Ville det ikke være bedre at vænne sig af med trangen fremfor bare at finde noget andet at spise?
Jeg ved godt at det er sværre, men udbyttet af det er så også så meget bedre. Men det er altså ikke umuligt. Og det kommer fra en der for blot et par år siden dagligt drak 1 liter kakao, spiste chokolade cookies, smarties, osv. Jeg har ikke indtaget noget som helst med tilsat sukker (deriblandt alle former for slik, chips, sodavand, is, osv) i over et år nu og jeg savner det ikke længere.
Min taktik var at jeg ville prøve paleo kosten af i 1 måned. Jeg fandt ud af at det var en kost der var meget svær at holde fordi den ikke rigtigt passer ind i vores nuværende samfund. Men jeg fandt også ud af at jeg ikke savnede nogetsomhelst af de ting jeg ikke måtte spise i den måned, så det bragte nogle gode vaner med sig. Jeg siger ikke at du nødvendigvis skal gøre det samme, men du kunne finde en måde hvorpå du vil opnå samme kontrol over din kost. Man kan sagtens nyde mad uden det behøver at være usundt. Det handler udelukkende om vaner, og alle mennesker kan ændre deres vaner hvis de vil.
Men det må du jo stille op med dig selv om du vil, synes bare jeg ville foreslå muligheden