Hvad har i søgt, og hvor er i kommet ind henne?
Jeg selv søgte Jura på KU, men da mit snit ikke var højt nok, endte jeg på Sambas på RUC, hvilket jeg også er rigtig glad for. Bortset fra, at det er i Roskilde

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Niklas! skrev:Idag er dagen hvor mange unge uddannelsessøgende får svar på, hvor de skal bruge de næste 2-6 år af deres liv.
Jeg selv søgte Jura på KU, men da mit snit ikke var højt nok, endte jeg på Sambas på RUC, hvilket jeg også er rigtig glad for. Bortset fra, at det er i RoskildeMen ser virkelig frem til studiet!

Casper.S skrev:Jeg søgte ikke selv ind i år, men var tilgengæld chokeret over at idræt kvotienten (hvor jeg søger ind næste år) gik fra 7,4 til 8,7 på KU. Godt nok har jeg stadig 0,5 at give af, men en smule nervøs bliver man da

essensen skrev:Casper.S skrev:Jeg søgte ikke selv ind i år, men var tilgengæld chokeret over at idræt kvotienten (hvor jeg søger ind næste år) gik fra 7,4 til 8,7 på KU. Godt nok har jeg stadig 0,5 at give af, men en smule nervøs bliver man da
Hvordan kan du være chokeret? Der er 2000 flere ansøgere i år - jo flere ansøgere jo højere bliver snittet.

Casper.S skrev:essensen skrev:Casper.S skrev:Jeg søgte ikke selv ind i år, men var tilgengæld chokeret over at idræt kvotienten (hvor jeg søger ind næste år) gik fra 7,4 til 8,7 på KU. Godt nok har jeg stadig 0,5 at give af, men en smule nervøs bliver man da
Hvordan kan du være chokeret? Der er 2000 flere ansøgere i år - jo flere ansøgere jo højere bliver snittet.
Det skal jeg fortælle dig Morten Svane. Det er fordi det er en stor stigning. En stigning som jeg, trods det rekordhøje ansøger antal, ikke havde forudset, mest af alt fordi jeg ikke har gidet tænke så meget på den slags. Derfor Morten Svane, er jeg noget så chokeret.

Razz skrev:Fik afslag på idræt på KU i kvote 2... det er lidt noget bullshit at danske universiteter siger de vægter udlandsophold så højt og når jeg så kommer til Danmark med topkarakterer og international studenter eksamen er det bare en nål i en høstak at blive optaget på uni.. hvis jeg havde pengene havde jeg sku også sagt screw Danmark..

Dawkins skrev:Fik et brev dumpende ind, hvor der stod jeg var velkommen på medicin/lægevidenskab. Men sikke da et højt snit og umådelig mange der har søgt ind generelt i år.

TheCzech skrev:
Jamen så ses vi i Roskilde. Jeg skal læse fysioterapeut i Roskilde.
Iver skrev:Søgte, og blev optaget, på HA(fil.) - Erhvervsøkonomi og filosofi på CBS

essensen skrev:Recession my man - når der ikke er arbejde at finde så søger folk ind på uddannelser (:

Macdoody skrev:Blev optaget på Politik og Administration / Samfundsfag på Aalborg Universitet. Det var nu også forventet

Payam skrev:Trådstarter og andre > er der nogen, der kender adgangskravet til jura? Regner med at søge ind næste år.

Payam skrev:Trådstarter og andre > er der nogen, der kender adgangskravet til jura? Regner med at søge ind næste år.

Niklas! skrev:Payam skrev:Trådstarter og andre > er der nogen, der kender adgangskravet til jura? Regner med at søge ind næste år.
I år var det 8,3, sidste år var det 8,0. Men året før var det nede på 7,et eller andet. Lur mig om det ikke er lavere næste år. Sidste år skreg pressen op om hvor mange flere ansøgere der havde været, og i år er der endnu flere.

Payam skrev:Dawkins > Mange tak!Niklas! skrev:Payam skrev:Trådstarter og andre > er der nogen, der kender adgangskravet til jura? Regner med at søge ind næste år.
I år var det 8,3, sidste år var det 8,0. Men året før var det nede på 7,et eller andet. Lur mig om det ikke er lavere næste år. Sidste år skreg pressen op om hvor mange flere ansøgere der havde været, og i år er der endnu flere.
Jeg håber godt nok, det falder en del næste år - med mit 11,0 skal jeg nok komme ind, jeg har bare en frygt for, at det bliver et rigtigt 'nørdestudie' udelukkende for folk med højt snit.

Payam skrev:Dawkins > Mange tak!Niklas! skrev:Payam skrev:Trådstarter og andre > er der nogen, der kender adgangskravet til jura? Regner med at søge ind næste år.
Jeg håber godt nok, det falder en del næste år - med mit 11,0 skal jeg nok komme ind, jeg har bare en frygt for, at det bliver et rigtigt 'nørdestudie' udelukkende for folk med højt snit.

TheCzech skrev:Niklas! skrev:Idag er dagen hvor mange unge uddannelsessøgende får svar på, hvor de skal bruge de næste 2-6 år af deres liv.
Jeg selv søgte Jura på KU, men da mit snit ikke var højt nok, endte jeg på Sambas på RUC, hvilket jeg også er rigtig glad for. Bortset fra, at det er i RoskildeMen ser virkelig frem til studiet!
Jamen så ses vi i Roskilde. Jeg skal læse fysioterapeut i Roskilde.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster