Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1248
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1246

Følg bodybuilding.dk på

Tabe sig på overarmene

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej alle sammen

Nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge jer til råds herinde. Sagen er den at jeg har "store" overarmen, så store at jeg i hvert fald ikke viser dem frem.

Jeg vejer 59 kg og er 1.72 cm høj, altså ikke overvægtig på nogen måde. Men det fedt jeg har, det sidder på overarmene/der hvor triceps burde være?? Mine biceps fejler ingen ting.

Jeg er ikke interesseret i at få større muskler, for har altid været forholdsvis muskuløs og stærkere end mine jævnaldrende, så jeg vil heller ikke gå rundt og ligne en bodybuilder. Det finder jeg personligt ikke feminint, dog kan bikini-fitness stadiet gå an.

Flere har sagt at jeg bare skal tabe mig, så kommer det helt af sig selv. Men for to år siden (20 år gammel) vejede jeg 53 kg og var ALT for tynd, men stadig var mine overarme store.

Nogen har sagt hvidt brød sætter sig på armene, - som om!

Træn biceps og triceps - afprøvet men får bare større muskler.

Hvad kan jeg gøre? Håber på gode råd, så jeg en skønne dag vil vise mine overarme frem - har ikke gjort det de sidste 10 år minimum ;o)

Hilsen Josefine
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er desværre umuligt at punktforbrænde, så det eneste du kan gøre er at komme ned i fedt%, og få trænet armene så der bliver "strammet op". Det kvinder siger med at de ikke vil se for "muskuløse ud" er i mine øjne noget pjat. For at få et muskuløst look som kvinde kræver der at der bliver lagt rigtig meget arbejde i det, med fokus på at få det look.

Få lavet en kostplan hvor du ligger lidt i kcal underskud, og så få flyttet nogle vægte et par gange om ugen.

Held og lykke.

Edit: Det kan også bare være dine gener der er imod dig. Nogle kvinder lagrer deres fedt på røven, på maven og nogle på lårene - og i dit tilfælde måske på armene.

Logbog: Vis logbog

Josefine skrev:Hej alle sammen

Nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge jer til råds herinde. Sagen er den at jeg har "store" overarmen, så store at jeg i hvert fald ikke viser dem frem.

Jeg vejer 59 kg og er 1.72 cm høj, altså ikke overvægtig på nogen måde. Men det fedt jeg har, det sidder på overarmene/der hvor triceps burde være?? Mine biceps fejler ingen ting.

Jeg er ikke interesseret i at få større muskler, for har altid været forholdsvis muskuløs og stærkere end mine jævnaldrende, så jeg vil heller ikke gå rundt og ligne en bodybuilder. Det finder jeg personligt ikke feminint, dog kan bikini-fitness stadiet gå an.

Flere har sagt at jeg bare skal tabe mig, så kommer det helt af sig selv. Men for to år siden (20 år gammel) vejede jeg 53 kg og var ALT for tynd, men stadig var mine overarme store.

Hvad kan jeg gøre? Håber på gode råd, så jeg en skønne dag vil vise mine overarme frem - har ikke gjort det de sidste 10 år minimum ;o)

Hilsen Josefine

Hvidt brød kan snildt sætte sig og give mormorarme, indtaget i store nok mængder, og/eller kombineret med en lortekost i øvrigt. Hvis du skulle være i tvivl, så er de fleste pigers kost lort, hvilket er grunden til de fleste bliver småfede gennem deres tyvere. Det, kombineret med selvbedrag via inferiøre motionsformer som yoga, løb og aerobicshold i den lokale Shitnessworld.
Det er muligt din genetik deponerer mere fedt på armene end andre pigers gør. Det er også muligt det er din levevis der er årsagen. Det mest sandsynlige er det sidste. Men en kombination kan sagtens være på spild. Det er sådan set også ligegyldigt. Løsningen er den samme. Mindre fedt, mere muskel.
Og piger burde få hamret ind i hovedet at de hverken bliver udtalt muskuløse eller "store" af træning, med mindre de blot bliver fede. Du kan faktisk vende den om at sige at den statistiske sandsynlighed for at objektive observatører overhovedet vil registrere at du træner regelmæssigt er ganske ringe. Tag hen på en almindelig strand og udvælg en masse tilfældige mennesker. En del af dem vil have medlemskab til det lokale fitnesscenter, men det er så også det eneste tegn på at de "træner". Det er blot sådan tallene er.
Jeg tvivler desuden på du "bare får større muskler" af at træne biceps og triceps. Det er givetvis det kvindelige selvbedrag der er på spil. Langt de fleste kvinder har en ekstremt subjektiv selvopfattelse. Med mindre du har en udtalt mesomorf genetik, så er dine arme vokset minimalt.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

SandyFrink skrev:
Josefine skrev:Hej alle sammen

Hilsen Josefine

Hvidt brød kan snildt sætte sig og give mormorarme, indtaget i store nok mængder, og/eller kombineret med en lortekost i øvrigt. Hvis du skulle være i tvivl, så er de fleste pigers kost lort, hvilket er grunden til de fleste bliver småfede gennem deres tyvere. Det, kombineret med selvbedrag via inferiøre motionsformer som yoga, løb og aerobicshold i den lokale Shitnessworld.
Det er muligt din genetik deponerer mere fedt på armene end andre pigers gør. Det er også muligt det er din levevis der er årsagen. Det mest sandsynlige er det sidste. Men en kombination kan sagtens være på spild. Det er sådan set også ligegyldigt. Løsningen er den samme. Mindre fedt, mere muskel.
Og piger burde få hamret ind i hovedet at de hverken bliver udtalt muskuløse eller "store" af træning, med mindre de blot bliver fede. Du kan faktisk vende den om at sige at den statistiske sandsynlighed for at objektive observatører overhovedet vil registrere at du træner regelmæssigt er ganske ringe. Tag hen på en almindelig strand og udvælg en masse tilfældige mennesker. En del af dem vil have medlemskab til det lokale fitnesscenter, men det er så også det eneste tegn på at de "træner". Det er blot sådan tallene er.
Jeg tvivler desuden på du "bare får større muskler" af at træne biceps og triceps. Det er givetvis det kvindelige selvbedrag der er på spil. Langt de fleste kvinder har en ekstremt subjektiv selvopfattelse. Med mindre du har en udtalt mesomorf genetik, så er dine arme vokset minimalt.

Og med det sagt, velkommen til siden! :lol:
Brugeravatar

Træner her: Sport & Fitness

Kostplan: Vis kostplan

Haha, tak for velkomsten ja - ærlig og fair!

Jeg synes selv jeg har en fornuftig kost, der kan da til tider ryge en cheeseburger ned eller lidt pizza, men ellers er det ganske fornuftigt da min kæreste og familie går op i sund kost. Lige ledes har jeg nogle år tilbage fået lavet kostplan af en rigtig diætist, som normalt vejleder gastic bypass-patienter. Den hjalp ikke selv om jeg var på den i et år, som sagt blev jeg bare uhyggeligt tynd.

Og ang. genetik, det er muligt men både min mors og fars side af familien er nogle små nips, så om min mutter har været ude og føjte da jeg blev lavet er da en mulighed, lol!

Mht. at være muskuløs, jeg er ikke bleg for at hive i kiloene hvor i mod mine veninder kun træner ben og numse "fordi det er klamt at være trænet". Hele min krop får tur og er stolt af at kunne tage 10-15 kg mere end mine veninder. Men problemet er at mine muskler i overarmene er fine, som sagt halter triceps men det er ligesom der ligger et fedt-lag rundt omkring som gør dem fede og ikke markerede. :(

Men tak for rådene, jeg må jo fortsætte som hidtil og håbe det giver pote. Hvis 10 år ikke hjælper, så gør 20 nok :lol:
Brugeravatar

Drop alt det lort, med ikke at løfte tunge vægte og start med at fortælle din veninde, at hun er en idiot og skal holde hendes utilstrækkelig viden for sig selv. Spis ordenligt og træn ligesom en bodybuilding, hvis du vil have en flot krop. Du skal ikke på nogen tidspunkt være bange for at "blive for stor" for så heldig er du ikke. Du er en kvinde og er derfor ikke i stand til at blive "så stor". Kvinders testosteron niveau er intet, i forhold til mandens og det faktum i sig selv gør, at kvinder ikke kan blive store, med mindre de indtager hormonet i form af steroider. Alle de kvinder man ser "på google" med for store muskler, der ser ufeminin ud er krudtet ;)

Galleri: Vis galleri (31)

01-jeller skrev:Drop alt det lort, med ikke at løfte tunge vægte og start med at fortælle din veninde, at hun er en idiot og skal holde hendes utilstrækkelig viden for sig selv. Spis ordenligt og træn ligesom en bodybuilding, hvis du vil have en flot krop. Du skal ikke på nogen tidspunkt være bange for at "blive for stor" for så heldig er du ikke. Du er en kvinde og er derfor ikke i stand til at blive "så stor". Kvinders testosteron niveau er intet, i forhold til mandens og det faktum i sig selv gør, at kvinder ikke kan blive store, med mindre de indtager hormonet i form af steroider. Alle de kvinder man ser "på google" med for store muskler, der ser ufeminin ud er krudtet ;)

Min veninde må selv om hvad hun vil, men har sagt jeg synes det er noget pjat. I min verden skal hele kroppen trænes.

Anyways så synes jeg at jeg har prøvet rigtig rigtig meget, det er trods alt et årti det har været et problem og det er ikke først nu jeg undersøger mulighederne men jeg forstår bare ikke hvorfor der aldrig sker noget.
- Så jeg håbede at der sad en i samme båd, som kunne give mig mirakelkuren selv om det nok er ret usandsynligt.

Tak for rådene, jeg klør fortsat på :)
Brugeravatar

Jeg ved godt der er lidt off topic, men jeg har tit undret mig over hvor kvinder har fået den opfattelse fra med at de bliver store markeret muskelbundter af rive lidt i en håndvægt, som om muskelbygning er det letteste i hele verdenen. Samtidig er der masser af kvinder synes det er enormt svært at tabe fedt, og træner benhårdt for at opnå bare lidt på den konto.

Det må være girl-science a la bro-science som går igen i træningscenteret.... lidt i stil med når fyre bilder hinanden ind at man kan omdanne fedtet på kroppen til muskler.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Der er altså også bare tusinde piger i centeret som ingen ANELSE har om hvordan man udfører basale øvelser.

For eksempel smider de 250kg på en 45 grders benpres, og begynder at tage 1-inch benpres.

Eller 1-inch squats med 40kg

19 milliarder -behind neck- øvelser..osv. Og så 10 kilo lat raises med ussel form, for lige at smadre rotator-manchetten ekstra godt.

Kig på nogle af drengene i centeret, de damer..

Dette er selvfølgelig ikke til dig, som har lavet tråden, dette er kun opfattelser jeg selv har gjort, og det er nok derfor nogle piger aldrig ser deres gains.

Edit: benpres er med fuld lockout, og hypermobile led. Jeg nærmest venter på et snap...

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Josefine skrev:
01-jeller skrev:Drop alt det lort, med ikke at løfte tunge vægte og start med at fortælle din veninde, at hun er en idiot og skal holde hendes utilstrækkelig viden for sig selv. Spis ordenligt og træn ligesom en bodybuilding, hvis du vil have en flot krop. Du skal ikke på nogen tidspunkt være bange for at "blive for stor" for så heldig er du ikke. Du er en kvinde og er derfor ikke i stand til at blive "så stor". Kvinders testosteron niveau er intet, i forhold til mandens og det faktum i sig selv gør, at kvinder ikke kan blive store, med mindre de indtager hormonet i form af steroider. Alle de kvinder man ser "på google" med for store muskler, der ser ufeminin ud er krudtet ;)

Min veninde må selv om hvad hun vil, men har sagt jeg synes det er noget pjat. I min verden skal hele kroppen trænes.

Anyways så synes jeg at jeg har prøvet rigtig rigtig meget, det er trods alt et årti det har været et problem og det er ikke først nu jeg undersøger mulighederne men jeg forstår bare ikke hvorfor der aldrig sker noget.
- Så jeg håbede at der sad en i samme båd, som kunne give mig mirakelkuren selv om det nok er ret usandsynligt.

Tak for rådene, jeg klør fortsat på :)

Hej Josefine, der findes desværre ingen mirakelkur, på dit problem. Der hvor vi mænd/kvinder lagrer fedtdepoterne først, er også her vi fjerner fedtet sidst. For mit vedkommende lagrer jeg først på maven, hvordan tror du det er :) ,så når jeg skal have min six pack frem, ja det sker ofte, er der ingen anden vej end at sænke min fedtprocent.
Mavemusklerne fremtræder dog tyderligere, og hurtigere frem hvis de er veltrænede under fedtet.
Dette vil også være gældende i dit tilfælde, få gang i noget tung træning, der inkluderer triceps.
Du har gået til diætist, dermed har du tjek på kosten, læg i et lille kalorie underskud dagligt, og du burde hurtigt se resultater, dette baseret udfra din vægt.

Mvh august

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

du siger du ikke vil tage på i muskler fordi du er stor, men gerne bare vil tabe dig.

lidt længere nede siger du så at du har fulgt en kostplan men den gjorde dig alt for tynd og spinkel.

Kan du selv se hvor jeg vil hen med det? :).. styrketræning er KUN en fordel for kvinder og i kommer ikke til at ligne mænd nej.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

MadzP92 skrev:du siger du ikke vil tage på i muskler fordi du er stor, men gerne bare vil tabe dig.

lidt længere nede siger du så at du har fulgt en kostplan men den gjorde dig alt for tynd og spinkel.

Kan du selv se hvor jeg vil hen med det? :).. styrketræning er KUN en fordel for kvinder og i kommer ikke til at ligne mænd nej.

Helle Nielsen ligner da en mand :)

Mvh august

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00

august skrev:
MadzP92 skrev:du siger du ikke vil tage på i muskler fordi du er stor, men gerne bare vil tabe dig.

Helle Nielsen ligner da en mand :)

Mvh august

undskylder.. "i kommer ikke nødvendigvis til at ligne en mand.".. bedre?.. man kan jo selv planlægge sin kost og træning ud fra målet. men det er klart hvis man er til muskelmasse så kommer man til at ligne en mand efter en massevis af år eller krudt :P
Brugeravatar

Styrkeliste

Kan sagtens se hvor du vil hen, men som du selv hentyder til har jeg prøvet at tabe mig og jeg mistede ikke det fedt som sidder på overarmen, som nok i bund og grund er problemet. Jeg har fine muskler, i hvert fald biceps som jeg også har skrevet tidligere.

Men ja, jeg må jo bare prøve at træne noget mere, jeg tænker bare at når jeg nu har trænet i alle de år - også prøvet at få triceps uden held, så tænker jeg at jeg bare får større muskler = større overarme.
- Det kan godt være jeg er helt gal på den :)
Brugeravatar

Josefine skrev:

Kan sagtens se hvor du vil hen, men som du selv hentyder til har jeg prøvet at tabe mig og jeg mistede ikke det fedt som sidder på overarmen, som nok i bund og grund er problemet. Jeg har fine muskler, i hvert fald biceps som jeg også har skrevet tidligere.

Men ja, jeg må jo bare prøve at træne noget mere, jeg tænker bare at når jeg nu har trænet i alle de år - også prøvet at få triceps uden held, så tænker jeg at jeg bare får større muskler = større overarme.
- Det kan godt være jeg er helt gal på den :)

Ja
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

/flyttet
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Hvis det er dig der er på billedet, så tror jeg det er det billed du har af dig selv den er gal med... kan på ingen måde ser at dine arme skulle ha meget fedt lagret
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste

Galleri: Vis galleri (3)

Sakin skrev:Hvis det er dig der er på billedet, så tror jeg det er det billed du har af dig selv den er gal med... kan på ingen måde ser at dine arme skulle ha meget fedt lagret

Hvis mine arme er løftet, væk fra kroppen eller bruger dem på anden vis så er det ikke slemt. Så snart de bare hænger langs kroppen, så kan man se de er kraftigere end hvad jeg synes er pænt :)
Brugeravatar

du kan ikke som sådan tage på i muskelmasse mens du er igang med at tabe dig, så det skal du slet ikke være bange for.

det lyder som om at fedtet på armene er et af de steder hvor det ryger sidst af, så at du har tabt dig og det stadig ikke kom af er kun fordi du ikke har tabt dig nok. For man kan ikke punktforbrænde som andre har nævnt. Du skrev bare at du blev for spinkel sidst derfor hvis du styrketræner mens du er i kcal underskud hjælper det med at bibeholde muskelmasse og ikke øge den, hvorimod hvis du ikke gør så taber du både muskelmasse og fedt.

min kæreste har også "mormor" arme som hun kalder dem, men hun lever med det fordi hun ikke orker at gøre noget ud af det mht. kost og træning, men det kan være det kommer. hun dyrker dog motion i form af gymnastik.

btw. hvis det er dig på billedet så ligner det meget noget alla min kæreste... meget smuk :). hvis du styrketræner og spiser rigtigt med kcal underskud så skal det nok komme af. Måske ikke som det første, men hvis du bliver ved så kommer det af! :)
Brugeravatar

Styrkeliste

MadzP92 skrev:du kan ikke som sådan tage på i muskelmasse mens du er igang med at tabe dig, så det skal du slet ikke være bange for.

det lyder som om at fedtet på armene er et af de steder hvor det ryger sidst af, så at du har tabt dig og det stadig ikke kom af er kun fordi du ikke har tabt dig nok. For man kan ikke punktforbrænde som andre har nævnt. Du skrev bare at du blev for spinkel sidst derfor hvis du styrketræner mens du er i kcal underskud hjælper det med at bibeholde muskelmasse og ikke øge den, hvorimod hvis du ikke gør så taber du både muskelmasse og fedt.

min kæreste har også "mormor" arme som hun kalder dem, men hun lever med det fordi hun ikke orker at gøre noget ud af det mht. kost og træning, men det kan være det kommer. hun dyrker dog motion i form af gymnastik.

btw. hvis det er dig på billedet så ligner det meget noget alla min kæreste... meget smuk :). hvis du styrketræner og spiser rigtigt med kcal underskud så skal det nok komme af. Måske ikke som det første, men hvis du bliver ved så kommer det af! :)

Ahh nu forstår jeg, så hvis jeg er i kcal underskud får jeg ikke større muskler?

Må bare komme i omdrejninger kan jeg godt se :) Og tak for komplimentet, er også ganske tilfreds med min krop, dog er der lige de pokkers arme.

Er der nogen som kan komme med nogen gode øvelser så? Jeg har bruger de forskellige maskiner til hele kroppen, og til armene som træner biceps, triceps og bryst selvfølgelig. Men der er så mange delte meninger om maskiner, vil det være bedre bare at træne med vægte bare ? - der har jeg nemlig aldrig været så stærk.
Brugeravatar

Josefine skrev:

Er der nogen som kan komme med nogen gode øvelser så? Jeg har bruger de forskellige maskiner til hele kroppen, og til armene som træner biceps, triceps og bryst selvfølgelig. Men der er så mange delte meninger om maskiner, vil det være bedre bare at træne med vægte bare ? - der har jeg nemlig aldrig været så stærk.

Ingen tvivl om at frie vægte er at fortrække!! Find en kompetent person inden for området, og få ham/hun til at hjælpe dig med teknikken i øvelserne :)

mvh
Syraxz
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Odense

Træner her: Ålholm Vægtløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.00
- Dødløft: 7.00

Syraxz skrev:
Josefine skrev:

Ingen tvivl om at frie vægte er at fortrække!! Find en kompetent person inden for området, og få ham/hun til at hjælpe dig med teknikken i øvelserne :)

mvh
Syraxz

this.. der har aldrig været delte meninger.. frivægte er klart at foretrække, også for nybegyndere. og det er klart du ikke kan løfte lige så meget men det er fordi du skal stabilisere vægten hvilket kun er positivt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Obeso skrev:Det er desværre umuligt at punktforbrænde, så det eneste du kan gøre er at komme ned i fedt%, og få trænet armene så der bliver "strammet op". Det kvinder siger med at de ikke vil se for "muskuløse ud" er i mine øjne noget pjat. For at få et muskuløst look som kvinde kræver der at der bliver lagt rigtig meget arbejde i det, med fokus på at få det look.

Få lavet en kostplan hvor du ligger lidt i kcal underskud, og så få flyttet nogle vægte et par gange om ugen.

Held og lykke.

Edit: Det kan også bare være dine gener der er imod dig. Nogle kvinder lagrer deres fedt på røven, på maven og nogle på lårene - og i dit tilfælde måske på armene.
gå nu bare i seng...

At stramme op er at få musklerne til at vokse... Eller at tabe fedt.

der er intet at gøre, hun må tabe sig eller beholde sine "mega gunz"
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Nu vil jeg, som ikke mand tillade mig og spørge. Ka vi ikk se et billede af de problem arme? :D Har svært ved at forestille mig, udfra dit billede, at de ka være så "slemme"
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Champinde skrev:Nu vil jeg, som ikke mand tillade mig og spørge. Ka vi ikk se et billede af de problem arme? :D Har svært ved at forestille mig, udfra dit billede, at de ka være så "slemme"

Jaa så kom det endelig ^^Utroligt nok ikke fra en mandlig bruger denne gang :O

Reputation point: 5

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster