Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65720 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1354
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1352

Følg bodybuilding.dk på

Silikonebryster og træning

Udskriv emne


Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning





Hvilke præcise øvelser går DIREKTE ind og træner brystmusklen??
Sidst rettet af chln 24. aug 2012, 07:02, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 27. mar 2012, 07:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Dem alle ;)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 606
Tilmeldt: 23. apr 2012, 20:24
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvad mener du med DIREKTE? Jeg går ud fra, at du bare vil have de bedste brystøvelser? Det må være bænkpres (dumbbell/barbell), tunge dips.
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar
 
Reputation point: 85
 
Indlæg: 638
Tilmeldt: 19. aug 2012, 15:59
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



hmm lad mig sige det sådan. Jeg er en kvinde og er udstyret med et par siliconebryster. Jeg har snakket med min kirurg omkring træning og han har sagt at jeg aldrig må lave direkte øvelser på brystmusklen. Han har sagt der er 3-4 specifikke øvelser som direkte træner brystmusklen. Disse vil jeg jo undgå - vil nødig gå ind og ødelægge hans håndvæk og samtidig smide så mange penge ud af vinduet !

Han har sagt at træning af direkte brystmuskel kan ødelægge siliconebryster og derved fraråder han mig dette ! derfor hører jeg på ham
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 27. mar 2012, 07:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Når han ved hvilke øvelser der træner brystmusklerne, hvorfor spørger du så ikke bare ham hvilke øvelser det er du skal undgå?

Sent from my Lumia 800 using Board Express
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 741
Tilmeldt: 14. okt 2010, 17:00
Geografisk sted: State of Denmark
 
Træner her: Fitness World Køge
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nu har jeg trodsalt ikke vildt meget styr på silikonebryster, men jeg ved da, at mange kvinder har dem og træner og stadig ser godt ud! En af mine kærestes veninder har vist 750 mililiter i hvert bryst, og hun træner hårdt - hendes bryster ser godt ud! Når det så er sagt, så ville jeg gøre som MFL foreslår og spørge din kirurg. Eventuelt spørge lidt mere ind til, hvad han tror, at træningen kan gøre. Det handler nok i nogen grad om, at silikonen kan rykke sig, hvis musklen inde bag ændrer sig/vokster. Men med mindre du er på steroider, så er det næppe noget, du som kvinde skal bekymre dig synderligt meget om, da det kræver en heeel del for jeres brystmuskulatur at udvikle sig synderligt.
Derudover, hvis du endelig vil tage imod hans råd ukritisk (det ville jeg i hvert fald ikke!!) - så spring bænkpres og dips over. Men som sagt, så har du næppe noget at frygte, og der er tusindvis af kvinder derude med silikone der træner på livet løs uden problemer. :)
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar
 
Reputation point: 85
 
Indlæg: 638
Tilmeldt: 19. aug 2012, 15:59
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



jeg tror det er noget fis din kirurg siger..

er du klar over hvor mange fitness modeller og bodybuildere (kvinder) som har silikonebryster i fordi de har tabt al fedtvævet i brystet pga cut?.. hvis de ikke kunne træne bryst så tror jeg ikke de ville have gjort det.
Brugeravatar
 
Reputation point: 189
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 22. nov 2011, 00:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Forstår ikke din kirurg.
Rigtig rigtig mange konkurrerende og professionelle fitness- og bikini deltagere har silikoneimplantater, og de træner helt fint med deres.
Life is what YOU make IT
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: 24. apr 2012, 20:46
Geografisk sted: Højbjerg
 
Træner her: Fitness World Viby
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg tror ikke, at pointen er, at man ikke *kan* træne pga. silikonebryster - for det kan man jo sagtens. Jeg tror det i nogen grad handler om, at en ændring af brystmuskulaturen bag ved implantatet kan gøre, at implantatet rykker sig og ikke sidder, som kirurgen/kunden ønskede det. Men som sagt, så tvivler jeg på, at en gennemsnitskvinde kan få så meget masse på pecs, at det vil rykke et implantat synderligt..
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar
 
Reputation point: 85
 
Indlæg: 638
Tilmeldt: 19. aug 2012, 15:59
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du kan evt prøve at kontakte Kristina Dybdahl. Hun har silicone i og hun træner vist en smule
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



det kunne også være at han mente det bogstaveligt... altså at f.eks. stangen ikke skal bankes ned i dine silikone bryster i bænkpress :-k
Brugeravatar
 
Reputation point: 189
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 22. nov 2011, 00:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



chln skrev:Hvilke præcise øvelser går DIREKTE ind og træner brystmusklen??


Intramuscular injection of testosterone ethanate.
Brugeravatar
 
Reputation point: 160
 
Indlæg: 3557
Tilmeldt: 18. jun 2008, 14:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg tror det ville hjælpe med nogle billeder :D :D :D
Venlig hilsen Thomas
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 619
Tilmeldt: 30. nov 2010, 10:26
 
Træner her: AK Thor
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mcfeast skrev:Jeg tror det ville hjælpe med nogle billeder :D :D :D


](*,)
Brugeravatar
 
Reputation point: 189
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 22. nov 2011, 00:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mcfeast skrev:Jeg tror det ville hjælpe med nogle billeder :D :D :D

Helt enig :whistle:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 220
Tilmeldt: 20. jun 2012, 13:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



hehehe ja det kunne jeg godt forestille mig at I mente det ville kunne [-X :wink:

Jeg har snakket med ham om det og han forklarede hvilke tre øvelser det i hvert fald var jeg skulle holde nallerne fra. Dem han sagde var:

Bænkpress
Flyers
Brystpress

og grunden til jeg egentlig skriver for at spørge herinde er fordi at I jo sikkert ved rigtig meget heromkring :dance:

Jeg har før min operation taget bænkpress i frivægt og dette nævnte jeg overfor ham og der sagde han at det også var lidt ok. De andre øvelser har jeg aldrig taget på det år 1½ jeg har styrketrænet før min operation.

Jeg vil jo helst lytte på hans råd og fuldstændig undgå disse øvelser og ja jeg ved godt der er rigtig mange ude i verdenen som tager dem selvom de har silicone. Men han sagde at hvis man gjorde det meget og på højt plan kunne det gøre ens bryster deforme. Altså musklen ville stramme ind på implantaterne og få dem til at rykke op således at der vil blive en dobbelt fold osv. :afraid:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 27. mar 2012, 07:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



chln skrev:hehehe ja det kunne jeg godt forestille mig at I mente det ville kunne [-X :wink:

Jeg har snakket med ham om det og han forklarede hvilke tre øvelser det i hvert fald var jeg skulle holde nallerne fra. Dem han sagde var:

Bænkpress
Flyers
Brystpress

og grunden til jeg egentlig skriver for at spørge herinde er fordi at I jo sikkert ved rigtig meget heromkring :dance:

Jeg har før min operation taget bænkpress i frivægt og dette nævnte jeg overfor ham og der sagde han at det også var lidt ok. De andre øvelser har jeg aldrig taget på det år 1½ jeg har styrketrænet før min operation.

Jeg vil jo helst lytte på hans råd og fuldstændig undgå disse øvelser og ja jeg ved godt der er rigtig mange ude i verdenen som tager dem selvom de har silicone. Men han sagde at hvis man gjorde det meget og på højt plan kunne det gøre ens bryster deforme. Altså musklen ville stramme ind på implantaterne og få dem til at rykke op således at der vil blive en dobbelt fold osv. :afraid:


Du virker sgu til selv at have svarene...
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 18. apr 2012, 08:05
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg vil tro det kommer an på typen af implantat? Hvis det er en af dem der ligger under hinden eller pectoralis kan jeg godt forestille mig at selve træningen - og ikke væksten af musklen - kan have en kedelig indflydelse.

Jeg syntes du skal gøre som din kirurg siger, selvom det virker lidt sært. Hvis du ikke må træne, må du så heller ikke bruge dine brystmuskler til f.eks. at grave i haven?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



Lyt til kirurgen. At nogle kvindelige BB'ere træner brystmuskler er fordi de netop har fået sat implantatet så de kan. Det er noget med de kan sætte det under eller over brystmusklen.
Never ever stop believing in your dream!
Unless your dream is stupid.
Then you should change your dream.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 28. feb 2012, 14:48
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nu har jeg igen kontaktet min klinik for at høre. Fordi det er sq meget rart at vide præcist hvilke øvelser det er og hvor mange det er.

Jeg har fået placeret mine implanter bag brystmusklen. Jeg ved der er flere fitness kvinder der ligeså har fået det samme, men de træner nu alligevel. Ved bare ikke om de holder sig fra direkte træning af musklen :-k
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 27. mar 2012, 07:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



chln skrev:Jeg har fået placeret mine implanter bag brystmusklen. Jeg ved der er flere fitness kvinder der ligeså har fået det samme, men de træner nu alligevel. Ved bare ikke om de holder sig fra direkte træning af musklen :-k

Så træner du den jo bare indirekte, eller noget..
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 2494
Tilmeldt: 4. okt 2006, 09:11
Geografisk sted: Randers
 
Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du kan finde noget om emnet her:

http://community.breastcancer.org/forum ... 781?page=2

De snakker om implants og træning, jeg gider ikke læse det hele igennem, men det kan godt være du finder noget.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2075
Tilmeldt: 11. apr 2011, 16:47
Geografisk sted: Forskelligt
 
Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der er nogle ret uklare elementer. Enten vrøvler din kirurg, eller - og det er mere sandsynligt - så gengiver du ikke, hvad han siger på en en korrekt måde.

Du nævner, at "bænkpress i frivægt" er "lidt ok". Nu er "lidt ok" en lidet akkurat medicinsk betegnelse, men hvis du gerne må løfte en vægtstang op og ned fra brystet (mere "direkte" bliver det ikke), så giver det, du har skrevet, ingen mening. Må du træne bryst, eller må du ikke?

Deruodver: træner du "meget" og på et "højt plan"? Det gør du højst sandsynligt ikke. Prøv lige at få en god snak med ham igen. Jeg tvivler altså på, at du ikke kan træne bryst (med de vægte en anslået gennemsnitskvinde løfter), hvis du bare er lidt opmærksom på, om det hele bliver siddende, som det skal. Og evt. kører det noget lettere end dine andre muskelgrupper.
Brugeravatar
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 635
Tilmeldt: 14. jul 2012, 09:05
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du har lige fået bryst implantater, hvorfor så træne dit bryst?? # shut up and squat. :twisted:
Be excellent to each other!
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 27. nov 2011, 05:36
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Moby Dick skrev:Der er nogle ret uklare elementer. Enten vrøvler din kirurg, eller - og det er mere sandsynligt - så gengiver du ikke, hvad han siger på en en korrekt måde.

Du nævner, at "bænkpress i frivægt" er "lidt ok". Nu er "lidt ok" en lidet akkurat medicinsk betegnelse, men hvis du gerne må løfte en vægtstang op og ned fra brystet (mere "direkte" bliver det ikke), så giver det, du har skrevet, ingen mening. Må du træne bryst, eller må du ikke?

Deruodver: træner du "meget" og på et "højt plan"? Det gør du højst sandsynligt ikke. Prøv lige at få en god snak med ham igen. Jeg tvivler altså på, at du ikke kan træne bryst (med de vægte en anslået gennemsnitskvinde løfter), hvis du bare er lidt opmærksom på, om det hele bliver siddende, som det skal. Og evt. kører det noget lettere end dine andre muskelgrupper.


det er jo netop også derfor jeg skriver herinde fordi jeg er ret meget i tvivl om hvad jeg må og ikke må. og derfor havde jeg håbet på at I kunne fortælle mig hvad jeg skulle holde fingrene fra.

Det er der tilsyneladende ikke rigtig nogen der ved, men ja jeg har sendt dem en mail for at få det skriftligt forklaret. Fordi er ret forvirret, specielt nu hvor alle I andre ikke mener det burde ha nogen betydning at træne musklen :-k
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 27. mar 2012, 07:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



The EctoLion skrev:Du har lige fået bryst implantater, hvorfor så træne dit bryst?? # shut up and squat. :twisted:


hehe igen igen - jeg behøver somså heller ikke at træne mit bryst, men der er jo mange øvelser der går op og påvirker alligevel. Det er derfor jeg vil vide hvilke der er direkte og hvilke der ikke er direkte :)

Udover dette har jeg hørt at hvis man træner full body og ikke træner sin brystmuskel så får man ikke den rette kropsholdning :-s derfor jeg er lidt i dilemma
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 27. mar 2012, 07:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



chln skrev:
Moby Dick skrev:Der er nogle ret uklare elementer. Enten vrøvler din kirurg, eller - og det er mere sandsynligt - så gengiver du ikke, hvad han siger på en en korrekt måde.

Du nævner, at "bænkpress i frivægt" er "lidt ok". Nu er "lidt ok" en lidet akkurat medicinsk betegnelse, men hvis du gerne må løfte en vægtstang op og ned fra brystet (mere "direkte" bliver det ikke), så giver det, du har skrevet, ingen mening. Må du træne bryst, eller må du ikke?

Deruodver: træner du "meget" og på et "højt plan"? Det gør du højst sandsynligt ikke. Prøv lige at få en god snak med ham igen. Jeg tvivler altså på, at du ikke kan træne bryst (med de vægte en anslået gennemsnitskvinde løfter), hvis du bare er lidt opmærksom på, om det hele bliver siddende, som det skal. Og evt. kører det noget lettere end dine andre muskelgrupper.


det er jo netop også derfor jeg skriver herinde fordi jeg er ret meget i tvivl om hvad jeg må og ikke må. og derfor havde jeg håbet på at I kunne fortælle mig hvad jeg skulle holde fingrene fra.

Det er der tilsyneladende ikke rigtig nogen der ved, men ja jeg har sendt dem en mail for at få det skriftligt forklaret. Fordi er ret forvirret, specielt nu hvor alle I andre ikke mener det burde ha nogen betydning at træne musklen :-k


Du skal høre på din kirurg. Men jeg har en idé om, at I taler lidt forbi hinanden. Det lyder ikke til, at din type kunstige patter har godt af ekstrem hård (bryst)træning, hvorfor du bør holde dig fra det. Men lidt let brysttræning (det, 99 % af trænende kvinder praktiserer) tvivler jeg på er et problem - dét tror jeg er hans pointe. Men få det klart udpenslet, så du ikke er i tvivl.

Øvelser, der direkte rammer brystmuskulaturen:

- brystpres/bænkpres (om det er i maskine eller eller med frie vægte er ét fedt)
- flyes (samme som ovenstående)
- dips (dog i noget mindre grad, afhængig af din vinkel)
Brugeravatar
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 635
Tilmeldt: 14. jul 2012, 09:05
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Så fik jeg en god snak med min kirurg som sagde at det var flyers, bænkpress og brystpress jeg skulle i vides omfang undgå, hvis jeg gjorde det ind i mellem var det ikke katastrofalt men jeg skulle blot vide at der var en risiko for at få ekstra fold hvis jeg udførte disse øvelser.

Han sagde at jeg sagtens kunne træne som før, fordi bare man bevæger sine arme bruger man også sin brystmuskel. Så han sagde at jeg bare skulle springe ud i det og ikke skulle være nervøs men at han anbefalede mig at holde mig fra de tre øvelser som han nævnte.

Så det er vejen frem :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 27. mar 2012, 07:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nu er det jo heller ikke sådan, at et enkelt sæt bænkpress ændrer muskulaturformen for evigt. Du kan jo bare gå langsomt frem, og hvis du synes du begynder at se ændringer i negativ retning, kan du holde lidt igen
Stupid weights! Y U NO LIGHTWEIGHT??
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. feb 2010, 20:29
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



chln skrev:Så fik jeg en god snak med min kirurg som sagde at det var flyers, bænkpress og brystpress jeg skulle i vides omfang undgå, hvis jeg gjorde det ind i mellem var det ikke katastrofalt men jeg skulle blot vide at der var en risiko for at få ekstra fold hvis jeg udførte disse øvelser.

Han sagde at jeg sagtens kunne træne som før, fordi bare man bevæger sine arme bruger man også sin brystmuskel. Så han sagde at jeg bare skulle springe ud i det og ikke skulle være nervøs men at han anbefalede mig at holde mig fra de tre øvelser som han nævnte.

Så det er vejen frem :)

Jeg synes du først og fremmest skal lytte på din kirurg. Det er ham der er eksperten, ikke en flok hobbybuildere på et internetforum, omend der er mange gode inputs. Der findes utroligt mange super veltrænede kvinder med implantater, og det lader ikke til at de på nogen måde har taget skade. Men at sige fordi de andre kan, kan jeg også, er hul i hovedet. Det svarer lidt til at sige, at fordi min gamle oldemor først døde da hun var 97, på trods af at hun røg 20 cigaretter om dagen, må jeg jo kunne det samme. Den holder ikke :) Der er forskel på folk og der er forskel på operationstyper, implantattyper etc.

Men tillykke med dem. De er garanteret flotte og har givet dig det du håbede på, så nyd du bare din træning og dine nye fortrin! :wink:

Hvad med en logbog?
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 2806
Tilmeldt: 12. aug 2009, 20:50
Geografisk sted: København Ø
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Næste

Tilbage til Styrketræning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster



cron