere, men det gir jo ikke kæresten ret til, at bede en om at vælge mellem ham/hende og en stor del af ens liv (fx træning).

Meningen er jo at topicstarter skal være i stand til træne efterfølgende. Håber ikke hans kæreste slår hårdt :mrgreen:

Med hendes kost blir det næppe en undskyldning for ts for at droppe træningen :lol:

Mjaeh man kunne måske godt tilføje, at det alt efter hendes type, nok kan ende med forskellige resultater - hvis hun er sippet, så er det nok en ret demonstrativ måde at ende forholdet på :D
/Randi
Brugeravatar

I er nød til at sætte jer ned sammen og snakke alvorligt. Tag en stille og rolig, men samtidig alvorlig snak med hende omkring din livstil og hvad den betyder for dig. Derefter kunne du jo komme ind på hvor meget hun betyder for dig og hvordan hendes usunde kost og livstil præger jeres forhold negativt. Hvis du udviser bekymring for hende og for jeres forhold, og samtidig ikke peger fingre, så kan hun ikke "sætte hælene i".

Kan kun støtte denne udtalelse fuldt ud. Du bliver simpelthen nød til at vise/fortælle hende hvordan du går og har det. Personligt mener jeg ikke det er helt OK at hun bare "sætter hælene i", men burde lytte til dig, da det tilsyneladende går dig en del på.

Håber i finder ud af det :thumpup:
Pain is weakness leaving the body ;)
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 175.00

men er selv meget Bulgur med linser typen

Er det slang for vegetar? :lol:
Brugeravatar

Reputation point: 10

Henriksen skrev:Uden at være psykolog, så findes der jo sundt tørrede slik frugt.

Det er det eneste slik jeg vil have fremme i stuen :), sidder faktisk og spiser tørretmango lige nu ;).

Nej, hun er ikke meget overvægtig(Blevet lidt choppy her på det seneste godtnok :S ), vi har bare altid levet meget meget usundt (Især hende) og nu er jeg begyndt at rokere mit liv lidt om.

Jeg ved bare det er meget usundt hun ike engang får sine vitaminer, jeg har prøvet at lave frugt om til snacks så hun bare fik lidt.
For hvis man ved lidt om kost er det meget syneligt på hende at hendes kost er meget dårlig.
Selv hendes hår er begyndt at vise tegn.

Ja, jeg ved det er et usudt forhold det her.
Og er også møg træt af hende og har prøvet næsten alt.
Men hvis det ikke kan ændres går jeg snart fra hende.
Det er bare syndt at en lille ting som kost skal ødelægge det hele.

men er selv meget bulgur med linser typen
er de slang for vegetar :D

Neeeej, elsker mit kød :D, men kylling butterbeans, linser, og bulgor med soya er en fed mix :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Hmm.. Jeg har haft mareridt over linser, siden vi lavede linseburgere i hjemkundskab i folkeskoletiden.
Brugeravatar

Reputation point: 10

philippeboissard skrev:Det er bare syndt at en lille ting som kost skal ødelægge det hele.

Jeg synes ikke at kosten er en 'lille' ting, men derimod utrolig væsentlig for at et forhold skal kunne fungere. Jeg ville aldrig kunne leve med en person der lever af chips og sodavand.

Den med at lave hver sin mad holder imo heller ikke, jeg ville i hvert fald ikke ønske at være sammen med en person som ikke respekterer sin krop og helbred.

Lyder som et håbløst tilfælde (har selv haft erfaring med den type), men hvis hun alligevel betyder noget for dig, kunne du prøve at understrege, at det er lige så meget for hendes egen skyld, at du vil ændre hendes dårlige madvaner. Altså så hun forstår at det ikke bare er fordi du vil bestemme over hendes liv.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Dødløft: 100.00

David T skrev:
philippeboissard skrev:Det er bare syndt at en lille ting som kost skal ødelægge det hele.

Jeg synes ikke at kosten er en 'lille' ting, men derimod utrolig væsentlig for at et forhold skal kunne fungere. Jeg ville aldrig kunne leve med en person der lever af chips og sodavand.

Den med at lave hver sin mad holder imo heller ikke, jeg ville i hvert fald ikke ønske at være sammen med en person som ikke respekterer sin krop og helbred.

Lyder som et håbløst tilfælde (har selv haft erfaring med den type), men hvis hun alligevel betyder noget for dig, kunne du prøve at understrege, at det er lige så meget for hendes egen skyld, at du vil ændre hendes dårlige madvaner. Altså så hun forstår at det ikke bare er fordi du vil bestemme over hendes liv.

Argh, det må du ikke sige :D,
Hun går totalt amok når jeg snakker om hendes helbred :S
Og desværre mangler hun så mange proteiner og vitaminer (OG RYGER ADDDD ) at hun bare ligner og lugter som et lig om morgenen, og så er hun 3 timer om at vågne :S

Men ja, er meget tæt på at flytte fra hende for at få orden på tingene
Brugeravatar

Styrkeliste

Det lyder ikke som om, at du overhovedet har lyst til at blive sammen med hende? Imo er det bare at komme ud af forholdet og videre til et bedre, hvis du er så uinteresseret i hende, som du lyder.
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Norring

Mig og min kæreste bor så godt som sammen. Men vi får aldrig det samme at spise alligevel :)

Morgenmad for mig: 2 brød med masser af skinke
Morgen for kærsten: Choco Pops.

Eftermiddagsmad for mig: 4 æg + 1 brød med masser af pålæg.
Eftermiddagsmad for kæresten: Æg + snack

Aftensmad for mig: oksekød + æg + brød.
Aftensmad for kæresten: Mou Suppe

Nat Snack for mig: Brød med masser skinke + forlavet kylling + lidt mælk.
Nat Snack for kærsten: Popcorn eller brød med ostehaps.

Jeg cutter godt nok, men det er er jo ligemeget for os 2, hvad vi spiser. Hun kan sagtens spise slik, hvor jeg istedetfor lavet noget sundt mad.
Så længe hun får sit usunde så er og skal hun være tilfreds! Men spiser dog også slik sammen med hende nogen gange hehe.

Hun er forstod fra det øjeblik da vi blev kærester, at det er min livstil, og vil altid være min livstil.

Men hun får sku ikke lov til at ryge(kun fest, gør jeg nemlig selv også hoho), har sagt at så gider jeg ikke at have hende som kæreste. Fordi det er sku for klamt.
Sæt nogle grænser og hun vil adlyde dem. Det er ligesom at hun selv sætter grænser overfor dig. Hvis man virkelig ikke at ændre en grænse for sin kærestes skyld, så er der noget galt i forholdet :P
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Galleri: Vis galleri (13)

philippeboissard skrev:
David T skrev:

Argh, det må du ikke sige :D,
Hun går totalt amok når jeg snakker om hendes helbred :S
Og desværre mangler hun så mange proteiner og vitaminer (OG RYGER ADDDD ) at hun bare ligner og lugter som et lig om morgenen, og så er hun 3 timer om at vågne :S

Men ja, er meget tæt på at flytte fra hende for at få orden på tingene

Det lyder til, at du skal vurdere rimelig kraftigt, om de gode sider ved din kæreste er større end de dårlige.

philippeboissard skrev:Hej, jeg er forholdsvis ny inden for BB osv.
Kort sagt, har boet alene mens jeg trænede i starte, nu er mig og damen så flyttet sammen.

Og jeg er ved at gå til !
Hun spiser så usundt det er helt vildt sindsygt.

Morgenmad : chips
Så går hun hele dagen uden noget.
Aftensmad: Steger lidt bacon og æg og så noget ketchup over..

Det påvirker så også min kost når vi jo bor sammen og jeg ville ønske at jeg kunne få hende til at spise lidt anderledes, men er selv meget Bulgur med linser typen.

Og af en eller anden personlig grund sætter hun hælene i når hun høre ordet kost / sund.

Er der nogle der har haft samme problem ?,
Og er der evt nogle tips ?,

Siger ikke det skal være max sundt,
Men det tager en del på foroldet at vi ikke engang kan lave mad / spise sammen. :S

Og ærlig talt, skal jeg vælge mellem hende og BB, så ryger hun sgu først. og det ved hun godt, så hun bakker det på ingen måde op at jeg træner :S

den der psykolog skulle nok ta et kig på dig før hende :wink:
::Got muscle?.. Want some?.::
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: Herning Styrke & Motionsklub

hehe.. den her tråd er jo genial hvis man mangler råd til eens forhold :roll:

eller noget :laugh:
::Got muscle?.. Want some?.::
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: Herning Styrke & Motionsklub

Ok du næsten hader din kæreste fordi hun spiser så usundt (kan godt følge dig, men rolig nu ;) ), du synes hun er pisse klam fordi hun ryger, du synes hun ligner lort om morgen og du synes hun er pisse irriterende på flere punkter...?
Hvad kan du lide ved hende?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Det undrer mig at hun ikke bakker op om din træning,
for så skal du ikke vælge.
Begge dele kan sagtens forenes.

Jeg kender nogle, der lever godt sammen, selv om de spiser forskelligt.
I et tilfælde er den ene vegetar, i et andet tilfælde er den ene diabetiker.
Nogle jeg kender spiser også på forskellige tidspunkter.
De spiser lidt, når de føler sig sultne.
Andre tider laver de mad sammen og nyder det sammen.
Der er mange muligheder for at få det til at fungere på hver sin måde
og alligevel være i et godt forhold. :)
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)

Dingo skrev:Ok du næsten hader din kæreste fordi hun spiser så usundt (kan godt følge dig, men rolig nu ;) ), du synes hun er pisse klam fordi hun ryger, du synes hun ligner lort om morgen og du synes hun er pisse irriterende på flere punkter...?
Hvad kan du lide ved hende?

Jeg er meget enig med denne bservation...

Slå du op med hende, lyder virkelig ikke som om i har nogen fremtid sammen.
Jesper Linde
Brugeravatar

Geografisk sted: Skanderborg.

skimtede lige igennem tråden, og her er mine 5cent

Du skal gå fra hende, i er alt for forskellige, og jeg ser ingen grund til i bor sammen, det tager alt for meget af din energi at gå rundt og være mut over hendes vaner og opførsel.

P.s. shit mand en overskrift :lol:

Træner her: Hadsten Motionsforening

Hvis hun æder chips om morgenen og et eller andet lort om aftenen, og ikke har tænkt sig at ændre det, så smut fra hende. Det lyder ærligt talt klamt. Kostvaner siger også meget om personen selv. Det er rent ud sagt 'sloppy' at leve af sådan noget lort.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Har ikke lige gidet at læse hele tråden igennem.. Men jeg ville nok gøre flg.:

En dag hun ikke er hjemme tager du alt det usunde og smider ud.. Så fylder du alle de steder hun normalt ville søge hen efter dette "usunde" op med noget sundt.. Eksempelvis noget frugt eller "sund slik".. Så må hun da forstå en hentydning? du kan os lige smide en vitamin pille ved siden af morgenmaden ;)
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online