Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

valde123 skrev:Før

+Faktor skrev:Selvfølgelig skal man veje det før - ellers er varedeklarationen jo også helt i vejret.
Producenten kan ikke vide, hvordan man tilbereder kødet, så de har naturligvis angivet det, som det er i pakken

+Faktor skrev:Selvfølgelig skal man veje det før - ellers er varedeklarationen jo også helt i vejret.
Producenten kan ikke vide, hvordan man tilbereder kødet, så de har naturligvis angivet det, som det er i pakken

jon pall skrev:+Faktor skrev:Selvfølgelig skal man veje det før - ellers er varedeklarationen jo også helt i vejret.
men faktum er os at fx en bøf med ca 10% fedt krymper med 50% så det holder jo ik.. der er jo noget der forsvinder og det er ik bare luft

Nicobruun skrev:jon pall skrev:+Faktor skrev:Selvfølgelig skal man veje det før - ellers er varedeklarationen jo også helt i vejret.
men faktum er os at fx en bøf med ca 10% fedt krymper med 50% så det holder jo ik.. der er jo noget der forsvinder og det er ik bare luft
Nej det har du ret i. Men nu var det ikke det han ville have svar på. Hvis han skal vide, hvor mange proteiner og fedt han får at et stykke kød, bliver han nød til at veje det EFTER tilberedning. Ellers vil det jo ikke være nøjagtigt

jon pall skrev:Nicobruun skrev:jon pall skrev:+Faktor skrev:Selvfølgelig skal man veje det før - ellers er varedeklarationen jo også helt i vejret.
Nej det har du ret i. Men nu var det ikke det han ville have svar på. Hvis han skal vide, hvor mange proteiner og fedt han får at et stykke kød, bliver han nød til at veje det EFTER tilberedning. Ellers vil det jo ikke være nøjagtigt
det er jo lige præcis det jeg siger knægt

+Faktor skrev: Nicobruun, og hvordan skal han kunne bedømme, hvor mange proteiner der jo så - i følge dig - åbenbart er pist forsvundet under tilberedningen?

problemet er os man ik helt kan regne med vare deklarretionen tit kommer de ting i for at skrue protetin procenten op med noget crap. så derfor spis rigeligt med kød. hvis du fx mener du skal have 20g proteiner i hvert måltid ville jeg aldrig nøjes med 100g på trods af der står der måske er 21g protin i pr 100g. jeg ville mindst spise 200g kød for at sikre mig jeg mindst fik den givende mængde.

+Faktor skrev:Der forsvinder ikke protein under tilberedningen.
Skulle de have opløst valleprotein i vandet, som de putter i kylling? Forsvinder valleproteinen, når du f.eks. laver protein-pandekager eller protein-muffins? Nej - så selvom de rent faktisk havde puttet det i vandet, så ville det være vandet, der fordampede og ikke proteinet. Man kan jo også koge saltvand og ende med at have salt liggende, når vandet er fordampet.
men du har ik helt ret.

+Faktor skrev:Så har du stadigvæk fået den mængde protein, kulhydrat og fedt(sådan da) som på varedeklarationen, da det er vand, der forsvinder.
Så er det underordnet, om du har reelt har spist 200g tilberedt kylling, når makronutrienterne er de samme. Kan du se, hvor jeg vil hen?

jon pall skrev:en lille side note er at 99% af alle bodybuildere vejer deres kød efter stegning. det ved jeg fordi jeg har læst bb blade og set video´er osb en del år nu. og det gir os mest mening i mine hovede

jon pall skrev:en lille side note er at 99% af alle bodybuildere vejer deres kød efter stegning. det ved jeg fordi jeg har læst bb blade og set video´er osb en del år nu. og det gir os mest mening i mine hovede

Cruise skrev:Et andet eksempel er ris, der er den mængde kcal osv. der er oplyst på pakning for TØRRE og ukogte ris, ene og alene af den grund, at ris måske svumler op til 2½-3 gange størrelse, og hvor meget de svumler op afhænger 100% af kogemetoden, derfor vil man ALDRIG kunne regne hvor mange kcal osv. der er i kogte ris pr. 100g uden enten at have avanceret analyseudstyr eller at kende vægten før kogning..

+Faktor skrev:Cruise skrev:Et andet eksempel er ris, der er den mængde kcal osv. der er oplyst på pakning for TØRRE og ukogte ris, ene og alene af den grund, at ris måske svumler op til 2½-3 gange størrelse, og hvor meget de svumler op afhænger 100% af kogemetoden, derfor vil man ALDRIG kunne regne hvor mange kcal osv. der er i kogte ris pr. 100g uden enten at have avanceret analyseudstyr eller at kende vægten før kogning..
Hvad koger man ris i? Vand.
Hvad er der ikke kalorier i? Vand.
Er der flere kalorier i kogte ris vs. ukogte ris? Nej.
Vejer risene mere - samt mætter mere - efter de er kogt? Ja.
Nu må I simpelthen stoppe med det der. I mange madvarer tilføres der eller fjernes vand ved tilberedning, og hvad kan vi bruge det til mht. kalorier? Ikke en dyt. Regner I også de liter vand I drikker dagligt med? Nej vel..

BrianN skrev:jon pall skrev:en lille side note er at 99% af alle bodybuildere vejer deres kød efter stegning. det ved jeg fordi jeg har læst bb blade og set video´er osb en del år nu. og det gir os mest mening i mine hovede
Du kommer bare med det ene guldkorn efter det andet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

jon pall skrev:BrianN skrev:jon pall skrev:en lille side note er at 99% af alle bodybuildere vejer deres kød efter stegning. det ved jeg fordi jeg har læst bb blade og set video´er osb en del år nu. og det gir os mest mening i mine hovede
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
hva er dit problem? (udover du ligner lort)
ku være du sku til at veje din mad efter stegning

jon pall skrev:BrianN skrev:jon pall skrev:en lille side note er at 99% af alle bodybuildere vejer deres kød efter stegning. det ved jeg fordi jeg har læst bb blade og set video´er osb en del år nu. og det gir os mest mening i mine hovede
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster