Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1464
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1462

Følg bodybuilding.dk på

venner

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg synes ikke jeg har nogen hvor jeg tænker "ham/hende kan jeg regne med" eller en ven jeg kan tage ud at rejse med eller gøre skøre eller vilde ting med som andre jeg kender gør. det virker bare som om de eneste former for relationer jeg har er overfladiske, og det ved jeg faktisk ikke hvad man stiller op med? For selv om jeg har venner jeg har kendt de sidste 10 år føles de bare super overfladiske og ikke som et venskab der ville holde til det store.

Så mit egentlige spørgsmål er : hvordan skabes/opstår venskaber der ikke bare er druk i byen ?

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ved at rejse. Jeg tog engang på roadtrip med en jeg havde kendt i cirka et halvt år, og vi var ikke super venner, men efter en uges rejsen sammen så var venskabet blevet rigtigt stærkt.

Reputation point: 140

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Du kunne starte med at fortælle hvad du selv gør lige nu for at få dybere venskaber?
Fx hvornår har du sidst inviteret nogle til at gøre noget der ikke involverer alkohol?
Brugeravatar

Reputation point: 130

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Muscle House Gym

inviterede et par stykker med på en løbetur sidste uge, ingen alkohol involveret ;)
ellers prøver jeg bedst muligt at tage med til nye arrangementer på studiet og med div. sports foreninger

Styrkeliste

Disregard faggots acquire friends

Følg det og problemet er løst
Der Weg ist das Ziel

U mirin brah?

#TEAM HARDEN

BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.
Brugeravatar

Reputation point: 115

Geografisk sted: Fuarkistan

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 65.00

Kostplan: Ingen kostplan

:lol: ja okay, kan være det vil virke

Styrkeliste

G.I Joe skrev:inviterede et par stykker med på en løbetur sidste uge, ingen alkohol involveret ;)
ellers prøver jeg bedst muligt at tage med til nye arrangementer på studiet og med div. sports foreninger

Det lyder da ikke som om du har problemer med at være social uden alkohol. Hvad er det du forventer mere af?
Brugeravatar

Acid skrev:
G.I Joe skrev:inviterede et par stykker med på en løbetur sidste uge, ingen alkohol involveret ;)

Det lyder da ikke som om du har problemer med at være social uden alkohol. Hvad er det du forventer mere af?

For at være fair. Der hvor jeg kommer fra er der absolut ingen sociale begivenheder der ikke indeholder druk.
Andet end selvfølgeligt træningscenteret, men der er folk super egoskrøbelige og reserveret (for det meste).
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

kan osse være jeg bare vælger de forkerte :b havde bare lidt håbet på nogle jeg havde noget til fælles med, men sker bare ikke rigtigt

Styrkeliste

Sådan er det også i min verden.. Altså at de sociale ting roterer om druk - Hver gang! Jeg kan ikke huske at det har været anderledes..
Nu har jeg så selv skåret voldsomt ned på byturene, men det betyder så også at jeg ikke ser vennerne så meget. Men jeg har aldrig haft det store sociale behov, og det er rart at se at bankkontoen ikke sveder helt så meget længere :mrgreen:

Acid skrev:Du kunne starte med at fortælle hvad du selv gør lige nu for at få dybere venskaber?
Fx hvornår har du sidst inviteret nogle til at gøre noget der ikke involverer alkohol?

Det er en god reminder! Og det gælder uanset om det handler om druk eller ej.. Hvis man aldrig selv tager initiativet, så kan man ikke forvente det store den anden vej heller.
Brugeravatar

Reputation point: 240

Min oplevelse har været, at man kan foretage sig masser af ting uden druk, man kan bare være nødt til at tage initiativet selv. De folk der er mine venner og ikke blot bekendte er desuden dem jeg kan med både i store gruppe og bare på tomandshånd.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

så tror jeg kun det er bekendte jeg har :-k for der er ingen af dem der har noget der minder om lyst til at lave andet end druk når vi arrangerer noget

Styrkeliste

Her er da et par ting man kan gøre med venner/veninder:
- Spise sammen, hjemme eller ude.
- Gå ud og glo på butikker i byen.
- Biografen.
- Chill derhjemme med en film/gaming.
- Se om der er noget billigt på fx deal.dk eller downtown.dk og find nogle at gøre denne aktivitet med.
- Fællestræning.
- Kop kaffe el.lign.
- Pool.
osv...

Hvis du er 18-22 år kan det måske godt være svært at finde jævnaldrene der gider andet end byen, men prøv at høre rundt næste gang du er i byen så.

Du skal i hvert fald ikke forvente at andre tager noget initiativ. Hvem ved, måske tror de endda at du kun vil i byen med dem siden I kun ses i byen.

Ellers prøv at arbejde på at lave en ny omgangskreds med folk du ikke har mødt i byen, fx via uddannelsesstedet/arbejdet/centeret.

Der er mange muligheder :)
Det handler mest af alt om bare at tage initiativ, selvom det godt kan være lidt skræmmende i starten :)
Brugeravatar

Lyder som nogle gode råd Acid :)

det må prøves :D!

Styrkeliste

Hvor gammel er du?
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Acid skrev:Her er da et par ting man kan gøre med venner/veninder:
- Spise sammen, hjemme eller ude.
- Gå ud og glo på butikker i byen.
- Biografen.
- Chill derhjemme med en film/gaming.
- Se om der er noget billigt på fx deal.dk eller downtown.dk og find nogle at gøre denne aktivitet med.
- Fællestræning.
- Kop kaffe el.lign.
- Pool.
osv...

Hvis du er 18-22 år kan det måske godt være svært at finde jævnaldrene der gider andet end byen, men prøv at høre rundt næste gang du er i byen så.

Du skal i hvert fald ikke forvente at andre tager noget initiativ. Hvem ved, måske tror de endda at du kun vil i byen med dem siden I kun ses i byen.

Ellers prøv at arbejde på at lave en ny omgangskreds med folk du ikke har mødt i byen, fx via uddannelsesstedet/arbejdet/centeret.

Der er mange muligheder :)
Det handler mest af alt om bare at tage initiativ, selvom det godt kan være lidt skræmmende i starten :)

Apropos de aktiviteter der her listes, så husker jeg et citat (der vist nok er fra Peter Plys, for at det ikke skal være løgn) som jeg altid har fundet meget rammende:

"Gode venner kan lave alting sammen, men kun de bedste venner er i stand til at lave ingenting sammen”. At hvis først man har et rigtig godt venskab, så er det reelt ligemeget hvad man laver.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Ja din alder er rimeligt vigtig, lad os lige få den.
Men mange unge har mange venner og bekendte. Når man bliver ældre falder alle de bekendte fra. Og der er kun rimeligt få rigtigt gode venner tilbage.

Det gælder om at knytte bånd. Finde dem man har mest tilfældes med og så mange fælles interesser som muligt.

Sprut og fester er fine til at møde mennesker. Men når man er fuld og musikken og stemningen er høj. Er det sjældent man få lært folk at kende særligt godt.

Man kan også bare få sig en kæreste og blive kærestekedelig. Sådan kan man komme af med mange af de overfladiske venner. Ved ikke lige at skrive til dem over en længere periode :-)

Men efter min opfattelse er det en helt naturlig udvikling.
Prøv at spørg dig om hvor mange venner dem du kender der er 40 og 50 år har?
De fleste har virkeligt ikke særligt mange venner, ift. hvad unge mennesker har.
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

sund skrev:Ja din alder er rimeligt vigtig, lad os lige få den.
Men mange unge har mange venner og bekendte. Når man bliver ældre falder alle de bekendte fra. Og der er kun rimeligt få rigtigt gode venner tilbage.

Det gælder om at knytte bånd. Finde dem man har mest tilfældes med og så mange fælles interesser som muligt.

Sprut og fester er fine til at møde mennesker. Men når man er fuld og musikken og stemningen er høj. Er det sjældent man få lært folk at kende særligt godt.

Man kan også bare få sig en kæreste og blive kærestekedelig. Sådan kan man komme af med mange af de overfladiske venner. Ved ikke lige at skrive til dem over en længere periode :-)

Men efter min opfattelse er det en helt naturlig udvikling.
Prøv at spørg dig om hvor mange venner dem du kender der er 40 og 50 år har?
De fleste har virkeligt ikke særligt mange venner, ift. hvad unge mennesker har.

This.

Som ung havde jeg heller ikke mange tætte venskaber. Eller dem jeg troede var tætte, var det oftest ikke. Man gennemgår mange forandringer, og er stadig ved at finde ud af hvem man egentlig er. Det samme er ens omgangskreds.

Mange falder fra, nogle kommer igen, og nye venskaber skabes gennem interesser, studie, job og venners venner. Og ikke mindst gennem kærestebekendtskaber.

Som eksempel havde jeg nogle venner/bekendte som 16-18 årig, som jeg ikke talte med i måske 5-6 år. Senere mødtes vi i København (er fra Jylland), og det er i dag nogle af mine tætteste venner. Det udvikler sig sådan noget.

PS. Jeg er 30 år gammel.
Brugeravatar

Styrkeliste

Dingo skrev:"Gode venner kan lave alting sammen, men kun de bedste venner er i stand til at lave ingenting sammen”. At hvis først man har et rigtig godt venskab, så er det reelt ligemeget hvad man laver.

Enig.

Jeg er også forholdsvis sikker på, at Sund og Bundesdall har fat i den lange ende.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

jeg er 22

Styrkeliste

Studerer du? Man har jo altid en fælles interesse i et eller andet, samen med ens medstuderende.
Hvordan man får venner? Ved at snakke med nogle folk.
Ham / hende der altid bare tog hjem efter skole, og ikke sagde noget mens de var der, kan jeg godt forstå ikke har nogle venner.. Det lyder måske lidt hårdt, men det er jo sådan det er.

Reputation point: 0

G.I Joe skrev:jeg er 22

Så er du rigtig ung, massere af tid til at knytte nogle gode stærke bånd, der kan holde hele livet.
Sørg for at være god til at invitere venner hjem til noget hygge. Og arrangere nogle ting engang imellem.

Det har også meget at sige om man har sin lejlighed lige midt i centrum. Eller om man bor en 15-20 km. fra alle de andre :-)

Det er alpha omega hvor meget man selv gør.
De voksne mennesker jeg kender der har flest venner er et par hvor manden er med i en lokal MC. klub. Der er fællesskab og kammerartskab for alle pengene. De er ude og spise aftensmad fx. en del gange om ugen. Hjemme hos forskellige vennepar. Og også nede i MC klubben gerne en 2 aftener om ugen. Og de er vist en 50 år gamle :-)

Det kommer selvfølgelig også an på hvad man er til. Når man kommer op i alderen er der også nogle par der kun er ude og lave noget om aften 1 gang om måneden eller hver anden mdr. Hvis man er glad og tilfreds med til. Så det jo fint nok :-)

Der er noget der hedder at være introvert. - Hvis bare man hviler i sig selv og er naturlig. Så skal det nok gå ;)

Ikke alle har brug for samme antal venner :-)
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

altså pt læser jeg mat A og kemi A som hf fag... og der er kun 5 fra de to hold jeg kan snakke med :b... og så hjælper det ikke at jeg bor 45km fra KVUC hvor jeg går og ca 15km til den nærmeste ven, eller at der ikke køre busser ud til hvor jeg bor efter kl 18 i hverdage, og ingen lørdag og søndag xD... vil nok sige jeg ikke er ekstrovert, jeg er nok meget introvert - men føles bare lidt underligt når dem jeg kender er super ekstroverte at så være den eneste introverte i en vennekreds..

Styrkeliste

G.I Joe skrev:altså pt læser jeg mat A og kemi A som hf fag... og der er kun 5 fra de to hold jeg kan snakke med :b... og så hjælper det ikke at jeg bor 45km fra KVUC hvor jeg går og ca 15km til den nærmeste ven, eller at der ikke køre busser ud til hvor jeg bor efter kl 18 i hverdage, og ingen lørdag og søndag xD... vil nok sige jeg ikke er ekstrovert, jeg er nok meget introvert - men føles bare lidt underligt når dem jeg kender er super ekstroverte at så være den eneste introverte i en vennekreds..

I en vennekreds skal der helst være plads til alle typer. Meget belastende kun at være meget ekstroverte personer der råber i munden på hinanden :lol: Det skal nok ændre sig med tiden. Men det der med at bo så langt fra studie og venner er altid en udfordring. Bor du hjemme?
Brugeravatar

Styrkeliste

jep.. jeg bor hjemme

Styrkeliste

Nu går du altså på enkelts fag HF, så lad vær med at bekymre dig om at få venner der. Du er jo færdig før du har lært folk at kende, også går i sikkert hver til sit, også ser du dem sikkert sjældent igen. Hvis du har planer om at tage på universitet skal du nok få venner, hvis du da opsøge det. Nogle fif kan være at flytte på kollegium eller være aktiv i foreningslivet, så skal du nok få nogle venner, det er i hvert fald min erfaring.
Brugeravatar

Reputation point: 30

G.I Joe skrev:jep.. jeg bor hjemme

Så var det måske tid til at overveje at flytte for sig selv. Tættere på venner og evt. studie. Det lyder jo nærmest som om du bor på landet. Måske du kunne flytte ind til noget bymiljø. Det gør det væsentligt lettere at hænge ud med venner, også selvom det bare lige er en kop mokka, eller bare en times fedhed.

Prøv ikke at bekymre dig så meget. Der skal nok komme venner til. Og hvis du føler at dine nuværende venner kun er overfladiske bekendtskaber, så sorter ud i dem. Sats på dem du tror på, og lad de andre gå som de går. Og hvad med venners venner. Mange gange kan man hægte sig på, og således møde andre der kan blive gode venner. Mange af mine venner er mødt gennem nogen jeg slet ikke snakker med den dag i dag.
Brugeravatar

Styrkeliste

måske en god idé at flytte hjemmefra :´) og regner med at flytte på kollegium hvis jeg kommer ind på kemi, men nu må vi se hvad fremtiden bringer - kan osse være jeg får en ekstrem trang til at læse Eskimologi ;)

Styrkeliste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster