Raunen skrev:ør dog backsquat med det samme forhelvede ! Kan ikke se grund til at lave alt andet du foreslår.
Jeg kunne forestille mig TS havde en ret horribel teknik i back squat, ligesom alle andre der starter ud med øvelsen. Af den grund kommer jeg med det foreslag at han kunne afprøve fx Goblet Squat, da den rent teknisk er en anelse nemmere, samt den har en række fordele, der senere vil gavne ham når han begynder at køre lidt tungere back squat. Eksempelvis er GSQ god til at lære ham at holde overkroppen ret, undgå at "goodmorning" vægten op, sprede knæene mm.
Det kan være jeg ikke fik forklaret mig godt nok i første post, men jeg mener selvfølgelig ikke at han slet ikke skal back squatte - jeg mener blot han bør passe på med at smide nogle kg på stangen før teknikken virkelig er der. Indtil teknikken sidder der, kunne han overveje at køre øvelser som fx GSQ. Det er sgu et smart valg, i min verden.
Bare at give den gas med back squat som den primære benøvelse, med godt med belastning på, som er hvad jeg kan fornemme du anbefaler, Raunen, kan jeg ikke helt sætte mig ind i. Det ender nok bare med at han rent teknisk ikke får de fremskridt han burde få, samt risikerer at rende ind i skader.
TS: Jeg kan slet ikke se nogen grund til at køre smith squat, overhovedet.