Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1683
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1680

Følg bodybuilding.dk på

Tips og tricks - Mæthed

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle sammen,

Jeg tænkte på at oprette denne tråd for at vi kan dele vores erfaringer mht. hvordan man kan holde sulten i skak. Her tænker jeg specielt under cut, hvor indtaget af kalorier er relativt lavt.

Personligt oplever jeg f.eks. at jeg kan blive mig mæt i 30-45 efter at have indtaget en light-sodavand - selvom jeg var sulten inden.
Desuden oplever jeg at hytteost giver mig en helt fantastisk og langvarig mæthedsfornemmelse, selv i relativt små mængder.

Har i nogle råd/tips/tricks som ovenstående, der kan gøre hverdagen under cut lidt nemmere? Så del dem endelig! :)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg plejer altid at drikke et glas vand, når sulten melder sig på et uønsket tidspunkt.
Det giver i det mindste lidt fylde.
Why ask for truth when you close your ears to it?
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: København

Træner her: Fitness World Lyongade
fitness world Englandsvej

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00

Spis mange veggies.
Brugeravatar

Reputation point: 490

Træner her: Ultimate Gym

Helt klart skyr og en god del grønsager, og en masse kryderi til aftensmaden og går det helt galt børster jeg tænder :)

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

HUSK i havregrød eller lignende.

Køb ikke den dyre variant, som man finder i supermarkederne, men køb eksempelvis fra engelske kosttilskuds sider, som jeg ikke må nævne :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Jeg plejer at børste tænder, så snart jeg har spist min aftensmad, og ikke skal hælde mere idenbors. På den måde undgår jeg at snacke den om aftenen.
Wendler 5/3/1
PHAT
IIFYM

All in one. Tjek det ud!
leave-your-ego-at-the-door-t79481-90.html

Reputation point: 5

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 145.00
- Dødløft: 157.50

Kostplan: Ingen kostplan

Når jeg sørger for at få godt med sundt fedt til et måltid er jeg længere tid mæt, måske basal viden, men det virker!

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 75.00
- Dødløft: 105.00

Protein fluff, masser af væske (vand + diet soda), frostgrøntsager i store mængder, IF (eller bare skippe morgenmaden, har hjulpet mig rigtig meget), triple-heated-oats i mikrobølgeovnen = volume!
If you hit an oak tree one thousand times in one thousand different places, what’s going to happen? Absolutely nothing. But if you hit an oak tree one thousand times in the exact same spot, what’s going to happen is you are going to knock it down.
Brugeravatar

Reputation point: 275

Light i alle mulige former.
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

Uden tvivl skyr med blåbær/solbær!! 500 gram, og så mener jeg det er ca 50 gram protein og 320 kcal. Mætter helt vildt, og så smager det bare lækkert! Ellers proteinpandekager med whey, banan, havregryn, og så mener jeg at det er æg og mælk jeg plejer at putte i. Jeg synes ikke at grøntsager hjælper på mig. De giver mig faktisk en rigtig irriterende følelse. Min mave føles proppet, men i mit hoved er jeg stadig sulten :cry:
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Jeg køber noget proteinpulver med halv ulækker smag og drikker den om aftenen så jeg har lidt kvalme :wink: Så er man ikke så sulten
Brugeravatar

Reputation point: 90

Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 202.50
- Dødløft: 227.50

Logbog: Ingen logbog

Var i sin tid pisse træt af små måltider... For mig var IF også vejen frem.. og uden problemer med nedgående styrke. Derudover er fedt og protein noget der virker... Føler jeg er hurtig sulten på kulhydrater...

Reputation point: 5

Som allerede nævnt kan IF være en mulighed. Jeg har dog selv droppet det igen, MEN på den metale front har IF givet mig noget unikt. Jeg lærte under IF at holde sulten i skak mentalt. man lærer virkelig at have selvkontrol, ikke snacke den og kun spise når man skal og har brug for det, og ikke bare fordi man er lidt små sulten.
Brugeravatar

Træner her: FLEXfitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00

rba skrev:Som allerede nævnt kan IF være en mulighed. Jeg har dog selv droppet det igen, MEN på den metale front har IF givet mig noget unikt. Jeg lærte under IF at holde sulten i skak mentalt. man lærer virkelig at have selvkontrol, ikke snacke den og kun spise når man skal og har brug for det, og ikke bare fordi man er lidt små sulten.

Har ikke selv prøvet den, men ville tro man lære hvordan sult virkelig føles :)

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Fiber..

Lidt overrasket over at ingen nævne at tykke sin mad (særligt stivelse + grønsager) til mos i munden. Fedt og protein tager maven sig af mens stivelse (herunder stortset alle kulhydratskilder) bliver fordøjet i tarmen. Du kan pre-digest omkring 70-90 procent af stivelse i tykkeprocessen. Det tager ligeledes længere tid at spise et måltid på denne vis. Sluger du maden har din krop ingen chance for at vurdere, hvornår du har fået nok. Den klassiske = Stop før du er mæt + vent 20 min og vurdér herefter om det var nok. Jesus jeg elsker at kaste om mig med informationer uden belæg, men det sandt :D
Adrenaline is rushing throug my veins
Next stop is victory, it's rushing like a train!

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Taekwondo body skrev:
rba skrev:Som allerede nævnt kan IF være en mulighed. Jeg har dog selv droppet det igen, MEN på den metale front har IF givet mig noget unikt. Jeg lærte under IF at holde sulten i skak mentalt. man lærer virkelig at have selvkontrol, ikke snacke den og kun spise når man skal og har brug for det, og ikke bare fordi man er lidt små sulten.

Har ikke selv prøvet den, men ville tro man lære hvordan sult virkelig føles :)

Det kan jeg skrive under på, at man gør - i hvert fald den første uges tid er ret slem. Det var den i hvert fald for mig, for jeg kunne ikke tænke på andet end mad :lol:
If you hit an oak tree one thousand times in one thousand different places, what’s going to happen? Absolutely nothing. But if you hit an oak tree one thousand times in the exact same spot, what’s going to happen is you are going to knock it down.
Brugeravatar

Reputation point: 275

En skive fiber toastbrød kan udsætte min sult et par timer. en god protein bar efter træning erstatter den mæthed jeg ikke får fra flydende protein drik og der går tit 4 timer før jeg bliver sulten efter.

Drikker altid en kop the når jeg kommer hjem fra træning/arbejde for der er jeg ved at dø af sult, så i stedet for at putte alt muligt skidt i hovedet inden aftensmad kan det holde mig tilfreds indtil da :-) og så kan jeg oveni købet heller ikke spise lige så meget til aften fordi der allerede ligger et helt krus the dernede!

Jeg holder mig beskæftiget med et eller andet. Dét alene hjælper gevaldigt. Hvis sulten overdøver, så drikker jeg et glas vand. Hvis det stadig er et problem... så spiser jeg et stykke frugt.

Reputation point: 10

Cola light er jeg rigtigt glad for, når jeg render og er sulten....det tager lige mine sult, næsten uanset hvad jeg er sulten efter.
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster