Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.

ja okay, kan være det vil virke
G.I Joe skrev:inviterede et par stykker med på en løbetur sidste uge, ingen alkohol involveret ;)
ellers prøver jeg bedst muligt at tage med til nye arrangementer på studiet og med div. sports foreninger

Acid skrev:G.I Joe skrev:inviterede et par stykker med på en løbetur sidste uge, ingen alkohol involveret ;)
ellers prøver jeg bedst muligt at tage med til nye arrangementer på studiet og med div. sports foreninger
Det lyder da ikke som om du har problemer med at være social uden alkohol. Hvad er det du forventer mere af?

Acid skrev:Du kunne starte med at fortælle hvad du selv gør lige nu for at få dybere venskaber?
Fx hvornår har du sidst inviteret nogle til at gøre noget der ikke involverer alkohol?

for der er ingen af dem der har noget der minder om lyst til at lave andet end druk når vi arrangerer noget

!

Acid skrev:Her er da et par ting man kan gøre med venner/veninder:
- Spise sammen, hjemme eller ude.
- Gå ud og glo på butikker i byen.
- Biografen.
- Chill derhjemme med en film/gaming.
- Se om der er noget billigt på fx deal.dk eller downtown.dk og find nogle at gøre denne aktivitet med.
- Fællestræning.
- Kop kaffe el.lign.
- Pool.
osv...
Hvis du er 18-22 år kan det måske godt være svært at finde jævnaldrene der gider andet end byen, men prøv at høre rundt næste gang du er i byen så.
Du skal i hvert fald ikke forvente at andre tager noget initiativ. Hvem ved, måske tror de endda at du kun vil i byen med dem siden I kun ses i byen.
Ellers prøv at arbejde på at lave en ny omgangskreds med folk du ikke har mødt i byen, fx via uddannelsesstedet/arbejdet/centeret.
Der er mange muligheder
Det handler mest af alt om bare at tage initiativ, selvom det godt kan være lidt skræmmende i starten

sund skrev:Ja din alder er rimeligt vigtig, lad os lige få den.
Men mange unge har mange venner og bekendte. Når man bliver ældre falder alle de bekendte fra. Og der er kun rimeligt få rigtigt gode venner tilbage.
Det gælder om at knytte bånd. Finde dem man har mest tilfældes med og så mange fælles interesser som muligt.
Sprut og fester er fine til at møde mennesker. Men når man er fuld og musikken og stemningen er høj. Er det sjældent man få lært folk at kende særligt godt.
Man kan også bare få sig en kæreste og blive kærestekedelig. Sådan kan man komme af med mange af de overfladiske venner. Ved ikke lige at skrive til dem over en længere periode :-)
Men efter min opfattelse er det en helt naturlig udvikling.
Prøv at spørg dig om hvor mange venner dem du kender der er 40 og 50 år har?
De fleste har virkeligt ikke særligt mange venner, ift. hvad unge mennesker har.

Dingo skrev:"Gode venner kan lave alting sammen, men kun de bedste venner er i stand til at lave ingenting sammen”. At hvis først man har et rigtig godt venskab, så er det reelt ligemeget hvad man laver.

G.I Joe skrev:jeg er 22

G.I Joe skrev:altså pt læser jeg mat A og kemi A som hf fag... og der er kun 5 fra de to hold jeg kan snakke med :b... og så hjælper det ikke at jeg bor 45km fra KVUC hvor jeg går og ca 15km til den nærmeste ven, eller at der ikke køre busser ud til hvor jeg bor efter kl 18 i hverdage, og ingen lørdag og søndag xD... vil nok sige jeg ikke er ekstrovert, jeg er nok meget introvert - men føles bare lidt underligt når dem jeg kender er super ekstroverte at så være den eneste introverte i en vennekreds..
Det skal nok ændre sig med tiden. Men det der med at bo så langt fra studie og venner er altid en udfordring. Bor du hjemme?

G.I Joe skrev:jep.. jeg bor hjemme

og regner med at flytte på kollegium hvis jeg kommer ind på kemi, men nu må vi se hvad fremtiden bringer - kan osse være jeg får en ekstrem trang til at læse Eskimologi ;)
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster