Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1423
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1420

Følg bodybuilding.dk på

bodybananastv? hvad kan de?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Der er en tendens blandt nogen af mine venner til at like og lytte til BodyBananastv. kort sagt: en flok trænede københavnere, der prædiker deres måde at at leve træningslivet. Jeg føler de får alt for meget opmærksomhed i forhold til hvad de kan, og det vil mine venner ikke lige indse.
De er begyndt at få en del opmærksomhed i følge dem selv, hvilket også kan ses på deres facebook. De/Nogle af dem tilbyder coaching på facebook.
MEN, for det første er jeg forundret over at så mange forguder dem og synes at de er "åh så kloge."
For det andet; hvad er der med "zyzz-like-be-smart-and-cocky-and-buff" og at folk digger det shit?

Er der andre, som har tanker omkring deres faglighed, attitude osv?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Link..
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Reputation point: 5

Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 192.50

sorry for manglende link
note: de er sågar så kendte, at de har brug for BÅDE en dansk og engelsk side. så det.

Jeg så ikke nogle af videoerne, men det lugter langt væk af fitlifestyle-klicheer og et håb om at kunne tjene lidt penge og fame, på et område der er nemt at udnytte.
Brugeravatar

Jeg har set en del af deres videoer, både på engelsk og dansk.. Syntes faktisk at de er ret inspirerende og ham der Sami har da det vildeste humør! :-D
Tror nu de har fint styr på hvad de snakker om, selvføgelig passer det ikke til alle, men i mit hoved lyder det ikke HELT af vejen, jeg ser deres videoer og hygger mig fint med det..

Reputation point: 25

Geografisk sted: Fyn

Træner her: Fitness Syd

Jeg kan ikke lide deres nice-guy-douchebag-sprog-stil.

Desuden; Hvem FUCK laver airsquats som in lower body workout.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Kaas95 skrev:Tror nu de har fint styr på hvad de snakker om, selvføgelig passer det ikke til alle

Hvad mener du med, at det selvfølgelig ikke passer til alle?

Og du mener push-ups iført jeans i en tøjbutik, har noget med fornuftig træning at gøre?
Brugeravatar

Tror hele Bodybananas konceptet, er at det ikke skal være så alvorligt og styrketræne. Din træning skal passes, og din mad skal spises, men bare fordi du er lidt større end gennemsnittet, betyder det jo ikke du ikke kan have det sjovt. Synes det er pisse fedt de flasher lidt muskler på strøget og tager lidt pis på folk :-)

Synes det er helt fint og de kan være underholdende, til tider - dog ikke noget jeg gider bruge særlig meget tid på. For nybegyndere er det sikker en god inspirations kilde, og en nem vej til lidt info / broscience. Personligt ville jeg ikke lytte alt for meget til hvad de siger, ofte er det folk som er lidt for smarte, også dem der glædeligt deler ud af deres broscience.
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

De er lige lovlig overkørte synes jeg, men ja populære er de da blevet! :)
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: København

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00

De er ude på at tjene nemme penge med deres event.

Ja, og så brækker jeg mig over deres attitude.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Jeg har det indtryk at ham Sami (frontfiguren) lever af at coache.
ved ikke hvad han har af uddannelse,
i det mindste tror han på IIFYM, det gjorde hans publikum på facebook-kommentarerne så ikke, hvilket også siger lidt om målgruppen.

af mere kritisable udsagn kan jeg huske, at Sami har sagt, at man skal holde sig væk fra mælkeprodukter. Han siger så at det vil han ikke komme ind på HVORFOR, men at det bare er hans teori...
i en anden video siger han også at det er bedre (for ham ) at dyrke cardio efter styrketræning.

Matjaus skrev:Jeg har det indtryk at ham Sami (frontfiguren) lever af at coache.
ved ikke hvad han har af uddannelse,
i det mindste tror han på IIFYM, det gjorde hans publikum på facebook-kommentarerne så ikke, hvilket også siger lidt om målgruppen.

af mere kritisable udsagn kan jeg huske, at Sami har sagt, at man skal holde sig væk fra mælkeprodukter. Han siger så at det vil han ikke komme ind på HVORFOR, men at det bare er hans teori...
i en anden video siger han også at det er bedre (for ham ) at dyrke cardio efter styrketræning.

Hvad siger det så om målgruppen?
Lev, kæmp og opnå kun det som du vil for dig SELV inderst inde! Lad dig ikke ændre af selv-paranoia eller folks meninger -- Du er elsket for den du er.

Brugeravatar

Reputation point: 62

Styrkeliste
- Bænkpres: 233123.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 313133.00

Matjaus skrev:Der er en tendens blandt nogen af mine venner til at like og lytte til BodyBananastv. kort sagt: en flok trænede københavnere, der prædiker deres måde at at leve træningslivet. Jeg føler de får alt for meget opmærksomhed i forhold til hvad de kan, og det vil mine venner ikke lige indse.
De er begyndt at få en del opmærksomhed i følge dem selv, hvilket også kan ses på deres facebook. De/Nogle af dem tilbyder coaching på facebook.
MEN, for det første er jeg forundret over at så mange forguder dem og synes at de er "åh så kloge."
For det andet; hvad er der med "zyzz-like-be-smart-and-cocky-and-buff" og at folk digger det shit?

Er der andre, som har tanker omkring deres faglighed, attitude osv?

Jeg er helt enig. Bevares, de motiverer en masse folk, som formentlig var mere
eller mindre inaktive i forvejen, og det kan til tider være ganske underholdende at se.
Når dét så er sagt, betvivler jeg at deres viden er synderlig stor. Jeg synes desuden, at det er forkerte signaler at sende, når man laver air sqauts, KVARTE push-ups, spiser chokopops til morgenmad og is hver dag - bare fordi "man har sixpack".
Og problemet er, at de simpelthen kan lukke hvad som helst ud, og folk æder det RÅT.
Sidst rettet af Ittams 31. aug 2013, 09:04, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

målgruppen er mange piger, unge, nye drenge, eller follk uden stor viden indenfor træning.
I en video spiser Sami is og en eller anden chokoladesnitte, og folk i kommentarerne ville ikke forstå, at det godt kunne lade sig gøre. der var dog en, der prøvede at kæmpe imod dem. så derfor kommer jeg med udtalelsen om målgruppen.

Hvis man ignorerer dem, så kan det være at de forsvinder...
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

Matjaus skrev:målgruppen er mange piger, unge, nye drenge, eller follk uden stor viden indenfor træning.
I en video spiser Sami is og en eller anden chokoladesnitte, og folk i kommentarerne ville ikke forstå, at det godt kunne lade sig gøre. der var dog en, der prøvede at kæmpe imod dem. så derfor kommer jeg med udtalelsen om målgruppen.

Så du siger hvis man kalder IIFYM bullshit, så har man ikke større viden?
Lev, kæmp og opnå kun det som du vil for dig SELV inderst inde! Lad dig ikke ændre af selv-paranoia eller folks meninger -- Du er elsket for den du er.

Brugeravatar

Styrkeliste

Sami har jo ret i de ting han siger omkring kost. Ja han glemmer at fortælle om sygdom, madvarer folk ikke kan tåle, blodsukker osv. Men der er jo flere flittige voksne mænd herinde som elsker at tale om sunde kulhydrater og sundt fedt som måske kam bidrage med deres "erfaring" aka "broscience" der. Jeg holder på IIFYM. Jeg kører selv fast kostplan, men kan godt finde på at spille en fodboldkamp, forbrænde en masse kalorier og så køre de kalorier efter IIFYM. Som Sami også siger. De kører fast kost, de får deres grøntsager og vitaminet og alt det der vigtige sunde. Men en gang i mellem dropper de bare lidt fra kostplanen eller dyrker en masse cardio og kører IIFYM der. Det drejer sig måske højst om 500-1000 kalorier de kører IIFYM på. Resten af kalorierne kommer fra det man kalder "normalt" mad. Eller som professorerne herinde ville kalde det; "Det eneste rigtige mad og det eneste mad du ikke bliver syg af"
Brugeravatar

Reputation point: 121

peter n skrev:
Kaas95 skrev:Tror nu de har fint styr på hvad de snakker om, selvføgelig passer det ikke til alle

Hvad mener du med, at det selvfølgelig ikke passer til alle?

Og du mener push-ups iført jeans i en tøjbutik, har noget med fornuftig træning at gøre?

Det kostmæssige, men det siger han også i en video.. Altså at det selvfølgelig er individuelt.

Og hans tøj menes jeg ikke at have kommenteret på? ;-)

Reputation point: 25

Træner her: Fitness Syd

er enig med Chelsea.
Dog var det ikke helt det jeg sagde JeppN. Jeg kritiserer ikke hvorvidt man er tilhænger af IIFYM, men at nogle af de tilhængere Bodybananas har ikke vil indse, at hvis man ligger i underskud så taber man sig. også selvom man har spist sukker...

v
Sidst rettet af Larsjensen 31. aug 2013, 13:02, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Træner her: City Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Skrev et længere svar til deres HIIT Video. Det fik jeg så et længere svar tilbage på. Dertil svarede jeg. Derefter slettede han/de min kommentarer. Da jeg spurgte ind til det var det. "Ja jeg kan godt se hvad du mener, shake hands" ?

De er hverken dummere eller klogere end de andre dumme personer i og omkring denne industri.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Ps. De kan ikke en skid. Space wasters.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Houd skrev:De er hverken dummere eller klogere end de andre dumme personer i og omkring denne industri.

Og netop derfor er det ret ærgerligt, at folk forguder dem, og betaler penge for deres ydelser.
Brugeravatar

Ittams skrev:
Houd skrev:De er hverken dummere eller klogere end de andre dumme personer i og omkring denne industri.

Og netop derfor er det ret ærgerligt, at folk forguder dem, og betaler penge for deres ydelser.

Alt andet lige må de da være klogere når de nu tjener ok penge på det :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Ittams skrev:

Betaler dem? er der faktisk folk som bruger dem som personlige trænere? eller hvordan

Brugeravatar

Styrkeliste

JeppN skrev:
Ittams skrev:

Betaler dem? er der faktisk folk som bruger dem som personlige trænere? eller hvordan

De sælger vidst både kostplaner og træningsprogrammer. Og sådan som det ser ud tjener de vidst også rimelig godt på det.
kost og træningsprogrammerne koster vidst omkring 600-700 kr tror jeg det var
Brugeravatar

Styrkeliste

Larsjensen skrev:
Ittams skrev:

Alt andet lige må de da være klogere når de nu tjener ok penge på det :)

Det argument havde jeg regnet med ville komme - man kan altid argumentere med en anskuelse ud fra "udbud og efterspørgsel".
Dog mener jeg, på trods af at det til tider kan være ganske underholdende, at man har et vis ansvar når nu så mange følger dem.
Man har et ansvar for at udføre øvelser korrekt selv, et ansvar for ikke at sidde demonstrativt og fylde sig med sukker, blot med den simple argumentation at "jeg har sixpack". Desuden minder hele deres træningssetup mig om noget crossfit look-a-like pladder.
Jeg mener bare: Hvorfor åbenlyst negligere vigtigheden af eksempelvis at udføre en given øvelse korrekt? Eller fylde sig med slam, blot med det ene argument at man står skarpt.. I dont get it.
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster