Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Flames skrev:. Når det så er sagt, er jeg ligeså træt af, at se folk der skriver arrogant og surt overfor nybegyndere. Hvis det irriterer en at læse bestemte tråde, så læs udenom dem. Ikke nogen grund til så at læse dem alligevel og svare surt.

Morrille skrev:Flames skrev:. Når det så er sagt, er jeg ligeså træt af, at se folk der skriver arrogant og surt overfor nybegyndere. Hvis det irriterer en at læse bestemte tråde, så læs udenom dem. Ikke nogen grund til så at læse dem alligevel og svare surt.
Helt enig!

Garik skrev:Morrille skrev:Flames skrev:. Når det så er sagt, er jeg ligeså træt af, at se folk der skriver arrogant og surt overfor nybegyndere. Hvis det irriterer en at læse bestemte tråde, så læs udenom dem. Ikke nogen grund til så at læse dem alligevel og svare surt.
Helt enig!
Problemet heri er så, at de, der rent faktisk besidder den fornødne viden til at rådgive disse begyndere, så vil holde op med at hjælpe, hvorved begyndere ikke får nogle - korrekte - svar, men i stedet en masse broscience.
Simple svar kan synes "sure", men dette skyldes normalvis manglen på smileys. Derudover er det lovligt at undersøge et emne, før man spørger om hjælp.

Pind skrev:Mange af de her irriterende tilbagevendende spørgsmål ville kunne undgås hvis ellers alle og en hver ikke fik lov til at poste 30 sekunder efter de havde oprettet en bruger, men skulle igennem en godkendelsesprocess inden der var blevet givet fulde rettigheder til boardet.
En slags præsentation på mere end bare fire ord eller lign. ville være passende. Det ville også fjerne en masse trolls.

Dingo skrev:Siden oprettelsestidspunkterne for de to fiskeolie topics er identiske, vidner det om at der ed en fejl er klikket to gange så den har oprettet det samme topic to gange.
Alt det her med restriktioner på hvem der kan skrive hvad og hvornår duer ikke. Hva med dygtige folk der blot sr læst med herinde længe, og som pludselig gerne vil bidrage med skriverier? Så skal de trækkes gennem alskens godkendelser og fis og ballade.
Tanken er fin, men det vil blive noget hø i praksis.
Folk ville sandsynligvis ogaå blot lukke diverse pop up bokse med hjælpelinks før de læste hvad det gik ud på.

BloodJunkie skrev:Dingo skrev:Siden oprettelsestidspunkterne for de to fiskeolie topics er identiske, vidner det om at der ed en fejl er klikket to gange så den har oprettet det samme topic to gange.
Alt det her med restriktioner på hvem der kan skrive hvad og hvornår duer ikke. Hva med dygtige folk der blot sr læst med herinde længe, og som pludselig gerne vil bidrage med skriverier? Så skal de trækkes gennem alskens godkendelser og fis og ballade.
Folk ville sandsynligvis ogaå blot lukke diverse pop up bokse med hjælpelinks før de læste hvad det gik ud på.
Det kan alligevel undgås med at lave en fidus der gør at der skal gå ikke mindre end 10sekunder imellem oprettede emner. Ganske enkelt, fornuftigt og effektivt.

Garik skrev:BloodJunkie skrev:Dingo skrev:Siden oprettelsestidspunkterne for de to fiskeolie topics er identiske, vidner det om at der ed en fejl er klikket to gange så den har oprettet det samme topic to gange.
Det kan alligevel undgås med at lave en fidus der gør at der skal gå ikke mindre end 10sekunder imellem oprettede emner. Ganske enkelt, fornuftigt og effektivt.
Det skal der allerede.

BloodJunkie skrev:Garik skrev:BloodJunkie skrev:Dingo skrev:Siden oprettelsestidspunkterne for de to fiskeolie topics er identiske, vidner det om at der ed en fejl er klikket to gange så den har oprettet det samme topic to gange.
Det skal der allerede.
Enten virker den så ikke, ellers så burde tiden øges lidt.

Garik skrev:Jeg kan sagtens se, hvad Dingo skriver,
men har du prøvet at skrive to indlæg med to sekunders mellemrum?

muren skrev:Er selve forumets formål ikke at hjælpe folk, jeg mener man spørger vel ikke om noget hvis du allerede ved det. Men ja der findes da nogle dumme spørgsmål, men så ignorer dem dog, det er det jeg gør.
se det fra en nybegynders synspunkt,hmm... jeg ved ikke noget om bodybuilding, tror sq jeg spørger inde på bodybuilding.dk , de må da vide noget om det.

Bomberton skrev:Enig med OP og flere nedenfor - at lave et par sticky-tråde til nybegyndere i den tro, at det ville sikre originale kvalitetsspørgsmål, er blåøjet og har tydeligvis spillet fallit.
Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'. Vi har bedt alle dem der bliver irriteret over ’dumme spørgsmål’ blive væk fra denne del af forummet. Så her kan du bare spørge løs uden at blive ’flamet’.
Når det er sagt så stilles der dog rigtigt mange spørgsmål på bodybuilding.dk hver eneste dag. Der findes mange venlige sjæle herinde der gerne hjælper nybegyndere i gang, men hvis en bruger stiller spørgsmål der åbenlyst er belyst mange andre steder på forummet så risikerer man ikke at få et svar.
Derfor anbefaler vi at du laver en lille indsats førend du stiler et spørgsmål. Det får du også mere ud af selv på sigt. Du behøver i princippet ikke, men det øger også din chance for at få kvalificeret hjælp til dine spørgsmål.

andersbk skrev:nu er jeg en af de nye, ja faktisk har jeg først meldt mig til idag. har fuldt med længe på site dog.
som i den "virkelig verden" kræves det at stikke fingeren i jorden lidt øvelse, hvilket kan være svært på forumer især når man er ny.
jeg bruger flittig søge funktion, nogen gange kan det bare være svært at ramme den rigtige søgen til ens svar eller man søger og finde for mange svar.
har længe manglet svar på måling af fedtprocent og især opretholdelse af lav fedtprocent/masse. både her og andre steder.
igennem tiden har jeg også læst mangle artikler og forum indlæg. for mig ramte jeg sku nok ikke rigtig.
for mit vedkommende var det nemmere eller skrevet på en anden måde mere et rigtig svar jeg evt kunne få, ved selv at skrive et indlæg.

Dingo skrev:Bomberton skrev:Enig med OP og flere nedenfor - at lave et par sticky-tråde til nybegyndere i den tro, at det ville sikre originale kvalitetsspørgsmål, er blåøjet og har tydeligvis spillet fallit.
Bare se på mængden af spørgsmål der er meget generelle og som google giver svar på på under 5 sekunder. Folk har en underlig forestilling om at det går hurtigere at spørge end selv lige at prøve at taste ind i google.
Det er ikke kun inde for træning at det gør sig gældende. Bare se i tråden om The Walking Dead. Der efterspurgte folk om der var steder man kunne se det online. En søgning på "the walking dead watch online" giver 63.900.000 resultater. Hmm.
Selvfølgelig må man spørge, men man hjælper også sig selv ved lige at søge lidt.
Husk dog på at begynderforummets retningslinjer hedder:Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'. Vi har bedt alle dem der bliver irriteret over ’dumme spørgsmål’ blive væk fra denne del af forummet. Så her kan du bare spørge løs uden at blive ’flamet’.
Når det er sagt så stilles der dog rigtigt mange spørgsmål på bodybuilding.dk hver eneste dag. Der findes mange venlige sjæle herinde der gerne hjælper nybegyndere i gang, men hvis en bruger stiller spørgsmål der åbenlyst er belyst mange andre steder på forummet så risikerer man ikke at få et svar.
Derfor anbefaler vi at du laver en lille indsats førend du stiler et spørgsmål. Det får du også mere ud af selv på sigt. Du behøver i princippet ikke, men det øger også din chance for at få kvalificeret hjælp til dine spørgsmål.
Det er lidt "bob bob" med begynderspørgsmål. Men i Rasmus' sticky indlæg i begynderforummet er der også links til alt. Endda delt ind i proteinpulver, kreatin osv. Folk gider bare ikke bruge det

? - Jeg har nemlig tænkt en del over det.

Bomberton skrev:Så med den indsigt, hvad med så at gøre noget det, i stedet for at lade status quo stå ved?

Dingo skrev:Bomberton skrev:Så med den indsigt, hvad med så at gøre noget det, i stedet for at lade status quo stå ved?
Hvad mener du vi skal gøre? Vi har stickies med begynderinfo med en god linkoversigt og FAQs, vi har newbie helpfile med al den info en begynder skal bruge. Jeg synes der er gjort en ganske pæn mængde arbejde.

Bomberton skrev:Dingo skrev:Bomberton skrev:Så med den indsigt, hvad med så at gøre noget det, i stedet for at lade status quo stå ved?
Hvad mener du vi skal gøre? Vi har stickies med begynderinfo med en god linkoversigt og FAQs, vi har newbie helpfile med al den info en begynder skal bruge. Jeg synes der er gjort en ganske pæn mængde arbejde.
Udover det som Pind, Bloodjunkie og Proteinprutten allerede har nævnt, hvad så med 1times karensperiode før der kan oprettes topic når man opretter en bruger? Hvad med, at når man bliver oprettet som bruger, man bliver tvunget til at se på newbie-filen, som et led i oprettelsesprocessen (ala EULA)? Hvad med at justere brugerrettigheder således, at der skal postes X gange i en allerede oprettet tråd, før man får rettigheder til at oprette ny tråd? Hvad at man som bruger skal verificere at man har læst newbie-filen, ved at man skulle svare rigtigt på ultra-lette genkendelsesspørgsmål som står i selve newbie-filen?
Fordi ja, der er brugt tid og energi på specielt newbie-filen (hvis navn reelt ikke er positivt ladet og folk måske tænker: "Jeg har trænet i 3 måneder, jeg er ikke newbie mere!"), hvorfor det er synd ikke at udnytte den.

Bomberton skrev:Hvad med at justere brugerrettigheder således, at der skal postes X gange i en allerede oprettet tråd, før man får rettigheder til at oprette ny tråd?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster