Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

)

Almond skrev:Er det ikke noget med, at man kan få penge for at være "sæddoner" (eller hvad det nu hedder)

The Juice skrev:Du kan tjene penge ved at få et arbejde. Det har jeg hørt skulle være populært.

Længe leve for ikke at være så gammel 

LarsKV skrev:Hahaha denne tråd er god underholdning! Man skal helt sikkert forvente seriøse svar når man poster den slags spørgsmål herinde

The Juice skrev:Du kan tjene penge ved at få et arbejde. Det har jeg hørt skulle være populært.

A Menace To Chicken skrev:The Juice skrev:Du kan tjene penge ved at få et arbejde. Det har jeg hørt skulle være populært.
Man kan søge et arbejde, ligesom trådstarter siger han gør. Det er ikke ensbetydende med at man får et arbejde. Det er ikke just sælgers marked for arbejdstagere, disse dage. 90'erne og den fulde beskæftigelses tid, er meget længe siden. Men det forudsætter jeg trods alt at du er klar over, Juice, din intelligens og generelle orienteringsevne taget i betragtning. Jeg tillader mig at antage at det bare var en neo-liberal tankebøvs, du der slap ud.

Almond skrev:Tømrer kan som regel godt finde noget arbejde, selvom de er "arbejdsløse".
A Menace To Chicken skrev:The Juice skrev:Du kan tjene penge ved at få et arbejde. Det har jeg hørt skulle være populært.
Man kan søge et arbejde, ligesom trådstarter siger han gør. Det er ikke ensbetydende med at man får et arbejde. Det er ikke just sælgers marked for arbejdstagere, disse dage. 90'erne og den fulde beskæftigelses tid, er meget længe siden. Men det forudsætter jeg trods alt at du er klar over, Juice, din intelligens og generelle orienteringsevne taget i betragtning. Jeg tillader mig at antage at det bare var en neo-liberal tankebøvs, du der slap ud.

Pzyrex skrev:A Menace To Chicken skrev:The Juice skrev:Du kan tjene penge ved at få et arbejde. Det har jeg hørt skulle være populært.
Lol.
Der er over 75.000 østarbejdere i Danmark - de er altså ikke alle sammen kommet for at lave kriminalitet eller løndumping. Langt de fleste arbejder under danske overenskomster - i snit ligger lønningerne sågar højere end overenskomsterne blandt østarbejderne. Hvad er så forklaringen? Det er at danskerne generelt er for kræsne og for komfortable på deres overførselsindkomster. Dertil kommer, at østarbejdere - generelt set - er mere engagerede, mødestabile og har et mere beskedent fravær. Jovist er der da også østarbejdere som løndumper og arbejder til ingenting, men det er et fåtal.

Kaptain skrev:Almond skrev:Tømrer kan som regel godt finde noget arbejde, selvom de er "arbejdsløse".
Det er statistik set et af de fag der er særligt konjunkturfølsomme.A Menace To Chicken skrev:The Juice skrev:Du kan tjene penge ved at få et arbejde. Det har jeg hørt skulle være populært.
Det er korrekt, at der er noget fundamentalt fejlagtigt, foruden det respektløse, i at folk som Joachim B. Olsen m.fl. står som en flok brølaber og advokerer, at folk "bare kan finde et arbejde, hvis de gider", med den aktuelle situation på arbejdsmarkedet.
Når det er sagt, så er det blevet et grundlæggende problem, at Danmark i en tilstand med recession og lavkonjunktur stadig må importere arbejdskraft til de dårligst lønnede jobs, fordi det ikke kan betale sig for flere tusinde danskere at tage disse. Der er således efterspørgsel på arbejdskraft flere steder, men danskere udbyder ikke denne arbejdskraft, hvilket på ingen måde skyldes mangel på kvalifikationer e.l. men simpelthen af den grund, at de ikke gider, da det ikke kan betale sig.
Det er som sagt fuldstændig idiotisk at påstå, at der er arbejde til folk, hvis de bare gider tage det. JBO får det til at lyde som om, at der vil være fuld beskæftigelse, hvis bare alle rengøringsjobs o.l. bliver besat. Den omtalte problemstilling er dog reel, og må derfor påpeges. Derudover antager du, at The Juices indlæg er en neo-liberal tankebøvs, og man kunne passende give dele af dit indlæg en lignede titel, bare med omvendt fortegn, om man vil![]()
Nu vil jeg ikke svare på The Juice vegne, men når det er sagt, så tror jeg ikke der er noget dybere politisk budskab i hans indlæg, men mere er et sarkastisk svar - af de åbenlyse grunde.

A Menace To Chicken skrev:Kaptain skrev:Almond skrev:Tømrer kan som regel godt finde noget arbejde, selvom de er "arbejdsløse".
Det er statistik set et af de fag der er særligt konjunkturfølsomme.A Menace To Chicken skrev:The Juice skrev:Du kan tjene penge ved at få et arbejde. Det har jeg hørt skulle være populært.
Det er korrekt, at der er noget fundamentalt fejlagtigt, foruden det respektløse, i at folk som Joachim B. Olsen m.fl. står som en flok brølaber og advokerer, at folk "bare kan finde et arbejde, hvis de gider", med den aktuelle situation på arbejdsmarkedet.
Når det er sagt, så er det blevet et grundlæggende problem, at Danmark i en tilstand med recession og lavkonjunktur stadig må importere arbejdskraft til de dårligst lønnede jobs, fordi det ikke kan betale sig for flere tusinde danskere at tage disse. Der er således efterspørgsel på arbejdskraft flere steder, men danskere udbyder ikke denne arbejdskraft, hvilket på ingen måde skyldes mangel på kvalifikationer e.l. men simpelthen af den grund, at de ikke gider, da det ikke kan betale sig.
Det er som sagt fuldstændig idiotisk at påstå, at der er arbejde til folk, hvis de bare gider tage det. JBO får det til at lyde som om, at der vil være fuld beskæftigelse, hvis bare alle rengøringsjobs o.l. bliver besat. Den omtalte problemstilling er dog reel, og må derfor påpeges. Derudover antager du, at The Juices indlæg er en neo-liberal tankebøvs, og man kunne passende give dele af dit indlæg en lignede titel, bare med omvendt fortegn, om man vil![]()
Nu vil jeg ikke svare på The Juice vegne, men når det er sagt, så tror jeg ikke der er noget dybere politisk budskab i hans indlæg, men mere er et sarkastisk svar - af de åbenlyse grunde.
At firmaer henter folk til Danmark, der er parat til at tage jobs til så lav en løn, at danske håndværkere ikke kan konkurrere med dem, har ikke meget med nødvendighed at gøre. Det skyldes alene arbejdsgivernes grådighed, og den inflation der gør at 50kr. i timen er en vittighed for en dansker, men en anseelig sum for en polak. Omvendt outsourcing, når den er bedst. Murerarbejdsmanden erstattes af en polak, hjemmehjælperen af en robot - forskellen er ens, og resultatet er det samme; skabelsen af et nyt pjalteproletariat, der i desperation over at få fjernet snart sagt alle muligheder for et levegrundlag, går bersærk og sætter ild i et eller andet, og enten myrder de rige eller ryger i arbejdslejr.
Er jeg for dramatisk? Overdriver jeg lidt, synes du? Taler jeg for højt?, som Karen Thisted ville sige.
Nej. Det er allerede sat i værks, det sker nu - mens vi skriver. Det er jeres fremtid, konturerne af jeres fremtidige Danmark der roligt, men hurtigt, tager form i disse år.
http://ekstrabladet.dk/nationen/article2179912.ece
Velkommen til Corydons "konkurrencestat", Socialdemokraterne fortsætter liberalismen dér, hvor Fogh kun turde drømme om at træde.
Dét kan du så slå hen som en munkemarxistisk tankebøvs, fra en bitter gammel autonom. Eller åbne øjnene, og se hvad der rent faktisk foregår lige nu, i vores samfund.
Kønt er det ikke, og det skal nok blive grimmere.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster