Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65705 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 696
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 694

Følg bodybuilding.dk på

UDG! Uge 52/2012 - DEL 2

Udskriv emne


"Ugen der Gak", "Månedens skribent" samt "Interview af en Bruger"

Tilbage til Reportager m.m.





BEMÆRK DETTE ER DEL 2 !
LÆS 1. DEL LIGE HER: post1527882.html#p1527882




Juli

Thomas Jagd skrev om Arnold!

”Hvis man spørger hvem der er kongen af bodybuilding, så vil 9 ud af 10 svare Arnold Schwarzenegger. Og med god grund. Ingen har gjort så meget for bodybuilding som Arnold Schwarzenegger. Jeg vil endda gå så langt og postulere, at sporten ikke ville være hvad den er i dag, hvis det ikke var for Arnold Schwarzenegger. Han var med til at gøre bodybuilding sporten til mainstream underholdning, og ikke bare en narcissistisk undergrundsaktivitet, hvor tilskuerne bestod af familie og venner. Samtidig havde Arnold Schwarzenegger en fysik som folk kan forholde sig til. Den var langt mere æstetisk end det man ser hos nutidens massemonstre. Selv med de svagheder hans fysik nu engang havde. Derfor er det på sin plads, at Arnold får lidt artikel plads.”

Læs om Kong Arnie: http://news.bodylab.dk/artikler/2752-ar ... dybuilding

Billede



Thomas Jagd skrev også om når træning bliver religion:

'Menneskets trang til at tro på noget, har ikke kun rødder i religion. Den flyder ind og påvirker mange aspekter af vores liv. Livet og ens virkelighedsforståelse bliver tilsyneladende lettere, når man har et fast koncept at leve det ud fra. Og træning er ikke nogen undtagelse.

Læs om når træning bliver religion: apropos.php?page=48

Billede



”Arnold is Numero Uno” stod der på Borks flotte bluse, da der blevet optaget video til jer i Target.

Jacob Bork: ny-video-training-with-jacob-bork-at-target-fitness-t60435.html#p1406566



Anders Nedergaard skrev om AM/PM træning:
”Sommeren, sommerferien, eller … der er ihvertfald en ferie på vej for de fleste. Og for en del af bb.dk brugerne betyder det, at der er en masse tid, der skal bruges på at træne. Det åbner op for sådan noget som at træne flere gange om dagen, hvilket giver en række nye udfordringer for, hvordan planlægger man den slags.”

”AM/PM træning”: artikler/traeningsprogrammer/ampm-trning---2-trningspas-om-dagen.html

Billede



Mågens cuttede fra badedyr til strandfyr!
Billede
Log: skubber-stenen-op-ad-bjerget-t57224-1830.html#p1526709



Squatman oversvømmede Aarhus og omegn..

Log: flotmandstraening-t52091-840.html#p1527217



PopZeE fandt endelig meningen med smith-stativer..
Billede




August

Legkongen vandt en konkurrence lanceret af Skyprey, med 57 imponerende gentagelser i bænkpres med 60 kg:

Log: the-man-in-black-t40408-570.html#p1460608



Et årets absolute højdepunkter må være Peter Olsens videoer med Dozeren!
[youtube]www.youtube.com/watch?v=Xp3WTis53Do[/youtube]
[youtube]www.youtube.com/watch?v=_FpNvw1k6Mo[/youtube]
Find flere guldkorn fra Carsten her: carsten-dozer-vikingen-fortaeller-t60952.html#p1419801



Mikkelmaj viste os hvad et halvt års fornuftig træning og kost kunne gøre!
Billede
Log: pumping-butcher-t62566-30.html#p1470637



Lentz viste os endnu engang, hvorfor han regnes for en af de mest über fantastiske squattere i dette land..

Log: lentz-raw-logbog-hgvs-2012-t48275-780.html#p1525374



Ulrik Scheibye spurgte ”Who are we kidding?”

"Förstemanns lår "tangerer, det man ser i bodybuiling." Jeg vil gå så vidt som at sige, at Förstemanns lår tangerer nogle af de bedste ben, der nogensinde er set indenfor professionel bodybuilding. BB-interesserede vil muligvis finde fornøjelse i at dissekere forskellene på Förstemann, Platz og DeMayo, men umiddelbart er der tale om ben i samme kaliber. Ben, der altså matcher, hvad vi ser på udøvere, der er tanket op på dopingstoffer igennem mange år. Jeg skal ikke kunne sige med 100% sikkerhed om Förstemann er dopet, men jeg kan sige, at jeg er 100% overbevist om, at han er det. Spørgsmålet er så, hvem vi tror vi narrer?”

Læs hele Apropos'en her: apropos.php?page=52

Billede



Karsten Jensen satte nye standarder for hvor lang titlen på en artikel kan være..

“VALG OG PERIODISERING AF REPETITIONSTEMPO MED HENBLIK PÅ OPTIMAL STIMULERING AF MUSKELTILVÆKST.”

“Repetitionstempoet er det tempo, hvormed du løfter og sænker vægten eller din krop. Nogle løftere og trænere finder, at den påståede vigtighed af at angive et præcist repetitionstempo, er overdrevet. Andre løftere og trænere ser repetitionstempoet, som endnu en parameter, der potentielt kan optimeres med henblik på optimering af muskeltilvækst.
Repetitionstempoet har en signifikant effekt på neurale, hypertrofiske og metabolske adaptationer til styrketræning og både træningsprogrammer med betoning af langsomme og med betoning af hurtigt repetitionstempo eksisterer”


Læs Karstens guldkorn her: artikler/styrketraening/valg-og-periodisering-af-repetitionstempo-med-henblik-p-optimal-stimulering-af-muskeltilvkst.html

Billede



Moestrup87 var til Jyske Mesterskaber i Bænkpres:

”“Lørdag 18. august 2012 - JM Bænk

3. tur til Horsens på en måned. Uha, uha

Har som sagt været lidt presset på vægten på det sidste, så har været en hård uge for mig. Det var faktisk gået så galt som til at jeg mandag morgen vejede 88,1 Men vejede da ind på 83,4 i dag. Hård kamp, og gjorde nok også at jeg ikke ligefrem præsterede pisse smukt i dag!

1. forsøg: 100 kg - underkendt
2. forsøg: 100 kg - godkendt
3. forsøg: 105 kg - underkendt

En førsteplads og i dag fik jeg også min første konkurrent. Det var sgu dejligt Og fedt med flere piger i sporten!!

Altså ikke det bedste stævne herfra, men forhåbentlig bliver det godt til NM i næste weekend. Kan mærke at jeg er begyndt at blive rigtig spændt og glæder mig meget”



Log: kate-moestrup-sph-squat-212-5-kg-d-t42144-900.html#p1526523



Alles øjne var på Crip'O da han gav den gas i stativet..

Log: ghetto-workout-videolog-t58593-60.html#p1501600




En ung mand squattede sig ind BB-brugernes hjerter..

“Hej bb.dk

Jeg er en ung gut på 2½ år som gennem længere tid har dyrket styrketræning on and off.
De sidste 3 uger har jeg dog trænet mere seriøst.

Jeg er ikke sikker på at min træningsmakker er helt skrap ud i det med teknik og ville derfor gerne høre om i har nogle kommentar til min squat.”



Pointers og konstruktiv kritik modtages her: kritik-til-min-squat-onskes-t61319.html#p1429802



Mussetrussen tog os med til et helt andet sted i sin Apropos ”Valhal Gym”:

“Med det oldnordiske mindset, kan en tur i centeret en råkold januarmorgen, hvor de fleste bliver derhjemme og hygger sig inden døre med lune radiatorer, boller med tandsmør og nutellamadder, se således ud:

Jeg betvang mig vej til stålets hjemstavn i den kolde gryende morgenstund, hvor solens stråler forgæves forsøgte at overvinde natten og frostens jerngreb om verden. Frostbidt men ærefuld ankom jeg, og mærkede straks stålets venlige men bestemte tilstedeværelse. Koldere end vanligt. Sværere at bekæmpe. Den kolde, hårde fjende fra Jotunheim. De sædvanlige indledende opvarmningsmanøvrer var ikke nok i dag til at tvinge kulden ud af sjælen. Endnu mere end normalt måtte jeg udholde inden kulden var overvundet og min krop dampede af episk sved. Roen indfandt sig. Jeg var klar til stålets kamp.”


”Valhal Gym”: apropos.php?page=55

Billede




September

En cut charmetrold, bedst kendt som Nick9000, førte sig frem med en hulens masse Erika'er..
Billede
Log: nick9000-more-is-more-formbilleder-s-170-171-t13271-5370.html#p1526599



alexanderd delte et års utrolig flot fremgang med os!

”“Hej BB.dk!

Da jeg startede med træne for et år siden var det mest for hyggens skyld. Havde ikke rigtig nogen idé om at jeg ville begynde at gå op i det, men det kom jeg til ret hurtigt. Kom i klasse med en kammerat som var et ret forbillede, da hans form var/er ret så swæææt!

For et halvt års tid siden tænkte jeg at jeg ville lægge et billede eller to ind her på forummet, ligegyldigt hvordan min form så ud, bare for at få lidt ris/ros og/eller konstruktiv kritik.

I det års tid jeg har trænet, har jeg nok taget 4-6 af de måneder dybt seriøst, hvor kosten var helt efter bogen. Det blev dog svært med gymnasiet på nakken, men træningspassene har jeg stort set altid holdt. Dog har jeg været ude i 2-3 måneder grundet seneskedehindebetændelse samt en lille operation af en visdomstand der drillede.

Men here goes.
Mit udgangspunkt var omkring de 59kg, og jeg vejer nu en god 74kg delt ud på 183cm.

Dengang var mit 1RM:
Bænk: 40kg
Dødløft: Under 50
Squat: --

Idag:
Bænk: 70kg
Dødløft: 120kg
Squat: 70kg”


Udgangspunkt:
[img]http://desmond.imageshack.us/Himg689/scaled.php?server=689&filename=udgangspunktet.png&res=landing
[/img]

Idag:
Billede
Log: swole-is-the-goal-t53100-390.html#p1526561




BB.dk fulgte en af Danmarks grand old men i BB: Flemming Jensen - her er en video med ham og hans optakt til DM, sammen med Christian Sørensen..

[youtube]www.youtube.com/watch?v=5G0jar2MT5c[/youtube]
DM optaktstråd: optaktstrad-til-dm-i-bb-2012-videotrad-t61996.html#p1446143



mzg var på kvindelejr, og lærte at styre ”The Force” i sådan en grad at stængerne nu løfter sig selv..
Billede
Log: mette-vl-hgvs-aint-nobody-got-time-for-that-t23014-6330.html#p1523569



Comedian er svært begejstret for My Little Pony!
Billede
Log: oraklet-fra-odense-t26054-4680.html#p1525275



Vi var et smut forbi The Gym for at følge en af T-Pains træninger optil DM..

Log: it-s-provocative-gets-the-people-going-t43547-1440.html#p1525998



Vi fandt en vinder af Mr. Olympia!
Billede
Mr. Olympia 2012: mr-olympia-2012-traden-t60428.html




Oktober

Træningsmagasinet gik i luften for første gang!

Billede

Træningsmagasinet – 1. udgave: traeningsmagasinet/



Der blev afholdt DM i Fitness og Bodybuilding!
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

TheCzechs ”Best of DM” tråd: best-of-billeder-fra-dm-2012-t63360.html#p1473209



Anders Nedergaard fortsatte sin serie om kosttilskud med “KOSTTILSKUDSKOMPENDIET 2 – KREATIN, KREATIN ETHYL ESTER OG HINSIDES”

“Kreatin blev opdaget for næsten 100 år siden og man fandt faktisk også ud af at kreatinindtag kunne øge kreatinmængden i musklerne i 20’erne. De første sportsfolk begyndte at bruge det som et ”state of the art”-tilskud. I 1992 og i 1993 markedsførte EAS det første kreatin kosttilskud. Linford Christie, der senere ikke skulle vige tilbage for at bruge andre ”tilskud”, var blandt de allerførste der krediterede en del af deres resultater til kreatin.

Men historien om kreatin er ikke slut - op igennem de seneste 5 år har forskellige kemisk modificerede kreatintyper været almindelige bestanddele i kosttilskud, på trods af at de har glimret i deres fravær af videnskabelig dokumentation. Først nu er der begyndt at komme viden frem om disse nye tilskud.”


Kompendie del 2: artikler/kost-kosttilskud/kosttilskudskompendiet-2--kreatin-kreatin-ethyl-ester-og-hinsides.html

[img]http://www.bodyman.dk/images/kreatin_1x500-nyversionrettet-p.jpg
[/img]


Thomas Jagd skrev om "General Physical Preparedness"..

”“Da jeg i sin tid startede med at træne, gik jeg ligesom mange andre, ekstremt meget op i små ligegyldige detaljer. Det resulterede i, at jeg ofte traf nogle meget dumme beslutninger i forhold til min træning.

Jeg var eksempelvis meget forhippet på at optimere min restitution, og fravalgte derfor ofte andre former for fysisk aktivitet, i den tro, at det på en eller anden magisk måde ville undertrykke det stimulerede vækstrespons. Jeg var så fanatisk på dette område, at jeg ofte takkede nej til basketball med vennerne, eller en tur i svømmehallen. Ekstremt ærgerligt. Ikke kun fordi jeg gik glip af en masse sociale ting, men også fordi det var baseret på en fejlagtig opfattelse. Når man først har stimuleret et vækstrespons, så kan man ikke bare gå ind og ”slukke” for det, fordi man træffer en række uhensigtsmæssige valg. Tværtimod. Den form for fysisk aktivitet kan i bedste fald bidrage til større styrke og mere masse.”


Læs om GPP her: http://news.bodylab.dk/artikler/3184-fo ... ere-masse-

Billede



Pigehesten polerede Amazonen..
Billede
Pigehestens log: pigehestens-lolbog-t54802-360.html#p1524051



Patrick Johnson var til Arnold Amatuer Europe!
Billede
Billede
Billede
Billede
Stævnets tråd: arnold-amateur-europe-t63354-60.html



SandyFrink gav os en Apropos om ”Træningstid”:

”Visse diskussioner er die hard. De er så sikre som årstidernes skiften. "Hvilken type proteinpulver er bedst". "Hvor mange gentagelser skal jeg køre". "Hvor mange kulhydrater skal jeg have". De samme diskussioner, gentaget igen og igen. En lidt mere avanceret, men ikke desto mindre klassisk diskussion, er spørgsmålet om træningstid. Varighed af træningssessioner. "Hvor længe skal jeg træne"? "Må jeg træne længere end en time?" "Nedbryder jeg kroppen hvis jeg træner for længe"? Der findes mange variationer af samme spørgsmål. Den gamle "visdom" tilsiger, at testosteron (som har en vævsopbyggende effekt) øges og holdes eleveret ved korte sessioner, samtidig med at cortisol (der har en vævsnedbrydende effekt) holdes nede. Den gamle visdom tilsiger, at man holder sine træninger på 45-60 minutter eller kortere. Længere end det og testosteron/androgenerne falder, og cortisol stiger. Træning længere tid end en time vil give et drop i testosteron og øgning af cortisol. Det er for så vidt ikke nødvendigvis forkert, men ikke nødvendigvis (praktisk) brugbar information, i hvert fald ikke hvad angår ens trænings makroskopiske rammer. Hvorfor ikke?”

”Træningstid”: apropos.php?page=58

Billede



Mussetrussen skrev også en Apropos – men den handlede om noget helt helt andet!

“I slut 80’erne, og et par år ind i 1990’erne sad mine brødre og jeg klinket fast til skærmen når der tonede WWF wrestling frem fra de slidte VHS bånd vi havde lånt. Vi kunne kun tage DR og lidt senere også TV2, men en bekendt havde det dersens parabol, og kunne tage en obskur kanal hvor de viste wrestling, og han optog denne voldsomt underholdende sportsgren på dejlige VHS bånd som vi fik lov at låne. Fascinationen lå i de farverige personager, de vilde slåskampe, de iscenesatte badmouthings af hinanden og den evige diskussion af, om det hele nu var rigtigt eller bare skuespil. En diskussion Asbjørn Riis afgjorde ved på spørgsmålet: ”Det er jo ikke sådan rigtigt man slår er det?” at svare: ”Joh man slår meget hårdt det gør man. Men ikke de steder som det ser ud til. Man rammer nogle steder hvor man kan tåle, masser af drøn. Ubehageligt!” Og så var den sag afgjort. Bodybuildingverdenen er på samme måde som wrestlingverdenen spækket med farverige personligheder og pumpede kroppe, og fascinationen er nem at overføre. Derfor får I nu denne apropos, som er et nostalgisk gensyn med de gamle, mere eller mindre veltrænede WWF wrestlere fra slut 80’erne: hvem var de og hvad blev der siden af dem?”

”WWF – Wrestlingens guldalder”: apropos.php?page=59

Billede



BigOzzy og The Juice holdt dødløfts showdown – med tak til Ozzys mor!

[youtube]www.youtube.com/watch?v=wk8viDB88N4[/youtube]
BigOzzys log: big-ozzy-s-log-t51123-900.html#p1525350
Juice loggen: the-juice-is-loose-2-0-t43699-1830.html#p1526919





November

Equus var til Halloween..
Billede

Log: horsing-around-t20519-4410.html#p1526633



Mulbjerg strækkede igennem!
Log: trine-s-log-blod-sved-og-kuglestod-t58211-270.html#p1521284



Pigehest forsøgte at slå sig selv ihjel under Seniormesterskaberne i VL..
[youtube]http://www.youtube.com/v/UW5xlUmv_wA&hl=en&fs=1"> Log: trine-s-log-blod-sved-og-kuglestod-t58211-270.html#p1521284



Pigehest forsøgte at slå sig selv ihjel under Seniormesterskaberne i VL..
[youtube]http://www.youtube.com/v/UW5xlUmv_wA&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344">

Log: pigehestens-lolbog-t54802-360.html#p1524051



Der kom endnu en video i serien ”Training with..” - og denne gang var det den altid stærke Sune Bak vi aflagde et besøg..

Sune Bak: ny-video-training-with-sune-bak-at-hsf-t64333.html




Jagd tilbød dig lidt hjælp til flere pull-ups..

“Nu hedder overskriften godt nok ”fra 0 til 8 pullups på 12 uger”. Og det er ganske rigtigt det som programmet lover. Jeg ved dog samtidig, at folk har en tendens til at tage tingene meget bogstaveligt. Derfor vil jeg have lov at tage et par forbehold. For det første, så er alle som ikke kan tage en eneste pullup ikke lige dårligt stillet. Jeg antager, at man som minimum er tæt på at kunne tage en enkelt pullup. Hvis man er i så dårlig forfatning, at man praktisk talt kun kan hænge i stangen, når man forsøger sig med en pullup, og ikke kan bevæge kroppen en mm, så er det straks lidt sværere at gå fra 0 pullups til 8 pullups på 12 uger. Den styrkefremgang som er påkrævet for at nå op på en enkelt gentagelse vil være mange gange større, end hvis vi antager at personen kan hive sig halvvejs op. Derudover reagerer folk forskelligt på træning. Nogle kan præstere en massiv fremgang på meget kort tid, mens andre tager 3 gange så lang tid om at opnå den samme fremgang. Sådan er det nu engang. En gennemsnitsperson med en normal kropsvægt, som kan tage noget der ligner en halv rep, vil med ret stor sandsynlighed kunne nå de 8 reps eller mere på det program som følger senere i artiklen. Alle andre vil uden problemer kunne følge programmet, men resultaterne vil være tilsvarende lavere, alt efter hvilke forudsætninger de har.”

”Fra 0-8 pull-ups på 12 uger”: http://news.bodylab.dk/artikler/3346-fr ... pa-12-uger

Billede



Vi blev introduceret til "Steve McGranahan - Worlds strongest redneck"..






December

I dokumentarserien Hard Work, fik vi sidste afsnit, som var det længe ventede afsnit med legenden, Poul Martinussen. Du følger her Poul i tiden op til sit comeback til scenen efter mange års fravær:

”Hard Work”: dokumentar-hard-work-t63544-150.html



Lentz satte dansk rekord i squat ved TSK. 250 kg Bum Bum!

Log: lentz-raw-logbog-hgvs-2012-t48275-780.html#p1525374



Karim dødløftede sig også til en dansk rekord!
Log: karim-s-log-1x312-5kg-dl-s-38-t29871-1170.html#p1525930



Billetterne til Loaded Cup 2013 blev sat til salg!
Billede
”Loaded cup 2013”: loaded-cup-2013-shawn-rhoden-t57805-30.html



Thomas Jagd skrev om Leo Costa Jr.s ”Bulgarian power burst” program:

”Hele systemet bygger på det man kalder ”ramping”. Man starter med at køre en fase med meget høj volumen og høj frekvens, hvilket fungerer som ”ramp-up” til næste fase, hvor man sænker volumen og frekvens, så kroppen får en chance for at superkompensere for den store volumen. Det er reelt det man i dag kalder concentrated loading. Det interessante er, at kroppen har en tendens til at blive super-responsiv overfor hård og tung træning, hvis den hårde og tunge træning indledes med en fase med ekstrem stor workload.”

Læs mere her: http://news.bodylab.dk/artikler/3465-ra ... -og-styrke


Billede



Performance Gym Svendborg afholdte stærkmandsstævne – og det resulterede i denne fine lille video:


Stærkmandsstævne i PG: staerkmandsstaevne-i-performance-gym-t64795.html



Dr. Haacker drømmer om at blive Targets nye “Flaske-etikets-pige” - og satte Equus i gang med kameraet så der kunne blive taget lidt billeder.

“I går fik jeg hjælp af Equus, til at tage nogle billeder til en konkurrence i Target, hvor vinderen får et par måneder gratis træning og bliver "modelpige" på deres vandflaske

Og da jeg synes det er vigtigt at den modelpige er én, med muskler på kroppen, var jeg jo nødt til at lave mit eget bidrag. Jeg synes vi fik skudt mange gode billeder, hvor Copah kom med gode idéer til oplæg. Efter at have kigget dem igennem, står det nu imellem to, hvor jeg ikke helt kan beslutte mig for hvilken som er den bedste:”


Billede
Billede

Dr. Haackers log: bodyfitness-dm-2013-t25939-3090.html#p1527374



Vitus' klassekammerater brugte tiden fornuftigt.. På at hylde hans sprøde krop!
Billede
Log: vitus-log-of-almightiness-t52539-690.html#p1527342



Der blev afholdt landskamp imellem Færøerne og Danmark – med fornuftigt resultat..
Billede
Billede
Billede
Se mere her: faeroerne-vs-danmark-t64275.html#p1513306



sWolegren satte fornem ny PR i stød!

Log: swolegrens-log-t27366-1770.html#p1527382



Etrius delte sine tanker om turene i Fitness World med os..

"En tur i Fitness World er på en måde lidt som en tur i Zoologisk Have. Klientellet er en broget flok - og hvis jeg går væk fra kammertonen for en stund, så har mit lokale center nemlig både eksempelvis snaksagelige papegøjer, voluminøse flodheste, stivbenede strudser, bomstærke gorillahanner og adrætte (hunlige) kattedyr og dovne, ja, dovendyr, som ikke laver dagens gode gerning. Jeg ved ikke lige, hvilken kategori jeg selv passer ind i - men jeg har heller ikke nævnt dem alle sammen. Dén kategorisering må jeg vende tilbage til ved en senere lejlighed.

I mit center er mangfoldigheden altså til at få øje på. Det er jo som udgangspunkt rigtig fint, hvis vi kan aktivere flest mulige befolkningsgrupper, når målet er mere motion og sundhed. Dog med et lille forbehold, ret lille - eller lad os bare sige et indeklemt "ak" eller et "suk", eller en let hovedrysten. Jeg forsøger nemlig at være et godt menneske - at brokke sig (højlydt) over folks små særheder og harmløse adfærd falder uden for, hvad jeg vil kalde for, takt og tone. Vi skal jo respekterer hinandens forskelligheder. Nemlig.

Nu til "ak'et", "suk'et" eller den lette hovedrysten. Afhængigt af arbejde og studiet (jep, sidst i 30'erne og studerende, måske er jeg alligevel en underart af et dovendyr ) træner jeg på forskellige tidspunkter - hovedsageligt omkring middagstid. Det gør én bestemt person (jeg fristes til at skrive "desværre") også. Jeg har svært ved at fælde dom over vedkommende, i forhold til hvilken "art"/kategori, der bedst karakteriserer personen. Men dén kan I måske selv gumle en smule på efterfølgende:

Jeg fokuserer meget på at træne, når jeg faktisk er til træning. Jeg bruger ikke tiden på at snakke - eller spejde efter adrætte (hunlige) kattedyr. Bevares, sniger der sig et hundyr tæt forbi mig, vil jeg da ikke udelukke, at jeg kan blive distraheret. Men distraheret dét blev jeg, da jeg første gang oplevede vedkommende: En kortklippet mand, "silverback" (med reference til håret, intet andet), omkring 50 år. Det er tilbage i efteråret - jeg er i gang med leg presses, men skeler lidt til manden (jeg er ny centret). Han er udstyret med tanktop (jeg tror sgu, at det var noget "Gold's Gym") og korte bukser (bonusinformation: Det er han altid). Han virker selvsikker og målrettet, han har den der fremskudt bryst-attitude med let svingende arme og let løftet hageparti - det er tydeligt at se, at han er stedkendt, det er hans territorium, hans domæne. Ja, ja, han træner da overkroppen kan jeg se, bred over ryggen og 40-something i armene, men i fedtomsvøb på 20-25 %. Han går straight up for at hilse på sig selv i spejlene, I ved, lige en tur parallelt frem og tilbage, i roligt tempo, så kropsdetaljerne kan forplante sig på øverste etage. Der er en snert af narcissisme over det - men det er jo ikke fair at dømme folk på et førstehåndsindtryk, så glem det - og jeg vasker min mund med sæbe, eller hænderne.

Det med tanktoppen og de korte bukser er egentlig lidt af et paradoks, og det er også her, at det første gang bliver komisk. Manden træner øjensynligt ikke ben. Benene trænger i dén grad til at blive gemt væk i store baggy pants. Og så er det måske hér, at der et sammenligningsgrundlag med en gangbesværet, stivbenet struds? Før eller siden må det da også galt med vægtfordelingen! Jeg tænker, hvor længe kan benene bærer overkroppen (bonusinformation: Han kører i bil til centret)? Jeg tænker, har jeg pligt som ansvarlig borger i et velfærdssamfund at gøre vedkommende opmærksom på problematikken? At der er et alvorligt misforhold mellem karosseri og understel? For nu kører han bil, er sikkert medlem af FDM, så han ved måske, at rustbeskyttelse og undervognsbehandlinger er vigtige parametre for levetiden af en bil. Ja, uden vedligeholdelse går det da for alvor hurtigt retning skrotning! Hvad kan en "øjenåbner" være?

Jeg skal i gang med et nyt sæt, jeg har for en stund glemt alt om manden - og så sker det sgu! Der lyder et overdøvende "ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHH!!!" efterfulgt at lige så overdøvende, men kort "BOOM!!!", selv P3-programmets populærmusik forstummer i udbruddet af nærmest pladetektonisk styrke! Jeg er sikker på, at dB-støjgrænsen på 85 er langt overskredet - for ligesom at sætte tingene i perspektiv! Min krop går i alarmmodus. En eller anden må være i alvorlige problemer lige hér - og der skal handles hurtigt! Tanker og billeder af knusende bænkpres-failures, førstehjælpsmetodik, hjertestarter og alarm 112-opkald farer gennem hovedet. Pulsen er oppe. Der skal handles!

Mit blik scanner hurtigt vægttræningsrummet, men til min store overraskelse ånder alt fred og ro! Der er umiddelbart ingen blodstænk, spredte sternum- eller costa-fragtmenter at se ved bænkpres-rack’sene. Ingen nødlidende. Det er højst besynderligt. De personer, som befinder sig i rummet, opfører sig, som om intet var hændt – de træner bare. På nær én person, som virker overordentlig udmattet. Mr. Stiff Legged Gold’s Gym in person. "ÅÅÅÅHH!!!", lyder det pludselig igen, dog kort og lavere. Og mysteriet er opklaret. Mr. Stiff Legged Gold’s Gym træner, så udramatisk som det kan lyde, dumbbell incline bench press. Intet er gået grueligt galt. Mr. Stiff Legged Gold’s Gym har bare den knap så charmerende (nej, sgu, irriterende) vane at komme med disse højlydte udbryd nærmest under hvert sæt i alle øvelser – efterfulgt at ”vægtdumping”, også i maskiner. Alligevel er det komisk – det styrker i hvert fald karikaturen af Mr. Stiff Legged Gold’s Gym. Han skal opleves.

Ak. Suk."


Log: tilbage-til-fordums-tider-t64556-30.html#p1521683

[img]
download/file.php?id=39408&t=1[/img]



Fra fortid til nutid.. Vi skal naturligvis også have et kig på hvad der skete i uge 52!



Nyt fra Bodybuilding.dk

Det er endelig blevet tid til at vi skal have en afgørelse på de to bruger-battles, vi har fornøjet os med det sidste år.

Først The Juice vs. Nick9000!

”Året er snart omme og den første af bb.dk's stort opslåede battles nærmer sig en afslutning. Jeg vil ikke blande mig i, hvordan og hvorfor folk stemmer, men de fem grundpiller i enhver bodybuildingkonkurrence er hver at have in mente, når man bedømmer billederne:

- Mass
- Definition
- Proportion
- Symmetry
- Stage Presence/posing

Afstemningen kører i tre dage. Jeg har så vidt muligt forsøgt at skallere billederne, så vi er nogenlunde lige høje på dem (vi er begge 185 cm), men det er selvsagt lidt af en udfordring at gøre nøjagtigt.

Sammenligningsbilleder:”


Billede
Billede

Afgiv din stemme her: nick9000-vs-the-juice-2012-t65546.html




Derefter skal vi finde en vinder af Garik vs. Androide!

”Battlen der startede det hele. The battle to end all battles. Clash of the titans. Androide vs. Garik. Garik vs. androide. Som i den anden battle vil jeg ikke blande mig i, hvordan og hvorfor folk stemmer, men også her er de fem grundpiller i enhver bodybuildingkonkurrence hver at have in mente, når man bedømmer billederne:

- Mass
- Definition
- Proportion
- Symmetry
- Stage Presence/posing

Som i den anden battle kører afstemningen i tre dage. Jeg har så vidt muligt forsøgt at skallere billederne, så kombattanterne er nogenlunde lige høje på dem, men det er selvsagt lidt af en udfordring at gøre nøjagtigt.

Sammenligningsbilleder - Garik til venstre, androide til højre:”


Billede
Billede

Garik eller Androide? Stem her: garik-vs-androide-2012-t65603.html




Her i december har vi haft gang i en konkurrence om ”Månedens træningsvideo", og I har indtil i aften, mandag den 31/12, kl. 23.59 til at uploade jeres bidrag. En der har meldt sig ind i kampen om et gavekort, værdi 400 kr. til Bodyman, er vores yndlings Henning:


Tag et kig i tråden, og hold øje med hvad der ellers kommer af bidrag: manedens-traeningsvideo-t64905.html




Bruger Pics

Nders viser hud i loggen!
Billede
Log: kropsbyggeri-t31503-3990.html#p1527334


Johannes fejrede jul i kinamandens land..
Billede
Billede
Log: johannes-traening-i-kina-t30204-1230.html#p1526545


One Man Army var buff santa!
Billede
Log: handbold-loggen-t44603-900.html#p1526818


N.Baron holder os opdaterede på hans fremskridt:
Billede
Hans lille billedtråd: 16-ar-hvad-synes-i-updates-t51485.html


JeppN fandt dette på mobilen:
Billede


noisen75 er temmelig skrællet..
Billede


s0enice har heller ikke meget flæsk på den her ryg:
Billede
Log: s0enice-malet-er-masse-t55223-330.html#p1525450


Regalah er ny om bord – og viser formen frem i fælles billed tråden:
Billede
Log: it-takes-12-weeks-for-the-world-to-notice-t60608.html#p1525696


danielhansen13 viser sine 10 ekstra kg. Frem!
Billede
Log: daniels-log-18-ar-back-to-basics-t52148-420.html#p1527192


Mågens viser sin julefede krop frem:
Billede
Log: skubber-stenen-op-ad-bjerget-t57224-1830.html#p1527372


Katouler flexer i elevatoren:
Billede
Log: katouler-log-gun-s-16-t50397-480.html#p1527461


dh4nsen ved godt at hvis der er noget pigerne kan lide, så er det sportsskader.. Well done!

”Trænede ben d. 20 sammen med SienZ, det var et helved. Det startede ud med at jeg fik en 20kg's vægtskive ned over foden. Den hang på siden af racket, og på en eller anden måde faldt den af og ramte min fod.. Av. Den hævede op som bare pokker, jeg kørte dog videre med highrep hack squat hvilket også gik fint. Klart en øvelse jeg tager med mig. Efter dette var mit hoved ved at eksplodere og jeg var på kanten til at skulle af med alt jeg havde i mig. Det var nitten. Om det skyldes at jeg ikke havde fået mere end to glas vand og kun en smule vand i løbet af dagen, ved jeg ikke, men jeg tror det selv. Foden er iøvrigt stadig øm.”

Billede
Log: weberknecht-pics-s-18-t51744-540.html#p1527127




Dahlen holder sine juletraditioner i hævd!

”Tradition tro tog vi ud i laden julenat. Den stod på træning fra kl. 0100 til ca. 0300.
Som altid var det dejligt med maven fuld og efter man var blevet lidt træt. Dresscoden i år var flotte tights, bakkenbarter og svedbånd+shades. Meget imponerede blev vi 16 i alt. Det er ret godt. Yngste deltager var en 98'er!

Opv:
Sjip - det var en fornøjelse at så mange sjippede sammen.

Stafetter i hold. Blandede med forskellige passager af big baller og med burpees rundt omkring.

Selve WODen var i hold på 4. Herefter var der 6 små delkonkurrencer der også sammenlagt udgjorde en samlet konkurrence.
Der var et samlet antal gentagelser der skulle opnåes i holdet hurtigst muligt. Der var pauser mellem delkonkurrencerne.

1) 600 box jumps - fuld extension og gå ned. Højde lidt over midt skinneben.
- Jeg lavede omkring 165 her på under 4 min.

2) 500 Atomic sit-ups
- jeg lavede her en 140 stykker på under 5 min.

3) 400 Weighted walking lunges
Jeg lavede ca 110 på lige over 3 min. Vægt en kæde og en lille skive. Ikke meget vægt.

4) 300 Weighted push-ups - vægt en kæde om halsen.
Jeg lavede 85-90 stykker på 3 min.

5) 200m trillebør - 2 personer var på en 10m bane og de andre to sad i wallsit imens.
Vi tog 50m hver i gruppen på under 3 min.

6) 100 Big balle burpees - Man startede med en burpee og skulle så over en bigball og røre jorden på den anden side for at have en rep. Bigballen er vel 1,5 m høj ca. I tænker det lyder skørt. Det var virkelig sjovt og vanvittigt hårdt. Her måtte en af mine holdkammerater også brække sig engang.
Jeg lavede en 29 stykker på under 4 min.

Samlet fik vi en 2. plads og tabte med et minut til 1 pladsen. Vi vandt Push-ups og Big balle burpees stort. VI var lidt tungere og stærkere folk så vi havde en fordel der men på de rene kropsvægt poster tabte vi til de små lette svømmere. Vi var på vores hold 2 drenge og 2 piger.

Her et billede fra natten:”


Billede

Dahlens log: dahl-300-pas-og-en-plads-til-hellrun-2013-t15661-2280.html#p1527281




Bruger Vids

Når DannyP keder sig laver han video til os. Det er en okay ordning. Danny ked dig noget mere..

Log: dannys-log-t54160-450.html#p1526101


Mekster frontsquatter tunge kg!

Log: http://www.bodybuilding.dk/mick-styrkeloft-sph-t39797-570.html#p1526037


Koppel kører en TUNG omgang dips og sætter ny PR i bænk!


Log: the-king-is-back-150-kg-baenkpres-s-8-t62152-240.html#p1527471


Bnaz dødløfter 280 nydelige kg.

Log: styrkeloft-i-arhus-t8359-5310.html#p1526710


R.L. Dødløfter og squatter sig til nye PRs imens at Arnold kigger ham over skulderen:


Log: r-l-dl-sq-video-s-19-t56225-570.html#p1527273




Pro Pics

TheCzech har oprettet en tråd til guf med den kun 17-årige Cody Montgomery.
Billede
Billede

Hvis du vil se ham træne overarme, så klikker du her: cody-montgomery-trains-arms-t65589.html



Dana Linn Bailey kommer til Loaded Cup 2013!
Billede
Billede
Billede
Hold dig opdateret om Loaded Cup 2013: post1527796.html#p1527796




Pro Vids

Ståle Bjørkestøl fik også trænet i julen..

Stålmandens tråd på BB.DK: post1527838.html#p1527838


Zuzana Light kan hjælpe dig med at brænde juleflæsket af hjemme i stuen..

Tråden må i selv oprette..



Ugens historie

Ugens historie er et rigtigt juleeventyr fra JBTN.

”Jeg tror ikke jeg fik fortalt jer om min ris a la mande eskapade på arbejdet forleden, men under alle omstændigheder så har vi skulle lave mad til mange underbemidlet børnefamilier i Kolding. En ganske nobel sag, faktisk. Men i den anledning blev jeg kaldt på arbejde forleden, hvilket jeg tilsyneladende ikke rigtig skulle have været, i stedet gav jeg mig til at hjælpe køkkenet. Jeg blev derfor sat til at lave ris a la mande, til de lige knap 100 familier, der skulle have støtte. Er I klar over, hvor fucking meget ris a la mande, det drejer sig om? Og det er samtidig rigtig koldt, efter to timer med at røre rundt i det og kraftigt klynke undervejs, havde jeg knap nok følelse tilbage i hænderne. I et kort øjeblik troede jeg faktisk, at jeg mistet min ene hånd i baljen. Men den fandt jeg igen, heldigvis. På et tidspunkt sneg jeg min venstre gummihandske af og udbrød et: "Crap, jeg tror sku' jeg har tabt mistet min handske". Ansigtsudtrykket på min souschef var priceless, og her skal jeg måske lige understrege, at det ikke er verdens mindste sag, at skulle finde en gennemsigtig ganske, i ~ 50 liter ris a la mande. Det morede vi os meget over efterfølgende. I dag skulle vi så ud til alle disse familier med mad, gaver og diverse andre småting, det er lidt en mærkelig følelse at banke på en dør, hvor der på den anden side, ligeså godt kan være en far til tre, med et kraftigt misbrug, vi (min kæreste og jeg) var dog så heldige at komme ud til en meget flink dame, som praktisk talt tog i mod os med tårer i øjnene, hun tilbød os kaffe og fortalte os hendes historie om, hvordan hun gennem de sidste mange år havde været ind og ud af hospitaler med hjerte operationer, hvor hun blandt andet nær var smuttet i svinget og havde tilbragt tre år indlagt på Odense hospital. Gud hvor er det bare lang tid, jeg følte mig fængslet de lige knap 38 timer jeg måtte tilbringer efter min operation i foden. Som en afsluttende bemærkning fortalte hun, at hun ønskede sig at have flotte kjoler på igen når hun gik ud og viste os en lille medicinbeholder/inhalator hun var nød til altid at bære rundt på sig. Den næste vi var ude ved, var en ung indvandrer som var mor til et barn, hun var knap så snakkesalig, men jeg forestiller mig lidt, at et menneske som hende, måske følte sin stolthed knække. Nogle af de andre havde haft knap så hyggelige oplevelse, de værste indebar vidst nogle forældre, med borderline psykotiske sygdomme. Så tog vi tilbage til vores mødested, hvor alle familier kunne komme og få morgenmad, kaffe, brunkager og pebernødder, samt møde flere af spillerne fra KIF KOLDING-KØBENHAVN og ikke mindst julemanden. Her myrderede jeg brutalt alle der udfordrede mig i Kalaha.

Nå, det jeg prøver at sige er altså bare, at jeg i dag har været Good Guy Greg og spredt lidt glædelig jul.”


Log: et-tribute-til-ingrid-t36528-930.html#p1525995


Billede



Det var så Ugen Der Gik på Bodybuilding.dk – denne uge, dette år..
Godt nytår til jer alle herfra! UDG Over & Out.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 12600
Tilmeldt: 28. apr 2007, 18:59
Geografisk sted: Frederikssund
 
Træner her: Fitness World
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Wow for en omgang, mic. Det var i den grad hyggeligt at gennemgå det forgangne år med dig :wub:
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 2371
Tilmeldt: 26. nov 2011, 19:33
 
Træner her: The Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lækker omgang Mic :) Fedt du gider at skrive så meget :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



:drink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 436
Tilmeldt: 7. jul 2012, 16:15
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



linket til apropos om religion kom ikke med :)
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.


Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 30. jun 2008, 13:07
Geografisk sted: Sydsjælland
 
Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



sund skrev:linket til apropos om religion kom ikke med :)

Tak for hjælpen! Det er fixet nu :)
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 12600
Tilmeldt: 28. apr 2007, 18:59
Geografisk sted: Frederikssund
 
Træner her: Fitness World
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fremragende afrunding på året !!!
- Det er bare trist at vi skal vente til år 2103, før vi får Dana Linn Bailey at se :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 22. okt 2012, 22:55
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 195.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kristian Lyng skrev:- Det er bare trist at vi skal vente til år 2103, før vi får Dana Linn Bailey at se :D

Fixed ;)
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 12600
Tilmeldt: 28. apr 2007, 18:59
Geografisk sted: Frederikssund
 
Træner her: Fitness World
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Magnus' squat! - priceles!
 
Reputation point: 232
 
Indlæg: 5111
Tilmeldt: 26. okt 2012, 16:46
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



fedt med en opdatering på hele året, super godt arbejde.. og heste squatten er med, i aprruuuhhve
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3836
Tilmeldt: 18. sep 2007, 21:14
Geografisk sted: 2500
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du er det jeg vil kalde en hardworker. Super arbejde, Mic!
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009
 
Reputation point: 302
 
Indlæg: 20081
Tilmeldt: 23. maj 2008, 09:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Også en stor, velfortjent, hånd herfra! Godt arbejde, og fedt med en opsummering for hele året.
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1518
Tilmeldt: 29. jul 2008, 19:03
Geografisk sted: Kolding
 
Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Reportager m.m.




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster