Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1009
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1006

Følg bodybuilding.dk på

2,4 kg muskelmasse på en måned???

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hejsa!

Som overskriften lyder, så vil jeg høre, om 2,4 kg muskelmasse på godt månede virkelig kan lade sig gøre at opbygge?
Det skal lige siges, at jeg altid har været trænet. Har så været på konkurrence diæt, og har aldrig været mindre..... Herefter begyndte jeg at styrketræne 5 dage i ugen igen, og spise godt - rigeligt med protein, sundt fedt og så videre.... Vigtig info er nok også at jeg er en PIGE på 23 år... :)
Nu har mine biosignature målinger i dag vist, at jeg på en månede har taget 1,5 kg fedt og 2,4 kg muskelmasse på.
Jeg er selvfølgelig super stoked over mine resultater, men også en lille smule skeptisk, og kunne derfor var fedt at høre, om der er nogle her inde, der ved, om dette i virkeligheden er muligt!?
Har prøvet at søge lidt info på nettet, men synes ikke jeg blev så meget klogere, så håber i kan hjælpe mig :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det lyder højst usandsynligt, at du har taget 2.4kg muskler på, på 1 måned. Husk på, at du jo også har taget en del væske osv på.
Proud member of Team Fat Ups.
Brugeravatar

Reputation point: 68

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00

Logbog: Vis logbog

Kort sagt, nej.
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)

Jeg er stoked at en tøs bruger udtrykket stoked.

TT: Din skepsis er velbegrundet. Lyder af meget.
Mvh Anders J, fysioterapeut.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
“Talent is God given. Be humble. Fame is man-given. Be grateful. Conceit is self-given. Be careful.”
Brugeravatar

Reputation point: 87

Geografisk sted: Skien, Norge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Hvis du benytter dig af en biosignature coach og får tilskud derefter ville det ikke overraske mig. Målingerne er ofte meget præcise og jeg har selv opnået lignende resultater under sådan et forløb.
Somewhere in China a little girl is warming up with your max
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Hej Line.

Ja det kan lade sig gøre - Du har ændret alt, kommet tilbage fra diæt, ændret din træning, ændret din kost og ændret dine kosttilskud. Det er ikke et resultat du vil kunne opnå måned efter måned, men et resultat du snildt vil kunne opleve de gange du kommer tilbage fra en konkurrencediæt.

Du står både større, stærkere og bedre nu end du nogensinde har gjort og vi har store forventninger til dig frem mod DM.

Du har valgt at følge vores vejledninger, så hvis du tvivler på disse synes jeg du skal tag den med os frem for bb.dk :)

/Casper
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00

Jamesgoingstrong skrev:Hvis du benytter dig af en biosignature coach og får tilskud derefter ville det ikke overraske mig. Målingerne er ofte meget præcise og jeg har selv opnået lignende resultater under sådan et forløb.

Præcis...Du var faktisk en af dem med rigtig gode resultater, men du ændrede os meget fra dag 1 af :)
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Styrkeliste

PTCJ skrev:
Jamesgoingstrong skrev:Hvis du benytter dig af en biosignature coach og får tilskud derefter ville det ikke overraske mig. Målingerne er ofte meget præcise og jeg har selv opnået lignende resultater under sådan et forløb.

Præcis...Du var faktisk en af dem med rigtig gode resultater, men du ændrede os meget fra dag 1 af :)

Godt bevis på at hvis man tvivler på sin "træner" skal man finde en anden..
Har selv fået god hjælp her for et par måneder siden, og har beholdt min muskelmasse samtidig med jeg er faldt cirka 8 kg i vægt, og min styrke er den samme...

Reputation point: 5

PTCJ skrev:Du har valgt at følge vores vejledninger, så hvis du tvivler på disse synes jeg du skal tag den med os frem for bb.dk :)

Jeg tvivler ikke på jeres kompetencer, men hvis man er i tvivl om et "produkt" man har givet penge for, så er det nok næppe hensigtsmæssigt at spørge den der sælger produktet, hvis man ønsker en objektiv vurdering. Men i har måske noget imod at man søger info fra uafhængige kilder?

@ TS: Det lyder som nogen nævner til at være en hel del. Såfremt du har ændret hele din diet, træning, livsstil radikalt, kan det dog godt være muligt. Jeg er desuden enig med PTCJ i at det ikke er en tendens man kan forvente vil fortsætte. Som kvinde skal man vist være mere end lykkelig hvis man kan opbygge mere end 5 kg muskler på et år. Og det næsten uanset udgangspunkt.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Snakker vi reel muskelmasse eller fedtfri masse?

Styrkeliste
- Bænkpres: 27.50
- Squat: 40.00
- Dødløft: 235.00

slavers skrev:Snakker vi reel muskelmasse eller fedtfri masse?

Lbm...

Jeg tager hellere end gerne imod kritik, men ønsker altid at forklare min kunde tvivler inden disse diskuteres på et fora som dette. Der er så mange forhåndsindtaget myter på boards efterhånden at alt kan diskuteres og "menes" ihjel, uden at folkene bag disse kommentars kender baggrunden, tankerne, målemetoder, ændring, tiltag osv.

Jeg kan kun gentage. Topic starter har ændret rigtig mange ting og får derfor gode hurtige resultater i en periode. Disse resultater vil ikke fortsætte i samme fart, trods vi bliver ved med at arbejde med variationer på alle områder.

Styrkeliste

Nu du lige er her i tråden, Casper.

Måler Biosignature ikke ofte forkert? Nogen af de brugere her på siden der har fået den foretaget, er konsekvent blevet målt til en for lav fedtprocent. F.eks. Th0mas og Squatman blev målt til en fysiologisk umulig lav fedtprocent af Biosignature metoden. Er der kun en fejlmargin ved måling af fedtprocent? Og hvordan kan man være sikker på det ikke også giver fejlmålinger i dette tilfælde?
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

ThePhoenix skrev:Nu du lige er her i tråden, Casper.

Måler Biosignature ikke ofte forkert? Nogen af de brugere her på siden der har fået den foretaget, er konsekvent blevet målt til en for lav fedtprocent. F.eks. Th0mas og Squatman blev målt til en fysiologisk umulig lav fedtprocent af Biosignature metoden. Er der kun en fejlmargin ved måling af fedtprocent? Og hvordan kan man være sikker på det ikke også giver fejlmålinger i dette tilfælde?

De absolutte tal som målinger giver ift. fedtprocent er alligevel irrelevante. Det relevante er forskellen på de forskellige målinger, hvor man, selvom begge målinger viser et for lavt tal, kan sige noget om udviklingen alligevel.

Wellendorph skrev:

De absolutte tal som målinger giver ift. fedtprocent er alligevel irrelevante. Det relevante er forskellen på de forskellige målinger, hvor man, selvom begge målinger viser et for lavt tal, kan sige noget om udviklingen alligevel.

Målingen er også irrelevant, hvis variansen er for høj :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Tak for jeres svar.
Casper - Jeg har tænkt mig at leve op til jeres forvetninger! :)
Betvivler bestemt ikke jeres vejledninger for jeg kan jo SE, at der virkelig allerede er skabt resultater. Føler mig både stærkere og i bedre form, og er virkelig motiveret for at fortsætte.
Wellendorph - god pointe! Jeg er nu blevet klogere på, at biosignature er en rigtig god vejledende måling, og i mit tilfælde, har det så vist, at der helt sikkert sker en udvikling i den rigtig retning :) Det er altid fedt at få bekræftet!

linewittrup skrev:Wellendorph - god pointe! Jeg er nu blevet klogere på, at biosignature er en rigtig god vejledende måling, og i mit tilfælde, har det så vist, at der helt sikkert sker en udvikling i den rigtig retning :) Det er altid fedt at få bekræftet!

Hvad i den tråd her har bekræftet dig i det? :)

I øvrigt har jeg ofte hørt udsagn om, at folk der lige har overstået en hård konkurrencediæt lettere vil kunne smide LBM på (har dog kun hørt det for krudtede BB'er).
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Hey,

Og præcis derfor skal man snakke med folk der ved hvad de snakker om frem for at læse resultater igennem 2,3,4 manden - Både Squatman og ThOmas har fået forklarringen på hvorfor deres var så lav. Som jeg altid forklarer mine kunder, er det ikke et eksakt tal. Den eneste kendte metode til præcis fedt% er dexa scan. Derfor fortæller jeg også altid mine kunder at fedt% ikke skal tages for mere end en værdi. Stiger den eller falder den. Målinger er taget præcis samme sted hver eneste gang, hvilket sikres ved at tegne dem op og lære præcis hvor de skal tages anatomisk. Biosignature (Måden jeg bruger det på) handler om langt mere end talene. Dog er det ofte dem folk ligger meget værdi i. Biosignature er et måleredskab, en del af min kostvejledning og kosttilskudsvejledning. Ved uddannelserne bliver vi testet og sikret at vi måler meget præcis (0,2 mm margin).

At kalde 2 målinger "konsekvens lavt" er også forkert. Jeg har foretaget 676 målinger i år, så at konludere noget ud fra 2 personers tilsagn her på siden gør ikke noget konsekvent.

Kort og godt - Biosginature er meget mere end fedt%.

Styrkeliste

Jeg tror også jeg ville rynke lidt på panden, og være meget skeptisk, hvis jeg fik afvide jeg havde gainet 2,4 kg.
Det virker næsten som om du prøver at beskytte dit ry PCTJ. :-({|=
Men du må da kunne holde til, at man også søger information andre steder, så man selv kan danne sig et overblik over et postulat.
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Thegame skrev:Jeg tror også jeg ville rynke lidt på panden, og være meget skeptisk, hvis jeg fik afvide jeg havde gainet 2,4 kg.
Men du må da kunne holde til, at man også søger information andre steder, så man selv kan danne sig et overblik over et postulat.

Jeg prøver ikke at beskytte noget, da det ikke er mig der har fortaget målingerne og endelig ikke har nogen grund til at beskytte noget over for bb.dk :) Jeg forklarer folk her på sitet, at man ikke skal tag fedt% for mere end en værdi, for om det går frem eller tilbage.

Styrkeliste

Thegame skrev:Jeg tror også jeg ville rynke lidt på panden, og være meget skeptisk, hvis jeg fik afvide jeg havde gainet 2,4 kg.

Det var da en gevaldig antagelse at stille frem, siden du hverken kender til CJ's metoder eller for den sags skyld den omhandlende person. En stor forudsætning at danne, uden nogle reelle fakta at tage udgangspunkt i.
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Dødløft: 185.00

Til trådstarter

Du har ikke gainet 2,4kg muskelmasse. Du har gainet 2,4kg Lean body mass. Dvs primært glykogen og vand.

Styrkeliste
- Bænkpres: 27.50
- Squat: 40.00
- Dødløft: 235.00

PTCJ skrev:

Helt rigtigt, jeg var også meget skeptisk, men efter 14 dage havde jeg tabt en hel del fedt og samtidig fået mere LBM. Hvilket mange jo siger ikke kan lade sig gøre. Må man sige det kan vha. biosignature, som i mit tilfælde jo også blev suppleret med Paleo.

Utroligt der er så meget skepsis omkring sådanne resultater. Jeg kan heller ikke se nogen grund til, at du skulle "forsvare" dig selv, da resultaterne taler for sig selv og du er en yderst kompetent coach, hvilket de fleste sikkert ikke er i tvivl om.
Somewhere in China a little girl is warming up with your max
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Jeg syntes godt nok at det lyder utroligt hvis en pige kan tage 2,4kg muskelmasse på (uden steroider) på en måned også selvom du har ændret kostvaner, jeg ville også være skeptisk :P

Jeg læste lige lidt om BioSignature

Det menes at man kan punkt tabe og ved at få styr på ens hormoner i kroppen f.eks hvis man har fedt på maven (abbs) så er det fordi at Binyrerne frigiver for meget af stresshormonet kortisol.

For meget fedt omkring brystmuskler og triceps: Kommer af ubalance i det mandlige kønshormon testosteron.

For meget fedt på lår og balder: Antyder en overvægt i kroppen af det hormonforstyrrende stof xenoøstrogen.

Ja undskyld mig men det lyder lidt langt ude og noget en coach typisk vil smide i hovedet på en forventningsfyldt pige.

Til topic starter så tillykke med dine resultater men der er nok bare god træning der har gjort resultatet :)
Sidst rettet af Pre Big Bang 4. jul 2012, 19:10, rettet i alt 1 gang.

Jeg har altid forstået, at uanset hvor solid en kost var og hvor præcist man ramte sine værdie, hvor perfekt man trænede og hvor godt man sov, ville man naturligt absolut ikke kunne klare mere en ~0.750kg muskelmasse på en måned, er det helt off eller hvordan? Ikke at et kilo er lidt i forvejen jo :)

Naturligvis indtil man når grænsen for en genetiske potentiale!

hvis jeg har mistforstået det må i meget gerne forklare det korrekte så jeg ikke selv siger noget dumt videre :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 90.00

Galleri: Vis galleri (2)

Pre Big Bang skrev:Jeg syntes godt nok at det lyder utroligt hvis en pige kan tage 2,4kg muskelmasse på (uden steroider) på en måned også selvom du har ændret kostvaner, jeg ville også være skeptisk :P

Det menes at man kan punkt tabe og ved at få styr på ens hormoner i kroppen f.eks hvis man har fedt på maven (abbs) så er det fordi at Binyrerne frigiver for meget af stresshormonet kortisol.

For meget fedt omkring brystmuskler og triceps: Kommer af ubalance i det mandlige kønshormon testosteron.

For meget fedt på lår og balder: Antyder en overvægt i kroppen af det hormonforstyrrende stof xenoøstrogen.

Ja undskyld mig men det lyder lidt langt ude og noget en coach typisk vil smide i hovedet på en forventningsfyldt pige.

Til topic starter så tillykke med dine resultater men der er nok bare god træning der har gjort resultatet :)

Du har tydeligvis ikke sat dig ind i hvad Biosignature er, og hvilke evidensbaseret undersøgelser der ligger bag mange af punkterne.

Sæt dig ind i tingene inden du kritiserer dem, og sæt dig ind i hvordan Biosignature bruges af den pågældende coach.

Styrkeliste

Pre Big Bang skrev:Jeg syntes godt nok at det lyder utroligt hvis en pige kan tage 2,4kg muskelmasse på (uden steroider) på en måned også selvom du har ændret kostvaner, jeg ville også være skeptisk :P

Det var da en forfærdelig masse pjat du får lukket ud. Så du mener, at tager man fedt på, på maven, skyldes det forhøjet kortisol? Næppe. Kildekritik.
Sidst rettet af Animal 4. jul 2012, 19:45, rettet i alt 2 gange.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

PTCJ skrev:Du har tydeligvis ikke sat dig ind i hvad Biosignature er, og hvilke evidensbaseret undersøgelser der ligger bag mange af punkterne.

Sæt dig ind i tingene inden du kritiserer dem, og sæt dig ind i hvordan Biosignature bruges af den pågældende coach.

Du kunne vel ikke lige linke til disse undersøgelser??

Reputation point: 65

Stenalt skrev:
PTCJ skrev:Du har tydeligvis ikke sat dig ind i hvad Biosignature er, og hvilke evidensbaseret undersøgelser der ligger bag mange af punkterne.

Du kunne vel ikke lige linke til disse undersøgelser??

Jeg kan sende dig dem i en PB imorgen eller overmorgen. De står i mit materiale...

Styrkeliste

PTCJ skrev:
Jeg kan sende dig dem i en PB imorgen eller overmorgen. De står i mit materiale...

Det lyder super.

Reputation point: 65

Nej, men det har du! Vil meget gerne have din forklaring hvordan man kan punktforbrænde og en link til kilder
Brugeravatar

Reputation point: 5

Kostplan: Ingen kostplan

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster