Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Anker skrev:Er 100 % A-menneske. Kommer altid hurtigt op om morgenen og er super frisk så snart jeg er ude af sengen og får mig en portion havregryn. Til gengæld går jeg som regel kold relativt tidligt på en aften

PeterHejleJensen skrev:Jamen, kan I så forklare mig hvorfor Danmarks dag er indrettet efter under 10% (A-mennesker) af befolkningen?

De passer meget bedre til min døgnrytme...

jamand skrev:Jeg er selv udpræget A-menneske. Jeg slår øjnene op mellem 6 og 7 hver dag, også i weekenden, og kan simpelthen ikke sove mere. Det er som om min krop bliver fyldt med energi og sengen er alt for varm/ubehagelig. Jeg elsker at spise morgenmad, og jeg er mest aktiv om formiddagen hvis der skal laves noget andet end de sædvanelige arbejdsopgaver.
Tilgengæld kan jeg mærke hvordan energien aftager som timerne går, og når solen går ned, så gør jeg også. Ved 22-23 tiden er jeg ved at være godt død. Derfor plejer jeg også at gå i seng kl 2230, det er en vane jeg har haft siden jeg var 15-16 år.
Det gode ved at være Amenneske (for mig) er at jeg altid er frisk om morgenen og har gode muligheder for at træne tidlige. Det dårlige er at der ikke er meget hygge i mig om aftenen, og min kæreste tit bliver irriteret på mig når jeg gerne vil ind og sove klokken 2230...

PeterHejleJensen skrev:jamand skrev:Jeg er selv udpræget A-menneske. Jeg slår øjnene op mellem 6 og 7 hver dag, også i weekenden, og kan simpelthen ikke sove mere. Det er som om min krop bliver fyldt med energi og sengen er alt for varm/ubehagelig. Jeg elsker at spise morgenmad, og jeg er mest aktiv om formiddagen hvis der skal laves noget andet end de sædvanelige arbejdsopgaver.
Tilgengæld kan jeg mærke hvordan energien aftager som timerne går, og når solen går ned, så gør jeg også. Ved 22-23 tiden er jeg ved at være godt død. Derfor plejer jeg også at gå i seng kl 2230, det er en vane jeg har haft siden jeg var 15-16 år.
Det gode ved at være Amenneske (for mig) er at jeg altid er frisk om morgenen og har gode muligheder for at træne tidlige. Det dårlige er at der ikke er meget hygge i mig om aftenen, og min kæreste tit bliver irriteret på mig når jeg gerne vil ind og sove klokken 2230...
Du er jo bare en fra en 1/10 befolkning, som kan fungere i dagens Danmark

jamand skrev:PeterHejleJensen skrev:jamand skrev:Jeg er selv udpræget A-menneske. Jeg slår øjnene op mellem 6 og 7 hver dag, også i weekenden, og kan simpelthen ikke sove mere. Det er som om min krop bliver fyldt med energi og sengen er alt for varm/ubehagelig. Jeg elsker at spise morgenmad, og jeg er mest aktiv om formiddagen hvis der skal laves noget andet end de sædvanelige arbejdsopgaver.
Jeg siger heller ikke at samfundet er indrettet godt i forhold til A og B mennesker. Der er flere B mennesker end A mennesker, så det ville være logisk hvis vi rykkede det hele et par timer for at maximere den fælles glæde (rent uttilitaristisk set)... Jeg siger bare, at som tingene er nu, er jeg glad for at jeg er A-menneske.

Gammel tradition, og et levn fra en gang, hvor størstedelen af befolkningen tjente til føden gennem landbrug. På nogen punkter er mennesker håbløst konservative, og dette er bestemt et af dem.

zjadoe skrev:Citat fra Karl Æg:Gammel tradition, og et levn fra en gang, hvor størstedelen af befolkningen tjente til føden gennem landbrug. På nogen punkter er mennesker håbløst konservative, og dette er bestemt et af dem.
Kunne ikke være mere rigtigt... Førhen i tiden brugte mennesket ikke så meget uret, og stod egentligt bare op med solen eller når hanen galede.
Jeg er personligt "tidligere" B-menneske. I mine teenage år havde jeg mega svært ved at komme op til tiden, og sov til kl. 12-13 stykker i weekenderne.
I dag har jeg ligeså stillet vænnet mig til at være et A-menneske, pga. arbejde og træning. Jeg har arbejdet i weekenderne om morgenen (møde kl. 7.30) de sidste 4-5 år som ekstra arbejde udover mit fuldtidsjob .
Jeg gider ikke spille min tid på at sove til kl. lort mere, det er livet for kort til. Når jeg har været for hårdt i byen kan jeg godt sove til kl. 9-10 stykker, men så heller ikke længere, hehe.
Mennesket har godt af sol og lys, og derfor burde man ikke skære alle de værdifulde timer væk om morgenen ved at ligge under dynen.

PeterHejleJensen skrev:jamand skrev:PeterHejleJensen skrev:jamand skrev:Jeg er selv udpræget A-menneske. Jeg slår øjnene op mellem 6 og 7 hver dag, også i weekenden, og kan simpelthen ikke sove mere. Det er som om min krop bliver fyldt med energi og sengen er alt for varm/ubehagelig. Jeg elsker at spise morgenmad, og jeg er mest aktiv om formiddagen hvis der skal laves noget andet end de sædvanelige arbejdsopgaver.
Jeg siger heller ikke at samfundet er indrettet godt i forhold til A og B mennesker. Der er flere B mennesker end A mennesker, så det ville være logisk hvis vi rykkede det hele et par timer for at maximere den fælles glæde (rent uttilitaristisk set)... Jeg siger bare, at som tingene er nu, er jeg glad for at jeg er A-menneske.
Det burde du også være
S.K.
Misunder din evne til at sove

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 78 gæster