En af mine liberale bekendte har formået at få publiceret dette indlæg. Hvad er jeres mening?

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Yrako skrev:
En af mine liberale bekendte har formået at få publiceret dette indlæg. Hvad er jeres mening?

Moose skrev:Jeg har selv været skyld i et par aborter.

Moose skrev:Jeg har selv været skyld i et par aborter og den sidste var et rent marridt.

Dingo skrev:Lad os sige jeg har sex med en (latent) forstyrret kvinde, og anvender kondom. Efter vi er færdige, imens jeg sover, går hun ud i skraldespanden, finder kondomet, tager sæden ud og bruger det til at gøre sig selv gravid, og fortæller desuden først mig om det når hun står med barnet i armene. Jo jo, voldsomt eksempel, men jeg har dog hørt om det før og det er netop mest for eksemplets skyld.

Jmt skrev:Moose skrev:Jeg har selv været skyld i et par aborter.

Ped skrev:

A Menace To Chicken skrev:Ped skrev:
.. feminisme er kampen for kvinders rettigheder, på sigt ligestillingen med mænd. Særrettigheder har intet med feminisme at skaffe, medmindre man er ude i radikalfeminisme aka. feminazi hurr durr derp mænd er svin, og hvorfor egentligt beskæftige sit intellekt med dét. Det er bare endnu en afart af temaet idioti.
Enhver feminist med respekt for sig selv, vil selvfølgelig bakke op om mænds ret til at afvise faderskab.

.. feminisme er kampen for kvinders rettigheder, på sigt ligestillingen med mænd. Særrettigheder har intet med feminisme at skaffe, medmindre man er ude i radikalfeminisme aka. feminazi hurr durr derp mænd er svin, og hvorfor egentligt beskæftige sit intellekt med dét. Det er bare endnu en afart af temaet idioti.
Enhver feminist med respekt for sig selv, vil selvfølgelig bakke op om mænds ret til at afvise faderskab.

Dingo skrev:A Menace To Chicken skrev:Ped skrev:
Lol fortæl det til nærmest enhver selvoproklameret feminist jeg har mødt.

så slipper man osse for at hun har tid til at prikke huller i dem.

A Menace To Chicken skrev: Sålænge det anses for ok-fjong at bruge feminine præfiks (tøsedreng, kvindagtig, mangina etc) som nedsættende udtryk, så er kønnede reelt ikke ligestillede.

Klud skrev:Nu skal man jo lige huske, at det ofte opfattes som lige så nedsættende at kalde en kvinde for maskulin og mandig. Det bunder vel i at man ønsker at fastholde et bestemt selvbillede og ikke i, at manden er mere værd end kvinden.
Resten af dit indlæg giver, som så mange andre du har skrevet, fin mening. Der kan vel nok siges at være en de facto ulighed mellem kønnene. Jeg mener dog, at den tilbageværende forskel er overvejende biologisk betinget og desuden ikke særlig stor. De miljøbestemte påvirkninger mener jeg dog klart bør fjernes. Det bør ideelt set være op til den enkelte at leve det liv, der bringer dem mest glæde.

Mht. abort mener jeg klart, at manden skal have mere medbestemmelse, når han nu engang kan pålægges pligter overfor barnet. Jeg får helt ondt i maven, af at tænke på de mænd der nærmest bliver holdt som gidsel.
Det er da selvfølgelig delvist mandens ansvar at sikre sig han ikke bliver far, hvis han ikke gider blive far. Men med det væld af præventionsformer samt abortmuligheder, der findes i dag, er det selvfølgelig i høj grad kvindens egen skyld, hvis hun får et barn ergo må hun være indstillet på selv at skulle klare de pligter, der følger med, hvis manden klart har givet udtryk for, at han ikke ønsker barnet. For mig at se er loven på dette punkt håbløst forældet.

A Menace To Chicken skrev:At kvinder og mænd er ligestillet de jure, betyder ikke at de er det de facto. Der er stadig skævheder der skal rettes op, som bunder i den internaliserede, strukturelle sexisme vi alle er podet og programmeret med. Sålænge det anses for ok-fjong at bruge feminine præfiks (tøsedreng, kvindagtig, mangina etc) som nedsættende udtryk, så er kønnede reelt ikke ligestillede. Sålænge kvindelige politikere skal interviewes om deres tøj, og hvordan de regner med at kunne tage sig af børn og hjem ved siden af karrieren, mens deres mandlige kolleger bliver spurgt om politik; sålænge har ikke reel ligestilling.
At sige fra overfor sexisme, er feminisme. Uanset om det er en mand eller en kvinde der gør det. At rable om at alle mænd er potentielle voldtægtsforbrydere, og kyle rundt med begreber som "stare-rape", er bare ekstremistisk idioti.

Moose skrev:A Menace To Chicken skrev:At kvinder og mænd er ligestillet de jure, betyder ikke at de er det de facto. Der er stadig skævheder der skal rettes op, som bunder i den internaliserede, strukturelle sexisme vi alle er podet og programmeret med. Sålænge det anses for ok-fjong at bruge feminine præfiks (tøsedreng, kvindagtig, mangina etc) som nedsættende udtryk, så er kønnede reelt ikke ligestillede. Sålænge kvindelige politikere skal interviewes om deres tøj, og hvordan de regner med at kunne tage sig af børn og hjem ved siden af karrieren, mens deres mandlige kolleger bliver spurgt om politik; sålænge har ikke reel ligestilling.
At sige fra overfor sexisme, er feminisme. Uanset om det er en mand eller en kvinde der gør det. At rable om at alle mænd er potentielle voldtægtsforbrydere, og kyle rundt med begreber som "stare-rape", er bare ekstremistisk idioti.
Du kan jo smide privilegier og uretfærdigheder på begge sider. " Så længe sexuelle forbrydelser imod mænd bliver taget mindre alvorligt" "så længe at en mand kan dømmes for voldtægt efter helt normalt samlege, på baggrund af forældet efterforskelses metoder og pigens udsagn" "så længe at der i ligestillingsdebatten næsten udelukkende nævnes forslag om at forfordele kvinders interesser" "så længe ligestilling assosieres med ordet FEMInisme" "så længe at... osv. osv. osv.
For mig at se har kvinder intet forfaldent ligestilling tilbage.
Den her var bare ikke gået hvis det var en omvendt situation, kønsmæssigt

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster