Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 861
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 858

Følg bodybuilding.dk på

10 ugers bulk?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej.
Kan jeg få noget ud af 10 ugers bulk kun? Eller er det for lidt?
Træning, træning og trænigen oooogg træning

Reputation point: 0

Geografisk sted: Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 101.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis kosten er i orden vil jeg da mene at du kan få noget mere masse.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

Neat. Den er skam fin :)

Styrkeliste

Nogle vil måske endda påstå du får mere ud af korte bulks, da den anabolske effekt er højest lige i starte af et bulk

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Galleri: Vis galleri (1)

Optimisten skrev:Nogle vil måske endda påstå du får mere ud af korte bulks, da den anabolske effekt er højest lige i starte af et bulk

Så vil en bedre formulering nok være, "Nogle vil måske påstå du får mere ud af starten af dine bulks, da..."
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Norring

NiclasPiklas skrev:Hej.

mener der er folk der kører ned til 2 ugers bulk tre dages cut som siger det virker.
gad godt vide hvor meget man mister på korte cyklusser for hvis det ikke er nævneværdigt meget er det jo oplagt for så slipper man for lange cut perioder og blævrede vaskebrat
gode råd er dyre
gode dyr er rådne:)
Brugeravatar

Geografisk sted: århus c

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 100.00

Galleri: Vis galleri (4)

Bb king skrev:

mener der er folk der kører ned til 2 ugers bulk tre dages cut som siger det virker.
gad godt vide hvor meget man mister på korte cyklusser for hvis det ikke er nævneværdigt meget er det jo oplagt for så slipper man for lange cut perioder og blævrede vaskebrat

Eller også kunne man lade være med at spise ukontrolleret...

2 måneder er ikke noget du får noget ud af. 2 år får du noget ud af.
Nubretpumper
Brugeravatar

Misterhamper skrev:
Bb king skrev:

OMG, nu ikke igen!

2 mdr bulk får man intet ud af, det er kun 2 år, som man opnår noget ved, sikke da en påstand at komme med.
Brugeravatar

Træner her: Atletklubben Jyden

Misterhamper skrev:
Bb king skrev:

Sikke noget pjat at komme med. Selvfølgelig får han noget ud af 2 måneder. Ja, man får også noget ud af 2 år, men det behøver ikke være en én køre.

Ingen grund til at begynde at kneppe fluer

Styrkeliste

qazws skrev:
Optimisten skrev:Nogle vil måske endda påstå du får mere ud af korte bulks, da den anabolske effekt er højest lige i starte af et bulk

Så vil en bedre formulering nok være, "Nogle vil måske påstå du får mere ud af starten af dine bulks, da..."

Nej, for det er ikke en påstand at man får mere ud af starten, det er fakta. Derfor vil nogle forslå korte bulks, da det er starten der er mest gavnlig.

Styrkeliste

Optimisten skrev:
Misterhamper skrev:
Bb king skrev:

Sikke noget pjat at komme med. Selvfølgelig får han noget ud af 2 måneder. Ja, man får også noget ud af 2 år, men det behøver ikke være en én køre.

Ingen grund til at begynde at kneppe fluer

Ja, men du kan ligeså godt begynde at vende dig til det. Nu er Misterhamper tilbage efter noget tid, hvor han har været bannet, og hans indlæg er som altid.
Brugeravatar

Nu siger at i at korte bulks er gode. Jeg er heller ikke meget for at bulke. Så kan jeg godt gøre perioden kortere endnu? 8 uger? 6 uger? hehe

Styrkeliste

NiclasPiklas skrev:Nu siger at i at korte bulks er gode. Jeg er heller ikke meget for at bulke. Så kan jeg godt gøre perioden kortere endnu? 8 uger? 6 uger? hehe

Hvorfor ikke kører et program? Hst eller noget, som varer de 6-8 uger, også se derefter hvad der skal ske.
Brugeravatar

NiclasPiklas skrev:Nu siger at i at korte bulks er gode. Jeg er heller ikke meget for at bulke. Så kan jeg godt gøre perioden kortere endnu? 8 uger? 6 uger? hehe

I så fald bør du jo også holde dine cut perioder kortere, men tager man højde for det kan det sagtens være en måde at gøre det på
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Stod det til misterhamper så skal du æde 30 kyllinger rå hver dag, samtidig med at du træner til du bløder ud af samtlige huller i korpus.

Det er sku da fremragende med så vidt forskellige synspunkter, jeg vil ikke til at tilslutte mig en lejr, men mener blot underholdningsværdien i Misterhampers indlæg er grund nok til aldrig at banne ham :P
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Bundesball skrev:Stod det til misterhamper så skal du æde 30 kyllinger rå hver dag, samtidig med at du træner til du bløder ud af samtlige huller i korpus.

Det er sku da fremragende med så vidt forskellige synspunkter, jeg vil ikke til at tilslutte mig en lejr, men mener blot underholdningsværdien i Misterhampers indlæg er grund nok til aldrig at banne ham :P

Well spoken =D>

Ihh ja for 2 kg muskel eller hvor meget man nu gainer på 2 måneder er jo virkelig noget at råbe hurra for...
Hvis man kun lige vil træne op til stranden (som jeg da går ud fra det er?) så kan man ligeså godt lade være, hvis man kun vil gøre det i 2 måneder.

"Stod det til misterhamper så skal du æde 30 kyllinger rå hver dag, samtidig med at du træner til du bløder ud af samtlige huller i korpus."

Kilder
Nubretpumper
Brugeravatar

Jeg må erklære mig enig med Misterhamper her.
Du kan vel godt få noget ud af et 10 ugers bulk, men det er i princippet så lidt, så at man lige så godt kan lade værd, hvis du ikke overordnet har nogen plan for noget som helst.

Vil du bare køre et 10 ugers bulk og så ikke mere?
Synnejye!
Brugeravatar

Geografisk sted: Amager

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

vQlse skrev:Jeg må erklære mig enig med Misterhamper her.
Du kan vel godt få noget ud af et 10 ugers bulk, men det er i princippet så lidt, så at man lige så godt kan lade værd, hvis du ikke overordnet har nogen plan for noget som helst.

Hvis du læser tråden igennem vil du erfare at andre har fået noget af et 2 ugers bulk :). så slap lige af. Og hvem siger at vi alle har som mål at ligne en hulemand der tager alt for meget sol?
Og nej, 8 ugers bulk, cut (ved ikke lige hvor længe), og så forfra igen måske.

Styrkeliste

NiclasPiklas skrev:
vQlse skrev:Jeg må erklære mig enig med Misterhamper her.

Hvis du læser tråden igennem vil du erfare at andre har fået noget af et 2 ugers bulk :). så slap lige af. Og hvem siger at vi alle har som mål at ligne en hulemand der tager alt for meget sol?
Og nej, 8 ugers bulk, cut (ved ikke lige hvor længe), og så forfra igen måske.

Måske har de gainet noget på 2 uger ja, men er det synligt? Nej. Foruden det så har jeg aldrig sagt at man ikke kan gaine noget på 2 uger.
Og jeg slapper skam fuldstændig af, det kan jeg forsikre dig om :wink:

Og ja 8 ugers bulk, cut og om igen er jo straks en anden sag..
Synnejye!
Brugeravatar

Geografisk sted: Amager

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Hvad er så problemet? du sagde jo lige at jeg ikke ville kunne få noget ud af 10 ugers bulk?. Men det kan være du troede at jeg ikke havde tænkt mig at cutte? hehe. Jeg tænkte det var en selvfølge :)

Styrkeliste

NiclasPiklas skrev:Hvad er så problemet? du sagde jo lige at jeg ikke ville kunne få noget ud af 10 ugers bulk?. Men det kan være du troede at jeg ikke havde tænkt mig at cutte? hehe. Jeg tænkte det var en selvfølge :)

Tror det han mener er, at der skal mange og igen mange 10 ugers bulk cyklusser til før det virkelig kan ses. En enkelt 10 ugers bulk cyklus øger jo ikke din muskelmasse voldsomt meget. Det er begrænset hvor meget man kan vokse på 10 uger.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Lithium skrev:on Topic:
Det er min klare fornemmelse at korte perioder med bulk og korte perioder med cut virker bedst. 4 til 6 ugers bulk og så 3-4 ugers cut. At ligge konstant i overskud giver ingen mening, da man netop gainer bedst i starten af en bulkperiode, og iøvrigt taber mest fedt i starten af cut. Det kan jeg konstatere efter jeg har taget kropsmål over et 7 ugers program med bulk, halvvejs igennem forløbet havde jeg gainet 80 procent af slutmål på overarm uden at have øget taljemål, jeg bulkede samme hastighed under hele forløbet men de sidste 3,5 uge har kun stået for 20 procent af det totale gain på overarmen men til gengæld lagt betydelige centimeter på maven.
Det er mine personlige dokumenterede erfaringer.

Også har du vel taget højde for alt lige fra begyndergains til din krops tilvænning af samme slags træning?

Jeg ved ihvertifald at grunden til Dorian Yates blev så stor på 1? år var fordi han droppede alle gæsteoptrædelserne og konkurrencerne, så han kunne blive ved og ved med at bulke. Men han er jo på roids og pro og ved ikk noget om det og man kan slet ikke lære noget af ham
Nubretpumper
Brugeravatar

Det at folk oplever størst fremgang i starten af en bulk periode, kan jo også have noget at gøre med at man tager mest lean mass på i starten af en periode (har ikke lige kilder links på stående fod, men det er vidt anderkendt og har set det skrevet flere steder på bb.dk).
min plan er selv at cutte til de 8% og så starte en bulk cut cyklus hvor jeg aldrig kommer over de 11-12 i fedt%. (kan være en 13 stykker kan accepteres alt efter hvordan de sidder.)

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Lithium skrev:Jeg snakker ikke om begyndergains eller om at køre det samme program igen og igen. Jeg taler om fordelen ved at køre relativt korte cykluser med kcal overskud og kcal underskud.
Det er da påfaldende at mange oplever de bedste muskelgains i starten af en bulkcyklus, hvorefter de aftager stille og roligt og mere og mere af overskuddet bliver deponeret som fedt.
Du kan intet lære af Dorian Yates i den sammenhæng hvis vi snakker om at træne clean, de mængder roids han skyder ændrer hans kropskemi så meget fra alle os andre at han kan gøre ting der er helt urealistiske ift. den rene atlet.
Har svært ved at se hvorfor du ser så meget op til alle de store navne i bodybuilding, når alle ved de er krudtet til op over begge ører, så skal man tage extremt meget højde for det faktum og ikke bare hjerneløst kopiere deres fremgangsmåder, det gælder i alt indenfor kost og træning (forudsat man selv er clean selvfølgelig)

Du beskrev hvordan du voksede bedst i starten af din periode. Og det var dér din krop var i begyndergains-stadiet og din krop ikke havde vænnet sig til den slags træning, du bliver ved med at køre. Og det har du vel næppe taget højde for, at det er derfor du gainer mere i starten end i lige nu.
Men kom dog med nogen beviser på folk, der er blevet kæmpe-store når de hele tiden bekymrer sig om at se deres abs. Fordi de eneste folk jeg har sat, som aldrig vil miste deres sixpack, er folk som har trænet i lang tid og er tynde. Og som altid er der jo ikke nogen grund til at blive fed under bulk
Nubretpumper
Brugeravatar

Det er da kun dig, der mener hvad der er spild af tid.

Spørgsmålet er, om man kan få noget ud af 10 ugers bulk, og svaret er ja.

Om man så vil bulke resten af sit liv, ja. #-o
Brugeravatar

Du kan sagtens få lidt ud af ti ugers bulk. Om du planlægger at bulke i et år eller om du planlægger at bulke ti uger, for så derefter at se hvordan det ser ud, ændrer ikke på hvad du får ud af de ti uger jo.

Misterhamper: Der er flere veldokumenterede fordele ved ikke at få fedtprocenten for højt op og veldokumenterede fordele ved at periodisere sit kalorieindtag. At du mener Lithium skal "bevise" det ved at nævne konkrete eksempler på nogle der er blevet store uden, i perioder, at gå på kompromis med fedtprocenten er at forsøge at dreje diskussionen langt væk fra alt hvad der hedder videnskab.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Friche skrev:Du kan sagtens få lidt ud af ti ugers bulk. Om du planlægger at bulke i et år eller om du planlægger at bulke ti uger, for så derefter at se hvordan det ser ud, ændrer ikke på hvad du får ud af de ti uger jo.

Misterhamper: Der er flere veldokumenterede fordele ved ikke at få fedtprocenten for højt op og veldokumenterede fordele ved at periodisere sit kalorieindtag. At du mener Lithium skal "bevise" det ved at nævne konkrete eksempler på nogle der er blevet store uden, i perioder, at gå på kompromis med fedtprocenten er at forsøge at dreje diskussionen langt væk fra alt hvad der hedder videnskab.

Som jeg jo også skrev er der ingen grund til at blive fed når man bulker. Det burde alle da vide.
Og hvis der ikke er nogen konkrete, der er blevet kæmpe-store af den fremgangsmetode med få ugers bulk og få ugers cut konstant, så lyder det jo meget logisk at man let kan blive kæmpe-stor af den... Og han sagde jo også at han havde set en del folk det var sket ved, så det kan han da let bevise så. En 3-4 folk fx
Nubretpumper
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster